درمان یبوست

یبوست | علت و راههای درمان “یبوست”

کد مطلب : 14206تعداد نظرات : 89 نظرزمان مطالعه : 5 دقیقه
درمان یبوست به طور کلی به دو بخش درمان دارویی یبوست و درمان گیاهی یبوست تقسیم می شود که به طور کامل برایتان خواهیم گفت که چگونه به سرعت “یبوست” را درمان کنید.

درباره یبوست چه میدانید

یبوست یک بیماری مربوط به سیستم گوارش است،که در آن فرد برای خروج مدفوع با سختی روبرو است .در بیشتر مواردیبوست به دلیل جذب زیاد آب توسط کولونی اتفاق می افتد که آنرا از مواد غذایی به خود میگیرد و باعث میشود، غذا از طریق دستگاه گوارش آهسته تر حرکت کند و وقتی این اتفاق میافتد تخلیه روده ها میتواند بسیار دردناک باشد.در این مقاله،علل اصلی یبوست و نحوه درمان و جلوگیری از آن بررسی میشود.

علت ، درمان و پیشگیری از یبوست 

حقایق سریع در مورد یبوست
در این مطلب به  برخی از نکات کلیدی در مورد یبوست اشاره میکنیم :
درمان یبوست
علت یبوست چیست
یبوست به طور کلی زمانی اتفاق می افتد که آب زیادی از مواد غذایی جذب میشود.

علائم بیماری یبوست

هنگام خروج مدفوع با مشکل روبرو میشوندو باعث ایجاد فشار می شود.
مدفوع کمتر از حد معمول میباشد.
و سایر علائم عبارتند از:
معده درد 
درمان یبوست
یبوست چه علائمی دارد
گرفتگی معده
احساس سوزش و تهوع
از دست دادن اشتها

شایع ترین علل یبوست 

یبوست زمانی اتفاق میافتد که کولون آب زیادی را جذب کند که به دلیل ضعیف شدن عضلات روده میباشد که حرکات مدفوع را آرام میکند.
1-فقدان فیبر در رژیم غذایی
افرادی که درر رژیم غذایی خود به مقدار کافی از فیبر استفاده نمیکنند،به احتمال زیاد از یبوست رنج میبرند.مهم است غذاهای غنی از فیبر،مانند:میوه ،سبزیجات و دانه های غنی مصرف کنید.فیبر باعث ترویج حرکات روده میشود و از یبوست جلوگیری میکند.غذاهایی که دارای فیبر کم هستند ،عبارتند از:غذاهای پرچرب،مانند پنیر، گوشت و تخم مرغ.
یبوست
درمان یبوست چگونه است
2- عدم فعالیت فیزیکی
یبوست ممکن است گاهی به دلیل بیش از حد غیر فعال بودن فیزیکی یک فرد رخ دهدکه در بزرگسالان و افراد مسن بیشتر دیده میشود.برای افرادی که در مدت طولانی یا حتی برای چندین روز یا چند هفته رژیم گرفته اند،خطر ابتلا به یبوست به طور قابل توجهی افزایش میابد.برخی از کارشناسان معتقدند که فعالیت بدنی ،متابولیسم بالا راحفظ میکند و فرایند های بدن را کند تر میکند.
3- داروها
داروهای ضد درد (مواد مخدر)
داروهای حاوی کدئین
داروهای ضد افسردگی(آمیتر یپتیلین)
داروهای ضد تشنج
مکمل های آهن دار
داروهای مسدود کننده کانال کلسیم
آنتی اسیدهای حاوی آلومینیوم
و......باعث ایجاد یبوست در فرد میشوند.
علائم یبوست
چه عواملی باعث ایجاد یبوست می شود
4- شیر
برخی از مردم هنگام مصرف شیر و فراوردهای لبنی با مشکلات هضم و شکم درد و حتی یبوست مواجه میشوند.
افرادی که دچار سندروم روده تحریک پذیر هستند،در مقایسه با سایر افراد،بیشتر در معرض یبوست قرار میگیرند.
در بارداری به علت تغییرات هورمونی و اینکه بزرگ شدن رحم باعث فشرده شدن روده میشود و عبور غذا را کند میکند،احتمال ایجاد یبوست بسیار زیاد است.
7- پیری
هر چقدر سن بالاتر برود،متابولیسم کاهش میابد و فعالیت روده کم میشود.عضلات موجود در دستگاه گوارش کار نمیکنند و به همین ترتیب امکان ایجاد یبوست بالا میرود.
درمان یبوست
بهترین درمان های یبوست
8- تغییرات در روال روتین زندگی
هنگامی که یک شخصی سفر میکند،روال معمول زندگیش تغییر میکند و به هم میریزدحتی این موضوع میتواند سیستم گوارش بدن را تحت تاثیر قرار دهد و گاهی اوقات منجر به یبوست شود.وقتی وعده های غذایی در زمان های مختلف مصرف میشودساعت خواب تغییر میکند.تمام این تغییرات میتواند خطر ابتلا به یبوست را افزایش دهد.
9- استفاده بیش از حد از مسهل ها
برخی معتقدند که هر فرد حداقل باید یکبار در روز به توالت برود.اما این درست نیست.با این حال زمانی که این اتفاق میافتد برخی مردم خود را با داروهای مسهل معالجه میکنند.لاکتوسیت ها یا همان مسهل ها،در کمک به حرکت روده موثر هستند.با این حال، استفاده از آنها به طور مرتب باعث میشود که بعد از مدت زمان طولانی بی تاثیر باشد و احتیاج به ملین ها با دوز بالاتری داشته باشند تا همان نتیجه سابق را بگیرند که این موضوع برای بدن بسیار مضر میباشد.
ملین ها میتوانند باعث ایجاد عادت شوند که به محض اینکه آنها متوقف شوند،خطر ابتلا به یبوست بوجود میاید. 
 یبوست
نوشیدن آب یکی از روش های طبیعی درمان یبوست
10-به موقع و در صورت نیاز به توالت نمیروید
هر چقدر رفتن به دستشویی را به تاخیربیندازید و زمان طولانی تری طی شود،مدفوع خشک تر و سخت تر میشود.( شدت یبوست افزایش می یابد).
11- به اندازه کافی آب نمی نوشید
اگر در حال حاضر دچار یبوست شده اید ،نوشیدن آب نمیتواند آن را تسکین دهد. اما قبل از مبتلا شدن به آن ، با نوشیدن آب کافی میتوانید خطر ابتلا به یبوست را کاهش دهید.همچنین بسیاری از نوشابه ها و مایعات حاوی کافئین میتوانند آب بدن را کم کنند و باعث یبوست شوند.
12- مشکلات روده بزرگ یا راست روده بودن
تومورها میتوانند فضاها را فشرده یا محدود کنند و باعث ایجاد یبوست شوندهمچنین این مشکلات باعث زخم در بافت نیز میشوند و یبوست را بیشتر میکند.
درمان یبوست
برای درمان یبوست چه کنیم
13- برخی بیماریها و شرایط
بیماریهایی که تمایل به کم کردن سرعت حرکت مدفوع از طریق روده بزرگ و راست روده را دارند .و با انسداد،باعث یبوست میشوند.
موارد دیگر عبارتند از:
اختلالات عصبی ؛مانند MS ،بیماری پارکینسون،سکته مغزی که مکن است، منجر به یبوست شود.شرایط غدد درون ریز و متابولیک؛اوره،دیابت،هیپرکلسمی،کنترل ضعیف گلیکو زومی،و کم کردن تیروئید.
بیماریهای سیستیک:
این ها بیماری هایی هستند که بر تعدادی از اندام ها و بافت ها و یاکل بدن تاثیر میگذارند.
سرطان:
در افرادی که مبتلا به سرطان هستند،عمدتا به دلایل درد وشیمی درمانی،احتمال یبوست زیاد میباشد.
رفتار:
در اکثر موارد،یبوست بدون درمان و یا بدون اینکه خطر اینکه سلامتی را تحت تاثیر قرار دهد،از بین میرود.در یبوست های مکرر، ممکن است با تغییر سبک زندگی و یا انجام تمرینات بیشتر و افزایش فیبر در مواد غذایی و نوشیدن آب بیشتر، باعث کاهش و درمان یبوست شوند.
یبوست
روش های طبیعی درمان یبوست
ملین ها OTC:
از این ملین ها فقط به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید.
تحریک کننده ها:
باعث می شود که عضلات بطور ریتمیک به روده متصل شوند.مانند:senokot, Dulcolax, Correctol.
روان کننده ها:
این ها کمک می کنند تا حرکات کولون به راحتی کاهش یابند.
نرم کننده مدفوع:
این ها مدفوع را مرطوب و شل می کنند.نرم کننده های مدفوع مانند:Surfok و Colace .
یبوست
چگونه از یبوست جلوگیری کنیم
مکمل های فیبر:
این ها شاید امن ترین مواد معدنی باشند .آنها نیز مشتقات فراوانی دارند که عبارتند از:Fiberconو Citrucel و Konsylو همراه آنها باید مقدارزیادی آب مصرف کرد.
اسموتیک:
این ها باعث تسهیل حرکت مایعات از طریق روده ی بزرگ می شوند.مانند:Cephulac, Miralax, Sorbital.
ملین های سالین:
اینها آب را به داخل روده وارد می کنند و حاوی منیزیم نیز هستند.جراحی کردن و برداشتن بخشی از کولون، بعنوان آخرین راه حل انجام می شود.در این روش بخش هایی از اسفنکتر مقعد یا رکتوم که باعث یبوست می شود، نیز قطع می شود.
یبوست
برای درمان یبوست چه مصرف کنیم

درمان های طبیعی یبوست

باز هم تکرار میکنم که چندین راه برای کاهش علائم یبوست ، بدون استفاده از دارو وجود دارد.
مثل:
افزایش مصرف فیبر:
افراد مبتلا به یبوست ، باید روزانه، بین 18 تا 30 گرم فیبر مصرف کنند.مانند :میوه ها، سبزیجات تازه و غلات غنی شده که دارای محتوای فیبر بالا هستند..
 درمان یبوست
درمان یبوست با روش خانگی
آب آشامیدنی زیاد نوشیدن:
در طول روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا از ایجاد ییوست جلوگیری کند.
عوامل پر کننده:
اضافه کردن اینها به رژیم غذایی شما ، میتواند به کاهش یبوست کمک کند و باعث شود که مدفوع راحتتر خارج شودمانند:سبوس گندم.
درمان یبوست
 همه چیز درباره یبوست
ورزش منظم:
می تواند، فرآیندهای بدن شما را منظم تر کندکه عبور مدفوع یکی از این فرآیندها می باشد.
داروهای هومیوپاتی
در حالی که اثر بخشی آنها مورد بحث است.برخی مطالعات پیشنهاد کرده اند که درمان های ارائه شده توسط پزشکان هومیوپاتی ، می تواند موفقیت آمیز باشید.مانند:کلاسیکا کربنیکا،نیوکس وومیکا،سیلیس، بریونیاو لیکوپردیم.
در نهایت اگر تمامی این داروها و درمانهای خانگی جواب ندادند، حتما با یک پزشک صحبت کنید.

یبوست ، علت و راههای درمان یبوست

4.63596
این مطلب مفید بود ؟3275321
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /ف
89 نظر به ثبت رسیده است
هموطن1398-12-19
خاک شیر رو با ترنجبین ناشتا مصرف کنید . هر روز صبح دو قاشق غذا خوری خاک شیر رو با یک قاشق مربا خوری ترنجبین داخل لیوان ریخته و سپس روی ان اب جوش بریزید هم بزنید و بگذارید ولرم بشه سپس ناشتا مصرف کنید
112
هموطن1398-12-19
با سلام
اگر طبع بدنتان گرم هست از هلیله سیاه استفاده کنید و اگر طبع بدنتان سرد هست از فلوس استفاده کنید
بسیار سریع یبوستتان رو برطرف میکنه
در مصرف زیاده روی نکنید
11
اِوان1397-08-30
من میگم آدم اول باید یه تست مزاج شناسی بده بدن خودشو بشناسه بعد طبق مزاجش بیوفته دنبال درمان دردای گوارشیش، واقعا خسته نباشید ک این همه کامنت گذاشتین تا ب بقیه هم کمک کنین مشکلشون مرتفع بشه، اما کاش کنار درمانتون مزاج خودتونم مینوشتین تا متوجه میشدیم کدوم درمان برای کدوم مزاج مفیده!!!
181
سعید1397-03-07
بهترین چیز به نظر من که واقعا جواب می‌دهد خوردن روزی ۳ تا قاشق کنجد خام هست چون روغن کنجد خام داخل روده آزاد میشه و خیلی کمک می‌کنه به دفع راحت،امتحان کنید جواب میده
04
مینا1397-02-23
سلام مصرف آب و ورزش کردن کاملا درست. اما مصرف هرکدوام از موادغذایی که دوستان گفتند بستگی به طبع بدن دارد.مثلا من خودم به تجربه فهمیدم که من موادغذایی و یا گیاهان داروئی که طبع گرم دارند مشکلم را بدتر میکند .قرصها و کپسولهای خشک کننده هم همینطور.انجیر برای من بسیار بد. خاکشیر هم همینطور و....ولی یکی از دوستانم برعکس با این گروه بهتر میشه. پس هرکسی باید خودش طبع بدنش را بشناسد و ببینه با چه غذایی بهتر میشه
113
محمد1396-10-19
سلام من پدرم افتاده تو جا حدود ۲۰ روزه دستشویی نکرده افسردگی شدید داره به خاطر پاشو زدن ما انجیر گلابی خاکشیر یه قرص زرد کوچکی هم هست دادیم جواب نداره شیافتم کردیم جواب نداده راهنمایی کنید ۲حدود شیش ماه هست که تو جا افتاده هر وقت متفوع میکنه خیلی حرفای بد و اثر میگه راهنمایی کنید اگه میتونید برای سوال دومم بیشتر راهنمایی کنید
172
بانو1396-07-26
من مدتی دچار یوبست شدم و وقتی پیش دکتر به نام و متخصصی رفتم ایشون گفتند مهم دفع مواد زاید از بدن هست ک در بدن هر فرد متفاوت است و تا دو روز یک بار دفع مواد زاید نرمال هست . ولی دوستانی که هر دو روز یک بار هم به سختی یا همراه با خون ریزی مدفوع میکنند نیاز به درمان دارند رژیم غذایی سالم و ورزش به سلامتی شما کمک فراوانی میکند
51
حسین1396-07-24
دوستان کندی حرکت مواد در داخل روده باعث یبوست میشود.حال موادی که فیبر زیادی دارند .وآب رادر خود حفظ میکنند برای درمان یبوست مفید است.موادی که آب رادر خود حفظ میکنند شامل تخم شربتی.انجیر.جعفری شوید با ساقه.سبوس....اگر روزی ناشتا یک قاشق روغن زیتون با دولیوان آب ولرم.مصرف نمایید جواب خواهد داد.بعضا شیر پاستوریزه .سرد دولیوان قبل از خواب موثر است.
51
محمدجواد1396-06-27
هیج کدوم رو منه بدبخت تااثیر نداشت
72
ن.ب.ع1396-06-26
بهترین راه یبوست برای یک بارامتحان کنید1.هلیلی پودرشده یک قاشق مرباخوری داخل یک لیوان بااب جوش بهم بزنیدیکم سردبشه بعدامیل کنیدیه دوری بزنیدبعدتمرهندی باهمان حالت استفاده کنیددرضمن اول صبح قبل ازصبحانه تاظهرهم هیچی نخوریدشکمت تمیز.تمیزمیشه
51
سجاد1396-06-01
من از وقتی نوزاد بودم یبوست داشتم خخخ الان دو ماهه به لطفه خدا یه بارم یبوست نگرفتم ،حتی بیش از حد هم کار می کنه...اینو حتما تست کنین... پاهاتونو قوی کنین .. دراز نشست طی روز برین...من میرم باشگاه اگه می تونین شما هم برین...در زمستان دو لیوان کامل ناشتا آب گرم و تابستان آب سرد....شب کشته رو نم کنین صبح با آب بخورین....شام و ناهار و مخصوصا صبحانه مفصل با سبزی جات و دوغ بخورین.... از استرس و جاهای پر مشغله پرهیز کنین...صبح برین پارک رو صندلی بشینین و ریلکس باشین در کل...چرخ سواری استقامتی هم عالیه..در پناه حق
72
زهرا1397-01-09
شربت لاکسی ژل روی من ااثر نداره فقط دل دردمیگیرم
31
ناشناس1396-05-29
دوستان چرا انقدركاراي پيچيده ميكنيد انگور و انجيرو.. فقط يه راه امتحان كنيد اگه جواب نداد بميرم . شربت لاكسي ژل از داروخانه تهيه كنيد قبل از غذا دو قاشق غذا خوري ميل كنيد با آب فراوان ملين هستش. موفق باشيد
53
سجاد1396-10-12
با سلام. من هم چند سال بود این مشکل را داشتم . توصیه دارم پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید البته نظرم را
1396-10-12 نوشتم اگر منشر بشه ملاحضه می فرمایید
31
الهام1396-06-21
سلام من سالهاست یبوست دارم دیگه خسته شدم خوب نمیشه
83
سروش1396-05-13
من مدتی دچار یبوست بودم بعد به دلیل امتحانات و کنکور مدتی قهوه مصرف می کردم و یک دفعه دچار اسهال می شدم کلا قضیه از این رو به اون رو شد بعد که در موردش تحقیق کردم فهمیدم قهوه یکی از قوی ترین ملین های طبیعی و خوب البته بی ضرر و در دسترس
33
امین1396-04-14
هیچ وقت غذای خام رو با غذای پختنی نخورید چون معده اسیدی که تولید میکنه متفاوت هست و خوردن غذای خام و پخته مشکل ایجاد میکنه....اگه خواستید مشکل یبوستت حل بشه سعی کن هر صبح آب بنوشی و غذاهای آبکی مثل تلیت شیر و کشک بخوری مشکلتون حل میشه.
54
ناشناس1396-04-09
بعد غذا ک نباید میوه خورد؛ میوه تو روده باریک گوارش میشه و اگه رو غذا بخوری نمیتونه از معده خارج شه و همونجا فاسد میشه...
82
ب1397-09-05
تازه اول کارین بعدا بدترم میشین بهتره ترش کنید
61
الیاس1396-06-31
من تریاک‌مصرف میکنم تاقبل مصرف یوبوست نداشتم ولی الان بدجوریوبوست گرفتم هردوروزیکبارم بایدبرم دسشویی اشکم درمیادلطفاراهنمایی کنید
155
الهام1396-04-07
سلام من دیگه داغون شدم هرچی خوردم فایده نداره حتی رو پوستمم تاثیر گذاشته داغون شده چیکارکنم
93
ماریا1396-04-05
ممنون از راه حل هاتون
51
محدثه1396-02-14
خواب زیاد در ظهر و بعد از نماز صبح خیلی مضر است .شیاف پیزاکودیل هم عالیست
113
مهسا1396-02-11
سلام من دختری ۱۴ ساله هستم. ۳ روزه که یبوست گرفتم و حتی نمیتونم دفع کنم درد شدید هم دارم این چیزایی هم که میگید و نمیتونم تهیه کنم ایا خوردن اب باعث درمانش میشه؟
149
ص1396-02-07
من از بچگی یبوست دارم اگه روزی دوتابیزاکودیل استفادنکنم تایه هفته دفع ندارم
53
حسینی 1396-02-01
دخترم 8 سال داره و یبوست شدید داره اکثر راه ها را امتحان کردم اما فایده نداشت. چکار کنم
122
دیبا1396-01-22
من الان 3 روزه که یبوست گرفتم به نظرتون صبح انجیر بخورم کافیه؟ من شبا دیر می خوابم و صبح نمی توانم زود بیدار سم عاملش اایا اینه
60
کاظم مسیبی1396-01-17
من تمام آزمایشات...سونو گرافی.آندوسکوپی.کونولسکوپی.آزمایش خون.ووووغیره رو انجام دادم...همه اینها خوب بودن...فقط وفقط نباید عصبی بشیم همین..دردرجه دوم ورزش وخوردن مایعات فراوان.خوب جویدن غذا وخوب خوابیدن...انشاالله که خدا همه مریضارو شفا بده وبنده حقیررو هم همینطور...قربان شما
122
رضا1396-01-05
عزیزانی که بیماری بواسیر ویبوست شدید دارند توصیه می شود که به خوردن شلغم سیب زمینی یا نام دیگر آن سیب زمینی ترشی روی بیاورند که واقعا مفید وموثر ومعجزه میکند.
61
مادر پاکان1395-12-26
از خانونمهایی که دچار یبوست هستند درخواست میکنم قرص ال دی ldضد بارداری رو کنار بزارند
83
مینا1396-05-03
خیار و کلم ولوبیا وعدس همشون نفخ زا هستن وخودش بدتر میکنه یبوست رو. ودر حالت کلی وقتی یبوست شدید دارید همون میوه وسبزی رو پخته بخورید و نه خام
83
مهدی1395-12-22
من هم راه درمان خودم رو میگم: 1- خواب کافی و زود بیدار شدن (تاثیر فراوان) +نماز 2- یک قاشق روغن زیتون (صبح قبل از صبحانه) 3- آلوئورا (به صورت شربت با شکر و عرق نسترن و آب) 4- کاهو + کلم+خیارسبز+"روغن زیتون" + سس سالاد 5- مفداری زنجبیر در چایی میریزم مخصوصا برای شب 6- خوردن سوپ حاوی : عدس+ لوبیا+ جو پرک + برنج + سس گوجه (از پک استفاده کنید که همه رو داشته باشه). سعی کنید پرخوری نکنید و به جای چیپس از بادام زمینی استفاده کنید.
97
فراز1395-12-20
خوردن الو بخارا یا الو مراغه برای رفع یبوست خیلی موثره همچنین خوردن انجیر خشک اب کرده در برطرف کردن یبوست خیلی موثره ،روغن زیتون هم موثره،کلا خوراکی های ملین در برطرف کردن یبوست موثر هستند.
52
امیر1396-02-13
خوردن آب با معده خالی فشار خون رو بالا می بره
62
سارا1395-12-19
دوست عزيزمون كه گفتن شب زود خوابيدن و صبح بعدازنماز نخوابيدن واقعادرسته. يه راه ديگه اي كه همراه با اينكاربايد انجام بدين اينه كه صبخ زود كه بيدارميشين چهارتاليوان آب ولرم بخوريد و بعدش تا يك ساعت چيزي نخوريد براي انواع بيماريها خوبه يك روش كه ژاپنيا كشفش كردن كه حتي براي درمان سرطان هم خوبه.من روزايي اولي كه ميخوردم حالم بدميشد ولي بازم ادامه دادم الان حالم خيلي بهتره چون همه ميدونيم كه خوردن اب ضرري نداره.موفق باشيد
122
علی1395-12-17
دروود دوستان..من دسترسی به عرقیات و دارو های گیاهی ندارم ولی همراه خوراک فلفل سبز استفاده میکنم که هیچ تاثیری نداره. لطفاً راهنمایی کنید چکار کنم. سپاسگزارم
31
علی1395-12-14
درمان کلی برای یبوست که برا همه جواب میده به این صورت است که نیم ساعت قبل از غذا و دو و نیم ساعت بعد از غذا اب بخورید همین و بستگی به شدت یبوست مدت درمان بیشتر میشود
45
نا شناس1395-12-13
به خاطر مصرف مداوم سبوس گندم دچار کمبود کلسیم و کم خونی شدید شدم. گرچه یبوست نداشتم تو مدت مصرف..
54
هادی1395-12-07
منم یبوست داشتم 5 ماه بود اذیتم میکرد دارو های شیمیایی هم موقتا اثر دارن من یه روز شانسی 2 تا فلفل خیلی تند همراه غذا خوردم 3 ماه حالم خوب شد ولی الان هر چی فلفل میخورم اثر نداره
53
حسن 1395-12-02
سلام سارا خانم به خوردن خاکشیر ادامه بده ووعده های مصرف رازیاد کن وحتما انجیرخیس کرده دراب زیاد وخوردن حداقل روزی سه وعده ودرهر وعده حداقل ده عدد انجیر واب انجیر خیس خورده راادامه بدید بعداز گذشت چندروز تاثیران را خواهی دید ازخوردن روغن زیتون هرروز چندین بار والو بخارا وسبوس گندم حتماً غافل نشو وفراموش نکنید که بدم شما باوجود نوزاد نیاز زیادی به اب دارد اگرنتوانستید اب فراوان بخورید هرروز ده لیوان چای سبز یا چای معمولی حتما چای شمال باشه وخارجی نباشه وکمرنگ باشه بخورید اینهاکه عرض کردم امتهان شده است امیدوارم زودتر خوب شوید درغیراین صورت برای شماکه حامله هستید مشکل های بعدی زیانباری وجوددارد که یکی از انها هیموریئد است
53
مانا1397-09-21
انجيرررر عاااليه
81
تیناب 1395-12-13
سلام اگه بارداری . خاکشیر نخور حتما باید بری دکتر .
74
سلا1395-11-28
سلام من الان چند روزه یبوست گرفتم باردارم هستم خاک شیر و کیوی خوردم ولی بی فایده بود چه کار کنم ؟؟
115
زهرا1397-01-09
سلام منم دقیقا مثل شما هستم حتی وقتی دارو مصرف میکنم وهرروز اجابت مزاج دارم باز هم یبوست دارم طوری که بواسیر هم گرفتم دارم از دردمیمیرم طوری که آرزوی مرگ دارم دیگه ازدکتر رفتن ونتیجه نگرفتن هم خسته شدم چکار کنم
133
Kaveh1395-11-25
من به هر درى كه فكرش رو بكونيد زدم اما هنوز يبوست دارم و كلا هم سبزى خوار شدم ولى باز هم با اينكه هر روز اجابت مزاج ميكنم باز هم يبوست دارم از تمامه داروهايى كه براى تصحيل يبوست وجود دارد استفاده كردم و تا زمانى كه ماه ها استفاده ميكردم خوب بودم اكثر اوقات ولى الان كه دارو مصرف نميكنم و تغريبا هفته اى دو بار دارو استفاده ميكنم و هر روز اجابت مزاج من دچار يبوست است و من ديگه نميدانم چه كار كنم و پيش چه دكترى بروم ، دكتر هاى قبلى هم ميگفتند يكى از دلايل اين بيمارى عصبى بودن هم هست
137
saba1395-11-21
من سالهاست که از یبوست رنج میبردم ولی حدود یک ماهه پودر تخم کتان رو به وعده غذاییم اضافه کردم هم اشتهامو کنترل کرده هم یبوستمم رو حل کرده البته تاثیرشو بعد چندروز میبینید ولی در مورد من معجزه کرد...امتحان کنید بد نیست گرچه اگر کارسازم نبود ضرر نکردین چون تخم کتان خواص بسیار داره
144
Pari1395-11-10
سلام من درمان لاغري رو شروع كردم دكتر قرص چيستوسان و بهم معرفي كرده روزي ٣ عدد قبله غذا (ناهار٢عدد و شام١عدد)بخورم قبل از اين اصلا يبوست نداشتم ولي از وقتي شروع كردم چن روز اول خوب بودم ولي ٣-٤ روزه يبوست گرفتم و خيلي هم اذيتم ممنون ميشم راهكاري بهم معرفي كنين
164
آرش1395-11-05
از گرم کردن یا پختن غذا در مایکروویو اجتناب کنید. و تا جایی که میتونید غذا را بصورت تازه سرو کنید. حتما این را امتحان کنید.
118
امین1395-10-20
سلام من تریاک مصرف میکنم و دچار یبوست شدم باید از چه چیزایی استفاده کنم
4254
محسن1395-10-19
بهترین درمان چرب کردن کف پا با مخلوط روغن زیتون و روغن کنجد و سیاهدانه هرشب یک ساعت قبل از خوابه من امتحان کردم و نتیجه گرفتم.
814
ج1396-03-02
مرسی
54
htalebi3301395-10-15
سلام شما درست میگید ولی به نظر من آب خوردن صبح زود وآلو بخارا انگور وانجیر وسبزی آخرشم ورزش میتونه راه درمانش باشه بیشتر اینهایی که یبوست دارن مثل خودم اهل سیگار هستند
311
htalebi1395-10-15
سلام آب خوردن صبح زود خیلی کمک میکنه وآلو بخارا هم خوبه پیاده روی صبحم خوبه ودر کنارش ورزش
53
ج.ج1395-09-21
هوا الشافی. علت یبوست نیاز بدن به آب است که بنا به دلایلی احساس نمیشود و بنابراین بدن ناچار است آن را از غذاهای خورده شده تامین کند که باعث یبوست میشود. ساده ترین و موثرترین راه درمان یبوست خوردن 2 لیوان آب قبل از خواب است. در طول روز نیز از آب استفاده کنید. امتحان کنید حتما نتیجه میگیرید.
117
م.ع1395-09-17
سلام به تموم دوستانی که این مطلب رو میخونن. اگه یبوست دارین( کیوی .لواشک.پر زرد آلو.پرهلو.انجیر.)خیلی خوبه. همین طور پیاده پیاده روی. راستی جویدن (یک تکه یخ وهمین طور آدامس)هم خوبه. البته یخ وآدامس رو من از خودم نگفتم. من پارسال که16سال بودم یه عمل سختی داشتم به خاطر یبوستم اونا رو دکتر بهم گفت انجام بدم .
175
سهراب1398-01-06
من همیشه یوبوست دارم . ولی 3 روز آلو جنگلی خوردم .خداییش اون 3 روز هر روز اوکی بودم .ولی الان تموم کردم .پدرم درومده دوباره .خیلی عذاب آوره
72
حسین1396-09-14
سالاد کاهو همراه با دو قاشق روغن کنجد نیم ساعت قبل از غذا همچنین یک لیوان آب ولرم همراه با یک قاشق غذا خوری آبلیموی طبیعی صبح ناشتا امتحان کنید هم سالمه هم خیلی کمکتون میکنه
75
سارینا1396-03-23
درسته که قرص سیلاکس مسهل خوبیه ولی بعد از چند وقت بی اختیاری مدفوع و شل شدگی اطراف مصقعد میاره بهتره از این قرص دوری کنید
47
Arezoo1395-09-15
من بیشتر این راه هارو امتحان کردم اما اثر نکرده تنها چیزی که رو من اثر میکنه قرص سیلاکسه هر دو روز یکبار نصفشو میخورم اثر میکنه اما دوس دارم ترک کنم و با خوراکی اثر کنه ولی دیگه نمیدونم چی بخورم
183
سها1395-09-09
فقط برای این مشکل باید غذا را خوب بجوید هر لقمه 30 یا 32 دفعه و غذا در محیط آرام و به دور از استرس خورده شود و سر غذا هم حرفی گفته نشود
162
سارا1395-09-08
روغن زیتون واقعا بهترین چیزه برای یبوست.خودمم با روغن زیتون و سبزیجات خوب شدم.انشاءالله که هیچ کس این بیماری رو نگیره خیلی دردناکه
195
آرمان1395-08-27
ب نظرمن الوبخاراو انجیر خشک نم داده خیلی تاثیرگذاره صبح ناشتاوشب هنگام خواب
145
فادي1395-08-25
من از بچگي يبوست شديد دارم و البته به صورت وراثتي پدر و خواهرم و خانواده پدري هم اين مشكل دارن بخاطر يبوست شديدم اپانديسم تو سن ١١ سالگي عمل كردم من خيلي راه هارو امتحان كردم از بعضيا جواب گرفتم مثل چاي سبز ، انگور ياقوتي كه معجزه ميكنه ولي خوب فقط توي فصلش ادم ميتونه استفاده كنه . راه هاي ديگه مثل خاكشير ناشتا و الوبخارا و انجير فقط چند روز اول تأثير دارن بعدش باز بدن بهشون عادت ميكنه بهترين راه صبح زود بسدار شدن و صبحانه خوردن و در طول روز ورزش كردن به ويژه حلقه زدن هست.
2215
رقیه1395-08-08
خوردن شربت انجیر که می تونید از داروخانه تهیه کنید تاثیر مؤثر داره تو یه روز جواب میده.
199
خ1395-07-25
من یوبوسته شدید داستم نتونستم چند روز دفع کنم خونریزیم داشتم .. فقط با شیاف و روغن کرچک تونستم دفع کنم
299
فاطمه1395-05-19
ممنونم از سایتتون خیلی کمکم کردالبته خوردن یک لیوان اب ولرم درناشتا هم خیلی تاثیرگذار
365
غلامرضا1397-06-07
خواهش جهت درمان بیوست هرشب یک عدد سیر پوست کنده و مثل قرص حبه کنید ونوش جان کنید بعداز یک هفته نه تنها بیوست بلکه تمام درده و امراض بطورکلی ازبین خواهد رفت امتحان کنید.دکترا خیلی خوب موجزه سیر رو میدونن خودشون استفاده میکنن ولی هرگزبه مریض توسعه نمکنن بخاطر اینکه اگر مردم هر شب یک حبه سیر بخورن هرگز مریض نخواهند شد .لطفا امتحان کنید .
249
مصطفی1396-07-17
دوست عزیز منم همچین مشکلی داشتم ولی روغن زیتون طبیعی رو یه دکتر پیشنهاد داد هر روز قبل از غذا دو قاشق غذاخوری بخورین معجزه میکنه و انجیر زیاد بخورین
122
السا1396-04-17
سلام شما دچار ورم معده و روده هستید فکر کنم دهنتونم زود تلخ می شه و معده تون ترش میکنه باید با رفتن به متخصص گوارش و استفاده از داروهای مربوطه اقدام به معالجه ورم معده و روده بکنید
93
کورش1396-03-23
سلام بهترین راه درمان یبوست علاوه برتغییر رژیم غذایی وخوردن آب بیشتر و... ورزش ونرمش روزانه است یعنی هر روز مخصوصا صبحها اگه میتونید قبل صبحانه حرکاتش رو هم از توی اینترنت بگیرید . بیشترین دلیل کم کاری شکم کم تحرکی خودمونه من دوسااه که اینگونه خودمو از این مشکل خلاص کردم . موفق باشید
105
دوست1396-03-11
دوست عزیز بنظرم شما بلغم شدید دارید. حتما پیش دکتر سنتی خوب بروید برای اصلاح طبع. این مشکلاتی که گفتید خیلی شبیه علایم غلبه بلغم هست.
148
مصطفی1396-03-07
منم هفته ای دوبار میرم دستشویی.خیلی زور زدم بیشتر بشه نشد.حالم و جدیدا بد کرده لاغر شدم اب بدنم کم شده کارم به خوردن روغن کرچک رسیده کپسول جلاکس میگم.
1211
رضا1396-02-18
سلام من حدود شیش ساله که وقتی شب ها میخابم به محض اینکه دراز میکشم احساس خفگی میکنم اصلانم نمیتونم صبح ها زود بیدار بشم تا ظهر خابم شکمم هر هفته ای یک بار نهایتش دو بار کار میکنه ،ظهر هم که بیدار میشم یه عالمه اب تو دهنم جمع میشه وقتی اب دهنمو خالی میکنم حالت تهوع شدیدی دارم جوری که دل و رودم در بیادتا دوساعت بعد بیدارشدنم فقط خلت ازمعدم و گلوم میاد بیرون دکتر زیاد رفتم اندوسکپی ،کلونسکپی و اینا همه خوب بودن فقط گفتن تنبلی روده دارم از بسکی کپسول 500خوردم شدم نی قلیوون دیگ هیچ امیدی ب درمان ندارم دوستان اگ کسی شرایط من رو داشته و از نحوه ی درمانش نتیجه گرفته ممنون میشم کمکم کنه .
309
حسین زارعی1395-05-08
تنها راه درمان یبوست فقط وفقط رانی هلو و انبه اس
2932
ج.چ1395-06-11
هرگز وتحت هیچ شرایطی از برگ انکو برای رفع یبوست استفاده نکنید.لواشک هرگز نحورید.
2034
راضیه 1395-05-27
مطمعنید برگ انگور بخورم
3213
سمانه1395-04-31
من چند سال ییوست شدید داشتم در حدی ک یکی از اگتحاناتم رو نتونستم برم بدم بخاط اینکه بعد از هر بار دفع دچار درد خیلی شدیدی میشدم ک اصلا نمیتونستم بشینم .چند برم دکتر رفتم اما اگه یک روز دارو رو مصرف نمیکردم باز مشکل میشد .تنها راه درمان من انجیر خیس کرده و برگ در خت انگور بود .چند تا برگ درخت انگور را بذارید با اب بپزه و بعد نمک بزنید بخورید .معجزه میکنه .الان هم برگ هست هنوز .میتونید فریز کنید و هر دفه پنج شیش دونش رو لپزید و بخورید .لواشک هم خوبه .
4413
mandana1395-04-14
من از بچگی تا الان مشکل یبوست داشتم و واقعا بای من عذاب آور بود و هنوز هستش از مطالب شما ممنونم و امیدوارم که هیچ کس به بیماری یبوست مبطلا نشه چون خیلی معایب عوارض دارد و درد آن قابل تحمل نیست
9511
نا شناس1395-12-22
من به صورت مداوم سبوس گندم میخوردم تا این که بعد از چند ماه دچار کمبود کلسیم و آهن شدید شدم..
1711
لیندا1395-04-03
بسیار خوب و کاربردی بود من دو روز بود که یبوست شدیدی گرفته بودم وبسیار اذیت بودم ولی بعد از خوردن دمکرده گل سرخ وخوردن سبوس گندم حالم خوب خوب شد واقعا ممنونم
2719
امین 1396-08-25
سلام دوست عزیز برای این موضوع اصلا ناراحت نباشید معمولا همه اشخاصی ک یک مدت از متادون و تریاک بصورت طولانی مصرف کرده باشند تو ورودیه مقعدشون یخورده گوشت اضافه دارن ک میشه بهش گفت بواسیر و حتی با دست هم قابل لمسه یبوستی ک پیش میاد بخاطر ضخامت مدفوعه و روی دونم تاثیر میزاره ک باعث خونریزی میشه اگه بتونید بواسیر رو از بین ببرید خونریزی رو هم از بین بردید خواهشا بواسیر رو با کیست مویی اشتباه نگیرید ممنون
1910
اميني1395-04-14
سلام من هم اين را تجربه كرده ام كه زود خوابيدن و بيداري بين الطلوعين و نخوابيدن بعد از نماز صبح، كاملا سيستم گوارش را تنظيم مي كنه.
5830
خدایی1395-03-24
باسلام .من یک سال است دوچار بیماری یبوست شدید همراه باخونریزی شده ام همه راهارو امتحان کردم ولی موقتی بودن -شاید باور نکنیدولی بعداز مدتی باکمک یکی اشناها توانستم موفق به درمان بشم -دوریه درمانی اینگونه بود هروز نمازمو وقت به وقت بخونم شب زود بخوابم صبح بعدنماز نخوابم صبحانه رو سیر سیر بخورم و طی روز ورزش کنم ومیوه بخورم درکل تحرک بدنی رو زیاد کنم ومایعات زیاد استفاده کنم هنوزم انجام میدم خوب خوب شدم.موفق باشید
11865
ساوش1395-04-25
اگر مصرف کننده متادون هستید سعی کنید با معده پر متادون مصرف نکنید و در حین مصرف از شربت زعفران همراه با خاکشیر ززیاد استفاده کنید و آلو، حتما چند تا آلو هم بخورید
6822
سهراب دلاوری1395-03-16
سلام.ببخشید یبوستی که عامل آن متادن باشد چه داروهای گیاهی باید استفاده شود.ممنون از پاسخگویی شما
11846
هموطن1395-06-18
سلام دوستان گرامی یک محلول براتون میگم برای یبوست و درمان سندروم روده تحریک پذیر رو هم درمان میکنه و یا حد اقل شم رو به بهترین وجه راضی میکنه آویشن یک قاشق پودر شده+ نعناع- یک قاشق پودر شده + زیان - یک قاشق پودر شده + دارچین - نیم قاشق پودر شده + مصطکی - نیم قاشق پودر شده + میخک - نیم قاشق پورد شده + سیاه دانه پودر نشده== باه مخلوط میکنید و در هنگام غذا خوردن یا دقیقه قبل یا بعد از غذا که نباید با آب زیاد بخورید چون هنگام غذا آب خوب نیست --میخورید به اندازه نصف قاشق مربا خوری بعد از یک روز میبینید چقدر حالتون بهتر شده بعد از یک هفته سعی کنید یک وعده در روز بکنید و بعد از یک هفته یک روز درمیان استفاده کنید فقط یادتون نره این مخلوط قوی است و با معده خالی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. اگر خروردید و خوب شدید یک دعایی هم در حق ما بکنید انشا لله خداوند سلامی کامل برای همه عنایت کنه
7624
حسن1397-03-18
بله مصرف شیرداغ عالیه یبوستو درمان میکنه،سیبم عالیه
2513
مبینا1395-06-02
مصرف هویچ در دوران بارداری باعث سقط جنین میشه
6575
زهانی1395-01-10
باسلام من تمام راههاروامتحان کردم مشکلم حل نشدامابعدمطالعه زیاددوراه کارپیداکردم که حداقل یکساله به مشکل یبوست دچارنشدم.درصورتی که بارداریدویابچه شیرمیدهیدازهویج پخته یاشیرداغ استفاده کنید.هویج درانواع غذاهامیشه ریخت.امادرغیراین صورت ازتخم کتان روزی 2وعده قبل غذاازروزی10عددشروع تابه 2قاشق چای خوری درروز(قبل صبحانه وشام یک قاشق)برسدبه مدت درمان حداکثر2یا3ماه بعددرصورت یبوست درهمان روزبخورید
9642
وبگردی