عادت های زیبایی
خیلی از ما به عادت هایی دچار هستیم که زیبایی ما را تحت شعاع قرار می دهند ما نا آگاهانه با عادات اشتباه خود موجب پیرتر بنظر رسیدن خود می شویم.

26 عادت که باعث از بین بردن زیبایی در خانم ها می شود

از هر 10 خانم، 7 نفر آنها عاداتی دارند که باعث از بین رفتن زیبایی شان می شود و علاوه بر آن زندگی شان را کوتاه می کند. ما هر روزه کارهای مخربی انجام می دهیم و متوجه نیستیم که چه مقدار روی زیبایی ما تاثیرگزار است برای مثال استفاده از حوله برای خشک کردن صورت، گذاشتن ژیلت در حمام و شانه کردن موهای خیس می تواند ظاهر خوب فرد را از بین ببرد.

1. همیشه لاک روی ناخن داشتن

اگر همیشه روی ناخن هایتان لاک دارید باید سعی کنید که این عادت را کنار بگذارید. لاک های تیره مخصوصا انواع ارزان، آب ناخن شما را می کشند و آن ها را خشک می کنند و در نتیجه ناخن شما زرد می شود پس سعی کنید یا کمتر لاک بزنید یا از برند های با کیفیت استفاده کنید.

لاک روی ناخن

2. خوابیدن فقط با لباس زیر

خوابیدن با لباس زیر به تنهایی باعث ایجاد حساسیت روی پوست می شود ولی اگر نمیتوانید غیر این به راحتی به خواب بروید از لباس زیری استفاده کنید که اندازه شماست و بیش از حد تنگ یا بیش از حد گشاد نیست.

3. استفاده از حوله برای خشک کردن صورت

بسیار طبیعی است که برای خشک کردن صورت از حوله استفاده کنیم اما حوله به راحتی میکروب و آلودگی را به خود جذب می کند و هر زمان که بیش از یک بار از حوله استفاده کنید، مستعد آکنه خواهید شد پس به جای این کار می توانید از پد نخی استفاده کنید یا اجازه دهید صورت در معرض هوای آزاد خشک شود و روی صورت مرطوب از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید.

خشک کردن صورت

4. استفاده از براش های کثیف میکاپ

نباید برای اینکه وقتتان پر است از براش های تمیز نشده استفاده کنید. استفاده از براش کثیف باکتری و جرم را دوباره به پوست شما برمی گرداند و در بدترین حالت ممکن است این براش ها باعث عفونت شود و جوش زدن نیز در نتیجه استفاده از لوازم ارایشی آلوده است.

5. مصرف بیش از یک قاشق چایخوری نمک در روز

منظور از نمک می تواند مواد غذایی مثل پنیر، سس یا حتی غذا های آماده باشد. کاهش نمک به فشار خون مناسب فرد کمک می کند و افرادی که فشار خون پایین دارند، معمولا چروک بیشتری روی پوست خواهند داشت و شما فقط به 2300 میلی گرم سدیم در روز نیاز دارید که بیش از یک قاشق چایخوری نیست.

مضرات نمک

6. بیش از حد نازک کردن ابروها

ابرو های سالم و پرپشت می تواند چهره شما را جوان تر نشان دهد پس سعی نکنید که برای باز شدن چهره تان ابرو های خود را نازک کنید و با نازک کردن بیش از حد ابرو ها باعث ضعف و ریزش آن ها می شوید.

7. گذاشتن ژیلت در حمام

اگر می خواهید که استفاده کامل و بهینه از ژیلت داشته باشید هرگز آن را در حمام نگذارید. قرار دادن ژیلت در مکان مرطوب باعث کندی آن می شود و در عوض با نگهداری ژیلت در هوای خشک می توانید حداکثر استفاده را از آن داشته باشید.

8. پا انداختن روی پا

به دلیل این که بیشتر اوقات نشسته هستیم، بسیار مهم است که طرز ایستادن مناسب و پوزیشن نشستن صحیحی داشته باشیم. اگرچه که پا روی پا انداختن کمی راحت تر به نظر می رسد اما می تواند بر جریان خون سالم در پاهای فرد تاثیر بگذارد و پوشیدن لباس های تنگ مثل شلوارهای جین باعث می شود که فرد در خطر افزایش فشار خون و چروک شدن پوست قرار بگیرد.

پا انداختن روی پا

9. استفاده از دئودورانت بعد از شیو کردن

اکثر دئودورانت ها حاوی مواد شیمیایی سنگین و مضر می باشند. بعد از شیو کردن، منافذ پوست ما باز می شود و راحت تر می توانند این مواد را به خود جذب کنند بنابراین بهتر است که از لوسیون های مرطوب کننده یا دئودورانت طبیعی روی پوستی که تازه شیو کرده اید استفاده نکنید.

10.دوش گرفتن با آب داغ

همه ما دوش آب داغ را دوست داریم مخصوصا اگر بعد از یک روز کاری شلوغ باشد پس بهتر است که این کار را به یک عادت تبدیل نکنید. آب داغ پوست و موها را زودتر از آب ولرم یا آب سرد خشک می کند و اگر دوش آب داغ گرفتن برایتان ضرورت دارد، سعی کنید که انتهای حمام از آب سرد یا ولرم استفاده کنید تا منافذ بسته شوند.

11. بالا دادن موها هنگام خواب

خانم هایی که موی بلندی دارند، می دانند که چقد راحت خوابیدن با این موها سخت است پس بهتر است که تا صبح از شر این کش ها و سنجاق های سفت خلاص باشید. متاسفانه، بالا بستن موها در خواب باعث ریزش و ضعف مو می شود که می تواند در کوتاه مدت موها را بریزاند و اگر موهای انبوه و شلخته در صبح شما را ناراحت می کند، بهتر است که قبل از خواب موها را شانه بزنید.

موها در خواب

12. نوشیدن قهوه و نوشابه های رژیمی

مزه نوشیدنی های بدون قند بسیار خوب است اما حقیقت این است که این نوشیدنی ها به اندازه انواع قند دارشان مضر هستند و نوشابه های رژیمی اسیدی هستند و می توانند باعث فاسد شدن دندان ها شوند و همچنین می توانند باعث بیماری های قلبی، دیابت و بیماری های مزمن کبدی شوند.

اگر مایلید که بدن سالم داشته باشید، بهترین راه این است که از آب های طعم دار یا چای استفاده کنید و حتی الامکان از قهوه دوری کنید زیرا باعث زردی دندان می شود.

13. فشار دادن قلم ریمل داخل مواد

زمانی که ریمل ما در حال تمام شدن است، مایلیم که تا قطره آخر از آن استفاده کنیم و اگر ریمل را مدام داخل مواد بزنیم، باعث می شود که هوا داخل آن جریان پیدا کند و باکتری ها نیز به آن راه یابند بنابراین بهتر است خودتان را در معرض عفونت های چشم قرار ندهید و به جای این کار قلم ریمل را به آرامی در داخل مواد بچرخانید تا جریان کمتری وارد آن شود.

قلم ریمل

14. استفاده از نوارهای سفید کننده دندان

راه های بسیار زیادی وجود دارد که از طریق آن ها می توان دندان را سفید کرد اما اگر از این راه ها مثل پودرها و نوارهای سفیدکنده بیش از حد استفاده کنید، باعث خرابی دندان ها خواهید شد.

نوارهای سفید کننده یک لایه از مینای دندان را بر می دارد و بهتر است که این کار ها را کنار بگذارید و برای اقدامات امن تر و محافظه کارانه تر به دندانپزشک مراجعه کنید.

15. شانه کردن موهای خیس

یکی از نبایدهای بزرگ که در بخش نکات مراقبت از مو در سلامت نمناک کامل توضیح دادیم ؛ طبیعی است که دلتان بخواهد موهای خیس را شانه کنید اما بهتر است که تا زمان خشک شدن این کار را انجام ندهید.

منافذ پوست سر شما معمولا باز هستند و بعد از دوش گرفتن نیز بازتر نیز می شوند و به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند پس بهتر است که در انتهای حمام کمی روی سرتان آب سرد بریزید و قبل از شانه کردن آن را خشک کنید.

شانه کردن موهای خیس

16. عوض نکردن روکش بالش

اگر از مشکلات شدید پوستی رنج می برید، شاید ساده تر آنچه که فکرش را کنید بتوانید آن را برطرف کنید. روکش بالش را هر دو یا سه روز عوض کنید که عرق، روغن، آب دهان و هر باکتری روی آن از بین برود و به پوستتان منتقل نشود. افرادی کهآکنه دارند، پیشنهاد می کنم که هر روز روکش بالش را عوض کنید.

17. آرایش موها با دمای بالا

بیشتر ما از اتوی مو، بابلیس و سشوار استفاده می کنیم تا مدل آن باب میلمان شود. استفاده از این لوازم در طولانی مدت باعث می شود که موخوره موها نیز افزایش پیدا کند و همزمان با این لوازم باید از نگهدارنده های گرما استفاده کنید.

سشوار داغ

18. تر کردن لب هایتان با آب دهان

تر کردن مکرر لب ها، سبب خشکی لب می شود. لب های خشک و ترک خورده تان را قبل از خواب با وازلین چرب کنید تا اینگونه از زبان زدن به لب ها جلوگیری نمایید . برای داشتن لب های نرم، آنها را لایه برداری کنید، اینگونه که هر شب قبل از خواب به مدت یک هفته، کمی شکر دایره وار به لب هایتان بمالید و اجازه دهید حدود 2 دقیقه شکر روی لب هایتان بماند، سپس آنها را بشویید.

19. دست زدن به صورت

همه ما دست های خود را به انواع و اقسام اجسام می زنیم و سپس دست های خود را که بسیار آلوده هستند به صورت خود می زنیم که این کار سبب جوش درآوردن روی صورت و عفونی شدن جوش های صورت می شود پس هر وقت به دلیلی می خواهید به صورت تان دست بزنید، مطمئن باشید، دست های تان تمیز باشد.

دست زدن به صورت

20. استفاده نکردن از بندهای پارچه ای برای بستن مو

برای بستن موهایتان از کش هایی که روکش پارچه دارند استفاده نمایید و یا از بندهای پارچه ای استفاده کنید زیرا بندهای کشی موخوره ایجاد می کنند.

21. مالیدن چشم ها

مالیدن چشم ها موجب تورم اطراف و سرخ شدن چشم می شود زیرا پوست اطراف چشم بسیار ظریف و نازک است. گریه کردن های مکرر و تورم ناشی از آن به مرور زمان پلک های شما را شل و افتاده می کند و سبب می شود مسن تر از سنتان بنظر برسید.

اگر خواستید به هر دلیلی به چشمتان دست بزنید، با نوک انگشتانتان و دستمالی تمیز این کار را انجام دهید.

مالیدن چشم ها 

22. دستکاری جوش ها

جوش ها، منافذ بسته شده پر از باکتری هستندپس دستکاری آنها سبب صدمه زدن به پوست تان و ماندن جای جوش روی صورت خواهد شد.

چندین بار در سلامت نمناک عنوان کرده ایم که برای درمان جوش از راهنمایی های متخصص پوست دارو استفاده کنید و یا یک روز در میان، مقدار کمی روغن درخت چای را روی جوش ها بمالید تا تورم جوش ها کاهش یابد و جوش ها کوچک و درمان شود.

23. شستشوی هر روز موها

شستن دائمی موها، موجب از دست رفتن چربی های طبیعی سر می شود و موها را خشک و وز می کند پس بهتر است افرادی که موهای بلند دارند، یک روز در میان موهایشان را بشویند.

شستن موها

24. جویدن ناخن ها

یکی از عادت های بدی که برخی از افراد دارند ناخن جویدن است . برای ترک ناخن جویدن بهتر است روزی یکبار روی ناخن هایتان اندکی روغن بدمزه بمالید یا بین دندان ها و نوک انگشتانتان را با مانعی مانند پوشیدن دستکش یا باند چسبی بپوشانید. جویدن آدامس بدون شکر نیز حواستان را از ناخن جویدن منحرف می کند.

برای جلوگیری از ناخن جویدن، ناخن هایتان را به زیبایی مانیکور کنید زیرا اینگونه مراقب هستید تا به آنها صدمه نزنید.

25. توجه نکردن به سلامت ناخن ها

ناخن های سالم، ظاهری زیبا دارند و شکننده نیستند. برای سلامت ناخن ها، رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی، ویتامین و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و اسیدهای چرب بگیرید و تخم مرغ، ماهی های چرب، میوه، سبزیجات سبز برگ دار و آجیل مصرف کنید و با استفاده از کرم های مخصوص ناخن، آنها را مرطوب نگهدارید تا شکسته نشود.

26. کوتاه نکردن ناخن ها

برای جلوگیری از شکستن و ضعیف شدن ناخن ها، آنها را کوتاه نگه دارید زیرا ناخن های بسیار بلند در معرض صدمات بسیاری هستند. 

26 عادت اشتباه رایج خانم ها که زیبایی و جوانی را نابود می کند

4.8206
این مطلب مفید بود ؟1997
منبع : بخش دنیای مد نمناک /ن /آ/ز.ت
وبگردی