هشدار هواشناسی

هشدار زرد هواشناسی برای 11 استان

تاریخ انتشار : 31 مرداد 1401کد مطلب : 23707زمان مطالعه : 2 دقیقه
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد برای 11 استان از احتمال وقوع سیلاب ناگهانی، ‌آب‌گرفتگی معابر و شکستن درختان کهنسال خبر داد.

تسنیم:بر اساس تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی طی 3 روز آینده در مناطقی از شمال غرب، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مازندران و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب فارس و روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

طی 5 روز آینده برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می‌رود. طی 3 روز آینده در برخی مناطق جنوب غرب و غرب کشور پدیده غبار باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه با توجه به شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور باعث افزایش آلاینده‌های جو و کاهش کیفیت هوا در این مناطق در روزهای پایانی هفته می‌شود.

همچنین طی 5 روز آینده شرق دریای عمان و 2 روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

توصیف سامانه:رشد ابرهای همرَفتی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر) و فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره:رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد گردوخاک

منطقه اثر:

یکشنبه 1401/05/30:شرق و جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نوار غربی و جنوب فارس، شرق و غرب هرمزگان، ارتفاعات تهران، ارتفاعات مازندران و ارتفاعات ایلام.

دوشنبه 1401/05/31:جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، غرب و شرق هرمزگان، ارتفاعات تهران، مازندران، شمال شرق خوزستان، دامنه و ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات ایلام و نوار غربی و جنوبی فارس.

اثر مخاطره:احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به‌شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال تأخیر در پرواز.

توصیه:احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها.

انتهای پیام/م

هشدار زرد هواشناسی برای 11 استان

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : هواشناسی
وبگردی