جراحی لثه با لیزر
افرادی که لثه هایشان هنگام لبخند زدن کاملا مشخص می شود می توانند جراحی زیبایی له با لیزر انجام دهد و لبخند زیباتری داشته باشند.

با جراحی زیبایی لثه با لیزر بیشتر و کامل تر آشنا شوید

داشتن یک لبخند زیبا نه تنها برای زیبایی کلی صورت شما مهم می باشد ، بلکه به افزایش اعتماد به نفس شما نیز کمک خواهد کرد . در نتیجه می تواند از لحاظ ذهنی اثرات مثبتی روی شما بگذارد . اگر لثه های شما به طور مادرزادی زیبا نیست و هنگام لبخند ، بیشتر آن مشخص می شود ، احتمال اعتماد به نفس لبخند کامل را از دست داده اید.

خوشبختانه پروسه های زیادی مثل تغییر شکل لثه برای زیبایی و کانتورینگ وجود دارند که توسط تکنولوژی های مدرن در دندانپزشکی انجام می شوند . جراحی زیبایی لثه هم یک راه حل درمانی و هم زیبایی شناخته می شود.

جراحی زیبایی لثه برای چه کسانی مناسب است ؟

چنانچه در بخش سلامت دهان و دندان نمناک توضیح داده ایم این پروسه به بیمارانی کمک می کند که لثه های آن ها هنگام لبخند زدن کاملاً مشخص می شود و لثه ها روی دندان های آن ها را پوشانده است.

این اتفاق ممکن است ژنتیکی یا به دلیل استفاده از داروهای تجویزی خاصی رخ بدهد . به این مشکل لبخند لثه ای گفته می شود که دندان ها کم تر از حد طبیعی نمایان می گردند . جراحی زیبایی لثه می تواند برای افرادی که لثه های بلندی دارند ، نیز مناسب باشد.

جراحی زیبایی لثه با لیزر

کانتورینگ یا زیبایی لثه با لیزر

اساساً این پروسه برای برطرف کردن پوسیدگی ها ، مشکلات دندانی و عفونت های داخل دهان به کار می رود که به دلیل ناپایداری لثه اتفاق افتاده است . بلند بودن بیش از حد لثه و التهاب آن باعث می شود که دندان ها بیش از همیشه در معرض خطر و آسیب قرار بگیرند.

در نتیجه رشد بیش از حد آن ها محل مناسبی را برای تولید باکتری ها فراهم می کند . تغییر شکل لثه با لیزر ، قسمت های اضافی لثه را از بین می برد و از مشکلات بعدی جلوگیری خواهد کرد.

جراحی زیبایی لثه چگونه انجام می شود ؟

این پروسه را در دندانپزشکی انجام می دهند . یک بی حسی عمومی موضعی خفیف برای بی حس کردن دندان ها اعمال می شود . سپس از یک دستگاه لیزر با بافت نرم استفاده می کنند تا بافت اضافی لثه را از بین ببرند.

لیزر ها برای شکل دادن به بالای دندان ها نیز استفاده می شوند و بافت برش داده لثه را دوباره به دندان می چسبانند . در نتیجه خونریزی بعد از آن اتفاق می افتد . همچنین با این پروسه مانع از رشد باکتری ها و عفونت ها در آینده خواهید شد.

مراقبت های بعد از درمان

بعد از تغییر شکل لثه ها با لیزر به هر دلیلی ، بسیار مهم است که بهداشت طولانی خود را به مدت چند هفته بعد از این کار به خوبی رعایت کنید تا زمانی که لثه ها بهبودی کامل پیدا کنند.

باید هر روز مسواک زده و نخ دندان بکشید و ملایم تر از همیشه با دندان خود برخورد کنید تا بافت آن دچار حساسیت نشود که حساسیت روی لثه ها می تواند عاملی برای خونریزی و عفونت باشد.

حتماً از شوینده های دهان مخصوص لثه استفاده کنید تا جرم های حاصل از مواد غذایی را به خوبی از بین ببرد . البته که روش های زیادی برای زیبایی لبخند و لثه های شما وجود دارند و مجبور نیستید که حتماً همین روش را انتخاب کنید . دندان پزشک شما می تواند بهترین گزینه های زیبای لثه را به شما معرفی کند.

نخ دندان کشیدن

فواید جراحی زیبایی لثه با لیزر

در پاسخ به سوال کاربران از بخش سلامت دهان و دندان نمناک ، جراحی زیبایی لثه با لیزر فواید بسیار زیادی دارد که یکی از آنها این است که انجام این روش بدون درد می باشد. همچنین به بهبود ظاهر کلی صورت شما مخصوصاً لبخند کمک می کند.

در این درمان از ابزار بسیار دقیقی استفاده می شود اما در روش جراحی لثه به طور سنتی، درد و ناراحتی وجود دارد و دوران ریکاوری طولانی تر خواهد بود ، زیرا برش در لثه به وسیله تیغ انجام می شود و در نتیجه احتمال عفونت و خونریزی بالاتر می رود.

ریکاوری بعد از جراحی زیبایی لثه

بسیاری از بیماران بعد از تجربه این جراحی اظهار می کنند که این روش کاملاً بدون درد می باشد اما بعضی از آن ها درد خفیف را احساس می کنند که مجبورند برای برطرف کردن آن از مسکن هایی مثل ایبوپروفن استفاده کنند.

زمان ریکاوری برای جراحی زیبایی لثه در اشخاص مختلف متفاوت می باشد. بسیاری از افراد بعد از چند روز ریکاوری کامل می شوند . در حالی که بعضی دیگر به حدود دو هفته زمان نیاز دارند.

تا زمانی که ریکاوری شما کامل نشده است ، باید به غذا خوردن خود دقت کنید . از مصرف غذاهای بیش از حد ترد و شکننده و یا غذاهای سفت خودداری کنید که لثه های شما را احساس می کند.

پاپ کرن ها و غذاهایی که دانه های ریزی دارند، نیز ممکن است به دندان شما بچسبند و ریکاوری را طولانی تر کنند . اهمیت دادن به مسواک و نخ دندان نیز می تواند دوره ریکاوری شما را کوتاه تر کند.

کانتورینگ لثه

چه زمانی استفاده از جراحی زیبایی لثه ضروری محسوب می شود ؟

بسیاری از زمان ها جراحی زیبایی لثه به دلیل اهداف زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و گاهی اوقات نیز نیاز پزشکی را نشان می دهد . اگر به بیماری لثه مبتلا هستید ، جراحی زیبایی لثه می تواند گزینه درمانی مناسبی باشد . قبل از هرچیز پزشک روش عای غیرجراحی را نیز بررسی می کند.

همچنین ممکن است به شما آنتی بیوتیک تجویز کند تا عفونت ها و باکتری ها را از بین ببرد و سلامت لثه ها را به شما برگرداند . اگر این تلاش ها کارآمد نبود ، دندانپزشک درمان جراحی را پیشنهاد می کند تا بتوانید از لثه ها و استخوان اطراف دندان آسیب دیده مراقبت کنید . همچنین ممکن است این جراحی با هدف رشد مجدد استخوان و بافت های آسیب دیده انجام شود.

آیا جراحی زیبایی لثه آسیب زننده است ؟

همان طور که گفتیم هنگام انجام این کار با درد مواجه نخواهید شد زیرا بی حسی به شما تزریق می شود اما ممکن است احساس سوزش بعد از برطرف شدن اثر بی حسی را تجربه کنید . مقدار سختی و یا دردی که تحمل می کنید ، بستگی به میزان لثه ای دارد که اکنون تغییر شکل داده و یا برداشته شده است.

پزشک ممکن است به شما مسکن مخصوص مانند استامینوفن یا ایبوپروفن را تجویز کند . از آن جایی که آسپرین باعث رقیق شدن خون و افزایش خونریزی می گردد ، قطعاً گزینه مناسبی برای چنین مواردی نخواهد بود.

همچنین می توانید درد و التهاب را با قرار دادن یک قطعه یخ و یا کمپرس سرد روی دهان به مدت چند روز بعد از جراحی کاهش دهید . بهتر است 15 الی 20 دقیقه کمپرس سرد را روی دهان خود قرار دهید.

همه چیز از جراحی زیبایی لثه با لیزر یا کانتورینگ + فواید و نکات

53
این مطلب مفید بود ؟30
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
وبگردی