سنگ کیسه صفرا
سالها پیش 3.110 عدد سنگ کیسه صفرا در کشور انگلستان از شکم بیماری خارج شد اما یک زن 51 ساله هندی رکورد بیشترین تعداد سنگ کیسه صفرا را شکست.

رکورد بیشترین سنگ کیسه صفرا در جهان شکست

سنگ کیسه صفرا در بدن یک زن بیشتر از تعداد استخوانهایش بود. تصاویر منتشر شده از سنگهای کیسه صفرا خارج شده از داخل شکم یک زن هندی رکورد جدیدی را به عجیب و غریب های دنیای پزشکی اضافه کرد.

میناتی موندال زن 51 ساله هندی مدت 2 ماه بود که دچار دردهای شدید شکمی بود تا اینکه در اوج این دردها به پزشک مراجعه کرد.

سنگ کیسه صفرا

زنی با 12000 سنگ کیسه صفرا

پزشکان با مشاهده علائم فورا اسکن هایی را انجام دادند تا اینکه متوجه وجود تعدادی سنگ کیسه صفرا در بدن زن شدند.

پزشک جراح در ابتدا فکر می کرد نهایتا 20 الی 30 عدد سنگ کیسه صفرا باید از بدن بیمار خارج کند اما زمانی که جراحی را آغاز کرد با صدها برابر تعداد حدس زده سنگ کیسه صفرا روبرو شد.

 دکتر "ماخان لالا ساها" در این جراحی تعداد 11.950 عدد سنگ کیسه صفرا از بدن بیمار خارج کرد و به گفته ی خودش یکی از فراموش نشدنی ترین جراحی های طول پزشکی اش را انجام داد.

سنگ کیسه صفرا

 رکورد بیشترین سنگ کیسه صفرا در جهان شکسته شد

 پزشک معالج با خنده گفت :خارج کردن این سنگهای کیسه صفرا 50 دقیقه طول کشید اما دستیاران من 4 ساعت برای شمردن سنگها زمان صرف کردند.وی گفت:پرتعداد ترین سنگ کیسه صفرایی که من از بدن بیمار تا پیش از این خارج کرده بودم 1.110 عدد و که متعلق به یک دختر جوان بود و رکورد بیشترین تعداد سنگ کیسه صفرا در دنیا تا پیش از این 3.110 عدد بود که در سال 1983 در انگلستان جراحی شده بود که البته با رکورد این زن 51 ساله به طور کامل رکوردهای قبلی شکسته شدند.

سنگ کیسه صفرا ، جراحی و خارج کردن 12.000 سنگ کیسه صفرا از شکم یک زن

3.731
این مطلب مفید بود ؟238
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش ترجمه نمناک /ن
برچسب : کیسه صفرا
وبگردی