بزرگ شدن بازو
اغلب افراد می خواهند که بازو های بزرگ و بدن مناسبی داشته باشند اما راهکار آن را نمی داننید، روش هایی کاربردی وجود دارد که به داشتن بازوهای بزرگتر کمک شایانی می کند.

بزرگ شدن بازو بدون ورزش و تمرینات خاص

آیا دنبال این هستید که بدانید چگونه می توان بازوهای بزرگ تری داشت؟ پس این مقاله را دنبال کنید. اگر جزء افرادی هستید که هر روز به باشگاه می روند و از وزنه ها استفاده می کنند، شاید شنیده باشید که تنها راه برای بزرگ کردن بازو ها این است که صدها بار تمرینات همراه با دمبل را انجام دهید.

خب، اول باید بگویم که این مسئله آن قدرها هم درست نیست، بله، استفاده از وزنه ها و دمبل ها می توانند عضله دوسر بازو را بزرگ کنند، اما این تنها راه برای داشتن بازوهای بزرگ تر نیست.

17 راه برای این که بدون استفاده از وزنه بازو های بزرگتری داشته باشیم و چنانچه در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفته ایم یک نفر می تواند عضله دوسر بازوی زیبایی داشته باشد، بدون این که از وزنه ها استفاده کند، که در ادامه تعدادی از این راه ها برای شما آورده شده است.

1. زودتر شروع کنید

بهترین زمان برای ورزش کردن و گرفتن بهترین نتایج این است که در ساعات اولیه روز این کار را آغاز کنید، مطالعات نشان می دهد که اگر در صبح ورزش کنید، نتایج حدود 33 درصد بهتر از زمان های دیگر خواهد بود، اگر به دنبال راه هایی می گردید که به وسیله آن بازوهای بزرگ تری داشته باشید، صبح ها زودتر از همیشه کار خود را آغاز کنید.

2. برای بزرگ شدن بازو سالم غذا بخورید

اگر به دنبال ماهیچه های بزرگتر در کمترین زمان ممکن می گردید، می توانید آن را به دست آورید، به شرطی که غذاهای سالم مصرف کنید ، رژیم روزانه خود را با دقت انتخاب کنید، تمام ورزشکاران بادی بیلدینگ اگر سالم غذا نخورند، هیچ کمکی به خودشان نمی کنند، اگر به دنبال بازوهای بزرگ تر هستید، این نکته مهم را هرگز فراموش نکنید.

غذای سالم

مصرف غذاهای سالم برای داشتن ماهیچه های بزرگتر

3. فیزیولوژی را بشناسید

اگر فیزیولوژی انسان را درک نمی کنید یا حداقل قوانین پایه آن را نمی دانید، نمی توانید نتایج خوبی را در کمترین زمان ممکن بگیرید، در مورد ماهیچه های موجود در بازوها و چگونگی تمرین دادن آن ها مطالعه کنید، آن ها را بشناسید تا بتوانید قدم موثرتری در این راه بردارید و به دنبال راه هایی باشید که از طریق آن، بازو های خود را بزرگ تر از قبل کنید.

4. تکرار برای بزرگ شدن بازو

هیچ راهی برای بزرگ کردن بازو ها بهتر از این نیست که ست های خود را تکرار کنید، این ست ها باید کاملا آرام اما با قدرت انجام شود، اگر فکر می کنید که تمرینی برای شما مناسب تر عمل می کند، پس تعداد آن را افزایش دهید، با این کار سرعت تغییرات در ماهیچه های شما بیشتر از قبل خواهد بود که کاملا قابل مشاهده است، چگونه عضلات دوسر بازویی بزرگتری داشته باشیم، می توانید تنها با تکرار ست های تمرینی به دفعات زیاد این کار را ممکن بسازید.

5. خم شدن و ثابت ماندن

یکی از راحت ترین و بهترین کار ها که هنوز هم برای بسیاری از افراد ناشناخته است، این است که ماهیچه های خود را تا جایی که می توانید خم کنید و حداقل تا شماره 10 آن ها را در همان حالت نگه دارید، پیچ دادن و یا خم کردن عضلات بعد از تمرین بسیار کار سختی است، اما شما برای نتیجه بهتر این کار را انجام دهید و برای مدتی آن را در همان حالت نگه دارید، این کار باعث می شود که سرعت رشد عضلات شما افزایش پیدا کند.

6. کاهش دادن زمان استراحت برای داشتن بازو بزرگتر

سعی کنید با افزایش تعداد ست ها، زمان استراحت بین ست ها را هم کاهش دهید، در ابتدا می توانید بین هر ست 60 ثانیه استراحت کنید، اما کم کم این زمان را به 45 تا 30 ثانیه و در نهایت به 15 ثانیه برسانید، این موضوع برای داشتن بازوهای بزرگ تر بسیار حائز اهمیت است.

رشد عضله بازو

داشتن بازوهای بزرگتر

7. خلاقانه تمرین کردن برای رشد عضلات بازو

تنها به دلیل اینکه در منزل هیچ وزنه ای ندارید، دلیل نمی شود که انجام تمرین هایی شبیه به تمرین با وزنه را کنار بگذارید، در حقیقت بهتر است کمی خلاقانه تر رفتار کنید و از بچه ها و همسرتان در این زمینه کمک بگیرید و چنانچه در ورزش و تناسب اندام نمناک گفته ایم با استفاده از آن ها به جای وزنه، عضلاتتان را بسازید، اگر این کار ها را انجام دهید، مطمئن باشید بعد از زمان کوتاهی افراد برای این که بازوهای بزرگتری داشته باشد از شما مشاوره خواهند گرفت.

8. حرکات آرام و اسلوموشن برای داشتن بازوهای بزرگتر

تا جایی که می توانید آرام تمریناتتان را انجام دهید، چیزی که بیشتر از همیشه بر روی آن تاکید می شود، این است که حرکات تمرینی خود را تا جایی که می توانید آرام و آهسته انجام دهید.

به عنوان مثال یک کاری را که باید در عرض 12 ثانیه انجام دهید با شش ثانیه ای انجام دادن آن، تمام مزایای آن را از بین خواهید برد، سعی نکنید که در تمرینات سرعتی عمل کنید، این یکی از بهترین راه کارها برای داشتن عضلات بزرگتر در بازو و در عین حال پر تر بودن خواهد بود.

9. تمرین چین آپ یا پول آپ

برای ساخت عضلات، از تمرین دو سر بازو از یک میل استفاده کنید و برای شل کردن عضلات، دست هایتان را همراه با میل به سمت پایین بیاندازید و آن ها را بکشید، سپس دست ها را بالا بیاورید تا این که به سینه برسید، دوباره کار قبلی را تکرار کنید و میله را پایین بیاورید، تا جایی که می توانید این کار را تکرار کنید، سرعت این تمرین را طوری تنظیم کنید که در آن احساس راحتی داشته باشید، این حرکت یکی از رایج ترین تمرین ها برای بادی بیلدینگ است.

10. تمرین پوش آپ برای بزرگ شدن بازو

آیا به دنبال بازوهای بزرگتر هستید؟ یکی از تکنیک های قدیمی و موثر، تمرین پوش آپ می باشد، اگر می خواهید که عضلات سه سر بازو و شانه های قوی و بزرگ باشد، بهترین راه انجام دادن این تمرین است، به جای این که این تمرین را بسیار شدید انجام دهید، می توانید کمی حالت دست هایتان را تغییر دهید، برای ایجاد تغییرات یا سخت کردن تمرین می توانید دست هایتان را کمی به هم نزدیک تر کنید یا آن ها را از هم دور تر کنید، کم کم شدت این تمرین را افزایش دهید، این تمرین را جزء تمرین های هر روزه قرار دهید و خواهید دید که تغییرات به سرعت در شما به وجود می آید.

11. ایستادن روی دست ها برای بزرگ شدن بازو

یکی از بهترین تمرین ها برای داشتن بازوهای بزرگتر بدون استفاده از وزنه، حرکت پوش آپ با ایستادن روی دست ها است که البته حرکت سختی می باشد، با دست از زمین بلند شوید، به طوری که پاهایتان رو به بالا باشد، سعی کنید انگشت پاهای شما به جایی مثل دیوار تکیه داشته باشد تا بتوانید تعادل خود را حفظ کنید و تا جایی که می توانید این تمرین را تکرار کنید، شما می توانید این کار را با بازو های نزدیک به هم یا دور از هم انجام دهید، پوش آپ با ایستادن روی دست یکی از راه ها برای داشتن بازوهای بزرگ تر می باشد.

ایستادن روی دست

بزرگ و حجیم شدن بازوها با ایستادن روی دست ها

12. انجام تمرینات محکم و قدرتی برای بزرگ شدن بازوها:

اگر به دنبال تقویت عضلات جلو بازو هستید و می خواهید قدرت کامل را به بازو های خود وارد کنید، یکی از راه ها این است که یک توپ پلاستیکی و سفت بردارید و شروع به فشار دادن آن کنید، تا جایی که می توانید آن را فشار دهید و سپس آن را رها کنید، این حرکت را به دفعات زیاد تکرار کنید، اگر به دنبال بازوهای بزرگ هستید، این حرکت بسیار عالی است.

13. پوش آپ دیوار برای بزرگ شدن بازوها:

بله. حرکت پوش آپ آن قدرها هم که فکر می کنید آسان نیست، یکی از راه هایی که به وسیله آن می توان شدت آن را کاهش داد، پوش آپ با دیوار است، اگر می خواهید بدانید که چگونه بازوهای بزرگ تری داشته باشید از پوش آپ دیوار استفاده کنید، با این کار می توانید میزان شدت پوش آپ را باب میل خود انتخاب کنید، این که حرکت را آسان یا سخت انجام دهید، کاملا دست خودتان است، دست هایتان را روبرو روی دیوار بگذارید و تا جایی که دوست دارید و یا می توانید از دیوار دور شوید و به آن نیرو وارد کنید، پوش آپ با دیوار یکی از راه هایی است که برای شروع تمرینات مناسب است.

14. چرخش بازو برای حجیم شدن بازوها:

بازوی دایره ای یا چرخش بازو یکی از حرکاتی است که در مدرسه یا در باشگاه آن را انجام می دادیم و اگر می خواهید ماهیچه های قوی در بازوی خود داشته باشید، بهتر است که این حرکت را شروع کنید. برای این که عضلات خود را بیشتر از همیشه تحریک کنید، باید آرنج تان را قفل نگه دارید، سعی کنید که بازو های خود را تا جایی که می توانید سریع تر از همیشه بچرخانید، چرخش بازو ها یکی از راه های عالی برای داشتن عضلات دوسر بازویی بزرگتر می باشد.

15. حرکات پارو بدون وزنه برای بزرگ شدن بازوها:

برای انجام این حرکت به تنها چیزی که نیاز دارید، مشت دستانتان است، اما باید قدرت و پایداری آن را افزایش دهید، اگرچه که می توان این کار ها را با استفاده از دمبل هم انجام داد، اما بدون دمبل نیز انجام این کار ممکن خواهد بود، کافی است که حرکات پارو زدن را اجرا کنید و با این کار عضلات دو سر و سه سر را درگیر کنید، با این کار عضلات پشت بازوی شما نیز تحریک خواهند شد.

16. پرش ایکس برای داشتن بازوهای بزرگتر:

شاید برایتان عجیب باشد اما این حرکت می تواند بر روی بازوهای شما نیز تأثیرگذار باشد، این حرکت کاردیو باعث می شود که شما از تمام قدرت بازوی تان همراه با پا ها استفاده کنید، سعی کنید زمان انجام این تمرین را افزایش دهید، پرش ایکس یکی از راه هایی است که به وسیله آن می توانید بازوهای بزرگتری داشته باشید.

17. شنا مناسب برای رشد عضلات بازو:

آب مقاومت شما را افزایش می دهد و باعث می شود که عضلات قوی تری در کل بدن داشته باشید. هنگام شنا کردن می توانید از بازوهای تان استفاده کنید و متوجه این قضیه شوید که آب باعث می شود حرکات شما قوی تر و مقاوم تر باشد، از طرفی با این حرکات قدرتمند می توانید عضلات بازوی بزرگتری داشته باشید، این ورزش یکی از بهترین تکنیک ها برای کسانی است که به دنبال بازوهای بزرگ می باشند.

فواید شنا

فواید شنا برای بزرگ شدن بازوها

سایر راه کارها برای بزرگ شدن بازو:

بسیار مهم است که در انجام این تمرین ها تعداد دفعات تکرار را افزایش دهید، اما آن ها را با آرامش انجام دهید، اگر به دنبال بازو های بزرگتر هستید، رعایت این نکته بسیار حائز اهمیت است.

شدت تمرینات خود را به آرامی افزایش دهید.

اجازه ندهید که بدن شما به یک تمرین عادت کند.

هنگام تمرین کردن نهایت دقت را داشته باشید.

بیش از حد هیجان زده نشوید.

تمام تمرین ها را با داشتن یک رژیم مناسب تکمیل کنید.

در مورد عضلات و ماهیچه ها بیشتر مطالعه کنید و راه های تقویت آن ها را در پیش بگیرید.

اگر به دنبال این هستید که ماهیچه های قوی تری داشته باشید، بهترین راه داشتن یک رژیم مناسب است.

 

راه میانبر بزرگ شدن بازوها بدون ورزشهای سخت و سنگین

4369
این مطلب مفید بود ؟29277
منبع : بخش تناسب اندام نمناک/ح.ب /ن
برچسب : تناسب اندام
وبگردی