زایمان در هفته 42 بارداری
شروع انقباضات و پاره شدن کیسه آب یکی از نشانه های زایمان در هفته 42 بارداری است که نیاز به رسیدگی و فوریت های پزشکی دارد.

وضعیت جنین و مادر در هفته 42 بارداری

اگر هنوز فارغ نشدید، این هفته اتفاق میافتد:کودک چه بخواهد ،چه نخواهد این هفته توسط پزشک متولد می شود؛ در ادامه بخش بارداری هفته به هفته نمناک خواهیم گفت که چه چیزهایی را در این هفته باید بدانید.

تغییرات و رشد جنین در هفته 42 بارداری

کودک 42 هفته من چقدر رشد کرده است؟
کودک شما به اندازه یک کدو تنبل است و وزن آن تا نه پوند و قدی بین 19 تا 22 اینچ دارد ؛ به نظر ،کودک خجالتی است که دوست ندارد رحم را ترک کند اما این هفته آخر است. 

کودک در هفته 42 چه کار میکند؟

نوزادانی که دیر متولد می شوند ظاهری چروک، خشک و یا ترک خورده خواهند داشت؛ چرا که محافظ ونیکس در اطراف بدن آنها چند هفته قبل، از بین رفته است. نگران نباشید، هنگامی که او به طور منظم تغذیه کند، پوستش به حالت عادی برمی گردد او همچنین ممکن است ناخن ها و موی بلند داشته باشد. علاوه بر این، بعضی از نوزادان مکونیم را در رحم تولید می کنند (اولین مدفوع ) که سبز رنگ است.
 

بدن من در هفته 42،چه کار می کند؟

شما ممکن است از این واقعیت که کودک دیرتر متولد می شود گیج شوید، اما به یاد داشته باشید که تنها 2 درصد از زنان این شرایط را تجریه میکنند.یکی از دلایل این شرایط، اعلام اشتباه زمان تخمک گذاری است که به دلیل زمان قاعدگی نامرتب اتفاق میافتد.فقط به یاد داشته باشید که زمان تولد نزدیک است:در عرض یک هفته، کودک کوچک خود را در آغوش خواهید گرفت.
اگر دچار پیوند غشا شده اید و انقباضات شما هنوز شروع نشده، ممکن است ماما شما را تشویق کند ،تا کار را شروع کند ؛در ابتدا او یک اسانس یا ژل را که حاوی پروستاگلاندین ها (هورمون هایی است که باعث روان شدن دهانه رحم می شود ) است ، داخل واژن میریزد .ماما همچنین ،میتواند کیسه اب را پاره کند - این به عنوان شکست مصنوعی غشاها (ARM) شناخته می شود معمولا این کار پیشنهاد نمی شود، مگر اینکه شرایط عجله ای باشد.
در نهایت Syntocinon - یک فرم مصنوعی هورمون اکسیتوسین است.کیسه آب شما باید قبل از اینکه Syntocinon به شما داده شود، پاره شود. یک قطره وریدی تزریق می کنید، تا هورمون بتواند مستقیم به جریان خون شما برسد این می تواند انقباض های شدید را ایجاد کند، بنابراین باید تحت نظارت قرار گیرد و ممکن است از کاهش دهنده درد ،مانند؛ اپیدورال استفاده کنید.
 
 هفته 42 بارداری

علائم رایج هفته 42 بارداری

اسهال:
بسیاری از زنان قبل از شروع زایمان به اسهال مبتلا می شوند، زیرا راه طبیعی برای خالی کردن روده است ،تا فضای کافی برای تولد کودک مهیا شود.
گرفتگی عضلات:
حتی اگر گرفتگی عضلات خیلی جدی نباشند، باید با پزشک تماس بگیرید.
تورم:
شما مقدار زیادی از مایعات بدن را تجربه میکنید و چنین مشکلاتی ایجاد تورم در پاها و مچ پا می کند، همچنین به عنوان EDEMA شناخته می شود.همچنین می توانید پای خود را در بلندی قرار دهید،تا مانع تجمع مایعات شود.
نشانه های تولد:
اگر کیسه آب شما پاره شود، دچار خونریزی شوید، یا انقباضات شروع شود، این به این معنی است که زمان تولد نزدیک است.اگر شما در حال حاضر مادر هستید، خبر خوب:زایمان دوم (یا سوم یا چهارم) نوزادان معمولا کوتاه تر و ساده تر از اول است.
 

این هفته چه چیزی را انجام دهید:

از حقوق خود آگاهی داشته باشید. اگر بخواهید، حق دارید که القا کنید. متخصص زنان و زایمان به شما در مورد خطراتی که برای شما و کودک وجود دارد صحبت می کند، اما آنها باید به خواسته های شما احترام بگذارند.
خطر اصلی این است که جفت شما در تامین مواد غذایی و مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز برای رشد مناسب کودک، ناکام بماند ، به همین دلیل است که شما با اسکن و بررسی ضربان قلب، به طور منظم آزمایش میشوید.
به یاد داشته باشید، تاریخ رسمی تولد می تواند اشتباه باشد و بستگی به آخرین دوره قاعدگی دارد ؛ در نهایت، به یاد داشته باشید که پزشکان و پرستاران همه به دنبال سلامتی شما و کودک شما هستند.

هفته 42 بارداری ، وضعیت جنین در هفته 42 بارداری

3.816
این مطلب مفید بود ؟124
منبع : بخش سبک زندگی نمناک / ن / ک
وبگردی