راه اندازی رستوران
با توجه به مسائل روز اقتصادی کشور و در شرایطی که ریسک سرمایه گذاری بسیار بالا رفته است برای اینکه در زمینه رستوران داری موفق شویم چه باید بکنیم ؟
  • با توجه به مسائل روز اقتصادی کشور و در شرایطی که ریسک سرمایه گذاری بسیار بالا رفته است برای اینکه در زمینه رستوران داری موفق شویم چه باید بکنیم ؟
  • باوجود رقبای سرسخت و ظهوربرندهای معتبر و پولدار در عرصه رستوران داری چگونه می شود گوی سبقت رااز رقبا ربود و سهم خودرا ازبا زار کسب کرد؟

اگرفکر میکنید برای موفقیت در راه اندازی رستوران و فست فود کارراحتی دارید کاملا اشتباه میکنید این کار بسیار دشوار است چون شما باید در تمام مراحل صبرو حوصله داشته باشید تا بتوانید تصمیمات درست را اتخاذ نمائید. وجود آرامش در شما درتمام مراحل الزامی است اگر آرامش نداشته باشید فکر شما بازدهی لازم رانخواهد داشت در نتیجه ایده ای به ذهن شما خطور نخواهدکرد و پس از مدتی متوجه درجا زدن در کارخود می شوید و ضرر خواهید کرد.در این مقاله می خواهیم راهکارهای موفقیت را بر اساس تجربه های موفق برای شما عزیزان بیان کنیم.

آرامش و تفکر و ایده های خلاق:

تمام افکار و مسائلی که به شما انرژی منفی می دهند راازخود دور کنید و سعی کنید همیشه آرام و منطقی باشید آرامش و تمرکز می تواند به ذهن شما در جهت ایجاد ایده های خلاقانه کمک زیادی کند.

تقریبا هیچ تجربه موفقی ندیدم که در آن صاحب شغل عجول و عصبی باشد انسان های موفق همواره روی آرامش خود کار می کنند و با تزریق انرژی مثبت به ذهن خود به اید هایی مثبت درجهت بهبود کار خود می رسند.

تجربه آشپزی:

در ادامه اگر در زمینه آشپزی تجربه کافی رادارید کار شما آسانتر است،البته تضمینی وجود ندارد، دانش شما در مورد آشپزی شرط لازم برای این کار است ولی کافی نیست!

اگر تجربه ندارید حتما در این زمینه تحقیق کنید و اگر شرایطش را داشتید آشپزی کنید و غذا بپزید دانش شما در این زمینه بسیار بااهمیت است اصلا برای راه اندازی رستوران خود عجله نکنید و تا می توانید درمورد پخت غذاهای متنوع و طعم و مزه آنها تحقیق کنید.

رستوران

انتخاب مکان مناسب

انتخاب مکان مناسب برای تاسیس مجموعه اهمیت بسیار زیادی دارد،جایی که انتخاب می شود باید با سلایق و نوع کار همخوانی داشته باشد.

مثلا شما نمی توانید یک رستوران چینی را در محلی راه اندازی کنیدکه مردم آن منطقه اقبالی به این نوع غذاها ندارندو یا درمنطقه ای که وضعیت مالی مردم مناسب است و توان خرید بالاتری دارند راه اندازی فلافل سلف سرویس نمی تواند ایده مناسبی باشد. 

خوش فکری در انتخاب مکان مناسب و ارائه غذایی متناسب با آن مکان می تواند کلید موفقیت شما باشد.

در برخی موارد رستوران یا فست فود در کوچه یا خیابان فرعی بوده اند ولی صاحب آن از این مسئله به عنوان یک فرصت استفاده کرده و با دکوراسیون بسیار زیبا و ارائه غذایی با کیفیت وتبلیغات موثرآن محل را به عنوان محلی دنج و زیبا برسر زبان ها انداخته و نتیجه خوبی گرفته اند،این تجربه ها می تواند به شما کمک کند تا با شکل گیری ایده های خوب در ذهنتان موفقیت خود را تضمین کنید.

اینکه شما چه مکانی را انتخاب می کنید بیشتر به بودجه شما بستگی دارد ولی اینکه پس از آن چه می کنید کاملا به ذهن خلاق شما و مشاوره هایی که از حرفه ای ها می گیرید وابسته است.

استخدام پرسنل:

در برخی موارد صاحب شغل یک آشپز حرفه ای را استخدام می نماید و او پرسنل خود را استخدام می کند و در مواردی آشپز حرفه ای (راه انداز)برای مدت مشخصی به پرسنل استخدام شده که حرفه ای نیستند آموزش می دهد و به اصطلاح منو رستوران یا فست فود را راه اندازی می کند.

در هر صورت سعی کنید در کنار آشپز باشید و تجربه آشپزی بدست آورید.

سعی کنید در تمام مراحل با صبر و حوصله پیش بروید و از عجله بپرهیزید.وقتی عجول باشیم بسیاری از نکات ریزو ظریف را از یاد می بریم و در نهایت جزئیات کار به خوبی اجرا نخواهد شد.

طراحی دکوراسیون:

در طراحی دکوراسیون باید تلاش کنیم دکوراسیون با نام انتخابی و نوع کار ما همخوانی داشته باشد.

مثلا در رستوران سنتی از علائم سنتی و در فست فود و رستوران مدرن از علائم خاص خود استفاده می کنیم.دکوراسیون رستوران شما اولین بخشی است که با مشتریان در مورد سلیقه و کارشماصحبت می کند ،وقتی مشتری به دکور طراحی شده نگاه می کند می تواند خودش را داخل آنجا تصور کند و یا اینکه هیچ ارتباطی با آن مکان برقرار نکند پس دقت کنید:تابلو،دکور،مبلمان و ...نقش بسیار مهمی دارند.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی:

در نهایت به یکی از مهم ترین کارهایی که باید به خوبی انجام شود می رسیم این جمله را از هر آشپز خوبی می توانیم بشنویم که غذای خوب با وسایل و تجهیزات خوب طبخ میشود و ما در این مرحله باید با شرکتی کار کنیم که رزومه قابل قبولی داشته باشد.هر شرکتی مدعی انجام کار خوب وخدمات مناسب است شما با کمی تحقیق می توانید از سوابق شرکت ها در تجهیز آشپزخانه های صنعتی مطلع شوید و کار را دست کاردان بسپارید.

تبلیغات موثر:

تبلیغات شیوه های گوناگونی دارد ما سعی می کنیم برای بازدهی بالاتر از بیشتر روش ها استفاده کنیم ولی روی موثرترین روش ها تمرکز بیشتری داشته باشیم.

روشهایی مثل پخش بروشور در محل و سرو غدای مجانی در افتتاحیه و ... روش های معمول است اما برای بلند مدت دو روش بسیار موثر و مهم داریم

روش اول :ارائه غذای با کیفیت و قیمت مناسب. شاید پرسش شما این باشد که قیمت مناسب چگونه محاسبه می شود و غذای خوب با قیمت مناسب چگونه می تواند برای ما تبلیغ موثری باشد؟

در جواب باید بگویم قیمت غذای شما از تمام رقبای شما که کیفیت نزدیک و همسطح دارند باید کمی پایین تر باشد و چگونه این کار باعث تبلیغ می شود باید بگویم از طریق موثرترین روش که در آن مشتریان شما با تعریف از خدمات شما برای شما تبلیغ خواهند کرد.

روش دوم: تبلیغات در شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام در ایران، تبلیغات در شبکه هایی که امکان گذاشتن کامنت در آنها وجود دارد می تواند برای شما که کامنت های مثبت زیادی دریافت کردید بسیار موثر باشد و امکان آشنا شدن کاربران مختلف در هر نقطه ای از دنیا با رستوران یا فست فود شما بیشتر خواهد شد و این روش حتی می تواند از روش اول هم بهتر باشد.

تمام مراحل فوق باید به درستی و گام به گام و با صبر و حوصله زیاد انجام شود ولی چیزی که مهم ترین عامل برای تضمین موفقیت کاری شما خواهدبود اراده قوی و صبر و استقامت شما در  شرایط سخت است.

شما باید بتوانید پس از راه اندازی و افتتاح رستوران خود مخارج خود را مدیریت کنید و تمام مخارج غیر ضروری را حذف کنید همچنین مسائل مالی خود را به روز مدیریت کنید یعنی هر روز حساب بدهکار و بستانکار خود را داشته باشید و محاسبه سود و زیان هر هفته الزامی است.

سرو سامان دادن به بخش مالی کار یکی از حساس ترین وظایف شماست.

هیچگاه خلاقیت و به روز بودن را فراموش نکنید،سعی کنید با تنوع در بخش های مختلف کار جذابیت بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنید. مدیریت صحیح پرسنل و حضور همیشگی شما در محل کار الزامی است ، دانش مدیریت و آگاهی از شرایط پرسنل و مدیریت مناسب بخش بسیار مهم کار است.

برای موفقیت مشاوره با اشخاص حرفه ای و معتمد بسیار مفید خواهد بود.به خودتان انرژی مثبت بدهید واز مسائلی که انرژی منفی به شما می دهند بپرهیزید.

چگونه موفقیت خود را در راه اندازی رستوران و فست فود تضمین کنیم؟

410
این مطلب مفید بود ؟82
نظر سنجی برای این مطلب غیر فعال شده است
وبگردی