خیار
خیار حاوی % 90 آب است به همین دلیل مصرف منظم خیار برای دفع سنگ کلیه و مواد زائد از بدن مفید است.

خواص باورنکردنی خیار رابشناسید

خیار گیاهی یکساله است که دارای ساقه خوابیده با برگ های بزرگ است. خیار از نظر طب سنتی طبع سرد دارد و به هضم غذا کمک می کند . خیار عطش را از بین می برد. خیار 95 درصد از آب تشکیل شده است و ادرار آور است و خیار را می توان در موارد سوزش ادرار بکار برد.

اگر به دنبال سلامتی خود هستید از اثر فوق العاده سبزیجات غافل نشوید. طبق بررسی های پزشکی خیار 90 درصد آب بدن را می تواند تامین کند.
 
همچنین خیار می تواند از آفتاب سوختگی پوست جلوگیری کند و مواد زائد را از بدن دفع کند و برای رفع سنگ کلیه کارساز خواهد بود.
 
خیار ویتامین های ABو C بدن را تامین می کند و موجب بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شود.
 
به همین منظور پیشنهاد می شود که مصرف خیار را در وعده های غذایی خود قرار دهید.

خیار

خیار در به درمان سنگ کلیه و دفع مواد زائد از بدن کمک میکند

خیار برای رفع چاقی مفید است. خیار دافع سموم بدن و چربی های مضر است. برای رفع فشارخون ، التهاب های درونی، رفع التهاب جگر و معده بکار می رود.

آب خیار بطور مالیدنی برای رفع خارش مفید است.(پوست خیار را در آب بجوشانید و بعد از سرد شدن روی محل خارش بریزید و ماساژ دهید.)

عصاره برگ خیار در مسمومیت ها و اختلالات دستگاه گوارش مصرف می شود و تهوع آور است. خیار حل کننده اوره است و برای درمان مرض نقرس مفید است و تصفیه کننده خون و ضد سم است.

خیار را هم به عنوان میوه و هم به عنوان سبزیجات در سالاد استفاده می کنند. این گیاه سرشار از مواد مغذی است که در ادامه با خواص آن آشنا خواهید شد. 

این ترکیبات خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضدسرطانی دارند.

خیار چین و چروک های صورت را از بین می برد و صورت را جوان می کند. جوشانده خیار برای پوست های چرب مفید است. مالیدن پوست خیار بر روی لکه های صورت مفید است. خیار ملین کننده مزاج است و یبوست را از بین می برد. خیار برای خرد کردن سنگ های کلیه و مثانه مفید است.

تخم خیار خواب آور و آرام بخش است. ضد تشویش و دلهره و برای رفع ناراحتی های عصبی مفید است. بوییدن آب خیار برای رفع کم خوابی مفید است. همچنین خوردن، بوبیدن و مالیدن خیار بر پیشانی برای رفع سردرد مفید است.

جوشانده پوست خیار، برای درمان یرقان مفید است.خوردن خیار و تخم خیار برای مبتلایان به مرض قند مفید است.خیار برای درمان دردهای کلیه، باد مفاصل و رماتیسم مفید است.

دفع سنگ کلیه با خوردن خیار

4.685
این مطلب مفید بود ؟796
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از سیب سلامتی / م.ف
وبگردی