رنگ مو یا هایلایت
این روزها سبک های رنگ مو بسیار متنوع شده اند. اگر در انتخاب رنگ موی ساده و هایلایت دو دل هستید، می توانید با توجه به این نکات بهترین انتخاب را داشته باشید.

رنگ موی ساده زیباتر است یا هایلایت؟

رنگ مو یکی از لوازم های آرایشی بهداشتی است که در بین خانم ها بسیار محبوب است و به آنها کمک میکند که زیباتر و جذاب تر به نظر برسند. رنگ کردن مو روش ها و سبک های بسیار متنوعی دارد.

گاهی انواع سبک رنگ مو و آن قدر متنوع است که بسیاری از خانم ها را در انتخاب مردد می کند تا جایی که یکی از سوالات اساسی امروزه دنیای مد و زیبایی این است رنگ موی یکدست بیشتر جلوه دارد یا هایلایت؟ با ما در این بخش از دنیای مد نمناک همراه شوید تا به پاسخ سوال خود در این زمینه برسید.

رنگ موی ساده

رنگ مو به مجموعی از رنگدانه ها اطلاق میشود که با نفوذ در ماهیت مو باعث تغییر رنگدانه های مو میشوند. تنوع بسیار رنگ مو باعث میشود که دست شما برای انتخاب باز باشد. انتخاب درست رنگ مو میتواند تاثیرات عمیقی بر روی زیبایی و جوانسازی چهره شما داشته باشد و باعث تنوع درظاهر شما شود اما انتخاب نادرست شما میتواند زیبایی شما را بگیرد.

انواع مختلف رنگ مو از نظر ماندگاری به سه نوع تقسیم میشود:موقت ،نیمه موقت ،دائم که شما باید در استفاده از آن دقت کنید زیرا آسیب هایی مثل وز شدن و ضعیف شدن شاخه های مو را به همراه دارد.

گذاشتن رنگ دائم بر روی مو احتیاج به مهارت و اطلاعاتی راجب ترکیب شیمیایی رنگ مو دارد. برای گذاشتن رنگ دائم بر روی مو به افراد ماهر در این زمینه مراجعه کنید.

رنگ مو یا هایلایت

رنگ مو مناسب برای صورت شما

مهم نیست که هرروزه رنگ های جدیدی وارد بازار میشود شما نباید به دلیل ترند بودن یک رنگ مو از رنگ های مورد علاقتان صرف نظر کنید. رنگ مویی را انتخاب کنید که برای چهره شما مناسب تر است تا از تماشای هرروزه آن لذت ببرید.

رنگ چشم

اگر چشمان آبی رنگ دارید بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید مثل شکلاتی و مشکی چرا که این رنگ ها چهره شمارا ملیح تر نشان میدهند و با چشم هایتان همخوانی بیشتری دارند.

چنانچه رنگدانه های چشم شما سبزاست رنگ های در تناژ زرشکی و قرمز و مسی برازنده شماست و چشمان شما را زیباتر نشان میدهد.

رنگ پوست

اگر شما پوست صورتی دارید و اصطلاحا لپ گلی هستید، رنگ موهای قرمز، شرابی، زرشکی، صورتی را انتخاب نکنید زیرا اصلا به زیباتر شدن شما کمکی نمیکنند.

اگر رنگ پوست زرد و بی روحی دارید از رنگ هایی در طیف رنگی دکلره و زرد استفاده نکنید.

لپ گلی

در چه شرایطی باید موهایتان را یکدست رنگ کنید؟

  • چنانچه موهای خیلی کوتاهی دارید باید از یک رنگ استفاده کنید که موهایتان بلند تر دیده شود.
  • اگر بیش از 30% موهای شما سفید است یکدست رنگ کردن مو به جوان تر دیده شدن شما کمک میکند.
  • اگر با رنگ های گرم مثل قرمز بهتر به نظر می رسید.
  • وقتی که می خواهید رنگ هایلایت قبلیتان را که رشد کرده اصلاح و یکدست کنید.
  • اگر موهایی شما در مواجه با نور مستقیم آفتاب دچار آسیب شد وروشن تر شده است.

 رنگ موی یکدست

انتخاب رنگ مو با در نظر گرفتن زمان و هزینه

رنگ مویی که از رنگ موی شما بسیار روشن تر یا تیره تر است علاوه بر هزینه مراقبت به صرف زمان بیشتری نیاز دارد پس اگر وقت و زمان کافی برای نگهداری از آنها ندارید یا نمیخواهید هزینه زیادی برای مراقبت از آنها بکنید از رنگ موهای نزدیک به رنگ موی خودتان استفاده کنید.

هایلایت چیست؟

تعریف کلی هایلایت مو یعنی در میان موهای تیره رگه های روشن ایجاد کنیم. در هایلایت، موهایی که باید رنگ شوند با نظم والگوی خاصی تقسیم بندی میشوند ودر دو روش کلاه یا فویل از ریشه تا انتهای مو رنگ آمیزی میشود.

در روش هایلایت با کلاه شاخه های نامنظم از مو را از میان منافذ کلاه بیرون می کشند و با برس رنگ آمیزی میکنند. در آخر کار دسته های بسیار باریک اما زیاد و چنددرجه روشن تر از مودر میان موهای تیره خودنمایی میکنند البته این روش قدیمی شده و جلوه زیبایی ندارند.

امروزه هایلایت با فویل بسیار ترند شده و تمام آرایشگران از این روش استفاده میکنند زیرا دسته ی از مو رابه صورت منظم برداشته و درون فویلی بلند تر از قد مو رنگ کرده و فویل را میبندند تا زمانی که به رنگ موی دلخواهشان برسد.

هایلایت مو چیست

مواردی که باید در انتخاب هایلایت در نظر بگیرید

  1. حتما قبل از هایلایت موهای خود را خوب بشویید ولی از سرم های بعد از حمام استفاده نکنید.
  2. اگر قصد کوتاه کردن موهایتان را دارید بهتر است قبل از رنگ کردن این کار را انجام دهید و اگر میخواهید مدتی بعد از مراسمی موهایتان را کوتاه کنید این نکته را حتما آرایشگرتان بگویید تا به طرزی رنگ آمیزی کند که هم برای موهای کوتاه برازنده باشد هم موهای بلند.
  3. قبل از هایلایت از ماسک های گیاهی یا شیمیایی مو، سرم های براق کننده یا تقویت کننده مو و ژل مو به هیچ وجه استفاده نکنید.
  4. در فصول سرد هوا بهتر است از رنگ های تیره تری برای هایلایت استفاده کنید و در فصل های گرم به دلیل دمای بالا رنگ های روشن برازنده استایل شماست.
  5. مطلوب است که رنگ هایلایت یا دو درجه تیره از پوستتان باشد یا دو درجه روشن تر از پوستتان که جلوه جالبی داشته باشد.
  6. به طور کلی نسبت به رشد مو بهتر است هایلایت مو هر 6 تا10 هفته تمدید شود تا ریشه هایی که در آمده رنگ موی شما را شلخته و نامرتب نشان ندهند.

تمدید هایلایت

در چه صورت هایلایت را انتخاب کنیم؟

  • اگر دوست دارید در موهای یکدست ویک رنگ خود تغیری ایجاد کنید که چهره شما را دچار تغیری عمیق کند هایلایت گزینه مناسبی برا شما است.
  • اگر رگه های موهای سفید در بین موهای خود دارید هایلایت روش خوبی برای پوشش آنهاست.
  • اگر با رنگ های سرد مثل آبی وطیف بنفش جذاب تر به نظر میرسید.
  • چنانچه احساس میکنید چهره تان به تغییری بزرگ احتیاج دارد هایلایت با فویل را انتخاب کنید که دسته های ضخیم تری از موها را پوشش میدهد.

به موهای شما رنگ میاد یا هایلایت؟ پاسخ آرایشگر

3.837
این مطلب مفید بود ؟289
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
وبگردی