خواص نمک دریایی

خواص نمک دریایی برای زیبایی پوست ، مو و درمان در طب سنتی

کد مطلب : 17541تعداد نظرات : 9 نظرزمان مطالعه : 13 دقیقه
نمک دریا عطر و طعم خاص خود را دارد و همچنین رنگ های مختلفی دارد، البته نمک دریایی دارای فواید بسیاری برای سلامتی است و به درمان برخی بیماری ها کمک شایانی می کند.

خواص و فواید سلامت و درمانی نمک دریا

قبل از صحبت درباره اینکه فواید نمک دریا برای سلامتی چه هستند؛ اول از همه، بهتره نگاهی به تعریف نمک دریا بیندازیم. نمک دریا در واقع به عنوان نمکی شناخته می شود که در فرآیند تبخیر آبِ نمک تولید می شود. آنچه که نمک دریا را از نمک سفره (نمک طعام) مجزا می سازد، حضور مواد مغذی بیشتر و مواد معدنی تیره تر است. ما می دانیم که نمک تصفیه شده شامل فرآیند سنگینی (پیچیده) است که اغلب مواد معدنی آن به جز سدیم و کلر، از بین می رود. علاوه بر آن طعم ها و ساختارهای مختلفی نیز دارد. در این بخش از سلامت نمناک و در ادامه بررسی خواص خوردنی های طبیعی باید بگوییم که نمک دریا عطر و طعم خود را دارد که این خاصیت آن را برای پخت و پز، مطبوع تر می کند. همچنین نمک دریا از آن جهت شناخته شده است که در رنگ های مختلفی همچون سفید، صورتی، سیاه یا خاکستری وجود دارد در حالیکه نمک دریا صرفا سفید رنگ است.

از طرفی، انواع مختلفی از نمک دریا وجود دارند که شامل نمک دریای هیمالیا، نمک دریای سلتی، نمک دریای برفکی، نمک دریای هاوایی و نمک دریای ایتالیایی می شوند.
در نتیجه، نمک دریا، به نحوی منبع ضروری مغذی به حساب می آید. نمک دریا شامل مواد معدنی طبیعی است که به بهبود عملکردهای بدن کمک می کند. در واقع نمک دریا شامل مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، کلر، آهن، مس و روی (زینک) است.

چرا به سدیم نیاز دارید؟

سدیم مسئول دو عملکرد در بدن ماست؛
اولا، ضربان های عصبی و انقباض های ماهیچه ای که محصول فعالیت الکترو شیمیایی هستند همگی به وسیله ی سدیم انجام می شوند. دوما سدیم نقش عمده ای را در حفظ (تثبیت) حجم خون به وسیله حفظ آب و کنترل غلظت ذرات در پلاسما بر عهده دارد.

ارزش غذایی نمک دریا؛

نمک دریا 82 نوع ماده مغذی ضروری از گنجینه مواد غذایی حاضر در آب دریا را داراست. این مواد مغذی ضروری بسیار برای عملکردهای سالم بدن ارزشمند هستند.
مزایای سلامتی نمک دریا شامل مجموعه ای مشابه از عناصر شفابخش معدنی و طبیعی است که در سلول های پوست یافت می شوند. این خاصیت نمک دریا آن را یک ذره ی طبیعی کاملی می سازد که در درمان تراپی و محصولات زیبایی، استفاده می شود.
محتوای معدنی در نمک بحر المیت (یا همان دریای مرده واقع در اردن) از گذشته با توجه به آثار جوان سازی آن بر روی پوست قدر دانسته شده است.
استحمام در نمک بحرالمیت راه حلی است که به مرطوب نگاه داشتن و تازه نگاه داشتن پوست کمک می کند. حمام نمک بحرالمیت همچنین به بهبود عملکرد ممانعت و از بین بردن خشن بودن و التهاب سطح پوست کمک می کند.
نمک دریایی

ارزش غذایی نمک دریایی 

نمک دریا برای سلامت دهانی:

نمک دریا حاوی فلوئور است که برای بهبود سلامت دندان مفید است. فلوئور به محافظت از دندان ها در مقابل آسیب های اسیدی کمک می کند و مانع از پیشرفت پوسیدگی و سوراخ شدگی دندان ها می شود. شست و شو و آبکشی منظم با آب نمک دریایی ولرم به تسکین دردهای دهان، خونریزی، زخم ها و گلو دردها کمک می کند.

نمک دریایی برای خلاص شدن از آرتروزهای روماتیسمی:

موثر بودن نمک بحرالمیت در بهبود تسکین درمانی بیمارانی که از آرتروزهای روماتیسمی رنج می برند، به اثبات رسیده است. مطالعات نشان داده است که استحمام هایی که شامل این نوع از نمک ها است، خواص ضد التهاب داشته و یهبودهای چشمگیری را در بیماری ها در قیاس با استحمام های حاوی سدیم کلرید (نمک طعام) از خود نشان داده است.

نمک دریایی برای تقویت لایه برداری:

نمک دریا کاربرد دیگری در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در تولید محصولات مالشی و دیگر محصولات مراقبت از پوست مانند ضد تعریق ها و مواد دافع بوهای بد، پیدا کرده است. لایه برداری با نمک دریا به برداشتن لایه های مرده ی پوست، تمیز کردن لایه های پوست، تقویت گردش خون پیرامونی پوست و همچنین بهبود نوسازی پوست کمک می کند.
در بخش سلامت پوست در نمناک کامل توضیح دادیم که بر خلاف نمک طعام، ساختار دانه ای نمک دریا؛ بسیار در بهبود نظافت و نرمی پوست کارساز است. همچنین ماساژ درمانی با نمک دریا برای بیمارانی که از فشار خون پایین، صرع و گردش خون ضعیف و ضعف عمومی بدن رنج می برند سفارش شده است که البته این باعث گردش خون سالم می شود.

نمک دریایی برای پاکسازی پوست:

اگر می خواهید که پوست تمیز و خوبی داشته باشید، داشتن نمک دریا در وان حمامتان به شما کمک زیادی می کند. از آنجا که نمک دریا شامل مواد معدنی خوبی است، پس موجب کمک به ارتقای رطوبت پوست و پاکسازی پوست از سموم می شود. چیزی که بسیار خوب است، این است که پوست را به خوبی هیدراته نگاه می دارد. برای راهنمایی، شما می توانید نمک را به آب گرم اصافه و آن را در آب حل کنید. سپس بگذارید 15 الی 30 دقیقه در آب خیس بخورد. راه دیگری که می توانید انتخاب کنید، مخلوط کردن نمک با روغن زیتون در یک خمیر ضخیم است. در نتیجه، شما می توانید به آرامی خمیر را بر روی پوست خود بمالید. از این رو، با به کار بردن نمک دریا به عنوان یک ماساژ برای بدنتان، از دیدن نتیجه ی زیبای آن شگفت زده خواهید شد.

نمک دریا برای از بین بردن علائم پسوریازیس:

نمک دریا به عنوان یک راهکار مناسب برای درمان پسوریازیس در کنار داروی مناسب، ملاحظه می شود. استفاده از نمک دریا بهبودهای قابل توجهی را در بیمارانی که از شرایط پوستی مانند خارش و پوسته پوسته شدن رنج می برند، نشان داده است. اثری که حمام درمانی، که با استفاده از نمک دریایی با بسته های گل و لای و حمام گوگرد انجام می شود بر روی افرادی که از پسوریازیس و دردهای ناشی از آن رنج می برند دارد، نتایج امیدوار کننده ای را نشان داده است.
سدیم در نمک دریا

فواید استفاده از نمک دریا

نمک دریایی برای از بین بردن آکنه:

از آنجا که نمک دریا به عنوان یک سم زدای خوب عمل می کند، پس برای از بین بردن آکنه از روی پوست بسیار مفید است. همچنین این فایده با آن عملکرد نمک دریا که سموم را از پوست می زداید، در ارتباط است.
علاوه بر آن با توجه به وجود گوگرد در نمک دریا، پس بسیار برای درمان مشکلات پوستی مانند درماتیت و جوش های به جا مانده از آکنه؛ ارزشمند خواهد بود.

نمک دریا برای کاهش حلقه های تیره های دور چشم:

داشتن نمک دریا به عنوان شستشوی چشم ممکن است گزینه خوبی باشد. محلول نمک دریا می تواند به کاهش حلقه های تیره کمک کند. در این جا، نمک دریا میتواند به از بین بردن پف های دور چشم ها کمک کند. این فایده همچنین با آثار آرامش بخش نمک دریا نیز در ارتباط است. علاوه بر آن، اگر از این نمک طبیعی استفاده کنید، بنابراین می توانید با چشم های پاندایی خود خداحافظی کنید!!!

نمک دریا برای جلوگیری از شوره سر:

اگر احساس نگرانی درباره داشتن شوره سر دارید، نمک دریا حاضر است که به شما کمک کند. در نتیجه، از آنجا که نمک دریا گردش (خون) را تحریک می کند، پس برای جذب بیش از حد چربی بر روی پوست سر و کمک به مهار ریشه ی شوره ی سر مفید خواهد بود. به عنوان یک نتیجه، میتوانید نمو دریا را در پوست سر خود به کار ببرید. پس، با ماساژ دادن محلول آب نمک بر روی پوست سرتان، موهای شما از شوره ی سر خلاص خواهد شد.

نمک دریا برای کاهش ریسک آرتروز:

مطالعات نشان داده است که بیمارانی که از آرتروز زانو رنج می برند بعد استفاده از راهکار حمام درمانی با نمک بحرالمیت، بهبود یافته اند. علاوه بر این، بعضی از بیماران قادر بوده اند که سلامتی خود را حتی بعد از چند هفته تثبیت کنند، برخلاف آنهایی که حمام درمانی خود را با نمک خوراکی (سدیم کلرید) انجام داده اند.

نمک دریایی برای سینوزیت ها:

مطالعات دریافته اند که محلول نمک بحرالمیت، بر بهبود تسکین سینوزیت موثر است. این مطالعه همچنین شامل آن است که شستشوی بینی و اسپری کردن محلول آب نمک علائم بهتری از تسکین را نشان داده است در قیاس با کسانی که این اقدام را با آب نمک عادی انجام داده اند. آثار ضد التهابی نمک دریایی آن را یک جایگزین طبیعی و سالم ساخته است که برای از بین بردن حساسیت های بینی و سایر اختلالات تنفسی در مقایسه با استروئید های بینی که عوارض جانبی مانند التهاب دارند را مورد ملاحظه قرار داده است. محتوای معدنی موجود در نمک های دریایی همچنین به کاهش تورم و احتقان نیز کمک می کند.
خاصیت نمک دریایی

خواص نمک دریایی برای سینوزیت ها

نمک دریا برای حفظ تعادل الکترولیت:

نمک دریا به حفظ سالم تعادل الکترولیت در بدن کمک می کند که برای ترکیب و گردش بهینه خون، استحکام ماهیچه ای و به طور کلی برای عملکرد بدن ضروری است. مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سدیم در حفظ تعادل الکترولیتی بدن مشارکت دارند.

نمک دریایی برای تسکین درد پا:

خیساندن پاهای خسته در محلول گرم نمک دریا به راحت سازی ماهیچه ها و از بین بردن درد در پاهای دردناک شما کمک می کند.

نمک دریایی برای تنظیم قند خون:

نمک دریا همچنین به حفظ متعادل سطح قند خون کمک می کند. نمک دریا در کاهش وابستگی بدن به داروهای انسولین جهت تنظیم سطح قند موثر است.

نمک دریایی برای تقویت خواب راحت:

حمام نمک دریا اثر آرامبخش و خواب آوری دارد، بنابراین آنطور که در بخش سلامت نمناک اشاره کرده ایم به القای عمیق و بازیابی خواب بسیار کمک می کند. این موضوع همچنین به جلوگیری از ترشح بزاق زیاد که هنگام خواب از دهان بیرون می آید کمک می کند.

نمک دریا برای تنظیم ضربان قلب:

نمک دریا به حفظ سطح سالم فشار خون و همچنین به عادی سازی ضربان غیر منظم ضربان قلب کمک می کند. همچنین آثار مفید آن در جلوگیری از رخ دادن اختلال های مختلف قلبی نشان داده شده است.
بهبود سلامت قلب

تنظیم ضربان قلب با نمک دریایی

نمک دریا برای جلوگیری از ریزش مو:

یکی از فواید کمتر شناخته شده ی نمک دریا تحریک سالم رشد مو است. ماساژ دادن پوست سر با نمک دریا به گردش بهبود یافته ی خون و مستحکم کردن فولیکول های مو کمک می کند.

نمک دریا منبع مواد معدنی:

صحبت درباره نمک دریا شاید یک نتیجه ی قوی داشته باشد و آن ارائه ی انواع مختلفی از فواید است. در این مورد، نمک دریا مواد معدنی متنوعی را فراهم می کند. در اینجا، مواد معدنی اولیه و عناصر طبیعی از دریا وجود دارند. در نتیجه، آن حاوی سدیم است که به بهبود عملکرد تیروئید کمک میکند. همچنین دارای کلسیم است که نقش عمده ای در گسترش ساختار و تراکم استخوان سازی دارد. علاوه بر آن، فراهم کننده ی منیزیم این که فعالیت مغز را ارتقا می دهد.

عامل ضد التهاب:

آنچه که بدن ما نیاز دارد، یک محافظت قوی از استرس های محیطی است. یکی از راهکارهایی که شما میتوانید به کار ببرید، مصرف بهترین غذاها و به کارگیری سبک زندگی سالم است. نمک دریا به طور غافلگیر کننده ای آثار ضد التهابی دارد که به جلوگیری از ریسک ابتلا به بیماری ها کمک می کند. در نتیجه نمک دریا از به وجود آمدن التهاب بدن مانند آرتروز و انواع دیگری از مشکلات تنفسی جلوگیری می کند.

نمک دریایی برای از بین بردن آلرژی ها:

چیزی که از نمک دریا یک طعم دهنده ی قوی می یازد، روشی است که از آن طعم شگفت انگیز و مواد مغذی عالی فراهم می آورد. در اینجا، بسیار واضح است که نمک دریا آثار ضد آلرژی دارد که به از بین بردن آسم و سایر آلرژی ها کمک می کند.

نمک دریا برای راحت سازی ماهیچه ها:

اگر وظایف روزانه بسیاری دارید که باید انجام دهید یا اینکه روز بدی دارید، پس شاید مصرف نمک دریایی به شما کمک زیادی کند. به این علت که نمک دریایی آثار آرامبخش دارد پس شما میتواند برای راحت سازی عضلات خود آن را مصرف کنید. علاوه بر آن نمک دریایی برای بهبود استحکام ماهیچه ها ارزشمند است. در واقع به وسیله مصرف نمک دریایی به عنوان چاشنی غذا، شما یک درمان طبیعی برای دردها و گرفتگی های عضلانی بعد از یک روز پر مشغله خواهید داشت. در کنار این موضوع، اثر حل شدگی در نمک دریا مانع از ساخته شدن سموم در بدن شما خواهد شد.
خواص نمک دریایی

خواص نمک دریایی برای ماهیچه ها

نمک دریا برای از بین بردن افسردگی:

شما شاید انتظار نداشته باشید که نمک دریا میتواند برای بهبود سلامت روانی شما نیز ارزشمند باشد. همچنان که نمک دریا اثر آرامبخشی دارد، این موضوع برای درمان مشکلات روانی نیز بسیار خوب است.
در نتیجه با توجه به وجود مواد مغذی عالی در نمک دریایی، این مواد برای درمان طبیعی افسردگی مفید خواهند بود. این فایده همچنین به وجود دو هورمون ضروری سروتونین و ملاتونین مربوط است.این هورمون ها نقشی در ارتباط با استرس و کمک به شما برای احساس آرامش، دارند.

نمک دریایی برای بهبود سلامت دهان:

چیزی بهتر از بودن فلوئور در نمک دریایی، روشی است که به درخشان کردن دندان ها کمک می کند. همچنین فلوئور موجود در نمک دریایی به عنوان یک ضدعفونی کننده ای که باکتری ها را می کشد، عمل می کند. علاوه بر آن، با مصرف نمک دریایی می توانید تنفس تازه ای داشته باشید. برای راهنمایی؛ شما میتوانید نمک را با جوش شیرین مخلوط کرده و آن را در آب حل کنید سپس از این محلول برای قرقره کردن استفاده کنید. در نتیجه، با استفاده از این محلول هفته ای یک بار، از بهترین فواید آن بهره مند شوید.

کاهش اسیدیته:

نمک دریایی به قلیایی کردن سلول های بدن به وسیله ی تسهیل دفع بیش از حد اسید در ادرار سازی کمک می کند.این کار با حفظ سطح بهینه رابطه اسیدی - بازی بدن کمک می کند. در مورد مقدار PH خون که به سمت اسیدی شدن می رود، این می تواند سطح سالم تعادل بدن را آسیب زده و باعث شرایط مزمن شود.

خواص بهبود و پاکسازی نمک دریایی:

نیروی میدان الکترو مغناطیس که بدن ما را محاصره کرده است، تمایل دارد تا انرژی های منفی و ناپایداری هایی را از محیط جذب کند. این انرژی او ممکن است به سلامتی بعضی از افراد تاثیر بگذارند. حمام مملو از نمک دریایی کیفیت پاکسازی دارد از آنجا که ذرات نمک دریایی بعضی از این انرژی ها را به سمت خود جذب کرده و آن را از بین می برند.

نمک دریایی برای بهبود سیستم گوارشی:

فایده بعدی که می توانید از مصرف کردن نمک دریایی به دست آورید، بهبود سیستم گوارشی است. در رابطه با این موضوع، شاید تعجب کنید که چرا نمک دریایی برای گوارش و هضم خوب است. شواهد نشان داده است که نمک دریایی مقدار خاصی از اسید معده را فراهم می کند که برای بهبود سلامتی گوارش مفید است. در واقع نمک دریایی به تعادل اسید PH در معده کمک می کند. بنابراین این تنها سبزیجات سبز یا میوه ها نیستند که میتوانند باعث بهبود هضم شوند بلکه نمک دریایی نیز نقش به سزایی در این عملکرد دارد.
نمک دریا برای جوش

تمام خواص و فواید نمک دریایی

نمک دریا برای بهبود سیستم عصبی:

آنچنانی که نمک دریایی حاوی منبع خوبی از سدیم است، پس برای بهبود عملکرد بدن نیز مفید است. بهتر است بدانید که شدیم در نمک دریایی در حفظ عملکرد مغز، ماهیچه و سیستم عصبی بدت نقش ایفا می کند. با توجه به این موضوع، سدیم با تنظیم سطح آب بدن و حفظ انتقال پیام های الکتریکی، فعالیت هایش را انجام می دهد. چیزی که شما برای دریافت بهترین نتایج در سلامتی خود دارید این است که نمک دریایی را به صورت متعادل مصرف کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که آن را به مقدار مشخص مصرف می کنید؛ نه خیلی زیاد نه خیلی کم. از این رو همانطور که شما نمک دریایی در آشپزخانه خود دارید، همه چیز خوب خواهد بود!!!

نمک دریایی برای حفظ سلامت قلب و عروق:

نه تنها فراهم آوردن سدیم، بلکه نمک دریایی حاوی پتاسیم نیز است که نقش عمده ای در ارتقای عملکرد ماهیچه ای نیز دارد. همچنین نمک دریایی می تواند به عنوان یک عامل ضد اسپاسم عمل کند که از بافت های عضلانی مانند اسپاسم عضلانی، گرفتگی و درد جلوگیری می کند.
علاوه بر آن چنانچه بخش سلامت نمناک در بحث بررسی خواص و فواید درمانی نمک دریا آورده است ؛ نمک دریایی نقش به سزایی در ارتقای سیستم قلبی عروقی ایفا می کند. این موضوع نشان داده است که نمک طبیعی می تواند به پایین آوردن سطح کلسترول بد در بدن کمک کند که یک مانع قوی از بیماری های قوی محسوب می شود. از این رو، همانطور که می دانید دامنه خوبی از نمک دریایی فوایدی دارد پس شما نیاز به مصرف این چاشنی دارید تا سطح سلامتی بدن شما افزایش یابد.

نمک دریا برای کمک به اجتناب از کم آبی:

سدیم مسئول حفظ آب در بدن ماست و طبیعتا کمبود سدیم می تواند به سرعت باعث از دست دادن آب و کن آب شدن شود. مصرف روزانه مقداری نمک دریایی این اطمینان را به شما می دهد که مقدار کافی سدیم داشته باشد و تعادل سدیم - پتاسیم را در بدن شما حفظ می کند که البته برای حفظ تعادل مایعات در سطح سلولی ضروری و لازم است.

نمک دریا برای درمان آسم:

مدت زمان زیادی است که نمک دریایی برای کاهش التهاب و کمک به درمان آسم شناخته شده است. در حقیقت، این باور وجود دارد که چکاندن مقدار کمی از نمک دریا بر روی زبانتان بعد از نوشیدن یک لیوان آب، به عنوان یک استنشاق بسیار موثر است، گرچه هیچ گواه علمی وجود ندارد که از این ادعا حمایت کند.

آگاهی جهت مصرف نمک دریایی :

اولا، این مسئله سفارش می شود که نمک دریا به صورت متعادل مصرف گردد. زمانی که نمک دریا را به میزان ایده آل مصرف می کنید، به بدنتان کمک می کنید تا از ریسک افزایش سطح فشار خون بالا و بیماری قلبی، جلوگیری کنید. از طرفی میزان بیش از حد سدیم در نمک ممکن است به بیماری هایی همچون کج خلقی و نفخ بیانجامد.
شما می توانید نمک دریایی را به جای نمک های فرآوری و بسته بندی شده مصرف کنید. همیشه به یاد داشته باشید که غذاهای طبیعی بهترین گزینه ها برای انتخاب هستند.
در آخر، اگر میخواهید غذای نمک سالم پیدا کنید میتوانید گوشت فرآوری شده، ترشی و سس سویا که گزین های خوبی برای انتخاب هستند، مصرف کنید. در نتیجه گیری پایانی، نمک دریایی به عنوان نمک طبیعی شناخته می شود که از فرآیند تبخیر آب دریا به وجود می آید.
در نتیجه شامل انواع عالی از مواد مغذی معدنی است. از این رو با اضافه کردن این چاشنی شگفت انگیز در غذای خود، در واقع شما یک فایده ی خوب سالن را به بدن خود اضافه کرده اید. علاوه برا آن، توصیه می شود که برای دریافت بهترین نتایج، نمک دریایی را به صورت متعادل مصرف کنید. پس بدن خود را سالم نگاه دارید به وسیله ی مصرف روزانه بهترین غذاها.

 

خواص نمک دریایی برای زیبایی پوست ، مو و درمان در طب سنتی

4.6539
این مطلب مفید بود ؟49148
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : organicfacts / stylecraze / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
9 نظر به ثبت رسیده است
لیلا 1397-02-16
سلام.میخواستم در مشاوره رایگان که برای موهای سفید هست شرکت کنم .اما متاسفانه شماره من شماره ی آلمان هست واین برنامه نمی پذیره.میشه لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم. لیلا از آلمان
2513
فاطمه1399-01-18
حدود 5سال تمام خانواده وفامیل ما ازنمک دریا استفاده میکنن برای پخت وپز عالی
142
Raha1397-02-02
سلام نمک دریایی واقعاا عاااالیه هم برای پوست هم دندون من دندون هام خیلی زرد شده بودن با اینکه هرشب هم مسواک میزدم هرکاری میکردم هر روشی بگی امتحان میکردم ک زردیش از بین بره ولی نمیرفت یه بار فقط اومدم نمک دریایی زدم خدایی دندون هام مثله الماس شدن خیلی عاالیه واسه پوست هم همینطور خیلی خوبه از وقتی استفاده میکنم هم لکه های پوستم کم رنگ تر شده هم خیلی کم دیگه جوش میزنم البته با یکی دوبار جواب نمیده ها واسه پوست باید ب طور مداوم استفاده کنین مثلا هفته ای سه بار ( :
374
nini1396-06-26
من خودم صادر کننده نمک دریا هستم اونهم به کشوری مثل ژاپن که از نظرمواد بهداشتی وغذایی خیلی سخت گیر وحساس هستند نمک دریایی تصفیه شده هیچ موردی نداره .
308
عاطفه1396-06-24
سایتهای دیگه مریضن می خوان شما محتاج دکتر بشید ...نمک دریا عالیه البته تا اونجا که می دونم تقلبی نداره ..بهرحال نمک دریای اصل خیلی هم خوبه
206
اعظم1396-04-15
منم ضد و نقیض اینچنینی زیاد شنیدم... واقعن نمیدونم تکلیف چیه.. تو ایران سر مواد خوراکی هیچ وقت افراد به تفاهم نمیرسن که چی خوبه و چی بد
216
مهرانه1395-05-07
ببخشبد تو سایتای دیگه گفتن اصلا نمک دریا خوب نیس, ارسنیک داره, ناخالصی داره سرطانزا هست و مجوز نداره, الان چی درسته؟؟؟؟
7322
سامان1395-03-23
سلام من نمک درمانی انجام دادم پاهامو تو اب نمک گذاشتم تو یکماه سه بار این کار انجام دادم الان حس خوبی ندارم نمیتونم. بخوابم فقط صدا میشنوم تو بیداری هم این حس دارم احساس میکنم انرزی سرم خالی شده سرم سبک شده فقط صدا های عجیب می شنوم چرا اینطوری شدم دوباره میشه به حالت اول برگشت سرم یکم گیج هم هست
9938
علی1394-12-13
فک نمیکردم نمک انقدر مفید باشه. امتحان کردم. واقعا عالی بود.
319
وبگردی