شکلات صبحانه
مصرف شکلات در وعده صبحانه مفید است و خواص خوبی دارد، اما در عین حال مصرف شکلات در صبح می تواند عوارض احتمالی را هم به همراه داشته باشد.

خوردن شکلات برای صبحانه خوب است و فوایدی دارد

مطالعات نشان می دهند که مصرف شکلات در صبح می تواند فوایدی برای بهره وری داشته باشد و به کاهش وزن کمک کند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن کیک شکلاتی در اوایل صبح می تواند واقعاً راه خوبی برای شروع روز باشد. شکلات خوردن شما را بیشتر برای روز کاریتان آماده می کند، بنابراین چه چیز بهتر از اینی وجود دارد؟
مطالعات دیگر ادعا می کنند که شکلات می تواند با رساندن مقدار مورد نیاز قند و کاهش تمایل به زیاد خوردن، به کاهش وزن کمک کند. محققان مطالعات مشابهی را انجام دادند، حتی تا جایی که به ما توصیه کردند برای صبحانه حتما کیک شکلاتی بخورید و دلیل این امر این است که متابولیسم ما در صبح بیشتر فعال است. یکی از تنقلات پرطرفدار در میان کودکان مصرف شکلات صبحانه در تغذیه صبحگاهی است. آیا می توان به رژیمی بودن انواعی از شکلات صبحانه اطمینان کرد؟

عوارض مصرف شکلات صبحانه

شکلات صبحانه در ردیف خانواده چربی ها قرار می گیرد و بنابراین دارای انرژی بسیار زیادی است.مصرف شکلات صبحانه سبب چاقی و اضافه وزن خواهد شد . افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند باید از مصرف شکلات صبحانه خودداری کنند.

مصرف شکلات صبحانه برای بسیاری از افرادی که دچار افسردگی یا ولع به خوردن هستند، حالت آرامش و تسکین ایجاد می کند و منجر به بروز اضافه وزن در افراد می گردد. وجود ترکیبات کاکائو در شکلات صبحانه منجر به بروز آکنه و جوش خواهد شد.

مضرات شکلات صبحانه

مصرف شکلات صبحانه چه عوارضی دارد؟

فواید مصرف شکلات صبحانه

مصرف شکلات صبحانه نشاط و شادی درانسان ایجاد می کند پس بهتر است به مقدار کم و متعادل مصرف شود. مصرف شکلات صبحانه برای افرادی که وزنی نرمال دارند و یا دچار کمبود وزن هستند مفید است. شکلات صبحانه دارای ویتامین های زیادی مانند ویتامین های خانواده B از جمله D1 و B2 و B3 می باشد.

اسید فولیک موجود در شکلات صبحانه برای سلامت اعصاب و روان مفید است. شکلات صبحانه سبب افزایش هورمون دکوئین مغز می شود و شادی و نشاط در افراد را بالا می برد.

کاکائو موجود در شکلات صبحانه حاوی املاحی مانند قلع و منیزیم هستند که وجود این املاح برای عملکرد واکنش های قطع سلولی مفید و مؤثر است.

حالا می پردازیم به خواص و عوارض احتمالی خوردن شکلات در وعده ی صبحانه

بعد از بررسی اثرات شکلات صبحانه که در بالا گفته شد حالا می خواهیم به بررسی خواص خوردن شکلات نه شکلات صبحانه در ابتدای صبح بپردازیم. تکرار می کنیم که این خواص مربوط به مصرف شکلات مخصوص صبحانه نیست بلکه در رابطه با خوردن شکلات های کاکائویی در صبح است.

خوردن شکلات در صبحانه

فواید مصرف شکلات در وعده صبحانه 

6 دلیل برای اینکه چرا باید برای صبحانه شکلات خورد:

کاکائو از آمریکای جنوبی و مرکزی است و به لاتین به عنوان "غذا خدایان" معروف است و ملقب به "طلای سیاه" در بین اسپانیایی ها است.
شکلات که عاری از شکر تصفیه شده، گلوتن و سویا است به شما یک محرک سالم از انرژی را می دهد.همچنین حاوی مواد معدنی متعدد و ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فلانوئید هایی است که به طور جدی برای سلامت جسمی و ذهنی شما خوب هستند ؛ شکلات یک تقویت کننده خلق و خو طبیعی و یک عامل ضد افسردگی است و همانطور که می دانید احساس خوشحالی پس از مصرف شکلات با کیفیت بالا، کار مواد شیمیایی منحصر به فرد آزاد شده با جذب کاکائو است.
اندورفین، سروتونین و فنیلتیلامین به علاوه بر مگااندورفین مغز پیام هایی را ارسال می کند که در هیچ جای دیگری از زمین وجود ندارد. انتشار سروتونین در مغز به تنظیم اضطراب، خوشحالی و حالت روحی - ارتقا کلی مغز کمک می کند.
وقتی شما یک شکلات با کیفیت را در دهان تان دارید - بله، این احساس به خاطر انتشار داروی آرامش بخش به مغز ایجاد می شود.
کاکائو حاوی دو N - اسیلتانولامین ها است که معتقدند به طور موقت سطح آناندامید در مغز و مهار آنزیم را افزایش می دهد که تفکیک آن را کند می کند.

نتیجه:

آرامش نهایی و شبیه سازی احساس دراز کشیدن بر ساحل گرم آفتابی را به انسان می دهد. فنیلتیلامین ، این یک ترکیب شیمیایی است که در مغز ایجاد می شود و وقتی عاشق می شویم و وقتی که شکلات می خوریم و غیره آزاد می شود.
به همین دلیل است که خوردن شکلات احساس گیجی و بیقراری را به ما می دهد، مانند زمانی که عاشق هستیم.
*همچنین شکلات ترشح اندورفین را تحریک می کند که توسط بدن ما به عنوان واکنش طبیعی به استرس، ترس و یا درد تولید می شود - و به ما این احساس را می دهد که همه چیز خوب است - بسیار خوب.
فواید شکلات صبحانه

مصرف شکلات صبحانه 

*شکلات حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت چای سبز است.

شکلات پر از فلانوئید است، آنتی اکسیدانی که باعث به تاخیر انداختن آسیب سلولی ناشی از اکسایشی که ما روزانه از چیزهایی مثل آلودگی هوا، دود سیگار و الکل میگیریم، می شود. خبرهای خوشی برای کسانی که در صبحانه چای سبز می نوشند و اینکه هر جرعه ای را که می نوشید به امید و آرزو کاهش سمیت بدن انجام می دهند، یک راه خوش مزه دیگر وجود دارد.
چند قطعه شکلات شیری ارل گری در زمان صبحانه می تواند یک دوز سالم از فلانوئید ها را به شما بدهد و بدن تان را برای مبارزه با تمام مواد زائد و مضر آماده می کند.

*شکلات پر از ترکیبات خوب است.

هر روز صبح پس از مصرف مکمل های مولتی ویتامینتان، یک تکه شکلات با کیفیت را بخورید.
شکلات که حاوی هیچ قند تصفیه شده، گلوتن و سویایی نیست و به شما میزان خوبی از مواد معدنی و ویتامین ها را می دهد که بدن برای عملکردش به آنها نیاز دارد، از جمله کلسیم، روی، مس، منگنز، آهن و پتاسیم و ویتامین های B1، B2، B5، C، A، E.
شکلات در خالص ترین شکلش، یکی از سوپر خوراکی های جهان است.
شکلات صبحانه

خواص مصرف شکلات در وعده صبحانه  

* قلب سالم:

خوردن شکلات تیره مانند ورزشی هوازی برای قلب است:  به بازیابی انعطاف پذیری شریان ها کمک می کند و از چسبیدن به دیواره رگ های خونی جلوگیری می کند.
مواد مغذی ضروری یافت شده در آن می تواند به کاهش خطر حملات قلبی و سکته با کاهش لخته های خونی، افزایش رگ های خونی، تنظیم ضربان قلب و بهبود گردش خون و فشار خون کمک کند.

*شکلات می تواند شما را فیت نگه دارد و وزنتان را کاهش دهد

خوردن چند تکه شکلات تیره و بدون قند می تواند به تنظیم اشتها و کاهش خطر پرخوری در زمان غذا کمک کند. مهار کننده های MAO (مونوآمین اکسیداز) در کاکائو هستند مسئولیت چک کردن اشتهای شما را بر عهده دارند. بازدارنده های MAO در کاکائو اجازه وجود سروتونین و دیگر انتقال دهنده های عصبی را می دهند تا در مغز پخش شوند:
باعث تسهیل بازسازی و جوان سازی و تشویق به کاهش وزن به طور طبیعی با کاهش میل به پرخوری می شوند.
مصرف شکلات صبحانه

امکان کاهش وزن با مصرف شکلات

*شکلات می تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد.

محققان پیشنهاد کرده اند که مصرف عادی شکلات می تواند به "محافظت در برابر کاهش شناختی مربوط به سن قانونی" کمک کند. همه چیز از حافظه دیداری گرفته تا سازمانی، اسکن کردن و استدلال انتزاعی با مصرف منظم شکلات بهبود می یابد.
یک تکه شکلات با کیفیت ، هر روز می تواند برای بدن و رفاه کلی شما شگفتی ایجاد کند.

چگونه شکلات تلخ در صبح کمک می کند که وزن خود را از دست بدهید؟

آن را با هیچ چیز دیگری اشتباه نگیرید ؛ متخصصان می گویند که شما می توانید شکلات تلخ را برای صبحانه بخورید و اهمیتی به اضافه وزنتان ندهید.در حقیقت، شما قصد دارید ارگانیسم خود را افزایش دهید، تا از مزایای شکلات تلخ استفاده کنید و وزن مورد نظر را از دست بدهید.
چگونه؟
متخصصین گزارش هایی را برای شکلات تلخ مورد آزمایش قرار دادند. آن ها شکلات تلخ را بخشی از صبحانه افراد بالغ ساختند، تا ببینند آیا این تحقیق منطقی است یا خیر.  برای اینکه همه چیز خوب پیش برود، آن ها گروه دیگری را به رژیم غذایی کاهش وزن دادند.
شکلات تلخ

مصرف شکلات تلخ در صبح

در پایان دوره آزمایشی می توانید حدس بزنید چه کسی بیش ترین وزن را از دست داده بود؟

افرادی که شکلات تیره و تلخ را به عنوان بخشی از صبحانه خود خوردند، وزن شان را از دست دادند و توانستند کاهش وزنشان را طولانی تر از بقیه نگه دارند.
دلایل بسیاری وجود دارد که چرا این آزمایش انجام می شود. اول از همه، سطح کاکائو در شکلات تیره است.
مجهز به تقویت توانایی های لازم برای تنظیم چربی و کربوهیدرات در ارگانیسم است. در بالای آن، شکلات تیره شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.
اما فقط این طور نیست …
خوردن شکلات تلخ در صبح به مغز شما هم کمک می کند!
مطالعه ای از دانشگاه سیراکیوز انجام شد دریافت که کاکائو برای مغز شگفت انگیز است.
این روش استدلال انتزاعی و حافظه را افزایش می دهد و بر این اساس, محققان دریافتند که شکلات تلخ مانع از مشکلات مربوط به پیری با مغز می شود.گفته می شود که خوردن شکلات تلخ در دوزهای منظم باعث افزایش جریان خون در مغز می شود. دانشمندان مغز می گویند جریان خون سالم به معنای عملکرد عصبی کامل است.

شکلات تلخ خوب چیست؟

برای هر چیزی که قبلاً گفتم, شما به یک شکلات تلخ با کیفیت نیاز دارید. یک شکلات شیری خوب شیر پر از شکر برای این موارد خوب نیست!
دقت کنید که کاکائو %70 پیدا کنید. برچسب ها را با دقت مطالعه کنید. تا زمانی که از یک شکلات با کیفیت راضی باشید, مشکلات دیگری نخواهید داشت. یک مرد حتی ادعا می کند، که به وسیله شکلات توانسته تا بیش از 100 سال عمر کند.
کاکائو که برای ساختن شکلات استفاده می شود, مواد فیتوشیمیایی زیادی را فراهم می کند. اینها می توانند سلامتی را با آنتی اکسیدان ها بهبود ببخشند. هر چه شکلات تیره تر باشد, میزان فیتوشیمیایی آن بیشتر است.
خواص و مضرات شکلات

شکلات تلخ 

عوارض خوردن شکلات در صبح

خوردن شکلات می تواند باعث آزاد شدن سروتونین در مغز شود که به تجربه لذت بخش کمک می کند. برخی افراد معتقدند که این امر می تواند باعث شود تا مردم نسبت به شکلات احساس " اعتیاد" پیدا کنند. شکلات، نسبتاً چربی بالایی دارد.
با این حال, چربی موجود در شکلات " اسید استئاریک " نامیده می شود که چربی خون و انواع دیگر چربی را تحت تاثیر قرار نمی دهد. دفعه بعد که یک تکه شکلات دارید به آن اجازه دهید تا " در دهان شما ذوب شود تا کاملاً از طعم و بافت آن آگاه شوید.

 

فواید و مضرات شکلات صبحانه و خوردن شکلات برای سلامت و کاهش وزن

4.3132
این مطلب مفید بود ؟11319
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : healthyhorns / lovecocoa / mamabee / deccanchronicle / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
برچسب : شکلات
وبگردی