اسباب کشی آسان
اسباب کشی یکی از سخت ترین کارهاست اما می توان این کار سخت را با یادگیری اصول و ترفند هایی به یکی از لذت بخش ترین کارها تبدیل کرد.با اصول و روش صحیح اسباب کشی آسان آشنا شوید.

نکاتی کاربردی برای اسباب کشی سریع و آسان

اسباب کشی یکی از سخت ترین و طاقت فرسا ترین کارهاست اما زمانی که بتوانید این کار را به درستی انجام دهیم به یکی از ساده ترین و لذت بخش ترین کار ها تبدیل می شود .بسیاری از افراد برای جابه جایی وسایل به زمان زیادی نیاز دارند اگر قصد اسباب کشی دارید فقط کافیست با فنون این کار آشنا شوید تا بتوانید وسایلتان را سریع بسته بندی کنید و به راحتی اسباب کشی را انجام دهید .

چگونه اسباب کشی راحت و بی دردسری داشته باشیم؟

روشهای اسباب کشی

روشهای اسباب کشی راحت و بی درد سر

 

1. کار را با نگران شروع نکنید

برای شروع اسباب کشی هیچ گاه نگران نباشید، یک نفس عمیق بکشید و سپس یک لیست کامل و جامع از وسایل مورد نیازتان در اسباب کشی تهیه کنید تا بتوانید ذهن خود را مدیریت کنید و دیگر به دنبال وسایل غیرضروری نگردید این کار سبب می شود که در وقتتان صرفه جویی کرده و بتوانید به راحتی وسایلتان را بسته بندی نمایید و به سرعت و به راحتی اسباب کشی کنید .

2. به پاکسازی وسایل اهمیت دهید

یکی از فوت و فن های اسباب کشی خلاص شدن از شر وسایل اضافی و به درد نخور در اسباب کشی است .برای این کار یک کیسه زباله احتیاج دارید و میتوانید وسایل به درد نخور و غ خرابتان را جمع آوری کرده و در این کیسه زباله بریزید از جمله وسایلی که می توان از شر آنان خلاص شد چراغ قوه های خراب، اسباب بازی های شکسته و پازل های گم شده است.پاکسازی وسایل و لوازم به شما کمک می کند که در حین بسته بندی وسایل سردر گم نشوید و بدون صرف وقت اضافه وسایلتان را بسته بندی کنید .

 اسباب کشی راحت و آسان

اصول اسباب کشی راحت و آسان

3. بسته بندی ظروف شکستنی را با دقت انجام دهید

برای شروع بسته بندی وسایل ،پیشنهاد می کنیم ابتدا ظروف شکستنی را بسته بندی کنید و با این کار مانع شکستن ظروف در زمان بسته بندی وسایل دیگر شوید .می توانید برای بسته بندی این ظروف از روزنامه های باطله و لباس های تان استفاده کنید، این کار از ضربه خوردن به ظروف شکستنی جلوگیری می کند.

برای اینکه کارتان صد در صد بهتر شود و به صورت کامل از شکستن ظروف جلوگیری کنید بهتر است حوله های بزرگ را در کنار کف و دیواره های جعبه قرار دهید یک پیشنهاد دیگر این است که روی ظروف شکستنی نام آن را بنویسید تا در موقع اسباب کشی با احتیاط بیشتری حمل شود و اینکه هنگامی که به منزل جدید خود رفتید با سرعت بیشتری بتوانید وسایل را جا به جا کنید .

4. کشوها و کمدهایسبک را خالی نکنید

یک روش فوق العاده برای جابجایی کمد لباس ها در اسباب کشی خالی نکردن کشوها و کمد از لباس است .شما می توانید برای سبک شدن کمدتان کشو ها را درآوردید ولی آن ها را از لباس خالی نکنید ،این کار می تواند از سنگین شدن کمد جلوگیری کنند و حمل و نقل وسایل را آسان تر کند.

اسباب کشی

نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی 

 

5-  قبل از اسباب کشی کمد خود را پاکسازی کنید

برای حمل و نقل راحت تر کمد لباس ، لباس هایتان را از کمد در آورید و آن ها را در یک جعبه بگذارید . شما می توانید از جعبه ها و قفسه های جداگانه برای گذاشتن وسایل کمدتان استفاده کنید و روی تمام این جعبه ها نام وسایلتان را بنویسید .وسایل کوچک کمد مانند دکمه و گیره های لباس را نیز در یک جعبه جداگانه قرار دهید . این کار باعث راحتی بسته بندی وسایل در اسباب کشی می شود.

6. وسایل با ارزش و قیمتی را جدا از وسایل دیگر جابجا کنید

جواهرات ووسایل با ارزش قیمتی خود را در اسباب کشی در جای خاصی قرار دهید و آن ها را با سایر وسایلتان جابه جا نکنید و بهتر اسن آن ها را با وسیله نقلیه خود جابه جا کنید. برای بسته بندی طلا و جواهراتتان می توانید از کیسه های میان وعده استفاده کنید .این کار باعث می شود که شما از وسایل باارزشتان غافل نشوید وآن ها را گم نکنید.

 اسباب کشی آسان

ترفندهای اسباب کشی آسان

7. به بسته بندی اسباب بازی ها بیشتر توجه کنید

برای سالم ماندن اسباب بازی های کودکتان در اسباب کشی آن ها را درون جعبه قراردهید و در کمد بگذارید تا از شکستن آن ها جلو گیری کنید .شما می توانید برای انجام این کار از فرزندتان نیز کمک بگیرید و از او بخواهید وسایلش را درون جعبه بگذارد.این کار سبب می شود که شما در خانه جدید سردرگم نشوید وعلاوه بر تمام اینها، بیرون آوردن تک تک اسباب بازی ها از جعبه برای فرزندانتان کار جذابی خواهد بود.

8. وسایل اتاق خواب را جعبه جعبه کنید

اصول اسباب کشی

چطور راحت تر اسباب کشی کنیم

وسایل اتاق خواب و لوازم شخصی خود را درون جعبه های جداگانه جمع آوری کنید .از جعبه های مجزا برای تفکیک این وسایل استفاده نمایید، شما می توانید از لباس های خوب برای پوشش وسایلش کننده استفاده کنید تا کمتر ضربه ببیند.

9. تابلو ودکوری ها را پارچه یا مقوا پیچ کنید

بهترین شیوه برای جمع آوری دکوری ها و تابلوهای هنری استفاده از حوله یا مقوای محکم برای بسته بندی است. شما می توانید تابلوهای تان را بر روی حوله یا مقوا قرار داده و آنها را درون یک جعبه قرار دهید و اینگونه از ایمنی آنها اطمینان یابید. البته برخی از تابلوها به اندازه نیست که بتوان آنها را درون جعبه قرار داد این تابلوها را به د یواره داخلی کامیون تکیه دهید و مقوایی را بین آن ها قرار دهید. شما می توانید دکوری های کوچک را روزنامه پیچ کنید و درون یک جعبه قرار دهید.

اسباب کشی منزل

12 نکته مهم در اسباب کشی

 

10- تا آخرین لحظه جابجایی، وسایل را در جعبه نگه دارید

اگر تمام نکاتی را که در بالا ذکر کرده ایم به خوبی انجام داده اید فقط کافی است برای پایان دادن به کار خود انرژی و روحیه تان را با گوش کردن به موسیقی و خوردن غذای خوب بالا ببرید .برای پایان دادن به کار بسته بندی وسایل به هر اتاق سر بزنید وسایل مربوط به هر کدام را درون آنها قرار دهید و اطمینان حاصل کنید چیزی را جا نگذاشته اید.

11- چک کردن نهایی وسایل اسباب کشی را فراموش نکنید

آخرین کاری که برای اسباب کشی کردن باید انجام دهید این است که گشت نهایی را در خانه بزنیم و اطمینان پیدا کنید که چیزی در خانه جا نمانده است ،اگر در خانه چیزی را پیدا کردید آن را درون یک جعبه قراردهید و روی آن نامش را بنویسید. در پایان روی تمامی جعبه ها را چک کنید تا ببینید نام هر کدام را بر روی آن نوشته شده یا نه .بعد از این کار آنها را بالیست اولیه خود که قبلا نوشته بودید چک نمایید.

ترفند های اسباب کشی راحت

بهترین ترفند ها برای یک اسباب کشی راحت

 

12- حتما برای اسباب کشی نیروی کمکی خبر کنید

شما شاید در روز اسباب کشی در تنگنای زمانی قرار بگیرید و نتوانید خودتان اسباب کشی کنید، نگران نباشید فقط کافیست نیروی کار مطمئن برای جابجایی وسایل خود به کار گیرید و با این کار به راحتی اسباب کشی نمایید.

اسباب کشی آسان، ترفند بسته بندی وسایل در کمترین زمان

4.157
این مطلب مفید بود ؟4710
منبع : بخش سبک زندگی نمناک / ن / ف
برچسب : اسباب کشی
وبگردی