دندان
اغلب افراد بعد از پر کردن دندان نمی دانید چه غذاهایی را باید مصرف کنید، برخی از غذاها را بعد از پر کردن دندان به هیچ عنوان نباید مصرف کرد.

مراقبت های لازم بعد از پر کردن دندان

پس از پر کردن یک یا چند دندان ، ممکن است برای چند ساعت یا حتی چند روز پس از ترک مطب دندانپزشک حساسیت دندان ها همچنان باقی بماند و این مسئله غذا خوردن را امری دشوار می سازد. خوشبختانه ، با دنبال کردن چند راهکار رایج جویدن و نخوردن غذاهایی که ممکن است موجب ایجاد مشکل پس از پر کردن شود، به طور قابل توجهی میتوانید ناراحتی را کاهش دهید ، راهکارهایی که در ادامه خواهید خواند.

نکاتی در مورد غذا خوردن بعداز پر کردن دندان

کمی ملایم و آرام بجوید:
گاز گرفتن فشار وحشتناکی بر روی دندان اعمال می کند ، و این مسئله میتواند موجب جراحت دندان ها بعد از پر کردن آن ها شود. هنگام جویدن غذا ، وقت خود را بگیرید و سعی کنید که از طریق آن گاز نگیرید و این از از ایجاد ارتباط و فشار قوی جلوگیری میکند. اگر امکان دارد ، در جهت دیگر دهانتان آن جا که دندانتان پر نشده است بجوید.
 
 غذا خوردن

نکات مهم غذا خوردن بعد از پر کردن دندان 

هنگام جویدن دهانتان را بسته نگه دارید :
برای بعضی از افراد، حتی هوای سرد نیز موجب درد در دندان های حساس می شود. به طبع علاوه بررعایت اخلاقیات ، بسته نگه داشتن دهانتان هنگام جویدن شانس ورود هوای سرد به دهانتان را نیز کاهش میدهد.
 
جویدن غذا
هنگام جویدن غذا دهانتان را بسته نگه دارید
 
بعد از پر کردن دندان غذاهای چسپناک را فعلا فراموش کنید:
بعضی از پرکردن ها بویژه سیلور فیلینگ ( آمالگام) ، بعد از ترک مطب دندانپزشک نیاز به زمان دارند تا خوب جای گیر شوند. خوردن غذاهای چسبنده و صمغی میتواند ، در موارد نادر ، سبب ریخته شدن مواد شوند، بنابراین بهترین کار این است که برای مدت کوتاهی مصرف آن ها را فراموش کنید.
 
پر کردن دندان
سعی کنید برای مدتی غذاهای چسبناک مصرف نکنید
 
از نوشیدنی های خیلی داغ یا خیلی سرد بپرهیزید:
در دندان های حساس ، نوشیدنی ها متعادل احتمال کمتری دارد که ایجاد درد کنند.
 
پر کردن دندان
مصرف کردن نوشیدنی های خیلی سرد یا داغ را بعد از پر کردن دندان فراموش کنید
 
از شیرینی ها رد شوید:
غذاهای شیرین نوشیدنی های ملایم میتواند باعث بروز درد در دندان های حساس شود و همچنین سبب افزایش رشد باکتری در اطراف لبه یا حتی زیر ، یک پر کردن جدید شود.
 
مصرف شیرینی
مصرف نکردن شیرینی بعد از پر کردن دندان 
 
آجیل، شکلات های سفت یا یخ را بعد از پر کردن دندان نجوید:
علاوه بر اینکه فشار زیادی را ایجاد میکند ، در حالیکه دندان ها در حال ترمیم یافتن هستند ، گاز زدن غذاهای سفت میتواند سبب بیرون ریختن محتویاتی که هنوز تنظیم نشده اند ، شود و این بخوص درمورد سیلور فیلینگ (آمالگام) اهمیت دارد که زمان طولانی تری را نسبت به کامپوزیت احتیاج دارد.
همیشه توصیه های دندانپزشک تان را دنبال کنید از جمله روش جویدن ، بعد از پر کردن چه غذاهایی را نخورید، و چه مدت باید صبر کنید تا بعد از آمالگام ، بتوانید غذاهای آبکی بخورید و اگر پس از پر کردن ، دندان ها تا سه هفته همچنان حساس باقی ماندند، یا درد به جای کاهش، افزایش یافت ، با پزشکان برای یافتن علت آن و راه های ممکن، مشورت نمایید.
گاهی اوقات یک سازگاری کوچک و بدون درد ، تمام چیزی است که برای رهایی از درد به آن احتیاج خواهید داشت. در موارد مختلف ، حساسیت میتواند به علت نشانه ای از مسائل جدی دیگر نیز باشد.
 
بعد از پرکردن دندان
 شیرینی، شکلات و یخ را بعد از پر کردن دندان نجویید

این غذاها را هرگز بعد از پر کردن دندان مصرف نکنید

4.4121
این مطلب مفید بود ؟10714
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
وبگردی