استرس امتحان رانندگی
استرس امتحان رانندگی مشکلی است که شاید برای بسیاری از افراد رخ دهد، برای رفع و غلبه بر استرس امتحان رانندگی باید به برخی از نکات را به خوبی رعایت کنید.

چندین نکته برای رفع و غلبه بر استرس امتحان رانندگی

امتحانات در کل استرس زا هستند - در بهترین حالت اعصاب خردکن هستند و تست های رانندگی می توانند خیلی بدتر از سایرین باشد. دانستن اینکه کسی شما را نگاه می کند و تمام کارهایتان را قضاوت می کند، می تواند عجیب و غریب باشد این برای بسیاری از افراد کافی خواهد بود که آگاه شوند. اگر نوبت تست شما رسیده و دوباره احساس نگرانی می کنید, به یاد داشته باشید که تنها نیستید. بیشتر مردم تا حدی از این موضوع عصبی می شوند و در واقع دچار افزایش سطح آدرنالین و هوشیاری بیشتر می شوند که می تواند مفید واقع شود.

چالش آن ها قابل کنترل است و در این بخش از نمناک در پاسخ به درخواست شما کاربران چند نکته مهم برای غلبه بر استرس در زمان تست کتبی رانندگی و امتحان رانندگی عملی آورده شده است که همگی کارشناسی شده و پیشنهاد افراد متخصص هستند.

راه و روش هایی برای غلبه بر استرس امتحان رانندگی

1:اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

به خودتان یادآوری کنید که اگر مربی شما فکر نمی کرد به اندازه کافی خوب هستید, شما را برای آزمون نمی فرستاد و همچنان نیاز به یادگیری بیشتر را در شما می دید.همانطور که در طول درس هایتان آموختید، باید در یک استاندارد رانندگی کنید که در آن شما را " ایمن و مسئولیت پذیر " کند. حالا تمام کاری که باید بکنید این است که به فرد امتحان گیرنده نشان دهید که گواهینامه خود را می خواهید و با اعتماد به نفس کامل برای امتحانتان آماده شوید.

2:تجسم کردن را فراموش نکنید

استفاده از قدرت تصویرسازی و افکار مثبت به طور مرتب، برای رسیدن به اوج عملکردتان بسیار مهم است. زمانی را سپری کنید که به طور موفقیت آمیزی مانورهای دشوار انجام دهید و بااعتماد به نفس با ترافیک سنگین مقابله کنید.این امر پیام را به ذهن نیمه هشیار شما تقویت می کند که می توانید این کارها را انجام دهید و احتمال افتادنتان را در تست کاهش می دهید.

3:برای غلبه بر استرس نفس عمیق و صحیح بکشید

تمرینات تنفسی می تواند بسیار مفید باشد - تمرکز بر روی دم و بازدم تاثیر آرامش بخشی دارد - شما می توانید سعی کنید نفس های عمیقتان را بشمارید, یا بر روی شعاری مانند " احساس آرامش " تمرکز کنید.

4:برای رفع استرس امتحان رانندگی موز بخورید

کمی قبل از انجام تست, یک موز بخورید ؛ موز غنی از ویتامین B است که به آرامش اعصاب کمک می کند. چنانچه در بخش سلامت نمناک توضیح دادیم موز همچنین حاوی تریپتوفان هستند, یک نوع پروتئین که بدن به " هورمون شادی " تبدیلش می کند, که حال شاد شما را حفظ می کند. و آن ها نیز پتاسیم بالایی دارند. زمانی که بر افزایش میزان متابولیک و کاهش سطح پتاسیم تاکید می کنیم. خوردن یک میان وعده با پتاسیم بالا مانند موز به کاهش سطح این ماده معدنی مهم, متعادل کردن ضربان قلب و فرستادن اکسیژن اضافی به مغز کمک می کند.

موز برای استرس

مصرف موز برای مقابله با استرس امتحان رانندگی

5:نه به مصرف کافئین!

کافئین می تواند باعث افزایش سطح اضطراب افراد خاصی، حتی در شرایط بدون استرس شود پس یک روز صبر کنید و کافئین مصرف نکنید.

6:دقیقاً مثل یک روز در آموزش رانندگی، رانندگی کنید!

زمانی که نوبت امحانتان است رانندگی خود را تغییر ندهید, همان کاری را که در جلسه یادگیری انجام می دادید، انجام دهید.سعی کنید با تست رانندگی خود به عنوان یک درس دیگر رفتار کنید.

7:سکوت در این مواقع یک داشته ی طلایی است

در طول تست فرد امتحان گیرنده ممکن است اصلاً صحبت نکند ، نباید وقتی که شما در وسط کاری هستید گپ بزنید. کسانی که مسئول برگزاری امتحان هستند صبر می کنند تا شما اشتباه کنید. اگر ممتحن شما هم اصلاً حرف نزد, نگران نباشید چراکه این نشان دهنده رد شدن شما در اتحان نخواهد بود.

8:تا آنجا که می توانید خود را آماده کنید

مربی شما اغلب یک آزمون ساختگی را قبل از تست واقعی توصیه می کند. دقت کنید که حداقل یکی از این راه ها را امتحان کرده اید - ترجیحاً چندین بار - و قبل از این که حتی برای امتحان واقعی درخواست بدهید، می توانید از آن ها عبور کنید. شب قبل از تست، مطمئن شوید که تمام مدارک لازم خود را دارید.

9:آشنا شدن با محل آزمون برای رفع استرس امتحان رانندگی

این ایده خوبی است که قبل از امتحان به مرکز آزمون رانندگی بروید، به خصوص اگر در طی آموزشتان به آنجا نرفته اید.این کار به شما کمک می کند به منطقه مورد نظرعادت کنید و بفهمید چه چیزی در داخل مرکز قرار دارد. بهتر است زودتر به آنجا بروید چون عجولانه رفتن می تواند شما را عصبی و مضطرب کند.

محل آزمون رانندگی

آشنا شدن با محل آزمون رانندگی

10:خوب بخورید و بیاشامید

سیستم عصبی ممکن است که اشتهای شما را کاهش دهد، اما مهم است چیزی بخورید تا انرژی کافی برای روز داشته باشید تا بتوانید بهتر تمرکز کنید.نوشیدنی های انرژی زا یا قهوه درست قبل از تست مصرف نکنید، چون کافئین می تواند اعصاب شما را خراب کند.

11:بازی انتظار برای رفع استرس امتحان رانندگی

نشستن در اتاق انتظار قبل از امتحان اغلب زمانی است که مردم بیش ترین نگرانی را دارند، پس ایده خوبی است که یک حواس پرتی مانند یک کتاب یا یک بازی را در گوشی خود داشته باشید.

12:ارزیابی اشتباه ات رایج رانندگی

همه درس هایی که در آموزشگاه رانندگی به شما داده شد را بازنویسی کنید و اشتباهاتی را که در طی این دوره آموزشی انجام دادید، در نظر بگیرید و دقت کنید تا از این اشتباه ات اجتناب کنید.

از این اشتباهات رایج هنگام رانندگی خودداری کنید:

رایج ترین اشتباه ات رانندگی در چهار مرحله رخ می دهد.

 مشاهده :

این زمانی است که امتحان گیرنده می بیند که شما قبل از پارک کردن آینه را کنترل می کنید و حرکت می کنید یا خیر. به دقت جاده و ترافیک در خیابان را مشاهده کنید و بدانید که چنین گزینه هایی به چشم امتحان گیرنده بسیار مهم خواهد بود.

سیگنال :

آیا می توانید سیگنال های دیگر رانندگان را تفسیر کنید؟آیا می توانید سیگنال های مناسب را به رانندگان دیگر ارسال کنید؟ سیگنال های گیج کننده ارسال می کنید؟ همیشه واضح باشید و با چراق راهنمای درست و به موقع چنین عملکردی را به درستی انجام دهید.

استرس امتحان رانندگی

اشتباهات رایج هنگام رانندگی

 آگاهی :

آیا شما آینه را بررسی می کنید و مطابق آن واکنش نشان می دهید؟آیا می توانید در تمام انواع شرایط آب و هوا و شرایط ترافیک رانندگی کنید؟

کنترل :

امتحان گیرنده قرار گرفتن دست شما روی فرمان را بررسی می کند، دقت چرخش فرمان و استفاده از کلاچ و ترمز را بررسی می کند.

برای عدم اطمینان آماده باشید:

بازرس شما ممکن است بی ادب باشد و یا وانمود کند که بی ادب است تا شکیبایی و کنترل شما را هنگام رانندگی ارزیابی کند. جو ممکن است ناگهان تغییر کند ؛ ممکن است باران ببارد، یا ممکن است آفتاب سوزان باشد و به عینک نیاز داشته باشید بدتر از این ممکن است در ترافیک با مربی خود گیر بیفتید دقت کنید که برای انواع اتفاقات آماده باشید ، مهم تر از همه، بدون توجه به وضعیت، ناشکیبا نشوید و واکنش هایتان را کنترل کنید.

راننده و آژانس مجوز وسایل نقلیه دارای یک سیاست انعطاف ناپذیری برای شکستن قوانین و مقررات ترافیکی هستند اما امتحان گیرنده رانندگی شما هیچ عذر و بهانه را قبول نمی کندبنابراین، باید تمام قوانین ترافیک را حفظ کرده و به آن ها پایبند باشید تا از شکست اجتناب کنید اگر آن ها را با قلبتان بدانید، غرایز شما تشدید خواهند شد و شما مجبور نیستید در مورد آنچه انجام می دهید فکر کنید.

قبل از شروع نکات زیر را به خاطر داشته باشید

نکات بیشتری برای چک کردن قبل از شروع اتومبیل وجود دارد، مانند چک کردن آینه. یکی از نکته های رایجی که در این بخش از سرگرمی نمناک هم به آن اشاره کرده ایم ؛ نمای پشت و نمای جانبی را تنظیم کنید و کمربند خود را ببندید.

برای جلوگیری از هر گونه حواس پرتی، رادیو یا ضبط را خاموش کنید.

موبایل خود را کنار گذاشته و از استفاده از آن در حین رانندگی خودداری کنید.

حواستان به چراغ راهنما باشد.

ماشین را تنها در صورتی روشن کنید که همه چیز خوب باشد.

به علائم جاده دقت کنید و با دقت آن ها را دنبال کنید.

اگر یک نشانه جاده از شما می خواهد که یک محدوده سرعت خاص را حفظ کنید، پس انجام دهید.

خیلی آهسته و یا خیلی سریع حرکت نکنید. به محدوده سرعت خود بچسبید و شما در کل باید بسیار خوب باشید.

مهم نیست که شما درس های رانندگی فشرده یا درس های سنتی را می گیرید، حتماً قبل از امتحان کتاب تئوری را بخوانید.

اشتباهات خود را پیدا کنید و عملکرد خود را پس از یک ارزیابی بی طرفانه بررسی کنید.

با دقت رانندگی کنید و با خشونت رفتار نکنید.

هیچ ایرادی ندارد که از شخص امتحان گیرنده یک سوال بپرسید و یا از آن ها بخواهید که یک دستور را تکرار کنند اگر شما آن را نشنیده اید.

باز کردن پنجره برای اجازه ورود هوای تازه اگر احساس گرما و اضطراب می کنید، خوب است - این می تواند کمک کند تا شما را هوشیار نگه دارد.

همچنین به سرعت خود نگاه کنید.

افراد گاهی اوقات که عصبی هستند سرعت خود را بالا می برند، بنابراین تصور کنید که در یک روز عادی هستید، نفس بکشید و تمرکز کنید.

پیشنهادی حرفه ای برای مقابله و رفع استرس امتحان رانندگی

4.3119
این مطلب مفید بود ؟10316
منبع : بخش سرگرمی نمناک/ح.ب /ن
وبگردی