فراخوان سربازی

فراخوان متولدین 81 برای سربازی

تاریخ انتشار : 7 اردیبهشت 1399کد مطلب : 32741زمان مطالعه : 2 دقیقه
سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای کلیه مشمولان غایب و غیرغایب متولد سال های 1355 تا 1381 را برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود فراخواند.

ایسنا:سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای اعلام کرد:کلیه مشمولان غایب و غیرغایب متولد سال های 1355 تا 1381 می بایست مطابق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند. 

در این اطلاعیه آمده است:افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند، با ورود به سن مشمولیت (18 سال تمام)، شش ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند. 

دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده، مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج و یا فراغت از تحصیل، حداکثر به مدت یک سال مهلت معرفی خواهند داشت. 

همچنین متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه های دولتی که قبل از اتمام تعهد، به هر دلیل شرایط ادامه خدمت را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر به مدت شش ماه مهلت داشته تا با مراجعه به دفاتر پلیس+10 برای ادامه خدمت دوره ضرورت اقدام کنند. 

در ادامه این اطلاعیه آمده است:مشمولان دارای معافیت موقت پزشکی یا کفالت، پس از انقضاء مدت اعتبار معافیت موقت می بایست ظرف مدت یک ماه برای رسیدگی مجدد به وضعیت خدمتی خود به دفاتر مذکور مراجعه کنند.

 گفتنی است مشمولانی که در مهلت تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند وارد غیبت شده و برابر ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی، با محرومیت های اجتماعی از جمله عدم استخدام، عدم امکان دریافت وام، عدم دریافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی، عدم صدور پروانه کسب و ... مواجه خواهند شد. 

لازم به ذکر است، طبق ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا سه ماه باشد، 90 روز اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از سه ماه باشد تا 180 روز اضافه خدمت خواهند داشت. 

مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک سال است، علاوه بر شش ماه اضافه خدمت، مشمول فراری نیز محسوب شده و به مراجع صالح قضائی معرفی می شوند.

انتهای پیام/م

فراخوان متولدین 81 برای سربازی

3.84
این مطلب مفید بود ؟31
برچسب : خدمت سربازی
وبگردی