نکات میزبانی

نکات طلایی برای میزبانی و آداب میزبانی خوب از میهمان

کد مطلب : 1649تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 3 دقیقه
در برگزاری یک مهمانی خوب و برای پذیرایی عالی یک سری نکات ریزی هستند که رعایت آن ها باعث می شود میزبانی شما بهتر شود و به مهمانان تان بیشتر خوش بگذرد.

روشها و نکات میزبانی عالی و خوب از مهمانان

از قدیم الایام تا کنون رسم مهمان نوازی در بین ایرانیان وجود داشته است به طوریکه خونگرمی و مهمان نوازی بسیاری از اقوام ایرانی زبانزد خاص و عام است . امروزه متاسفانه این سنت پسندیده محدود شده اما هستند کسانی که این خصلت انسانی را به خوبی انجام می دهند و به مهمانانشان ارج می نهند.

به خانه این افراد که وارد می شویم متوجه گذشت زمان نمی شویم و همیشه دوست داریم به خانه این افراد برویم و ز مصاحبت با آنها لذت ببریم. اگر شما هم دوست دارید خانه تان به یک خانه گرم برای مهمان تبدیل شود کار دشواری نیست ، تنها کافی است اصول مهمان نوازی را از این بخش از نمناک بیاموزید.

نکات مهم میزبانی

نکات یک میزبانی خوب در چیست؟

روش هایی برای یک میزبانی خوب + نکات

استقبال از مهمانان

یکی از اصول مهم مهمان نوازی استقبال از میهمانان است . درست است در آن زمان سرتان شلوغ است اما به عنوان میزبان وظیفه شماست در لحظه ورود مهمان هایتان کنار در ورودی بایستید و به آنها خوش آمد بگویید.

بهتر است هنگامی که زنگ در به صدا درآمد ، پشت در ورودی حاضر شوید تا مهمانانتان با چهره خندان شما روبرو شوند.

استقبال از مهمان

نکات عالی برای یک میزبانی بینظیر

نکات طلایی برای میزبانی خوب

تدارکات اضافی ممنوع

در برخی از مهمانی ها صاحب خانه تدارک مفصلی برای مهمان می بیند اما به علت آماده نمودن این تدارکات بیشتر وقت خود را در آشپزخانه صرف می کند و در کنار مهمان حضور نمی یابد.

در اینگونه مهمانی ها ، مهمان احساس خستگی می کند بنابر این بهتر است به جای تدارکات زیاد ، با چند خوراکی ساده و کم زحمت مانند کیک و چای، آجیل، پاپ کورن از میهمانتان پذیرایی کنید و بیشتر وقتتان را در کنار او بگذرانید.

تنقلات برای پذیرایی از مهمان

نکاتی دانستنی موثر در پذیرایی و میزبانی خوب 

نکاتی که باید همه برای میزبانی بدون نقص بدانند

معرفی خانه به مهمان

هنگامی که مهمان دارید رسم میزبانی را به خوبی انجام دهید . در بردن کیف دستی، چتر یا چمدان به مهمانتان کمک کنید و او را به سمت اتاقی که می تواند از آن استفاده کند ، راهنمایی کنید و اگر مهمانتان از راه دوری آمده و چند روزی میزبان او هستید ، از همان ابتدا جای حمام و دستشویی را به او نشان دهید و زمان آماده شدن او ، میان وعده ای برایش آماده کنید. 

قبل از تعارف، شخصیت مهمانتان را در نظر بگیرید

قبل از هر برخوردی، به شخصیت مهمانتان توجه کنید اگر او فرد درون گرایی است و دیر با محیط اخت می شود ، به او توجه کنید و نیازهایش را پیش بینی نمایید اما اگر مهمانتان فردی صمیمی است بگذارید خانه شما را مثل خانه خودش بداند و آزاد باشد.

پذیرایی از مهمان برای شام

نکات میزبانی خوب برای پذیرایی عالی از مهمانان

نکات مهم و کلیدی گه باعث می شود میزبانی تان بیشتر به چشم بیاید

جای خواب مهمانتان را تعیین کنید

جای خواب مهمانتان را قبل از آمدن به خانه تان مشخص کنید و اگر اتاق اضافه ندارید با همسر و فرزندتان هماهنگ باشید و اتاق بچه ها یا خودتان را در اختیار مهمان بگذارید و هیچگاه جای مهمان را در پذیرایی نیاندازید. اگر برای ماندن مهمان جا ندارید از قبل به او اطلاع دهید. 

به خانه تان طراوت دهید

قبل از اینکه مهمانتان به خانه شما بیاید چند شاخه گل تهیه کنید و در گلدانتان بگذارید . گل تازه به خانه شما روح و لطافت می دهد و خانه تان را دلپذیر تر می سازد . یک روز قبل از آمدن مهمان ها خانه خود را تمیز کنید و وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید و این کارها را به بعد از ورود مهمانان موکول نکنید.

پذیرایی از مهمان بعد از شام

یک میزبانی و پذیرایی کامل و نکات آن 

میزبانی تان را با این نکات مثال زدنی کنید

وسایل شکستنی و با ارزش را از دسترس کودکان خارج کنید

قبل از آمدن مهمانتان وسایل با ارزش و گرانقیمت خود را از دسترس کودکان خارج کنید و با خیال راحت کنار مهماناتان بنشینید. این کار سبب می شود شما در زمان حضور مهمان، مدام مراقب وسایل خود نباشید و مدام چشمتان به دست مهمانتان نباشد.

با تعارف، کار را خراب نکنید

برخی از مهمانان همراه خود فرد دیگری را نیز به مهمانی می برند. اگر شرایط پذیرایی از همراه او را ندارید، تعارف را کنار بگذارید و این موضوع را به مهمانتان اطلاع دهید. 

 

نکات طلایی برای میزبانی و آداب میزبانی خوب از میهمان

4.2312
این مطلب مفید بود ؟26349
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ
1 نظر به ثبت رسیده است
آرسنالِ بایرن مونیخی1402-02-18
عالللیییییییی
00
وبگردی