زمان مناسب غذا خوردن
زمان خوردن غذا روی عملکرد بدن تاثیر زیادی می گذارد سعی کنید شام را تا قبل 9 میل کنید و نهارتان را هم بعد از 1 بخورید و خوردن میان وعده هم به سیستم گوارش کمک می کند.

بهترین زمان خوردن غذا را بدانید

زمان خوردن غذا در وعده های مختلف غذایی چه زمانی است؟ آیا غذا خوردن حتما باید در زمان گرسنگی انجام شود یا اینکه با در دسترس بودن غذا و خوراکی می توان آن را خورد؟ شما جزو کدام دسته از افراد هستید؟ افرادی که هر زمان دوست داشته باشند غذا می خورند یا اینکه جزو افرادی هستید با زمان خوردن غذا تنها در گرسنگی؟ از انجایی که رعایت نکاتی در خوردن غذا رابطه مستقیم با سلامتی بدن دارد باید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و مشکلات جسمی آنها را رعایت کرد.

قبل از آنکه در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک وارد بحث ساعت و زمان غذاخوردن شویم توضیحی بدهیم ؛ زمان مناسب برای خوردن غذا بستگی به کشوری دارد که در آن زندگی می کنید با این حال، برخی قوانین اساسی برای همه وجود دارد هر کدام از ما صبحانه، نهار، یک میان وعده و شام را در یک زمان خاص داریم. گاهی اوقات ، در آخر هفته، ممکن است آن ها را به تاخیر بیندازیم.

زمان مناسب وعده های غذایی

زمان دقیق برای غذا خوردن و خوردن میان وعده در طول روز

بهترین ساعت و زمان غذا خوردن از وعده صبحانه تا شام

زمان مناسب برای خوردن غذا بستگی به کشوری دارد که در آن زندگی می کنید مثالا در اسپانیا برخی افراد بین ساعت 2:00 تا3:00 بعد از ظهر غذا می خورند، اما در پرتغال افراد معمولا ساعت 1:00 بعد از ظهر غذا می خورند هم چنین زمان مناسبی برای خوردن غذا در طول روز وجود دارد که می تواند در هر جایی اعمال شود ؛ در این بخش از سلامت نمناک خواهیم دید چه زمانی بهتر است هر وعده غذایی را بخوریم.

وقت غذا خوردن

خوردن وعده های غذایی در چه ساعاتی ؟

صبحانه از ساعت 7شروع می شود

ساعت 7:00 زمان مناسب برای خوردن صبحانه است ما همچنین می توانیم صبحانه را ساعت 8:00 شروع کنیم، اما توصیه نمی شود که بعدا آن را بخوریم ولی صبحانه خوب چه باید باشد ؟ همانطور که می دانید، مهم ترین وعده غذایی در طول روز است، بنابراین باید قابل توجه باشد.

باید شامل میوه، غلات و مقداری غذا باشد که حاوی کلسیم است. با اینها، یک صبحانه کامل خواهید داشت ؛ برخی اوقات، برخی افراد نمی توانند به خاطر این واقعیت که با " شکم پر" بیدار می شوند صبحانه بخورند در این موارد، توصیه می کنیم کمی زمان ( دوش بگیرید ، آماده شوید … ) تا بدن بیدار و گرسنه شود. نوشیدن یک لیوان آب می تواند کمکتان کند.

 زمان صبحانه خوردن

زمان صحیح غذا خوردن و صبحانه

زمان غذا خوردن

میان وعده بین 10 و 11

وقتی صبحانه می خوریم اغلب سر کار می رویم و یا مسئولیتی داریم سپس ساعت 10 یا 11:توصیه می شود چیزی بخورید این زمان عالی برای خوردن مقداری میوه، غلات و یا ماست ،آجیل است.خوردن چیزی سبک در این زمان از صبح به رفع گرسنگی تا زمان ناهار کمک خواهد کرد علاوه بر این ، انرژی بیشتری نیزبه ما می دهد.اگر بخواهید می توانید یک فنجان قهوه هم بنوشید.

زمان میان وعده

زمان مناسب غذا خوردن و میان وعده یا صبحانه دوم

ناهار بعد از ساعت 13:00

توصیه نمی شود قبل از ساعت 13:00 نهار بخورید، مگر اینکه گزینه دیگری داشته باشید اما چه مدت می توانید نهار را به تاخیر بیندازید ؟ تا ساعت 15 بعد از ظهر .این وعده باید شامل برخی سبزیجات، پروتیین، چربی های سالم، سبزیجات و کربو هیدرات ها باشد.

باید غذایی باشد که احساس سیری بدهد، اما می تواند خوب نباشد و انرژی را کاهش دهد ؛ بعد از نهار می توانید چیزی سبک مثل یک تکه میوه ، همراه با یک فنجان چای بخورید. چای به هضم غذا کمک می کند و احساس خوبی می دهد .

 زمانبندی وعده های غذایی

بهترین زمان غذا خوردن برای نهار

زمان غذا خوردن

زمان خوردن میان وعده !

خوردن میان وعده برای کودکان نیست درست مثل این که باید نهار بخورید، بزرگسالان نیز باید میان وعده بخورند به این ترتیب، بهتر می توانید تا شام صبر کنید و از خوردن غذاهای ناسالم اجتناب کنید.

زمان مناسب برای خوردن غذا بین 4:00 تا 5:00 بعد از ظهر است، می توانید این زمان را تا ساعت 6 بعد از ظهر تمدید کنید مهم است بدانید همه این ساعات انعطاف پذیر هستند و همیشه می توانید آن ها را با سبک زندگی خود تطبیق دهید ؛ برای میان وعده ، می توانید مشتی آجیل بخورید. آن ها انرژی زیادی خواهند داد هم چنین اگر قبلا ماست نخوردید، زمان خوبی برای سرو است. اگر آن را با مقداری آجیل همراه کنید ، یک میان وعده کامل خواهد شد.

میان وعده دوم

زمان خوردن غذا و میان وعده بعد نهار

شام نباید دیرتر از ساعت 9:00 خورده شود

زمان مناسب برای خوردن شام از ساعت 7 یا 8 غروب تا ساعت 9 یا 10 شب است توصیه نمی شود دیرتر شام بخورید چون مجبور می شوید دیرتر بخوابید ؛ به یاد داشته باشید حداقل دو ساعت باید بین شام و خواب فاصله داشته باشد.

اگر قبل از خواب غذا بخورید، خوابیدن برایتان سخت می شود و به احتمال زیاد باعث گاز معده می شود بنابراین مهم است به محض اینکه می توانید شام بخورید تا بدن فرصت هضم داشته باشد . شام باید سبک باشد کمی سوپ، مقداری ماهی ، مرغ، مقداری سبزیجات … شام باید غنی از ویتامین باشد و این به هضم خیلی زیادی نیاز ندارد.

زمان شام خوردن

زمان مناسب غذا خوردن در شب

برخی افراد فقط یک لیوان شیر یا یک ساندویچ کوچک می خورند این نیز کافی است. نیازهای هر فرد متفاوت است اینها برخی توصیه ها هستند، اما همه چیز به نیازهای شما بستگی دارد. علاوه بر این ، هر فرد کار و مسئولیت های خود را دارد که ممکن است به وعده غذایی دیگری نیاز داشته باشد.

 

بهترین زمان بندی برای خوردن غذا و میان وعده

4.6336
این مطلب مفید بود ؟31026
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
برچسب : غذا خوردن
وبگردی