تشخیص مارک اصل
امروزه به دلیل افزایش نام برندهای مختلف تشخیص اجناس اصل و تقلبی کار آسانی نیست اما ترفندهایی وجود دارد که می توانید با کمی دقت مارک اصل و فیک محصولات را تشخیص دهید.

تشخیص مارک اصل از تقلبی

همه لباس ها نام تجاری دارند اما هر نام تجاری را نمی توان یک برند دانست. برای این که یک نام تجاری تبدیل به برند شود، باید سال ها در عرصه تولید محصولاتش حضور فعال داشته باشد و محصولاتی با کیفیت بالا و دارای ویژگی خاصی ارائه دهد تا مشتری ها به آن اعتماد کنند و نامش اعتبار یک محصول باشد و تبدیل به یک برند شود. بنابراین منظور از برند یا مارک، نام تجاری که روی محصول می چسبانند ، نیست.

امروزه در بازار فروشگاه ها و مغازه هایی وجود دارند که محصولات برند را به مردم عرضه می کنند اما برخی از این فروشگاه اجناس تقلبی را به جای محصولات برند به مردم می فروشند . اجناسی که در همان نگاه اول متوجه تقلبی بودن آنها نمی شوید و پس از استفاده ، تازه عیب و ایرادهایش را در می یابید و از خریدتان پشیمان می شوید.

تشخیص جنس اصلی از تقلبی دشواراست اما می توان با رعایت چند نکته ساده، کمی حرفه ای تر خرید کرد و تا حدودی جنس اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص داد. در این بخش از نمناک شما را با راه های تشخیص مارک تقلبی و اصل لباس آشنا خواهیم کرد.

تشخیص مارک اصل

مارک های تقلبی لباس را چگونه تشخیص دهیم ؟

به برش و دوخت لباس حتما توجه کنید

اگر یک لباس مارک را برگردانید خواهید دید که دوخت رو و زیر لباس یکی است اما با برگرداندن یک شلوار معمولی خواهید دید که برای یکی کردن دو قسمت پارچه از چرخ استفاده شده است.

لباس های مارک را نمی توان تغییر سایز داد و تنگ یا گشاد نمود زیرا برش این لباس ها طوری است که اگر آن را تنگ کنید دیگر زیبایی اولیه را نخواهد داشت.

دوخت جیب ها و مارک های لباس های برند باید پایدار و منظم باشد. تعداد دوخت لوگو یا مارک روی لباس باید با تعداد دوخت خود لباس یکسان باشد.

برندها دوخت های شان ریزتر است و تعداد دوخت در واحد سانتی متر باید بالا باشد.

تشخیص برند تقلبی

به زیپ ها و دکمه های لباس دقت کنید

در لباس های مارک معمولا روی تمام دکمه ها نام برند درج شده است و دکمه ها محکم دوخته شده است . معمولا روی پیراهن علاوه بر دکمه هایی که دوخته اند دو دکمه اضافی وجود دارد.

زیب های لباس های مارک باید به راحتی و نرمی باز و بسته شود و زیپ زاپاس دارند . همه قسمت های زیپ باید سنگین و از یک رنگ باشد و باید رنگ قسمت سگگ نیز طبیعی باشد.

به لوگو لباس دقت کنید

  • هر شرکتی لوگویش را در جای مخصوص خود قرار می دهد بنابراین باید هر برندی را که می خواهید بخرید به محل قرارگیری لوگوی شرکت دقت کنید.
  • برندهای معتبر از فونت های ساده و کلاسیک برای لوگو استفاده می کنند و این لوگو را در دکمه ها یا حتی روی زیپ درج می کنند.
  • جنس لوگو ممکن است کاغذی و یا پارچه ای و یا فلزی باشد.
  • دقت کنید که کلمات روی لوگوها ، تگ ها، برچسب ها درست نوشته شده باشد.
  • بر روی بسته بندی مارک های اصل روی شان لوگو درج شده است.

لوگو لباس مارک دار

به شناسنامه برندها توجه کنید

لباس های برند دارای شناسنامه هستند . مشخصات لباس، نحوه شست وشو، محصولات جدید، جوایز یا نشان هایی که کسب کرده، تاریخ تولید، محل تولید، محل کارخانه و کد لباس در دفترچه 4 یا 8 برگی همراه برندهای معروف درج شده که در واقع شناسنامه آن لباس است. برخی از برندها این شناسنامه را داخل لباس می دوزند.

همانطور که دنیای مد نمناک اشاره کرده است برچسب شناسنامه شلوارهای لیوانز در پشت شلوارهای دوخته شده است . روی این برچسب قد، دور کمر، کد و مدل شلوار نوشته شده است.برندهای معروف دارای سایت اینترنتی هستند که در آن قیمت، تعداد تولید از آن نوع پوشاک و سایر اطلاعات نوشته شده است . اگر کد لباس در سایت نباشد ممکن است مارک لباس تان تقلبی باشد.

قیمت لباس برند گران تر است

قبل از خرید لباس های مارک به سایت مراجعه کنید تا از قیمت لباس و مشخصات آن اطلاعاتی به دست آورید . لباس مارک قیمت بالا تری دارد بنابراین اگر یک لباس برند را ارزان خریدید ، شک نکنید که این جنس تقلبی است .

برندهای بزرگ نیز سالی دو بار حراج دارند که می توانید در این هنگام لباس مورد نظر خود را با تخفیف های خوبی بخرید . به جای این که به لباس با مارک خارجی چند برابر پول بدهید ، پوشاک ایرانی با مارک ایرانی و قیمت مناسب بخرید .

به محل دوخت و محل تولید پارچه دقت کنید

محل دوخت و محل تولید پارچه ممکن است با هم متفاوت باشند زیرا بسیاری از برندها ، در کشور اصلی خود محصولاتشان را نمی دوزند بلکه در کشورهایی مانند سنگاپور و مالزی که کارگر ارزانتر و هزینه مواد اولیه پایین دوخت را انجام می دهند.

در کشورهای واسطه، نمایندگی های رسمی از همان شرکت ها وجود دارد بنابراین اگر روی لباس برند خود نام شرکتی که در آن لباس دوخته شده ، نوشته شده است نگران نباشید زیرا آن جنس هم اصل است.

راه های تشخیص مارک تقلبی و اصل لباس

3.7108
این مطلب مفید بود ؟7929
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
برچسب : خرید لباس
وبگردی