گوگل کروم
جستجو در گوگل همیشه با تایپ کردن حروف همراه بوده که در موبایل و یا تبلت با توجه به صفحه نمایش آنها کمی سخت به نظر می رسد ولی با ویژگی جدید جستجوی صوتی در گوگل کروم به راحتی می توان عبارتهای مختلف را در گوگل جستجو کرد.

یک ترفند جستجو در گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم یکی از سریع ترین و امن ترین مرورگرهای در حال حاضر می باشد که اکثر ما از آن به دلیل سرعت بالای جستجو و محیط کاربری جذابش، استفاده می کنیم. از این رو، مرورگر گوگل کروم دارای ویژگی های خاص و منحصر بفردی است که با استفاده از آنها می توانیم تمام کارهای روزمره خود را به آسانی انجام دهیم. به همین دلیل در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم تا شما را با آموزش نحوه روشن کردن قابلیت بسیار کاربردی و جذاب " Google Voice Search " آشنا سازیم. همراه ما باشید.

مرورگر گوگل کروم دارای قابلیت " Voice Search " است که شما با استفاده از این قابلیت به راحتی می توانید عبارت هایی که خواستار جستجو در این مرورگر هستید را تنها به وسیله صدا اعلام کنید تا جستجو شود که در نسخه های جدید مرورگر کروم به صورت پیش فرض فعال هستند و می توانید از آن استفاده نمایید. اما در نسخه های قدیمی کروم، باید آنرا بصورت دستی فعال نمایید که در ادامه با آن آشنا خواهید شد. 

مراحل فعال کردن قابلیت Voice search در مرورگر گوگل کروم

 

 

1- ابتدا وارد مرورگر گوگل کروم شوید. پس از وارد شدن بر روی گزینه 3 نقطه عمودی کلیک نمایید و از منو باز شده بر روی گزینه Settings کلیک نماید تا وارد تنظیمات مرورگر کروم شوید.
 
جستجوی صوتی

نحوه فعال کردن Voice Search در مرورگر کروم

2- پس از وارد شدن به قسمت تنظیمات، اینک باید گزینه " Show Advanced Settings " را بفشارید.
 
گوگل کروم

جستجو کردن در گوگل کروم بدون تایپ

3- در این مرحله باید به بخش " Privacy " مراجعه نمایید و به محض ورود می توانید گزینه " Enable "Ok Google” to start a voice search " را مشاهده نمایید. پس از مشاهده کردن این گزینه، آنرا فعال کنید و به صفحه " Home " مراجعه کنید.
جستجوی صوتی در گوگل کروم

فعال کردن Voice Search در مرورگر کروم

4- پس از مراجعه کردن به صفحه " Home " می توانید میکروفون چند رنگ کروم را مشاهده نمایید. از این رو می توانید به سادگی تمام شروع به جستجو نمایید.
 
جستجوی صوتی در گوگل کروم

نحوه فعال کردن Voice Search در مرورگر کروم

گوگل کروم ، ترفند جستجوی صوتی در گوگل کروم + تصاویر

3.459
این مطلب مفید بود ؟4019
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
وبگردی