قرص آندوسکوپی
آندوسکوپی یکی از روشهای تشخیص بیماری در دستگاه گوارشی است و بسیاری از بیماران از سخت بودن این روش عذاب می کشند اما قرص آندوسکوپی این کار را بسیار آسان کرده است.

معرفی قرصی که جایگزین آندوسکوپی می ‎شود

آندوسکوپی، روشی در علم پزشکی که توسط آن می توان درون مری، معده و اثنی عشر را با دستگاه آندوسکوپ مشاهده کرد و مشکلات دستگاه گوارش را تشخیص داد. اندوسکوپ لوله باریک و نازکی است که در انتهای آن یک دوربین کوچک و چراغ ریز قرار دارد که معمولا پزشک آن را از یکی از حفره های طبیعی بدن مثل دهان یا مقعد وارد بدن بیمار می کند.

بیمار در طول انجام آندوسکوپی کمی احساس ناراحتی می کند بنابراین یک قرص کوچک مجهز به دوربین می تواند جایگزین استفاده از روش آندوسکوپی شود . در این بخش از نمناک به معرفی قرصی که جایگزین آندوسکوپی می ‎شود ، می پردازیم .

قرص آندوسکوپی

آندوسکوپی MC1200 با فریم ثابت FPS3 ، میدان دید 170 درجه ، تصویری حداکثر 12 ساعته را ارائه می ‎دهد . MC1200 با داشتن 6 چراغ ال ای دی سفید همراه است و تصویری شفاف را ارائه می ‎دهد تا پزشکان تشخیص دقیقی از بیماری روده کوچک حاصل کنند و تصویر برداری در ابعاد 11 در 24 اینچی است.

در این روش پزشک قرص سه گرمی MiroCam-Navi که به اندازه یک کپسول است را به بیمار می دهد تا آن را ببلعد . کنترل گر میکرو کم ناوی از نیروی مغناطیس برای کنترل حرکات کپسول آندوسکوپی استفاده می‎ کند .

کنترل گر دستی شامل 4 قطب مغناطیسی ( بالا، پایین، چپ و راست ) است که امکان کنترل کامل کپسول ناوی را در طی انجام اندوسکوپی فراهم می ‎کند. از این کنترل گر به طور مستقیم در اثنی عشر استفاده می ‎شود .

دوربین خوراکی آندوسکوپی

کپسول آندوسکوپی MC2000 یک نمای دوساعته از روده کوچک را با ضریب فریم ثابت FPS6 و میدان دید 340 درجه ( هر انتها 170 درجه) را فراهم می ‎کند. این کپسول دارای پوشش بیشتری در مقایسه با روش دستی آندوسکوپی است و دارای 6 چراغ ال ای دی سفید و وضوح تصویر 320 است که امکان تشخیص دقیق و اطمینان بخش را برای پزشکان فراهم می ‎آورد. اندازه این کپسول 11 در 30 میلی متر است و به راحتی برای بیمار قابل تحمل است .

گیرنده MR2000 سبک و کم حجم است و دارای صفحه نمایش LCD4 اینچی می ‎باشد که به پزشکان امکان می ‎دهد تا پیشرفت کپسول را کنترل کرده و در صورت دلخواه، آن را ضبط کنند . پزشک می تواند به صورت لحظه ای تصاویر سیستم گوارش بیمار را ارزیابی نماید تا بتواند زخم احتمالی ، خونریزی داخلی، تومور ، فتق، شرایط پیش سرطان را تشخیص دهد .

کمربند حسگر یکبار مصرف میکرو نیز بسیار سبک بوده و هیچ گونه ناراحتی در زمان انجام ضبط ایجاد نمی ‎کند . این کمربند در اندازه های متوسط و بزرگ موجود می ‎باشد و حاوی سنسور هایی است که در هنگام تصویر برداری ، اطلاعات را جمع آوری و به گیرنده میکرو کم منتقل می ‎کنند . این کمربند با احتیاط و به طور مستقیم در اطراف کمر در زیر لباس قرار می ‎گیرد .

معرفی قرصی که جایگزین آندوسکوپی می ‎شود

4.888
این مطلب مفید بود ؟844
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : synecticsmedical / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
وبگردی