حالت تهوع
اگراز هر خانم بارداری در رابطه با مشکلات بارداری بپرسید اولین مشکلی که نام می برد حالت تهوع این دوران خواهد بود.گاهی داروهای تجویز شده هم نتیجه دلخواه نمی دهند اما گاهی راههایی وجود دارد که میتواند موثر باشد.

برای کاهش نهوع بارداری این کار هارا انجام دهید.

 

 دوران بارداری به طور طبیعی اختلالاتی را در جسم و روح مادر ایجاد می کند که به دلیل حساسیت واهمیت بالای این دوران نباید هیچ یک را نادیده گرفت.

درنظر داشته باشید که هر مشکلی که در دوران بارداری مورد توجه قرار نگیرد میتواند دلیل نگرانی باشد به دلیل اینکه کنترل سلامت جنین در دوران بارداری تضمین بر داشتن کودکی سالم است.

در ابتدا باید خبر خوشی به مادرانی که تهوع بارداری دارند بدهیم که آنها کودکانی با هوش خواهند داشت چرا که طبق مطالعات محققان مادرانی که تهوع بارداری را تجربه کرده اند ضریب هوشی نوزادانشان بالاتر است.

 

حالت تهوع بارداری

تغذیه برای کاهش تهوع در بارداری

 

راه های موثر در کاهش و درمان تهوع بارداری:

1- از غذاهای سرد استفاده کنید البته غذاهای سالم مثل ساندویچ های خانگی,سبزیجات و میوه ها, لیمو و سالادها.از مصرف چاشنی ها و ادویه جات جدا پرهیز کنید

2-غذاهای چرب و سوخاری شده را کنار بگذارید چرا که هضم اینگونه غذاها ی سنگین مشکل است.

3-از غذاهای کم آب مانند نان برشته, تخم مرغ پخته و .. استفاده کنید.

4-خوراکی هایی مانند بیسکوئیت شور و چای نعناع و بستنی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

5-بیش از حد گرسنه نمانید و وعده های غذایی کوچک و متعدد داشته باشید.

6-دانه هل را فراموش نکنید به این ترتیب که یک فنجان از دمکرده دانه هل را بنوشند یا یک دانه هل را در دهان خود برای مدت کوتاهی نگه دارند

 

برای خلاصی از تهوع بارداری چه باید کرد؟

4.6172
این مطلب مفید بود ؟15715
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : اختصاصی نمناک/ن
برچسب : حالت تهوع
وبگردی