کاهش کلسترول خون با ابراز احساسات
جدیدا محققان دریافته اند که ابراز احساسات و عشق و علاقه نقش بسیار مهمی در کاهش کلسترول خون بدن دارد و این دو ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

ابراز عشق می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد و موجب کاهش کلسترول خون شود

پژوهشگران آریزونا به تازگی به نتایج جدیدی در مورد ارتباط میان ابراز احساسات و کاهش کلسترول خون دست یافته اند.طبق یافته ها و نتایجی که در این بخش از سلامت نمناک مطرح شده است ،بیان احساسات محبت آمیز موجب آزاد شدن هورمونی در بدن فرد می شود که با استرس مقابله می کند و در نتیجه کاهش کلسترول خون در بدن فرد موجب می شود . 

ماجرا از کجا آغاز شد 

بعد از سخنرانی در دانشگاه تگزاس، دکتر کروی فلوید یک درخواست غیر معمول از جانب یکی از حضار دریافت کرد ؛ مرد جوان خواستار تجویز نسخه ای برای تقویت کننده سلامت فلوید شد که در سخنرانی خود مورد بحث قرار گرفته بود.

این سوال عجیبی بود، با توجه به اینکه فلوید یک پزشک پزشکی نیست؛ اما او مدرک دکترای خود را در رشته ارتباط گرفته است. این مرد جوان نیاز به تجویز دارویی به شکل قرص یا معجون نداشت - این یک بوسه بود!

 فلوید استاد دانشکده ارتباطات انسانی در دانشگاه ایالتی آریزونا است و او رابطه بین ارتباط عاطفی و سلامت جسمی را مورد مطالعه قرار داده است. فلوید در سخنرانی خود در تگزاس درباره مطالعه ای بحث کرد و در آن متوجه شده بود که بوسیدن می تواند سطح کلسترول و استرس را کاهش داده و رضایت رابطه را افزایش دهد.

 " این مرد جوان واقعاً از این جواب گیج شده بود. می خواست به خانه برود و همه چیز را به همسرش بگوید. او گفت:" خوب، شما یک دکتر هستید. فلوید می گوید:" یک نسخه برایم بنویسید و بگویید که برای سلامتی من بسیار ضروری است که بوسه زیاد داشته باشم." من گفتم:" خوب، من پزشک نیستم، اما نسخه ای را خواهم نوشت. ببینید چه کار می کند ".

ابراز عشق

تاثیرات ابراز محبت بر کاهش کلسترول خون 

ابراز عشق و محبت برای کاهش دادن سریع کلسترول خون

بوسیدن و یا ابراز احساسات تنها راه ارتقای سلامتی شما نیست.

فلوید و سایر محققان دریافته اند که ارتباط برقرار کردن، احساسات مثبت ما با دیگران از طریق کلمات یا اعمال آنها، طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهد. این ها باعث کاهش هورمون های استرس، کلسترول، فشار خون و سیستم ایمنی قوی تر می شوند. 

فلوید اشاره می کند که این مزایا زمانی اتفاق می افتد که محبت و نه صرفاً احساس بیان می شود. و محبت می تواند به طرق مختلفی بیان شود، که همه آن ها برای شما خوب هستند. می توانید به همسرتان بگویید:"من شما را دوست دارم"، یک نامه بنویسید، یک متن بفرستید و بگویید:"من در مورد شما فکر می کنم"، مرا در آغوش بگیرید، دستانم را بگیر، و یا حتی کاری انجام می دهید که نشان دهنده عشقتان باشد.

 یکی از چیزهایی که من به عنوان مثال از ارتباط بین محبت و سلامتی به شما می دهم، احساسی است که وقتی بعدروز واقعاً وحشتناک دارید، و به ناگهان همه چیز درست پیش می رود. او می گوید:" در میان این روز پر استرس، شما کسی را می بینید که به او اهمیت می دهید و او را در آغوش می گیرید."

او می گوید:" این آغوش گرفتن ممکن است چیزی را در روز شما که بد می گذرد، تغییر ندهد، اما می تواند تمام احساسات آن لحظه را تغییر دهد. احساس می کنید که تمام استرستان در حال ذوب شدن است."

 این منافع محبت نه تنها نسبت به فردی که محبت را دریافت می کند، بلکه به فردی که آن را می دهد، اعمال می شود. در حقیقت، شما می توانید یک افزایش سلامتی از ابراز محبت حاصل کنید، حتی اگر گیرنده هم تلافی نکند.

فواید ابراز محبت

تاثیرات ابراز محبت بر سلامتی و کاهش کلسترول خون 

فواید محبت و ابراز علاقه به افرادی که دوستشان دارید 

حفاظت از محبت:

بیشتر تحقیقات فلوید بر واکنش استرسی متمرکز است - عکس العمل "مقابله یا گریز" که می تواند ما را در زمان فاجعه نجات دهد، اما در یک سطح مزمن می تواند بیماری های قلبی، فشار خون بالا، دیابت، افسردگی، اختلالات هاضمه و غیره را افزایش دهد. 

در آزمایشگاه او، فلوید می تواند واکنش استرسی را در سوژه های خود ایجاد کند و میزان آنها را اندازه گیری کند.در یک مطالعه، او دریافت که نوشتن نامه ای با ابراز احساسات نسبت به احساساتتان باعث پایین آمدن سطح استرس افراد به حالت عادی می شود. 

فلوید می گوید:" این شروع به تفکر در مورد اینکه آیا ما قادر به یافتن تفاوت های گروهی بین افرادی هستیم که مقادیر بالاتری از محبت را در زندگی خود گزارش کرده اند، در مقابل مردمی که در روابط نزدیک خود نسبت به آن ها سطح بالایی از محبت دارند؟ آیا آن ها هم چنین تفاوت هایی دارند، مثلاً، توانایی آن ها برای واکنش به عوامل استرس زا؟ " 

برای فهمیدن این موضوع، فلوید افراد را مورد بررسی قرار داد تا سطوح دلبستگی در زندگی روزمره آن ها را اندازه گیری کند. [نظرسنجی را می توانید برای خودتان انجام دهید] و سپس آن ها را به آزمایشگاه آورد تا واکنش استرسی ایجاد کند و شدت آن را اندازه گیری کند.

او متوجه شد افرادی که بسیار مهربان هستند، به عنوان یک پاسخ قوی به عنوان همتایان کوچکترشان پاسخ نمی دهند. برای مثال، آن ها میزان کورتیزول را نداشتند و فشار خون آن ها بالا نمی رفت. به نظر می رسد که مهربان بودن در مقابل تاثیرات استرس، از فرد حفاظت می کند.

منتقل کردن احساسات مثبت ما به دیگران از طریق کلمات و یا اعمال، طیف وسیعی از مزایای سلامتی از جمله کلسترول، فشار خون پایین تر و سیستم ایمنی قوی تر را ارائه می دهد.

در یک مطالعه، فلوید و همکارانش نشان دادند که افراد با محبت زیاد در زندگی خود بیشتر نسبت به افراد با محبت بسیار کمی آزاد می شوند. این ممکن است توضیح دهد که چرا افراد خوش قلب به اندازه دیگران استرس ندارند.

ابراز محبت برای سلامتی

کلسترول خون با ابراز احساسات کاهش می باید؟ 

ارتباط کاهش کلسترول خون با ابراز احساسات

رفتار بالینی بهتر:

ژن در مطالعه فلوید همچنین مرتبط با ویژگی های دیگر مربوط به مهر، مانند همدلی و نوع دوستی است.در حال حاضر، دانشمندان ASU، با افرادی در مشاغلی هستند که توانایی برقراری ارتباط و همدلی را دارند، مانند کسانی که در پرستاری و مشاوره و غیره کار می کنند. 

طی چند سال گذشته، او با کارکنان پزشکی در بیمارستان سنت جوزف در فونیکس در زمینه توسعه همدلی و ارتباط همدردی کار کرده است. کاکان یک بیمار شبیه سازی شده را تمرین می کنند - یک مانکن کنترل شده توسط پرستار که می تواند با پزشک صحبت کند و علائم حیاتی مانند ضربان قلب را دستکاری کند.

این مانکن همچنین یک دوربین ویدیویی بر روی سر خود دارد، بنابراین پزشکان می توانند ببینند که چگونه با بیماران خود رفتار می کنند.

دکتر با محبت

چگونگی کاهش یافتن کلسترول خون با ابراز احساسات 

کاهش کلسترول خون بیماران با ابراز احساسات یک پزشک با محبت

او می گوید:"بنابراین ما بعد از آن در یک اتاق می نشینیم و ویدیو را تماشا می کنیم و می گوییم ببین چه می کنی، همیشه تک تک آن ها در پای تخت بیمار ایستاده و دستانشان به هم گره خورده اند و اخم می کنند. چه قدر برای شما آسان است که اخم نکنید و دست به سینه نشینید؟ به این دلیل است که آن ها از رفتارشان آگاه نیستند." 

کلید ممکن است هورمون اکسی توسین باشد که چنانچه در بخش سلامت نمناک گفته ایم اغلب به عنوان "هورمون پیوندی" شناخته می شود، زیرا در طول فعالیت هایی همچون سکس، زایمان و شیردهی منتشر می شود.

آن همچنین در طول تماس و ارتباط ، محبت مهرآمیز غیر جنسی منتشر می کنند. تاثیرات اکسی توسین بر روی بدن در درجه اول شامل آرامش بخشی از گرما هستند. فلوید توضیح می دهد که این یک هورمون بسیار خوب و مفید است.

 

کاهش کلسترول خون با ابراز احساسات + جزئیات کامل

4.623
این مطلب مفید بود ؟212
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : research / بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
وبگردی