نحوه افزایش عمر باتری لپ تاپ
باتری لپ تاپ یکی از مهم ترین اجزای لپ تاپ می باشد که همانند سایر اجزا حساس است. در این گزارش از نمناک با راه های افزایش عمر باتری لپ تاپ آشنا خواهید شد.

چگونه طول عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم؟!

باتری های لپ تاپ همان گونه که می دانید و اگر تجربه چند ساله در استفاده از لپ تاپ های مدرن داشته باشید، نسبت به گوشی های هوشمند و سایر لوازم الکتریکی، زودتر تمام می شود چرا که وظیفه سنگین تری دارد و در باتری های نسل قدیم، بعد از چند ماه استفاده از لپ تاپ، عمر باتری لپ تاپ کاهش پیدا می کرد و بجای آنکه 5 ساعت باتری نگه دارد، 1 ساعت و 30 دقیقه باتری نگه می داشت و این حس ناخوشایندی بود.

اما خوشبختانه باتری های امروزی که از جنس لیتیوم یونی هستند، می توانند به بهترین شیوه ممکن از باتری مراقبت به عمل آورند. بطور کلی اگر شما بهترین لپ تاپ دنیا را هم داشته باشید، وقتی به اینترنت وصل می شوید، فیلم می بینید، نور صفحه را به حداکثر برسانید و... یقینا شارژ باتری لپ تاپ زودتر تمام خواهد شد و چنین چیزی قابل برطرف شدن نیست!

با این حال برخی راه و روش هایی وجود دارند که شما با انجام آنها می توانید میزان استفاده از باتری را کاهش دهید که در نهایت باتری شما به مرور زمان آسیب کمتری در طی فشار کمتر خواهد دید و می تواند توانایی خود را حفظ کند. به همین دلیل در این گزارش از نمناک ما قصد داریم برخی از روش های اصولی و بسیار ساده را به شما عزیزان آشنا کنیم. همراه ما باشید.

1- کاهش نور صفحه نمایش

چیزی که بیشترین میزان استفاده از باتری را در لپ تاپ دارد، صفحه نمایش می باشد و وقتی شما نور صفحه نمایش را به بیشترین میزان ممکن افزایش میدهید، عمر باتری لپ تاپ را کمتر می کنید. با این حال اگر شما میزان نور صفحه را به میزان عادی و متوسط قرار دهید، باتری لپ تاپ شما چیزی بیش از 30 دقیقه می تواند به شما خدمات رسانی کند!

عمر باتری لپ تاپ

در لپ تاپ اگر شما بخواهید نور صفحه را کم و زیاد کنید با استفاده از کلید های بالای صفحه نمایشگر می توانید این کار را انجام دهید. اما اگر این کلید های کار نمی کنند، می توانید دو کلید Win+X را با یکدیگر بفشارید و سپس در منو پنهان ویندوز، گزینه Mobility Center را انتخاب کنید. به همین سادگی! این گونه شما می توانید نور صفحه را کم کنید.


2- تغییر Power settings

بطور پیش فرض ممکن است گاها لپ تاپ شما بجای اینکه بر روی حالت Power saver باشد، بر روی حالت Balanced و حالت High performance قرار گرفته باشد که در این دو حالت به نسبت حالت Power saver میزان برق و قدرت بیشتری از باتری استفاده خواهد شد که دلیل بر کاهش عمر باتری لپ تاپ خواهد بود و با درست کردن این مورد می توانید مشکل های ایجاد شده را برطرف کنید.

عمر باتری لپ تاپ

برای تغییر Power settings ابتدا وارد control panel شوید و سپس گزینه Hardware and sound را انتخاب کنید. در این بخش می توانید گزینه Power Options را مشاهده کنید که با کلیک بر روی آن می توانید به حالت عادی و Power Saver قرار دهید. اما اگر شما از ویندوز 10 استفاده می کنید، با کلیک بر روی آیکون باتری در گوشه سمت راست می توانید میزان استفاده از باتری را با جابجایی نوار مربوطه همانند تصویر ذیل تغییر دهید. توجه داشته باشید که هر چه نوار را به سمت راست جابجا کنید، نیروی بیشتری از باتری استفاده خواهد شد.

افزیاش عمر باتری لپ تاپ


3- حداقل استفاده از اینترنت و بلوتوث

بلندگوهای بلوتوثی، هدفون های بلوتوثی و... که به لپ تاپ شما متصل هستند و شما با استفاده از لپ تاپ آنها را مدیریت می کنید، به میزان سهم خود می توانند از شارژ باتری شما بکاهند. بنابراین منطقی ترین راه برای مقابله با آن، استفاده در مواقع نیاز است چرا که اکثرا این ارتباط را در زمان هایی که هیچ نیازی به آنها نداریم قطع نمی کنیم و این می تواند باعث کاهش عمر باتری شود.

باتری لپ تاپ

اما در مقابل، اتصال به مودم و استفاده از اینترنت می باشد که اگر به چنین چیزی باور ندارید، توصیه می شود تا لپ تاپ خود را فول شارژ کنید و سپس آنرا به اینترنت متصل کنید. قطعا خودتان شاهد کاهش چشمگیر باتری لپ تاپ در حین استفاده از اینترنت و عدم استفاده از اینترنت را متوحه خواهید شد. برای رفع این مشکل هم توصیه می شود در شرایط نیاز به اینترنت متصل شوید و اجازه ندهید لپ تاپ بصورت دائم و همیشگی به اینترنت متصل باشد.


4- استفاده از برق مستقیم شهری

باتری لپ تاپ

 لپ تاپ های نسل جدید به دلیل باریک شدن و اعمال محدودیت باتری های قدیمی در باریک شدن این لپ تاپ ها، دارای باتری های internal یا داخلی هستند و شما نمی توانید باتری را از داخل لپ تاپ خارج کنید. اما اگر لپ تاپ شما دارای باتری جدا شونده است، استفاده از برق شهری و جدا کردن باتری است که این یکی از راه های افزایش عمر باتری لپ تاپ می باشد که وقتی شما نیاز به باتری دارید می توانید باتری را مجددا به لپ تاپ متصل کنید. همچنین نگهداری درست از باتری لپ تاپ، نیازمند برخی نکات است که مهم ترین آنها عدم قرار دادن باتری در مقابل نور خورشید و جلوگیری از گرم شدن آن می باشد.

با راه های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ آشنا شوید

3.843
این مطلب مفید بود ؟3310
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
وبگردی