خواص کاکتوس

خواص درمانی و زیبایی گل و میوه کاکتوس

کد مطلب : 44930زمان مطالعه : 5 دقیقه
کاکتوس، یادآور یک گیاهی بدبو، خاردار و بیابانی است اما جالب است بدانید که گل و میوه این گیاه خواص زیادی برای درمان بیماری ها، زیبایی و تناسب اندام دارد.

خواص گل و میوه کاکتوس برای درمان بیماری ها و زیبایی اندام و پوست

یک کاکتوس معمولی عضو خانواده گیاهی ساکشن است، بیش از 2000 نوع کاکتوس وجود دارند که در اشکال و اندازه های مختلف رشد می کنند. این گیاهان در آب و هوای گرم و آفتابی شکوفا می شوند و رشد می کنند و بعضی از گونه های کاکتوس حتی می توانند در داخل خانه کاشته شوند و رشد کنند، زیرا به نور کمی نیاز دارند. انواع خاصی از کاکتوس وجود دارند که وقتی شرایط مناسب باشد، گل های فصلی خودشان را تولید می کنند. در حقیقت، درست مانند خود کاکتوس ها، گل های آنها نیز در رنگ ها، اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند.

چگونه می توانیم کاری کنیم که یک کاکتوس گل بدهد؟

فواید بی نظیر کاکتوس

فواید بی نظیر کاکتوس

هرچند به نظر بعید می رسد که یک گیاه خاردار مانند کاکتوس بتواند چنین گل های زیبایی بدهد، اما شما می توانید با چند راهنمایی و ترفندی که در متن زیر آورده ایم، گل کاکتوس خودتان را ببینید.

1. گیاهی را انتخاب کنید که قبلا گل و میوه می داده و از آنهایی که قدیمی و پیر هستند که گل بدهند، خودداری کنید.

2. گیاهان را در گلدان های متوسط که ​​حاوی مقادیر مساوی از خاک، شن، ماسه و برگ هستند، بگذارید. از آنجایی که چندین نوع از کاکتوس وجود دارند، به دستورالعمل های کاشت برای هر نوع خودشان مراجعه کنید.

3. به طور مرتب در زمان های خاص آب بدهید. اما از آبیاری زیاد اجتناب کنید، زیرا ممکن است باعث رشد بیش از حد کاکتوس، بدون اجازه دادن به گل دادن گیاه شود.

فواید گل و میوه کاکتوس

فواید گل و میوه کاکتوس در طب سنتی

4. از ماه اسفند تا آبان یک زمان خوب برای گل دادن گیاهان است، باید در طول این مدت به طور منظم آبیاری کنید تا ¼ اینچ از خاک خیس شود.

5. از آبیاری یا افزودن کود از ماه آبان تا اسفند اجتناب کنید، زیرا ممکن است گیاه به خواب برود و باید در شرایط مشابه در محیط طبیعی خود درآید. حتما گیاه را در جایی که درجه حرارتی بیش از 50 درجه فارنهایت در شب ندارد قرار دهید و در طول روز حداقل 5 ساعت نور خورشید دریافت کند.

7. زمانی که شکوفه ها در بهار ظاهر می شوند، شروع به آبیاری کنید و این کار را تا آخر مرداد ادامه دهید، آبیاری را در ماه شهریور تا زمانیکه فصل خفتگی شروع شود، کم کنید.

خواص و مزایای سلامتی و زیبایی گل کاکتوس :

گل کاکتوس

گل کاکتوس چه خواصی دارد

اکثر ما ترجیح می دهیم که از کاکتوس ها به دلیل طبیعت سختشان دور بمانیم، اما آنها یکی از گیاهان قابل توجهی هستند که دارای مزایای بهداشتی و زیبایی هستند. انواع مختلفی از کاکتوس ها وجود دارند که هر کدام دارای مزایای بهداشتی و زیبایی خاصی هستند که برخی از آنها را در ادامه این بخش از سلامت نمناک آورده ایم.

مزایای سلامتی گل کاکتوس

1. ضد التهابی:

گل کاکتوس دارای خواص ضد التهابی است. عصاره گل کاکتوس می تواند خطر التهاب را در شرایط مختلف پزشکی، از جمله دیابت کاهش دهد.

خواص کاکتوس برای دیابت

خواص کاکتوس برای درمان دیابت

2. عامل ضد التهابی و ضد دیابت

انواعی از کاکتوس به نام اپونتیا در مصر زندگی می کنند. آنها به عنوان یک عامل ضد التهابی و ضد دیابتی در طب سنتی استفاده می شوند. عصاره های الکل از گل کاکتوس دارای خواص ضد درد و اثرات ضد التهابی بالقوه ای هستند.

3. آنتی اکسیدان و آنتی اوکروجنیک

مطالعات خاصی نشان می دهند که عصاره های گیاهی، دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد اوکروجنیکی است.

خواص کاکتوس

خواص کاکتوس برای پوست صورت

4. جلوگیری از علائم پیری

از مزایای زیبایی گل کاکتوس می تواند به خواص آنتی اکسیدانی قوی آن نسبت داده شود. این آنتی اکسیدان ها پوست شما را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. بنابراین از نشانه های پیری مانند خطوط، چین و چروک ها جلوگیری می کنند.

5. رطوبت پوست را حفظ می کند

عصاره گل کاکتوس به عنوان یک ماده در محدوده محصولات مراقبتی از پوست مورد استفاده قرار می گیرند. آنها در حفظ رطوبت طبیعی پوست و جلوگیری از رطوبت از سطح پوست کمک می کنند. به خاطر خواص آنتی اکسیدانی و آنتی هیستامینی آنها شناخته شده اند.

خواص درمانی میوه کاکتوس و فواید آن برای لاغری و تناسب اندام

فواید میوه کاکتوس

میوه کاکتوس چه مزایایی دارد

در کشور ما میوه های زیادی پرورش پیدا می کنند. میوه هایی که اغلب برای ما نام آشنا هستند اما دربین میوه هایی که به کشور وارد می شوند، تعدادی وجود دارند که شاید نامشان را نیز نشنیده باشیم. میوه های عجیب و غریب با طعم های مختلف که شاید به مزاجتان خوش نیایند. اما دارای خواص درمانی منحصر بفرد و اعجاب انگیزی باشند. یکی از این میوه ها کاکتوس است که در ایران به آن گلابی خاردار یا انجیر کاکتوس می گویند.

میوه کاکتوس، همان گل این میوه زیبای مناطق بیابانی است و به شکل بیضی و به رنگ قرمز بنفش است. سطح آن از خارهای ریزی پوشیده شده که اگر پوست زبر و ضخیم آن در زمان مصرف جدا نشود، ناراحتی هایی را در گلو، مری و معده می تواند ایجاد کند. این میوه همان گل کاکتوس است که اکثر افراد فقط به ظاهر خشک و تیغ دار آن توجه می کنند و از گنجینه های ارزشمند درون آن بی خبرند.

میوه کاکتوس

خواص درمانی میوه کاکتوس

  • میوه کاکتوس دارای مواد مغذی فراوان، آنتی اکسیدان و ویتامین های A ،C ،E، آهن، کلسیم و کاروتنوئید ها است و به علت دارا بودن آنتی اکسیدان ها با سرطان مقابله می کند و موجب کاهش کلسترول بد خون می شود.
  • متخصصان علوم تغذیه، میوه کاکتوس را به خاطر دارا بودن انواع آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی در دسته سوپر فودها قرار داده اند.
  • میوه کاکتوس دارای فیبر می باشد که فیبر موجود در آن، قند خون را کاهش می دهد و از ذخیره چربی در بدن جلوگیری می کند و بدین صورت از چاقی و ابتلا به دیابت نوع دو جلوگیری می کند.
  • میوه کاکتوس اثرات درمانی فراوانی مانند محافظت از سلول های مغزی در مقابل آسیب و ابتلا به آلزایمر، سم زدایی از کبد و طحال دارد و همچنین باعث کاهش جذب قند خون و تناسب اندام می شود.
  • اگر برای اولین بار است که از این میوه استفاده می کنید ممکن است دچار آلرژی شوید زیرا این میوه جزو دسته میوه های آلرژی زا هستند و برای مصرف کودکان مناسب نمی باشند.
  • در آمریکای لاتین این میوه را به صورت پخته، کبابی در انواع خورشت و سوپ، سالاد و حتی به صورت مربا سرو می کنند.

خواص درمانی و زیبایی گل و میوه کاکتوس

4.7291
این مطلب مفید بود ؟27516
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک / ن / ف
وبگردی