پوشیدن کفش پاشنه بلند
پوشیدن کفش پاشنه بلند زیبایی و جذابیت خانم ها را افزایش می دهد و هر خانمی دوست دارد با لباس خود یک جفت کفش پاشنه دار ست کند اما چطور می تواند بدون درد و ناراحتی از این کفش ها استفاده کرد؟

راه و روش پوشیدن کفش پاشنه بلند بدون ایجاد درد و مشکل در پا

اکثر خانم ها بعد از پوشیدن کفش پاشنه بلند به مدت طولانی و چند ساعته دچار مشکل می شوند چرا که این نوع کفش ها اگر اصولی انتخاب نشوند سلامت پاها را دچار مشکل خواهند کرد اما گاهی با توجه به شرایط لازم می بینید که از این مدل کفش ها استفاده کنید در آن مواقع باید نکاتی را رعایت کنید که دچار درد و ناراحتی نشوید . در این مقاله از دنیای مد نمناک ، برخی نکات اصلی و مهم را خواهیم گفت که به شما کمک می کند بدون دردسر و نگرانی از عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند از کف مجلسی خود استفاده کنید ؛ با این حال، توصیه می کنیم زیاد از آن ها استفاده نکنید، یا کفش هایی با پاشنه های خیلی بلند نپوشید ، چون در این صورت باعث بیماری های دردناکی می شود .

پوشیدن کفش پاشنه بلند

روش پوشیدن کفش پاشنه بلند بدون درد و ناراحتی

بدلیل خستگی کفش ها را در نیاورید :
ممکن است بی رحمانه به نظر برسد، اما لحظه ای که کفش را در آورده تا چند دقیقه استراحت کنید ، درد بدتر خواهد شد . به محض اینکه کفش هارو دربیاورید ، التهاب بدتر و لحظه به لحظه بیشتر می شود ، وقتی کفش را بپوشید ، درد بدتر می شود ؛ در کل بهتر است زمانی که به واسطه ی پوشیدن کفش پاشنه بلند احساس درد کردید کفش را عوض کنید.
 
کفش های جدید را پیشاپیش امتحان کنید :
اگر به پوشیدن کفش های تازه فکر می کنید، باید مراقب پاشنه کفش باشید. اگر مهمانی یا رویداد دیگر است که در آن قرار است مدت طولانی روی پا بایستید و یا پیاده روی کنید، بهتر است اول پاشنه های پا را امتحان کنید. بنابراین توصیه می شود گاهی اوقات از آن ها استفاده و هر بار کمی بیشتر استفاده کنید تا به آن ها عادت کنید.
اگر فردی هستید که به ندرت از پاشنه بلند استفاده می کنید بسیار مهم است. در این حالت، حتما پینه ها ، تاول ها ، ترک داشته اید و به سرعت خسته شدید . بنابراین چند بار آن ها را امتحان ، و از آن ها در خانه استفاده کنید تا با پا وفق پیدا کند.
 
در انتخاب سایز دقت کنید:
اگرچه ممکن است ساده به نظر برسد، اما اغلب افراد در پوشیدن کفش اندازه مرتکب اشتباه می شوند . شاید به خاطر این باشد کفش هایی که ما واقعا می خواهیم در اندازه متفاوت، وجود دارد و اندازه صحیح آن را نمی دانیم . واقعا مهم است اندازه صحیح کفش را پیدا کنید، این راهی است که راحت عبور و مرور کنید و کفش ها را پشت کمد نیندازید. برای انجام این کار ، سعی کنید کمی قبل از خرید با آن ها قدم بزنید. باید مطمئن شوید پاشنه تان خواب نمی رود و انگشت هایتان خیلی در فشار نیستند . واقعا مهم است از اندازه صحیح کفش برای اجتناب از ناراحتی آتی استفاده کنید. اگر چه ممکن است زیبا باشند، اما از کفش هایی که خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشند استفاده نکنید.
 پوشیدن کفش پاشنه بلند

نکات و اصول پوشیدن کفش پاشنه بلند به طور صحیح

 
کفش ها را در فریزر بگذارید تا نرم تر شوند :
گاهی اوقات پاشنه های کفش از مواد بسیار سخت ساخته می شوند که به راحتی با پا وفق پیدا نمی کنند ممکن است به دلیل اصطکاک با پا موجب بریدگی شود . برای اینکه مطمئن شوید این اتفاق نمی افتد، آن ها را در فریزر با دو کیسه آب در داخل قرار دهید.
همچنین می توانید چندین توپک روزنامه ای مرطوب را داخل کفش قرار دهید و یک هفته قبل استفاده از کمد بیرون بگذارید. به این ترتیب، ماده کمی انعطاف پذیرتر می شود و پا عادت خواهد کرد و اصطکاک کمتری ایجاد می کند.
 
از کفی کفش ارتوپدی استفاده کنید :
استفاده از کفی کفش ارتوپدی ، کمک بهتری به پا می کند. علاوه بر این ، بافت نرمی برای کف پا هستند. به این دلیل که راحتی بهتری را نیز فراهم می کنند.به طور کلی، برای نرم شدن پا به ویژه در پاشنه و کاهش درد توصیه می شود. به همین ترتیب، کف پا به جلوگیری از تاول و پینه کمک خواهد کرد ، بنابراین توصیه می کنیم کفی را تمام قسمت کفش بکشید نه فقط پاشنه.
پوشیدن کفش پاشنه بلند

جلوگیری از درد پا با پوشیدن کفش پاشنه بلند

 
پاشنه پهن انتخاب کنید :
کاملا پیچیده است کفش های پاشنه باریک کمی ناپایدار و ناراحت کننده هستند، بنابراین اگر در پوشیدن کفش پاشنه دار حرفه ای نیستید، بهتر است از پوشیدن آن صرف نظر کنید. به جای آن پاشنه های پهن تری انتخاب کنید که بسیار پایدارتر هستند و نمی توانید به راحتی تعادل خود را از دست بدهید.
 
از مصرف مرطوب کننده ها خودداری کنید :
قبل استفاده از کفش مقداری مرطوب کننده به پاها و کمی داخل کفش ها بمالید تا کمی نرم شود. بگذارید به طور کامل خشک شود و سپس کفش را پا کنید انجام این کار پوست را مرطوب نگه می دارد و خیلی صدمه نمیزند.
 
هوشیار باشید :
اگر، با وجود تمام این نکات، احساس راحتی نمی کنید و پاشنه های پا هنوز آسیب دیده اند ، پس واضح است به نقطه ای رسیده اید که باید کفش های پاشنه بلند را رها کنید و به کفش های صاف برگردید. بنابراین سعی کنید یک جفت کفش راحتی داشته باشید ، به خصوص اگر بعد از ایستادن یا پیاده روی طولانی مدت نیاز به استراحت دارید.

8 ترفند برای راحت پوشیدن کفش پاشنه بلند بدون مشکل پا

3.731
این مطلب مفید بود ؟238
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ز.ن
وبگردی