تغذیه دیابتی ها

خوردنی و نخوردنی های تغذیه دیابتی ها + رژیم غذایی دیابتی ها

کد مطلب : 14704تعداد نظرات : 13 نظرزمان مطالعه : 12 دقیقه
دیابتی ها باید اهمیت ویژه ای به تغذیه شان بدهند زیرا حتی یک مواد غذایی مضر ممکن است سلامتی آن ها را به خطر بیندازد.

مفید ترین و خطرناک ترین غذاها برای دیابتی ها

یابت یکی از مهم ترین بیماری های حاد در جهان است. تغذیه دیابتی ها باتوجه به میزان قند خونی که دارند در وعده های مختلف غذایی تنظیم می شود و در این میان مواد غذایی مفید و مضر برای دیابتی های تعیین می شوند. تغذیه دیابتی ها با افراد دیگر به طبع تفاوت هایی دارد که برخلاف انچه بسیاری فکر می کنند تنها نخوردن قند و شیرینی اصل مهم این رژیم غذایی نیست. به منظور کنترل قند خون روزانه 6 وعده غذا شامل سه وعده غذایی اصلی (صبحانه، ناهار و شام) و سه میان وعده توصیه میشود.

غذای دیابت

لیست تغذیه مفید و مضر دیابتی ها

بیماران دیابتی باید غذاهای اصلی و میان وعده ها را در ساعات معینی مصرف کنند. تعداد وعده های غذایی روزانه آنها باید به 6 واحد افزایش یابد. مردان در وعده های اصلی از 4 تا 5 واحد و زنان از 3 تا 4 واحد از گروه های غذایی حاوی قند استفاده نکنند.

میزان مصرف گروه های غذایی حاوی قند در میان وعده ها در هر دو جنس، زن و مرد از 1 تا 2 واحد نباید بیشتر باشد. میان وعده شب بهتر است از یک ماده پروتئینی مانند پنیر یا شیر که همراه با نان تهیه شود، باشد.

بیماران دیابتی ها 

نخوردنی ها و ممنوع های رژیم غذایی و تغذیه دیابتی ها

رژیم غذایی دیابتی ها طبق گفته های متخصصان تغذیه باید در درجه ی اول سبب حفظ تعادل قند خون این افراد شود. برای رسیدن به این مهم باید بدانیم که دیابتی ها چه بخورند و چه نخورند؟ در این بخش از سلامت نمناک در پاسخ به این سوال ابتدا به سراغ نخوردنی ها و خطرناک های تغذیه دیابتی ها می پردازیم. بسیاری از غذاهای خطرناک برای بیماران دیابتی وجود دارد که عبارتند از:

1. برنج سفید:

خطرناک ترین خوراکی برای دیابت، برنج سفید است، چرا که این غذا به عنوان مواد غذایی در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. طبق مطالعات مربوط به دیابت، دیابتی ها نباید بیش از حد مجاز برنج سفید مصرف کنند.

این به خاطر کربوهیدرات بالایش است و ثابت شده است که مصرف برنج سفید می تواند خطر دیابت نوع 2 را افزایش دهد. بنابراین افراد مبتلا به دیابت باید از مصرف هر چیزی که به وسیله آرد سفید سرخ شده و درست می شود خودداری کنند.

برنج سفید 

2. ماست میوه ای:

ماست های طعم دار و میوه ای معمولا از شیر کم چرب یا بدون چربی درست شده و سرشار از کربوهیدرات و قند می باشند.یک فنجان ماست میوه ای (245 گرم) حدود 47 گرم قند دارد. مواد قندی این نوع ماست ها از بستنی نیز بیشتر می باشد پس افراد دیابتی باید از ماست ساده بدون قند استفاده کنند. 

3. غلات شیرین صبحانه:

بدترین صبحانه برای دیابتی ها خوردن غلات صبحانه است.اکثر غلات به شدت فراوری شده اند و حاوی کربوهیدرات های بیشتری نسبت به آن چه به نظر می رسد می باشند.توصیه می شود برای کنترل قند خون، از غلات صرف نظر کرده و صبحانه پروتئینی با کربوهیدرات کم انتخاب کنید.

4. سس گوجه:

یک خوراکی خطرناک دیگر برای دیابتی ها سس گوجه فرنگی می باشد. باید به خاطر داشته باشند که سس گوجه فرنگی حاوی شکر تصفیه شده است. علاوه بر این، سس گوجه فرنگی حاوی سدیم بالایی نیز می باشد. به همین دلیل است که بیماران دیابتی باید از مصرف سس گوجه فرنگی اجتناب کنند و یا آن را در مصرف روزانه خود خط بزنند.

5. کلوچه:

طبق برخی مطالعات نشان داد که کلوچه ای که توسط جعبه مخلوط کلوچه ساخته می شود دارای چربی های ترانس دار زیادی است. علاوه بر این حاوی سویا هیدروژنه شده و روغن دانه کتان است. همچنین به این معنی است که پنکیک حاوی چربی ترانس است. بهتر است که کلوچه را در خانه بپزید چون مطمئن هستید که مواد تشکیل دهنده آن چه هستند.

6.  قهوه مخلوط :

قهوه برای برخی افراد مفید است اما برای بیماران دیابتی در صورتی که مخلوط باشد، تاثیر بدی بر وضعیت آن ها می گذارد. آن را می توان با مواد دیگری مانند شربت یا شکر ترکیب کرد. برای مثال قهوه مخلوط برای بیماران دیابتی مفید نیست.

این لیست به عنوان بدترین نوع غذا برای دیابتی ها قرار داده شده است، زیرا شامل 500 کالری، چربی در حدود 9 گرم و کربوهیدرات در حدود 98 گرم است. این بیماری می تواند به گلوکز خون منجر شود.

قهوه مخلوط

7. عسل، شهد آگوا و شیره افرا :

بسیاری از دیابتی ها به جای مصرف شکر سفید شکل های دیگر مواد قندی مانند شکر قهوه ای، عسل، شهد آگوا و شیره افرا را مصرف می کنند اما این مواد سطح قند خون را افزایش می دهد زیرا حاوی کربوهیدرات های مساوی یا حتی بیشتر از شکر سفید هستند.

8. مواد غذایی بسته بندی شده :

غذاها و تنقلات بسته بندی شده با آرد تصفیه شده تولید می شوند و کربوهیدرات فراوانی دارند که به سرعت جذب خون می شود و ارزش غذایی کمی دارند بنابراین این غذاها برای افراد دیابتی مضرند.

9. آبنبات:

همانطور که در بالا ذکر شد، شکلات برای دیابتی ها بسیار خطرناک است چون قند بالا و مواد مغذی کمی دارد. آبنبات همچنین باعث چاقی می شود که برای سطح بالای شکرش میباشد که می تواند منجر به دیابت نیز شود.

10. مویز- کشمش:

مصرف کشمش و یا میوه های خشک دیگر منجر به گلوکز بالا خواهد شد چون حاوی سطح قند بالایی است. کشمش و دیگر میوه های خشک بسیار متمرکز خواهند بود و منجر به بالا رفتن قند خون خواهد شد. به همین دلیل است که افراد مبتلا به دیابت، اجازه مصرف آن را ندارند.

مویز کشمش

11. استیک سرخ شده :

استیک سرخ شده به سبک کانتری ترکیبی از گوشت پرچرب همراه با نشاسته است که برای بیماران دیابتی خوب نیست.

12. نوشیدنی ورزشی :

نوشیدنی های ورزشی منبع غیرضروری کالری، قندهای اضافه شده و سدیم هستند و افراد مبتلا به دیابت باید کاملاً از آنها دور شوند حتی اگر به ورزشگاه بدنسازی می روند. این افراد در طول تمرین آب سرد بنوشند.

مصرف نوشیدنی های انرژی زا با کافئین (با 200 میلی گرم کافئین) نیز می تواند باعث افزایش قند خون و انسولین در خون به اندازه 30 درصد شود و بعد ممکن است منجر به اختلال در به نرمال رسیدن سطح قند خون شود. 

13. انواع نوشابه :

در 10 دقیقه اول نوشیدن نوشابه، حدود 10 قاشق چای خوری شکر به سیستم بدن تان وارد می شود که این قند به سرعت جذب می شود. نوشابه های رژیمی خیلی بهتر از نوشابه های معمولی نیستند. مواد شیرین کننده 200 تا 600 برابر شیرین تر از قند هستند و نشان دهنده ترشح انسولین از لوزالمعده است. 

14. شیرپرچرب :

برای برخی افراد، نوشیدن شیر باعث ایجاد بدن سالم خواهد شد. هم چنین از ورود ویروس ها جلوگیری می کند. اما در صورت نوشیدن آن، خطر ابتلا به دیابت را افزایش خواهید داد. به خاطر چربی اشباع شده شیر، این می تواند مقاومت انسولین را بدتر کند. نوشیدن شیر کم چرب و یا شیر بدون چربی مناسب هستند.

15. نان سفید:

قبلاً توضیح داده شده است که هر چیزی که توسط آرد سفید ساخته می شود، برای دیابتی ها از جمله نان سفید خطرناک خواهد بود. نان سفید می تواند کنترل گلوکز را به خود اختصاص دهد و این منجر به اثر بدی برای افراد دیابتی می شود.

بنابراین افراد دیابتی باید از خوردن نان سفید اجتناب کنند، اما آن ها هنوز می توانند کل حبوبات را به عنوان راه جایگزین برای حفظ سطح قند خون بخورند.

نان سفید

16. غذای منجمد :

بسیاری از شام های منجمد مملو از سدیم هستند و به عنوان یک ماده تقویت کننده و نگهدارنده طعم عمل می کنند، بهتر است افراد دیابتی مصرف غذای منجمد و یخ زده آماده را به حداقل برسانند زیرا نمک هم در کنترل دیابت نقش دارد. 

17. فست فود:

افرادی که بیش از دو بار در هفته فست فود می خورند، دو برابر بیشتر از افرادی که فست فود مصرف نمی کنند، دچار مقاومت به انسولین می شوند. مقاومت به انسولین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و پیش دیابت را افزایش می دهد.

18. مواد غذایی بدون گلوتن :

غذاهای فاقد گلوتن در واقع پر چگالی تر هستند و بنابراین کربوهیدرات بیشتری در هر وعده (نسبت به غذاهای معمولی) خواهند داشت پس باور کنید همیشه بدون گلوتن بودن مواد غذایی به معنای سالم بودن آنها نیست. 

19. سیب زمینی سرخ کرده:

این یکی از غذاهای خوش مزه برای بسیاری از مردم است، در حالی که برای بیماران دیابتی بسیار خطرناک است. سیب زمینی های سرخ شده 25 گرم چربی دارند و حدود 500 کالری ، در حالی که کربوهیدرات در حدود 63 گرم است.

سیب زمینی سرخ کرده خیلی چربی دارد و باعث افزایش وزن و یا حتی چاقی می شود.طبق این تحقیق که سیب زمینی سرخ شده نیز می تواند باعث افزایش قند خون شود. دونات و سیب زمینی سرخ کرده به عنوان غذای لیست بالایی شناخته می شوند، که می توانند منجر به افزایش قند خون شوند.

علاوه بر این،کالری پیچیده و بالایی دارد.می تواند منجر به حمله قلبی شود. بهتر است که بیماران دیابتی از خوردن سیب زمینی سرخ شده خودداری کنند.

سیب زمینی 

20. سس های بدون چربی :

گزینه های بدون چربی همیشه برای شما بهتر نیستند زیرا وقتی چربی را بردارید، باید چیزی به جای آن (نوعی نشاسته و مقدار زیادی قند) برای عطر و طعم و احساس خوشایند اضافه شود پس از مصرف سس خودداری نموده و به جای آن سالاد خود را با روغن زیتون و سرکه بالزامیک میل کنید.

21. روغن گیاهی :

مراقب روغن های گیاهی باشید که با روغن های پالم و سویای نیمه هیدروژنه ساخته می شوند و حاوی مقادیر کمی چربی ترانس هستند. غذاهایتان را با روغن زیتون فرا بکر، روغن آووکادو یا روغن انگور بپزید.

22. پاستیل میوه ای:

 پاستیل میوه ای چیزی جز بمب های قندی نیستند و به سرعت قند خون را افزایش می دهند پس فریب واژه میوه را نخورید و میوه ای با قند کم مانند بلوبری، تمشک یا یک سیب میل کنید.

23. بیسکوئیت :

بیسکویت ها اگر خانگی هم باشند باز هم یک آرد و بمب چربی اشباع هستند که منجر به التهاب بدن و مغز می شود.

24. نودل :

نودل های فوری حاوی کربوهیدرات و سدیم هستند که این می تواند قند خون را افزایش دهد.

25. بیکن_گوشت چرب:

بیماران دیابتی، مجاز به مصرف گوشت بیکن و گوشت های دیگر نیستند، زیرا چربی اشباع شده آنها می تواند به مشکل جدی بدن منجر شود. برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند،با مصرف بیکن در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

گوشت بیکن

26. پنکیک:

مصرف غذاهایی که کربوهیدرات بالایی دارند، باعث تاثیر بد برای دیابتی ها می شوند، از جمله پنکیک. چربی اشباع شده پنکیک نیز می تواند باعث افزایش سطح قند خون در میان دیابتی ها شود. همانطور که قبلاً گفته شد، مصرف غذاهایی که با آرد سفید تهیه می شوند، باعث خطر ابتلا به دیابت خواهد شد.

27. ذرت بو داده :

پاپ کورن هایی که روی اجاق گاز خانه تهیه می شوند هم یک میان وعده پر از کربوهیدرات هستند. اگرچه پایه آن ذرت است اما گلیسمی بسیار زیادی دارد و به این میان وعده معمولاً با کره مصنوعی، سس کارامل یا سایر مواد ناسالم اضافه می شود.

28. انگور:

برای برخی افراد انگور برای حفظ سلامتی بسیار خوب است، چون غنی از فیبر، ویتامین و دیگر مواد مغذی عالی است. از طرف دیگر انگور مصرفی بدترین تاثیر را بر دیابتی ها می گذارد، چون انگور حاوی گلوکز بالایی است.

بنابراین توسط افراد مبتلا به دیابت نباید مصرف شود، زیرا موجب افزایش میزان قند خون می شود. 

29. انبه:

میوه دیگری که برای بیماران دیابتی بسیار خطرناک است انبه است. انبه معمولاً به عنوان میوه روزانه ای مورد استفاده قرار می گیرد و حتی به عنوان مواد اولیه برای برخی از غذاها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از طرف دیگر، مصرف انبه تاثیر بدی برای بیماران دیابتی خواهد گذاشت.

انبه در حدود 12.7 گرم قند در ازای هر سه اونس را در بر دارد و شامل 70 کالری نیز می شود. به همین دلیل است که بیماران دیابتی هرگز نباید این میوه خوش مزه را مصرف کنند.

میوه انبه 

30. پاپایا:

پاپایا سرشار از کربوهیدرات و کالری است. از طرف دیگر، حاوی سطح قند بالایی است که در حدود 59 میلی گرم است. بنابراین برای دیابتی ها بسیار خطرناک خواهد بود چون می تواند به افزایش قند خون منجر شود. 

31. موز و طالبی:

موز به عنوان میوه خوش مزه شناخته می شود و مصرف آن در هر رژیم غذایی آسان است. هم چنین در مقایسه با سایر میوه هاکالری بالایی دارد. همچنین حاوی 15 گرم کربوهیدرات و غنی از شکر است. تحقیقات نشان داده است که موز شامل قند بالایی است و برای بیماران دیابتی هم خطرناک است چون باعث افزایش قند خون خواهد شد.

میوه طالبی 

32. هندوانه:

هندوانه به عنوان میوه خوش مزه برای بسیاری از مردم شناخته می شود، اما توصیه نمی شود که توسط افراد مبتلا به دیابت مصرف شود چون سطح قند بالایی دارد که حدود 72 میلی گرم است. سرشار از ویتامین است در حالی که حاوی 5 گرم کربوهیدرات است. بنابراین برای بیماران دیابتی خوب نیست. 

33. زردآلو:

براساس برخی مطالعات، بیماران دیابتی نباید زردآلو مصرف کنند. زردآلو حاوی سطح قند بالایی است. حدود 57 میلی گرم که منجر به افزایش قند خون در میان دیابتی ها خواهد شد. در حالی که حاوی 8 گرم کربوهیدرات نیز می باشد.

میوه زردآلو 

34. آناناس :

آناناس یکی از خطرناک ترین غذاها برای دیابت است چون سطح قند بالایی دارد این میوه زرد سرشار از ویتامین است اما سطح قند بالایی دارد و بیش از 20 گرم کربوهیدرات. به همین دلیل است که افراد مبتلا به دیابت، نباید اجازه مصرف آناناس را داشته باشند. 

35. غذای چینی:

یک غذای خطرناک دیگر برای دیابتی ها، غذای چینی است. این غذاها حاوی کربو هیدرات بالا، کالری بالا، سدیم بالا و همچنین چربی هستند.

این غذاها به آسانی قند خون را افزایش خواهند داد و بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید و بهتر است که مواد غذایی چینی را خودتان تهیه کنید. کاهش سدیم و کالری از فشار خون و نیز حمله قلبی دیابتی ها جلوگیری می کند.

غذای چینی 

36. شیرینی ها:

افراد مبتلا به دیابت نباید شیرینی مصرف کنند چون حاوی شکر بسیار بالایی هستند. مانند دونات وشیرینی های قنادی ها. اینها برای دیابتی ها بسیار خطرناک است، چون شامل 800 کالری و همچنین 120 گرم کربوهیدرات می باشد. مافین روش جایگزین برای شیرینی ها خواهد بود. 

37. آب میوه:

آب میوه شامل همه میوه های مجاز برای دیابتی ها نیست. به خاطر شکر و کالری زیاد در آب میوه. به همین دلیل است که افراد مبتلا به دیابت باید از نوشیدن آب میوه اجتناب کنند. نوشیدن میوه های کم شکر، بهتر است.

آب میوه 

38.  غلات نرم:

یک غذای خطرناک دیگر برای دیابتی ها، غلات نرم است. غلات نرم که شامل شیرین کننده هایی است، قند خون را افزایش خواهد داد. ثابت شده است که غلات نرم منجر به اثر بدی در سطح قند خون در میان دیابتی ها خواهد شد.

39. میوه های خشک:

در این باره توضیح داده شده است. اینها مربوط به مخلوط هایی از آجیل، لبنیات و میوه های خشک هستند. آن ها به عنوان خوراکی های خطرناکی برای دیابتی ها طبقه بندی می شوند. باعث افزایش سطح قند خون خواهد شد که ایمن نیست. کالری بالایی دارند و مطمئناً تاثیر بدی روی قند خون خواهند گذاشت. بنابراین برای افراد مبتلا به دیابت جایز نیست.

میوه خشک

نتیجه گیری برای تغذیه دیابتی ها:

برای بیماران دیابتی بهتر است که با پزشک درباره غذایی که برای مصرف روزانه شان خوب است، مشورت کنند تا سطح قند خون را حفظ کرده و از افزایش قند خون اجتناب کنند. آن ها همچنین باید درباره مواد مغذی موجود در هر غذایی که مصرف می کنند، از جمله کربوهیدرات، سدیم، کالری و کلسترول نیز آگاه باشند. 

بخورها و مواد غذایی مفید در تغذیه دیابتی ها

نان سبوس دار:

چنانچه در بخش های قبلی نمناک گفته شد مصرف بیش از اندازه نان سفید به هیچ وجه برای دیابتی ها توصیه نمیشود در صورتی که نان سبوس دار دقیقاً برعکس بوده مصرف مرتب این ماده به بیماران دیابتی توصیه می شود. 

نان سبوس دار

جو:

بهتر است جو را جایگزین برنج سفید کرد تا میزان قند خون بعد از صرف غذا حدود 70 درصد کاهش یابد و تا ساعت ها ثابت بماند.

گوشت گاو و مرغ:

علاوه بر قسمت های کم چرب گوشت گاو گوشت سینه مرغ نیز در مقایسه با ران و قسمت های دیگر آن چربی کمتری دارد.

گوشت مرغ 

ماهی:

اسیدهای چرب موجود در این منبع پروتئینی احتمال ابتلا به دیابت، مقاومت در برابر انسولین و التهاب را که از جمله فاکتورهای اصلی ابتلا به ناراحتی های قلبی – عروقی است، پایین می آورد.

دانه کتان:

پروتئین، فیبر، چربی های خوب در دانه های کتان بسیار است و این ترکیبات همگی قند خون را تنظیم کرده و به سلول ها در جذب انسولین کمک می کنند. 

روغن زیتون:

افرادی که رژیم مدیترانه ای دارند و روغن زیتون، میوه و سبزی ها، غلات و گوشت کم چرب می خورند کمتر به دیابت و ناراحتی های قلبی و عروقی دچار می شوند زیرا روغن زیتون طبیعی حاوی ترکیبات ضدالتهابی و قوی است . 

روغن زیتون

سبزیجات خام، پخته یا کبابی :

این خوراکی ها به غذای شما طعم، رنگ و قوت می دهند. سبزیجات خوش طعم و کم کربوهیدرات مانند قارچ، پیاز، بادنجان، گوجه، کلم پیچ و کدو غذای مناسب برای دیابتی ها هستند. 

سالاد :

به سالادهای رایج اکتفا نکنید، از سبزیجات، سالم، خوش طعم و کم کربوهیدرات مانند کلم، اسفناج و برگ چغندر استفاده کنید. با سرخ کردن برگ کلم در روغن زیتون به مدت خیلی کم، چیپس های ترد و خوشمزه ای خواهید داشت. 

کلم بروکلی :

این سبزی از منابع غنی ویتامین C و کروم است به همین دلیل عادت به مصرف آن به صورت خام و بخارپز شده به این بیماران توصیه می شود.

شیر و ماست :

این غنی از پروتئین و کلسیم هستند و مواد مقاومت در برابر انسولین را از بین می برند. پس روزانه یک لیوان شیر و یک لیوان ماست کم چرب میل کنید.

مصرف شیر 

گردو :

 گردو حاوی مقادیر بالایی فیبر و پروتئین بوده و قند موجود در آن به آهستگی جذب می شود.  

میوه های قرمز و بنفش :

 انواع میوه های قرمز و بنفش مانند انگور قرمز، انار، آلو سیاه، آلبالو و گیلاس، کلم قرمز و چغندر حاوی ترکیبی طبیعی به نام آنتوسیانین هستند و برای بیماران دیابتی مفید می باشند.

میوه های قرمز

سیب :

 در رژیم غذایی یک فرد دیابتی سیب باشد زیرا این میوه کالری بسیار پایینی دارد و فیبرش که همان پکتین است بسیار بالا بوده و جلوی گرسنگی را می گیرد. به این دلیل به کاهش قند خون نیز بسیار کمک می کند.

هویج :

 هویج، یکی از منابع طبیعی غنی از بتاکاروتن است که می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش داده و قند خون را تنظیم کند.

خوردنی و نخوردنی های تغذیه دیابتی ها + رژیم غذایی دیابتی ها

4.52196
این مطلب مفید بود ؟1976220
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ/ح.ب
13 نظر به ثبت رسیده است
مهدی1398-02-14
توی باغ های هندوانه یه میوه سمی سبز میشه که به زبان محلی بهش میگن خیارگرگ که شبیه هندوانه آرژانتینی هستش ولی به اندازه یه پرتقال هست و دانه های خیلی تلخی داره که پدر من بعضی روزها که قندش بالاست یکی می خوره خیلی تلخه..
15727
ناشناس1397-09-21
سلام در طب سنتی خوردن عسل رو منع نکرده ولی خوردن خرما رو محدود کرده است. شیره انگور نیز قند بابایی دارد.
2020
سیمین1397-05-05
سلام من هم از بچگی دیابت دارم و الان ۱۷ساله.دوستانی ک انسولین میزنن همه چیز رو میتونن بخورن حتی قند اما اندازه ای ک بدونید.باید بدن خودتون رو بشناسید من دوغ میخورم قندم ب صدت میره بالا نون میخورم بالا نمیره اما برنج بالا میبره.سعی کنید بدنتون رو بشناسید و ببینید چی هستش ک باعث بالا یا پایین اومدن قندتون میشه همونو بخورید.در ضمن فقط سبزیجات باعث میشه همش ضعف بدن و افت قند داشته باشید.هرچیزی ب اندازه بخورید براتون مفیده و مضر هم نیستش.
5535
زهرا1397-04-14
سلام
پدر من دیابت داره و همچنین دو سال پیش عمل قلب باز داشته است فردی به پدرم توصیه کرده است برای پایین اومدن قند گیاه خواری کند و غذاهای پختنی ،گوشت،برنج و نان و لبنیات را کنار بگذارد .باتوجه به عمل پدرم ایا صحیح است که او گیاه خواری کندیا نه؟ شخصی که به پدرم این توصیه را کرده خود نیز از ان استفاده می کند و قند خونش به حد زیادی پایین امده.
9519
علی1396-07-07
روزی 6 قاشق؟پدر من دیابتی هست و متاسفانه روزی 2 بشقاب که فک کنم 30 قاشق بشه برنج میخوره با نون...دیوونه شدیم از دستش.......میوه هم خودمونو بکشیم جز انگور..هندونه...خربزه و طالبی چیزی نمیخوره...مامانمم باهاش همکاری میکنه...از استرس همیشه کم غذا میخورم که اونم کم غذا میخوره ولی فایده نداره...اخه علت مرگ دیابتیها خیلی وحشتناکه...
7124
جواد1395-11-12
سلام فلفل تند در پیشگیری و کنترل دیابت مؤثر است. مواد موجود در فلفل قابلیت پایین آوردن قند خون و سطح انسولین و کاهش تشکیل چربی ها در دیواره های سرخرگی و جلوگیری از تشکیل لخته های خونی را دارد و همچنین سوخت و ساز را افزایش می دهدوگریپ فروت یکی از سالم ترین و مناسب ترین گزینه ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می شود. گلابی و کیوی و نارنگی پرتقال هم که پتاسیم و فیبر خوراکی فراوان و کربوهیدرات کمی دارند برای افراد دیابتی مفید هستند.
3418
ایرج1395-08-17
با سلام آیا خوردن فلفل سبز یا قرمز و خوردن نارنگی یا پرتغال برای بیماران مبتلا به دیابت تجویز میگردد
15527
ناشناس1395-07-21
اگراطلاعات تخصصی نداریم نباید درخصوص یک موضوع اظهارنظرکنیم ونظربدهیم من دیابتی هستم درست است مطالب مورد قبول بود ممنون ازدرج مسایل که مادرگیریم.
4215
friend1397-04-22
دقیقا درسته من هم دیابت نوع یک هستم چون از انسولین استفاده میکنیم محدودیت کمتری برای ما هست برای همین تنوع غذایی زیاد هست
2015
زنبور پر تلاش1395-06-28
سلام .میخواستم بدونم که شما خودتون دیابتی هستید یا تخصصی در این رابطه دارید به دلیل این که نظر شما نکات مثبتی داره اما اشتباهاتی هم داره من خودم یک دیابتی نوع 1 هستم و میتونم خیلی مطمئن بگم که نظر شما در مورد میوه خورد ن و برنج خوردن یک فرد دیابتی که از نوع 1 هستش کاملا اشتباه و اگه یه فرد دیابتی بتونه قند خودشو کنترل کنه روزی میتونه پنج تا میوه یا 15 قاشق برنج بخوره
7133
فرزانه 1395-05-31
هويج رو بصورت پخته مصرف كنيد
5234
Maryam 1395-02-27
خوردن هويج براي افراد ديابتي خوب نيست هويج ريشه گياه به حساب مياد و سرشار از قنده قند موجود در پرتغال هم به سرعت جذب ميشه بيمار ديابتي بايد روزي يك عدد ميوه بخوره اگه دوست داره ميوه هاي متنوع بخوره مثلا ٤مدل ميوه دوست داره بخوره از هر ميوه ١/٤بخوره ميزان مصرف برنج هم به اندازه ٦قاشق بوده بهتره از ميوه استفاده كنه تا آب ميوه
10740
سوگند1400-08-27
سلام من دیابتی هستم تازه ۱۴ سالمه ۴ سال پیش دیابت گرفتم من قبل دیابت اصلا شیرینی نمی خوردم از وقتی که دیابت گرفتم کلا شیرینی می خورم و اصلا رعایت نمی کنم ولی از الان دارم شروع می کنم که بیشتر از این نابود نشم
51
وبگردی