قبل از فروش گوشی
حذف کامل اطلاعات موبایل یکی از مسائلی است که همیشه افرادی که می خواهند گوشی خود را بفروشند از قبل باید رعایت کنند. روش پاکسازی اطلاعات در انواع گوشی ها می تواند در این زمینه با کاربران کمک بسیاری کند.

نکات کلی که باید قبل از فروش گوشی بدانید

گوشی های هوشمند این روزها با پیشرفت چشمگیری که در سطح جهان داشته اند، یکی از پرطرفدارترین صنایع می باشند که در هر رینج قیمتی که می خواهید می توانید تهیه و خریداری کنید. با این حال اسمارت فون ها بیشتر از گوشی همانند مغز دوم ما انسان ها می باشند که تمام شماره ها و اطلاعات مورد نظرمان در آنها ذخیره هستند.

اما به دلیل افزایش قیمت ها در بازار امروز کشور، شاید توانایی خرید گوشی نو برای هر یک از علاقمندان به اسمارت فون ها ممکن نباشد و به همین دلیل اغلب تصمیم به خرید گوشی های دست دوم می کنیم تا بتوانیم با قیمت کمتری گوشی مورد نظر خود را خریداری کنیم یا بنابر دلایل شخصی ممکن است گوشی هوشمند خود را بفروشید و اقدام به خرید گوشی هوشمند دیگری نمایید.

کارهایی که باید قبل از فروش گوشی انجام دهیم

نکات مهم قبل از فروش گوشی

از این رو برای آنکه بتوانید گوشی خود را بفروش برسانید باید برخی نکات را انجام دهید و سپس گوشی همراه خود را به خریدار تحویل دهید. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک شما را با نکات گوناگونی آشنا کنیم که باید حتما قبل از فروش گوشی آنها را انجام دهید. همراه ما باشید.

کارهایی که باید قبل از فروش گوشی انجام داد ؟!

1- بکاپ گیری اطلاعات و ذخیره آنها

اولین قدمی که باید در راستای فروش گوشی انجام دهید این است که از تمام اطلاعات خود نسخه بکاپ تهیه کنید تا اینکه اطلاعات شما از بین نرود. برای تهیه نسخه پشتیبان باید ابتدا برنامه مخصوص شرکت سازنده گوشی خود را که برای سیستم عامل ویندوز و یا آی مک می باشد را دانلود و نصب کنید. 

بکاپ گرفتن از گوشی

نحوه تهیه نسخه بکاپ از گوشی

توجه : اگر گوشی شما سامسونگ است می توانید از طریق این لینــــک و اگر IOS است از طریق این لینـــک آخرین ورژن برنامه را دانلود کنید.

بعد از نصب برنامه باید گوشی خود را از طریق کابل مربوطه به کامپیوتر متصل کنید و سپس شروع به تهیه نسخه بکاپ از تمامی اطلاعات گوشی خود که شامل تصاویر، ویدیوها، موزیک ها، برنامه ها، پیام ها، تنظیمات و... را تهیه کنید تا از پاک شدن اطلاعات گوشی خود نگران نباشید.


2- تمامی پسوردهای گوشی را یادداشت کنید

از مهم ترین اطلاعاتی که گوشی شما دارد، اطلاعاتی می باشد که شما آنها را ذخیره کرده اید. از مهم ترین پسوردهای گوشی شما می توان به پسوردهای ایمیل، اینستاگرام، صفحات مجازی، آدرس ایمیل، پسوردهای بانکی و... اشاره کرد که اگر این پسوردها و اطلاعات حذف شوند قطعا زمان زیادی را باید صرف بازگردندان آنها نمایید.


3- انتقال مالکیت گوشی به خریدار 

اگر شما قصد فروش گوشی خود را دارید، باید بعد از انجام دو مرحله بالا، آنرا انتقال مالکیت دهید که این طرح برای مبارزه با قاچاق و واردات غیر قانونی گوشی های هوشمند می باشد و از این لینــــک می توانید با آموزش کاملا آشنا شوید. لازم به ذکر است که شما می توانید این اقدام را در این مرحله یا حتی بعد از مرحله بعد که " تنظیمات کارخانه " می باشد انجام دهید و هیچ تفاوتی ندارد.


4- گوشی را به حالت کارخانه بازگردانید - پاک کردن اطلاعات گوشی

بعد از انجام دادن مراحل اول و دوم، باید گوشی را به حالت کارخانه بازگردانید تا تمامی اطلاعات شما حذف شود و اطلاعاتی که در این فرآیند حذف می شوند قابل بازگشت نیستند. از این رو باید ابتدا از منو کاربری گوشی وارد تنظیمات شوید و گزینه " General mamnagement " شوید و گزینه " Reset " را انتخاب کنید.

پاکسازی اطلاعات قبل از فروشی گوشی هوشمند

پاک کردن اطلاعات قبل از فروش گوشی

توجه :حتما قبل از انجام این فرایند رمز و پسورد اپل آیدی و یا حساب سامسونگ خود را باید بدانید چرا که از شما برای انجام این فرایند پرسیده خواهد شد و شما باید آنرا وارد کنید. در غیر اینصورت گوشی شما قفل خواهد شد. بنابراین حتما رمز را بخاطر بسپارید و سپس اقدام به ریست فکتوری یا حالت کارخانه کنید.


5- خارج کردن سیم کارت و مموری کارت و بسته بندی

فروش گوشی دست دوم

کارهایی که باید قبل از فروش گوشی انجام دهیم

بعد از انجام اقدامات بالا نوبت به خارج کردن سیم کارت و مموری کارت می باشد و نباید آنرا فراموش کنید و در ادامه باید گوشی خود را به همراه کارت خرید، گارانتی، شارژر، هندزفری، کابل USB و... داخل کارتن قرار دهید و به مالک جدید تحویل دهید.

آموزش نکات مهمی که قبل از فروش گوشی باید انجام داد

4.1102
این مطلب مفید بود ؟8418
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
برچسب : ترفند گوشی
وبگردی