تست بارداری
برای تشخیص بارداری از تست های مختلفی می توان استفاده کرد و یکی از ساده ترین آن ها تست بارداری با بیبی چک می باشد که به راحتی می توانید در منزل انجام دهید.

چگونگی استفاده و زمان مناسب تست بارداری خانگی یا بیبی چک

تست های بارداری امروزی بر اساس تعیین مقدار هورمون گونادوتروپین جفتی انسان یا همان (hCG) عمل می کنند. برای تشخیص بارداری زنان از تست های مختلفی استفاده می کنند که تست ادراری یکی از آنهاست که می تواند علاوه بر مرکز درمانی در خانه نیز انجام شود و روشی راحت و سریع است و می توان آن را از داروخانه نیز تهیه کرد.

تست بارداری خانگی یا بیبی چک چیست؟

تست های حاملگی خانگی، نشان دهنده وجود یکی از هورمونهای بارداری به نام “گونادوتروپین جفتی انسان” یا hCG در ادراراست که توسط سلولهای جفت تولید می شود و با جای گیری تخمکِ بارور شده، در رحم در جریان خون شما وارد می شود. این تست خانگی ،هورمون را در ادرار شما تشخیص داده و نتیجه مثبت برای حاملگی را اعلام می کنند.

بسته به نوع تستی که انتخاب می کنید، روش های مختلفی برای برداشتن نمونه ادرار، جهت تست وجود دارد. برای اینکه نتیجه ای دقیق از این تست ها حاصل شوددستورالعمل استفاده از این تست ها را به دقت مطالعه کنید و نتیجه ی این تست را به پزشک اطلاع دهید تا در صورت لزوم تست های قطعی تر تشخیص بارداری برای شما انجام شود.

تست های خونی روش دیگری هستند که قطعا توسط پزشک انجام می شوند. دقت تست خونی در تشخیص بارداری بالاتر از تست ادراری بوده و حتی شش تا هشت روز بعد از تخمک گذاری نیز می تواند به کار برود.

آزمایش بارداری

چگونه از تست بارداری خانگی (بیبی چک) استفاده کنیم؟

بهترین مزیت تست بارداری انجام آسان آن در منزل است. بعد از خریداری تست بسته تست را باز کرده، دستورالعمل آن را مطالعه کنید، طبق آن نمونه گیری را انجام دهید و زمان کافی را برای تعیین نتیجه بدهید.

تست های بارداری مختلفی در داروخانه ها وجود دارد که در یکی از انواع آنها باید ابتدا ادرار خود را داخل ظرفی گود جمع کرد و سپس تست را داخل آن فرو برد.

در نوع دیگر آن ادرار را در ظرفی گود جمع کنید و چند قطره از آن با قطره چکان به محل تعیین شده روی تست بچکانید تا مشخص شود که باردار هستید یا خیر .

در نوعی از آنها نیزبرای تشخیص بارداری ، تست را در مسیر جریان ادرار قرار می دهند.

پس از گذشت زمان لازم، نتیجه به صورت تغییر رنگ یا ایجاد خط (دو خط به معنی باردار بودن و یک خط به معنی باردار نبودن) یا یک نشانمانند مثبت (+) یا منفی (-یا کلمه" باردار هستید (pregnant) " یا "باردار نیستید (not pregnant) " مشخص می شود.

بعد از عقب افتادن تاریخ قادعدگی بیشتر تست های بارداری تا 99% دقت دارند.

تست بارداری با بیبی چک

چه زمانی می توان تست بارداری را انجام داد؟

برای رسیدن به نتیجه دقیق تر تست بارداری خانگی از طریق ادرار، زمان استفاده از تست بسیار اهمیت دارد. به طور کلی می توان گفت بیشتر تست های خانگی نتیجه دقیقشان را حداقل یک هفته بعد از تاخیر در قاعدگی می دهند، همانطور که در بخش نکات بارداری نمناک گفته ایم یعنی دقیقا دو هفته بعد از تخمک گذاری پس برای نتیجه دقیق تست، باید حداقل 7 روز از موعد قاعدگی گذشته باشد.

اگر تست بارداری را خیلی زود انجام دهید، به احتمال زیاد، نتیجه درستی به شما نمی دهد زیرا برای بارداری بدن نیاز به زمان معمولا بین 7 تا 12 روز بعد از باروری تخمک دارد تا آن مقدار هورمون HGC که قابل تشخیص باشد را تولید کند.

تست تشخیص بارداری

بهترین زمان انجام تست بارداری، صبح زود است زیرا در شب، هورمون HGC در بدن انباشته شده و ادرار در این زمان غلیظ تر است.برخی تست های بارداری از بقیه حساس تر و دقیق تر هستند و افزایش هورمون hCG را حتی چهار تا هفت روز بعد از لانه گزینی تخم در رحم تشخیص می دهند.

اما اگر این تست را خیلی زود انجام دهید، هرچند از یک تست خوب هم استفاده کنید،نتیجه تست بارداری منفی می شود . در صورت استفاده از تست های خانگی اگر نتیجه تست بارداری مثبت بود، در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرده و مراقبت های بارداری را انجام دهید.

زمان مناسب تست بارداری

انجام تست بارداری پس از این نشانه ها

پیش از انجام تست بارداری به نشانه های بارداری توجه کنید.پس از مشاهده نشانه هایی به انجام تست بارداری اقدام کنید.

دل پیچه و انقباضات شکمی

بسیاری از خانم ها در اوایل بارداری دردهای شکمی را تجربه می کنند که به آنها احساس قاعدگی می دهد، اما خبری از خونریزی نیست. علت این دردهای شکمی لانه گزینی جنین در رحم می باشد.

دل پیچه در بارداری

علائم دیگر بارداری

نکات مهم برای تست بارداری

تست بارداری را بخرید که کارکرد ساده و راهنمای فارسی داشته باشد.

قبل از انجام تست بارداری مایعات زیاد مصرف نکنید تا ادرار رقیق نشود.

دیگر علائم مرتبط با بارداری افزایش وزن، حالت تهوع است اما این علائم می توانند علائم یک مشکل پزشکی جدی باشند. اگر نتیجه تست های خانگی منفی بود با دارا بودن این علائم هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

سیر تا پیاز تست بارداری + انواع روش و نکات مهم بیبی چک

4.4654
این مطلب مفید بود ؟58173
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
برچسب : تست بارداری
وبگردی