دارچین
دارچین تنها به عنوان یک ادویه می تواند ماده ای عالی برای برطرف کردن انواع مشکلات از افزایش میل جنسی گرفته تا آلزایمر و آرامبخش اعصاب و... باشد.

دارچین و تاثیر بینظیر آن روی این بیماری

 

اگر تا کنون به دارچین فقط به عنوان یک ادویه نگاه می کردید با خواند این مطلب آن را به عنوان یک پایه ثابت برنامه ی غذایی خود قرار خواهید داد.

 در برخی گیاهان ترکیباتی وجود دارد که می تواند سبب افزایش میل جنسی شود که البته قدرت اثر این گیاهان به میزان و دفعات مصرف آن بستگی دارد.

یکی از ویژگی های  دارچین مصرف آن  برای زیاد شدن و بازیافتن نیروی جنسی  است.
 
دارچین به دلیل داشتن طبع گرمی نیرودهند ای قوی است، ضعف کمر و پاها را از بین می برد، کلیه و کبد را گرم می کند، اثر خوبی در گردش خون دارد و خون را به ارگان های سطحی بدن می رساند، نفس را باز و بوی دهان را مطبوع می کند و نشاط آور قلب است.
 
دارچین آرام بخش و شادی آور است و از بسیاری از داروهای آرام بخش بهتر است و به آن والیوم گیاهی می گویند. این گیاه با تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز عفونت ها جلوگیری کرده و همچون آنتی بیوتیک و پنی سیلین عمل می کند و چون ضدالتهاب است بهترین دارو برای مبتلایان به دردهای عضلانی و مفاصل است.
 
کاهش وزن با دارچین
 طبق آخرین مطالعات  مصرف روزانه یک چهارم قاشق چایخوری دارچین سوخت و ساز بدن را بالا می برد و در نتیجه می تواند چربی و کالری های مازاد را بسوزاند.
در واقع وقتی سوخت و ساز بالا رود بدن انرژی خود را از تجزیه چربی ها تامین می کند، اما اگر سوخت و ساز پایین باشد کالری و اضافه وزنی هم از دست نمی رود.
 
دارچین

خواص بینظیر دارچین

 
 
ادویه ای مناسب  برای دیابتی ها
 بر طبق جدیدترین تحقیقات، دارچین حاوی ترکیباتی است که عمل انسولین در انتقال گلوکز به سلول ها را بهبود می بخشد و با کاهش تدریجی قند خون، از خستگی و تاری دید دیابتی ها می کاهد و چون تقریبا بدون کالری است افراد چاق و مبتلایان به دیابت می توانند با نظر پزشک متخصص از آن در رژیم غذایی شان استفاده کنند.
 
راننده ها چای دارچین بنوشند
 گفتنی است چای نعناع و دارچین برای ایجاد آرامش اعصاب و جلوگیری از به خواب رفتن رانندگانی که به مدت طولانی می رانند موثر است و به افزایش تمرکز کمک کرده و از وقایع و حوادث رانندگی می کاهد و اسانس آن ضدعفونی کننده ملایمی است.
از دیگر ویژگی های فوق العاده  دارچین می توان به خاصیت ضددرد، ضدمیکروب، ضدتهوع، ضداسهال، ضدهیستامین، کاهش دهنده پرفشاری خون، تقویت معده و رفع کننده نفخ شکم اشاره کرد البته باید بدانید مصرف مقدار زیاد دارچین سمی است و سبب بی خوابی و حرکت تند قلب می شود.
 
برای اینکه از منافع دارچین بهتر بهره ببرید از اثرات این گیاه، چای دارچین بنوشید، یا از چوب یا پودر آن در چای روزانه، شیر، قهوه، آبمیوه یا غلات و کیک صبحانهغافل نشوید.

پیشگیری و درمان این بیماری ها با مصرف دارچین

4.8248
این مطلب مفید بود ؟23711
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از دارو غذا - /ن
وبگردی