ژل آلوئه ورا

نحوه درست کردن ژل آلوئه ورای طبیعی و خانگی

کد مطلب : 68133تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 4 دقیقه
ژل آلوئه ورا به دلیل اینکه منبع غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین A و E و C است ، علاوه بر اینکه خواص درمانی دارد می تواند از آسیب های پوستی جلوگیری کند

خواص و فواید عالی ژل آلوئه ورا

قبل از اینکه  ژل آلوئه ورای خود را درست کنید باید ساقه های آلوئه ورا را در آب نگه داری نمایید ، با این کار آلوئین هایش را آزاد می کنید. این ماده میتواند توکسیک باشد . به دلیل مزایای گوناگون این گیاه ،ژل آلوورائه صنعتی یکی از ارزشمندترین مواد برای لوازم آرایش می باشد؛ خاصیت جمع کنندگی ، آنتی باکتریال ، و هیدراته که وقتی روی پوست گذاشته شود ، موجب افزایش روند اصلاح صورت برای داشتن پوستی جوان و عاری از لکه خواهد شد.

آلوئه ورا همچنین یکی از بهترین شاداب کننده های طبیعی پوست و ترمیم دهنده ی زخم ها است و همین ، آن را بهترین درمان آفتاب سوختگی و دیگر جراحت های پوستی میکند که ایجاد این زخم های پوستی میتواند علائم نارسایی زودرس پوست شوند.

بخش عمده ای از آلوئه ورا را آب تشکیل میدهد؛ و نیز مقدار قابل توجهی ویتامین A ، C و E که آنتی اکسیدان هستند و از آسیب های آنتی اکسیداتیو پیشگیری می کنند.

خواص ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا منبع غنی ویتامین های A و E و C 

این عوامل بهمراه چندین دلیل دیگر آلوئه ورا را به ماده ی پایه ی و زیرساختی هزاران لوازم آرایشی و دارویی در بازار درمان تبدیل کرده است در بازار درمان از آن به جهت اهداف پوستی استفاده می شود و به منظور بهربرداری هر چه بیشتر از این قابلیت ها بهترین کار استفاده ی 100درصدی از حالت طبیعی آن است و به همین دلیل ما یک دستورالعمل خانگی تهیه ژل آلوئه ورا و چگونگی استفاده از آن را با شما درمیان میگذاریم.

طرز تهیه ژل طبیعی آلوئه ورا در خانه

چگونگی تهیه آلوئه ورا کاردشواری نیست . آۀوئه ورا بسادگی تهیه شده و مهم تراینکه بسیار قابل استفاده و مفید است ؛ همچنین میتوانید آن را همچون محصولات تبلیغاتی خریداری کنید ، اما بهتر این است که به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از استفاده مواد نگه دارنده ی شیمیایی بطور طبیعی تهیه شود.

مواد لازم

  • 3 عدد آلوئه ورا
  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو
  • یک قااشق غذاخوری روغن جوانه ی گندم

طرز تهیه

ابتدا ، گیاه را به مدت پنج روز قبل از آماده کردن ژل آبیاری کنید ؛ با این کارتضمین میکینید که آلوئه ورا در بهترین حالت ممکن برداشت شود. پس از زمان توصیه شده ، سه ساقه از آلوئه ورا را ببرید و هرچقدر که نیاز دارید از آن ژل استخراج کنید.

خواص ژل الوئه ورا

ژل آلوئه ورا به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از آسیب های پوستی جلو گیری میکند

وقتی که آماده شد آن را به مدت 24 ساعت در ظرفی قرار میدهیم. آب را هر 3 یا 4 ساعت عوض کنید وهر ساقه موادی را آزاد میکند به نام آلوئین ، که توکسیک هم میتواند باشد آزاد می کند.

بعد از گذشت 24 ساعت آلوئه وراها را از آب بردارید و مغز ساقه را استخراج کنید. و بعد به آماده سازی ژل ادامه بدهید. از چاقو برای برش ساقه ها استفاده کنید سپس از یک قاشق یا کفگیر برای بیرون آوردن ژل استفاده کرده و آن را داخل ظرف بریزید. آب لیمو و روغن جوانه گندم ، که جهت تقویت و دوام خواص آلوئه ورا اضافه میشود که محتوی ویتامین نیز می باشد.

زمانیکه همه چیز در کاسه آماده شد، آن را با هم مخلوط کرده تا وقتی که به یک کرم سفید رنگ غلیظ تغییر شکل دهد. میتوانید از مخلوط کن استفاده کنید. در انتها ، بری استفاده ی طولانی مدت آن را در یک شیشه ی مهر و موم شده و در یخچال نگه داری کنید.

برای هر علتی میتوان از آن استفاده کرد. فقط همان مقدار که نیاز دارید از آن روی پوست گذاشته و در قسمت های لازم پخش کنید. و در هفته سه بار مصرف آن شما را از نتایج شگفت انگیزش آگاه می سازد.

چگونه میتوانم از ژل آلوئه ورا استفاده کنم؟

بزرگترین مزیت این محصول طبیعی این است که میشود به دلایل گوناگون جهت مراقبت از پوست در طول روز استفاده کرد خاصیت تقویت کنندگی منحصر بفردی را داراست و ایجاد هیچ گونه اثرات منفی را در پوست نمیکند.

پرورش گیاه آلوئه ورا

پرورش گیاه ژل آلوئه ورا

میتواند در موارد زیر مورد استفاده قرار گیرد 

  1. پاک کننده ، مرطوب کننده 
  2. بازسازی پوست پر کردن منافذ پوست
  3. جلوگیری از ایجاد آکنه
  4. فرونشاندن سوزش و التهاب لکه ها 
  5. کاهش جای زخم و تاول
  6. پیشگیری از ایجاد جوش های سرسیاه 
  7. چرکی وکاهش اثرات اشعه های مضر آفتاب 
  8. تسکین سوختگی
  9. جلوگیری و کاهش علائم
  10. خارش و پوسته پوسته شدن ناشی از درماتیک سبورئیک 
  11. پسوریازیس
  12. جلوگیری از پیری زودرس 
  13. سفتی پوست 
  14. کاهش باکتری
  15. درمان خشکی
  16. ترک پاشنه ی پا

همانطور که میبینید درست کردن آلوئه ورای طبیعی اصلا سخت نیست و درحیطه زیبایی پوست میتواند بسیار مفید واقع شود.

در حال حاضر شما دستور تهیه و موارد استفاده ی مختلف از آلوئه ورا را دارید اکنون میتوانید او را بعنوان دوست صمیمی خود برای داشتن پوستی درخشنده و زیبا انتخاب کنید.

نحوه درست کردن ژل آلوئه ورای طبیعی و خانگی

4.6571
این مطلب مفید بود ؟52249
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک / ن /ع.ب
برچسب : آلوئه ورا
1 نظر به ثبت رسیده است
وبگردی