دردناک ترین دردهای دنیا

بدترین و دردناک ترین دردهای دنیا که از زایمان بدترند

کد مطلب : 31483تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 8 دقیقه
برخلاف تصور مردم ، زایمان دردناک ترین درد دنیا نیست و دردهای طاقت فرسا و وحشتناکی در جهان وجود دارد که شاید شما هم تجربه کرده اید.

30 مورد از بدترین و دردناک ترین دردهای دنیا که انسان می تواند تجربه کند

شاید شما هم یکی از دردناک ترین دردهای جهان را تجربه کرده باشید . هرکدام از ما وقتی دردی به سراغمان می آید گمان میکنیم که بدترین درد دنیا در وجود ماست اما شاید این چنین نباشد.

احساس درد تجربه ای جهانی است و تمام مردم روی زمین از این نظر یکسان هستند و درد حسی ناخوشایند و تجربه ای احساسی همراه با آسیب بافتی واقعی یا آسیبی به نوعی دیگر از بافت می باشد. در این بخش از نمناک به سراغ معرفی دردناک ترین دردهای دنیا رفته ایم که براساس بررسی ها و نظرات پزشکان اعلام شده است .

دردناک ترین دردهای دنیا که زایمان بین آنها رتبه ی خاصی ندارد

30.درد بعد از جراحی

اغلب افرادی که جراحی قفسه سینه را تجربه می کنند، با دردهای طولانی و شدیدی مواجه می شوند. دردهای شدید باعث بروز مشکلات جدی در بیماران می شوند پس بیمارستان ها باید بستری را فراهم کنند تا بیماران با دردهای شدید مواجه نشوند.

29.دردهای مزمن در قسمت های پایین کمر

یکی از دردهای شدید که بسیار شایع است ، دردهای مزمن در قسمت های پایین کمر می باشد که اغلب افراد خیلی کم از این بیماری بهبود می یابند، اما برخی نیز باید این درد شدید را برای مدت طولانی تحمل کنند. اضطراب و شدت درد اولیه در ماندگاری این بیماری دخیل است.

دردناک ترین دردهای دنیا

28.دردهای جانبی عصبی

افراد مبتلا به دیابت به علت آسیب وارده به اعصاب انگشتان پا و دست به این دردها دچار می شوند . درد مرتبط با این عارضه شبیه راه رفتن بر روی تیغ است. برای کاهش درد ، استفاده از دارو و انجام ورزش های سبک برای به جریان در آوردن خون کمک کننده است.

27.درد سرطان

سرطان لوزالمعده، سرطان گوشت (بافت همبند) و تومور مغز از دردناک ترین بیماری های سرطانی هستند . برای التیام درد استفاده از داروها و استروئیدها می تواند کمک کننده باشد.

26.بیماری های عصبی که بعد از درمان شینگلز مجدداً ظاهر می شوند

شینگلز نوعی از آبله مرغان می باشد که 10 درصد افراد مبتلا به آن را دچار دردهای شدیدی می کند. بعد از درمان آبله مرغان، در عده ای از بیماران ویروس آن پنهان باقی می ماند و در مغز و نخاع تجمع می یابد.

25.آماس مثانه بینابینی

تورم مثانه ، مبتلایان دچار تکرر ادرار می کند تا حدی که آنها 60 مرتبه در روز به توالت می روند و موجب دردهای وحشتناکی می شود. برای تسکین درد این بیماران استفاده از داروهای ضد تورمی و تحریک اعصاب تاثیر فراوان دارد.

24. نقرس:

اساساً یک شروع حاد و شدید دارد که نباید با آرتروز اشتباه گرفت.از این بیماری به عنوان بیماری ثروتمندان یاد می شود چون رژیم غذایی "ثروتمندی" یکی از دلایل آن می باشد با این حال، این روزها در غرب رایج تر شده است که علت اصلی آن را مصرف مک دونالد می دانند .

23. پارگی آشیل ها:

آشیل قوی ترین و بزرگ ترین تاندون بدن است، پس وقتی پاره می شود … دردناک می شود.افراد حتی می گویند احساس می کنند که به پشت پایشان تیر خورده است.

22. آبسه دندان:

اگرچه آبسه ممکن است در هر جایی در بدن رخ دهند، اما آبسه دندان معمولاً دردناک ترین است چون به شدت به تعداد زیادی از اعصاب نزدیک هستند.به خاطر پوسیدگی دندان، باکتری وارد می شود و باعث درد بسیار زیادی خواهد شد. عفونت حتی می تواند به بقیه صورت سرایت کند و موجب تب شدید و در برخی موارد مرگ شود.

توصیه:دندان هایتان را مرتبا مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید .

رتبه اول دردها

21. ساییدگی پوست با سطح خیابان و جاده :

سایش ایجاد شده روی پوست براثر کشیدگی روی سطح جاده مورد بعدی لیست این بخش از نمناک است که مانند سوختگی واقعاً دردناک است. لایه بالایی پوست شما می رود و اعصابتان آسیب می بیند و این آسیب به هیچ وجه قابل تحمل نیست .

20. نیش سنگ ماهی:

این ماهی ها که عموماً در مناطق ساحلی اقیانوس هند و اقیانوس آرام یافت می شوند، یکی از خطرناک ترین ماهی ها برای انسان ها هستند و اغلب با سنگ های زیر سطح آب استتار می شوند و گاهی اوقات افراد به طور تصادفی بر روی آن ها پا می گذارند و بسته به این که چقدر فشار اعمال می شود سم تزریق خواهد شد، حتما مقدار زیاد از این نیش مهلک نیست و بلکه حتی اگر مهلک هم نباشد، قربانی معمولاً درد، تهوع، تشنج و استفراغ را تجربه می کند.

19. حمله خرس:

به خصوص خرس های قطبی. با این حال، این به این معنی نیست که خرس های سیاه و گریزلی کم تر خطرناک هستند. آن ها به شدت به افراد آسیب می رسانند، آن ها را رها می کنند تا بمیرند و بعد برای پایان کارشان برمی گردند.

18. بریدن چرخ:

این روش قرون وسطایی اعدام بود که عبارت بود از اینکه فرت برای مرگ محکوم به چرخ می شد و سپس دست و پایشان کتک زده می شود تا آن که بشکنند. جسد تکه تکه شده اغلب روی صفحه ای به نمایش گذاشته می شد و بارها قربانی ها به مدت چند روز با نوشیدنی های قوی زنده نگه داشته می شدند.

17 . نیش مورچه بولت:

نیش این مورچه به عنوان دردناک ترین نیش در شاخص درد اشمیت در نظر گرفته می شود.افراد قبیله ای برزیلی گاهی اوقات باید به عنوان بخشی از مراسم شروع خود، نیش چند مورچه را تجربه کنند.

15 . لینچی:

این نوع اعدام در چین و ویتنام تا دهه 1900 مورد استفاده قرار می گرفته است.در اصل بدن قربانی به آرامی تکه تکه می شد و هدف این بود تا آنجا که ممکن بود آن ها را زنده نگه دارند تا دردشان را افزایش دهند.

16 . درد عصبی سه قلو:

کسانی اکه هرگز مشکلی با ماهیچه سه قلو خود نداشته اند باید از خدا ممنون باشند.این عصب مسئول تامین "احساسات به صورت، غشا مخاط و دیگر ساختارها در سر" است.

بدترین دردهای جهان

14. کزاز:

این دلیل دیگری است که امیدواریم پدر و مادر شما ضد واکسن نباشند.کزاز یکی از دردناک ترین چیزهایی است که می تواند برای بدن شما اتفاق بیفتد و همچنین به عنوان "قفل - فک" شناخته می شود چون ماهیچه های شما شروع به متشنج و قفل شدن می کنند.

افرادی که واکسنش را نمی زنند اغلب باید بر روی دستگاه های تنفسی اضطراری قرار داده شوند، پس به همه افراد واکسنش توصیه می شود.

13. زایمان:

خیلی وقت پذیرفته شده است که زایمان یکی از دردناک ترین چیزهایی است که می توانید تجربه کنید. بعضی از مردم می گویند که احساس می کنند تمام اعضای بدنشان در حال پاره شدن هستند.

12. مصلوب شدن:

رومیان استادان مرگ و شکنجه بودند و تمام هدف از مصلوب کردن قربانی این بود که او را زنده نگه دارید تا هر طور که ممکن است درد را احساس کنند.

11. پریتونیت:

پریتونیت یک لایه نازک است که بخش زیادی از قسمت های شکم شما را پوشانده است و زمانی که ملتهب می شود … باید آماده شوید. این درد ناشی از تراوش روده ها و درد غیر واقعی است و این مشکل آنقدر بد است که اگر درمان نشود، همیشه کشنده خواهد بود .

10.. سندرم ایروکنجی:

این وضعیتی است که با نیش عروس دریایی ایروکنجی (به همراه انواع دیگر عروس دریایی) که اغلب در ساحل استرالیا یافت می شوند، ایجاد می شود. علاوه بر این که به طور باور نکردنی دردناک است، اثر غیر معمول زهر دهندگان عروس های دریایی احساس شدید مرگ قریب الوقوع را می دهد.

در حقیقت برخی بیماران حتی از پزشک خود درخواست می کنند که آن ها را بکشند و کار را تمام کنند و این مشکل می تواند چند هفته طول بکشد تا نشانه ها کاهش یابد و توجه پزشکی مناسبی را می طلبد.

9. پیچ خوردگی گنادال:

پیچ خوردگی بیضه ها یا تخمدان ها تامین خون را به خودشان کاهش می دهد و این به همان اندازه دردناک است که به نظر می رسد و اغلب برای نجات فرد به جراحی نیاز است.

8. سنگ کلیه:

اگر فکر می کنید سنگ کلیه بد است، این را ببینید - بزرگ ترین سنگی که تا به حال از یک انسان جدا شده است 15 سانتی متر عرض دارد و برای افرادی که نمی دانند، حتی کوچک ترین سنگ ها هم به شدت درد آور هستند و آن ها می توانند باعث تب، استفراغ و خون در ادرار شوند.

بدترین درد های دنیا

7. سوختگی درجه دو:

اما صبر کنید … سوختگی درجه سوم چه؟ این بدتر نیست؟ بله، بله، هستند. اما سوختگی های درجه سوم طوری بد هستند که حتی به اعصاب شما آسیب می رسانند، بنابراین شما نمی توانید چیزی حس کنید. سوختگی درجه دوم موردی است که درد در آن قرار دارد. و آن ها به اندازه ای بد هستند که به فرد آسیب بزنند اما این قدر بد نیستند که اعصاب شما را بسوزانند.

6. بیماری درکوم:

این بیماری شامل تومورهای دردناک متعددی است که بر روی بدن بیمار رشد می کنند و تومورها می توانند نسبت به لمس و دمای بسیار حساس باشند، بنابراین حتی دوش گرفتن نیز می تواند آزاردهنده باشد.

5. سندرم درد منطقه ای پیچیده:

اساسا گیرنده های درد بدن شما دیوانه می شوند و باعث ورم و درد شدید (معمولا در یک دست) می شوند. درد در طول زمان بدتر می شود و هیچ درمانی برایش وجود ندارد و در واقع, گاهی اوقات خیلی بد می شود که تنها راه حل آن قطع عضو است.

توصیه:سیگار کشیدن را متوقف کنید که ظاهراً سیگاری ها بیشتر دچار این مشکل می شوند.

4. سردرد خوشه ای:

بر خلاف میگرن ، سردرد خوشه ای تقریباً به طور مستقیم در پشت چشم ها اتفاق می افتد و نامش به این دلیل است که در طول یک دوره چند هفته ای، معمولاً در شب رخ می دهند و آن ها همچنین "سردرد های انتحاری" هستند، چون دردش غیرقابل تحمل است و برخی افراد می گویند که احساس می کنند یک تکه چوب از کره چشم به مغز فشرده می شود.

3. شکست آلت تناسلی:

هر کس می داند که این درد چیست و به همان اندازه که فکر می کنید دردناک است .

2. سردرد سوراخی پس از زایمان:

این مورد از موارد مطرح شده در نمناک یکی از بدترین دردهایی است که انسان می تواند تجربه کند و اساساً مننژها (یکی از حساس ترین بخش های بدن شما) تحت تاثیر قرار می گیرند; این یک اثر جانبی معمولی از بی حسی نخاعی است. بدترین بخشش این است که حرکت می تواند آن را بدتر کند و علایم رایج از دست دادن شنوایی, سرگیجه, تهوع و درد شدید شنوایی هستند و این اثر به عنوان " داغ شدن و پخشش مانند فلزات داغ " توصیف شده است.

1. درد عاطفی:

شواهد زیادی وجود دارند که نشان می دهند ضربه عاطفی و درد می توانند بخش های یکسانی از مغز را به عنوان درد فیزیکی تحریک کنند و در حقیقت، گاهی اوقات نشان داده می شود که این مورد حتی بیشتر مناطق درد را تحریک می کند.پریشانی روانی یکی از بدترین چیزهایی است که فرد می تواند تجربه کند.

بدترین و دردناک ترین دردهای دنیا که از زایمان بدترند

3.8330
این مطلب مفید بود ؟24882
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
برچسب : درد بدن
1 نظر به ثبت رسیده است
حجت الله قاسمی1401-05-11
اما من هنوز معتقدم درد ناشی از سنگ کلیه بدترین دردِ،
134
وبگردی