آرامش اعصاب

چطور اعصابی آرام داشته و همیشه شاد باشیم؟

کد مطلب : 6118تعداد نظرات : 10 نظرزمان مطالعه : 5 دقیقه
برای حفظ سلامتی و شادابی روح اصلی ترین بخش داشتن اعصابی آرام است که در به دست آوردن آن نکاتی را از قبیل مواد غذایی و... باید دنبال کرد که در ادامه از آن ها مطلع خواهید شد.

آرامش اعصاب با رعایت چند نکته از دنیای مدرن و سنتی

در دنیای امروزی که مشغله زیاد، مسائلی که زاده ی دنیای مدرن هستند و... همه و همه دست به دست هم داده اند تا ناراحتی اعصاب را به معمول ترین مشکل جسمی و روحی انسانها تبدیل کنند هنوز راههایی هست که به دست خود انسان مشکل را حل کند.

داشتن آرامش اعصاب

نسخه طب سنتی برای داشتن اعصابی آرام و خوشحالی پایدار

* بدن ما برای داشتن اعصابی آرام به این چهار ماده ی غذایی احتیاج دارد:آدنین، تیامین، سیتوزین، گوآمین که همانطور که حتما اکثر شما میدانید و بارها در بخش های مختلف بهداشت و سلامت نمناک گفته ایم این چهار ماده در گوشت ها مانند گوشت گوساله یا گوسفند، جگر، مغز و قلوه وجود دارد.

* ویتامین B فاکتور دیگری است که کمبودش باعث به هم ریختن اعصاب و به اصطلاح از کوره در رفتن میشود. بهتر است که بدانیم کمبود ویتامین B اصلی ترین عامل ایجاد افسردگی است. مواد غذایی که ویتامین B به وفور در نوع های مختلف در آن یافت می شود:

جوانه گندم و جو، غلات و نان سبوس دار، جگر و انواع گوشت

دانه آفتابگردان و بادام زمینی و نان های سبوس دار

جگر گاو، موز، برگه آلو، گوشت گاو و آب پرتقال

* ماده غذایی دیگر که نه تنها برای اعصاب بلکه برای داشتن اسکلت بدنی قوی با اهمیت است کلسیم است که لبنیات منبع غنی آن محسوب می شوند.

بهتر است بدانید که تغذیه ی نامناسب نه تنها بر روی اعصاب و روان آدمی تاثیر بدی می گذارد، بلکه باعث مختل شدن فعالیت سایر سیستم بدن نیز می گردد.

اعصاب آرام

ماساژ نسخه ی دیگر آرامش اعصاب بدون داروست

متخصصان طب سنتی هم برای آرامش اعصاب تجویزی دارند که شامل روغنی مناسب برای ماساژ است که توصیه می شود حتما یک بار در طول عمرتان آن را امتحان کنید. برای تهیه این روغن کافی است کندر پودر شده را در روغن کنجد مخلوط کرده و روغن را روی حرارت گذاشته تا کند به خوبی در آن حل شود بعد اجازه دهید تا کاملا سرد شده و استفاده کنید برای نتیجه بهتر بیشتر تمرکز ماساژ را روی ستون فقرات انجام دهید که علاوه بر آرامش اعصاب تاثیر مثبتی بر روی تپش قلب نیز خواهد داشت.

ماساژ دادن

30 تکنیک موثر برای رسیدن به آرامش اعصاب و درون

گفتیم که امروزه با دشوار شدن زندگی یافتن آرامش نیز دشوار تر شده است، تکنیک و مراحلی وجود دارد که می توانید برای یافتن شادی و آرامش در زندگی خود از آن ها استفاده کنید که شامل:

1. روزانه حداقل به مدت 20 دقیقه پیاده روی کنید و راه بروید و خنده رو باشید.

2. حداقل هفت ساعت بخوابید و برای خودتان کمی وقت بگذارید. از این زمان برای شناخت بیشتر خود استفاده کنید.

خواب کافی

3. در مطالب بخش دین و مذهب نمناک در این مورد کامل صحبت شد و گفتیم که عبادت کنید و از مکان های مذهبی یا مناطقی که در آن جا آرامش پیدا می کنید بازدید کنید. هرگز نماز خواندن را ترک نکنید و به کسانی که به شما درس زندگی می دهند گوش کنید.

4. خوشحال باشید و خود را درگیر احساسات، هیجان، اشتیاق و مهربانی کنید.

5. با ادبیات دوست باشید و آشنا شوید و کتاب بخوانید. خواندن رمان و داستان کوتاه همیشه سرگرم کننده است.

خواندن کتاب

6. با افراد مسن وقت بگذارید که شما می توانید از تجربه آن ها بهره مند شوید، همان طور که فرزندانتان از تجربه شما بهره می گیرند.

7. بیاموزید که هرگز تسلیم نشوید.

8. جوانی خود را حفظ کنید و در هر مرحله از سن فرزندتان با او کودکی کنید.

9. کورکورانه پیروی نکنید و همیشه باچشمی باز به اطراف نگاه کنید و از تخیل و خلاقیت خود استفاده کنید.

آرامش اعصاب

10. شادی را به دیگران هدیه دهید و سعی کنید روزانه دل 3 تا 4 نفر را شاد کنید.

11. رویاپردازی کنید، هرگز از آن ها دست نکشید و سعی کنید تا حدودی رویاهای خود را محقق کنید.

12. گذشته را فراموش کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید زیرا شما را از تکرار آن ها باز می دارد.

13. شکست را قبول و روحیه خود را حفظ کنید.

غلبه بر شکست

14. از زندگی خود راضی باشید و عادت مقایسه زندگی خود با دیگران را کنار بگذارید. از آن چه که دارید راضی باشید و دوستدار آن باشید.

15. بخشش را تمرین کنید و حتی آن هایی را که با شما دشمنی می کنند را ببخشید.

16. وقت خود را با انتقاد یا غیبت از دیگران تلف نکنید و در عوض کار کنید تاحال خود را بهتر کنید.

17. به آنچه که دیگران در مورد شما فکر می کنند توجه نکنید و راه قلب خود را دنبال کنید.

آرامش داشتن

18. به یاد داشته باشید که شرایط امروز، فردا تغییر خواهد کرد پس آمادگی مواجه شدن با هر چیزی را داشته باشید.

19. به خود و دوستانی که دارید اعتماد کنید.

20. وقت خود را به حسادت تلف نکنید و به این موضوع اعتماد کنید که هر آن چه را که می خواهید به دست خواهید آورد.

21. هرگز تنبل یا حریص نباشید و با اشتیاق کار کنید و خودکفا باشید.

داشتن اشتیاق لازم

22. هرگز نفرین نکنید و برای دیگران طلب سعادت و آمرزش کنید.

23. بخشنده باشید و به دیگران هدیه هایی ارزشمند اهداء کنید.

24. به یاد داشته باشید که هر چه بدون تلاش بدست آورید بیهوده و بی ارزش است.

25. به خدا و رضای خدا ایمان داشته باشید. اشتباهات خود را بپذیرید. این امر می تواند سخت ترین و بهترین کاری باشد که انجام می دهید.

ایمان به خدا

26. بهداشت و سلامتی خود را حفظ کنید تا سالم بمانید. هنگام دوش گرفتن از صابون های معطراسطوخودوس، ترنج یا پرتقال استفاده کنید و از دوش آب ولرم و عطر صابون های معطر لذت ببرید و ریلکس کنید.

27. روزانه 2 -3 لیوان آب سرد بنوشید.

28. تحسین کردن یکی از قدرتمندترین مهارت های اجتماعی است. به آن چه اتفاق افتاده است فکر نکنید و از اتفاقی که می افتد تعجب نکنید.

29. اجتماعی باشید و با مردم صحبت کنید. نظر هایتان رابا کسانی که به آن ها اعتماد دارید به اشتراک بگذارید.

30. خود را با فعالیت های خوب مشغول کنید و از زندگی لذت ببرید.

آرامش اعصاب

سوالی متداول درباره احساس خوشبختی :

برای اینکه در زندگی احساس خوشبختی داشته باشم چه کاری باید انجام دهم با اینکه هیچ چیز مرا خوشحال نمی کند؟

خوشبختی چیزی نیست که به آن برسید و بعد برای همیشه آن را داشته باشید. خوشبختی امری زودگذر است که باید مدام به سمت آن بروید. درک کنید که این روابط و ارتباطات ما با دیگران است که مطمئن ترین منابع خوشبختی واقعی هستند. سعی کنید در خدمت دیگران باشید و به دنبال راه هایی باشید که بتوانید به دوستان و خانواده خود کمک واقعی کنید و در کنارش خودتان نیز از آن لذت ببرید.

چطور اعصابی آرام داشته و همیشه شاد باشیم؟

4640
این مطلب مفید بود ؟513127
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب/ن
برچسب : آرامش اعصاب
10 نظر به ثبت رسیده است
سمیرا1397-08-09
شما دچار دلشوره و تشویش شدی مدتی بگذره حالتون خوب میشه عزیزم نگران نباشین
94
zahra1397-03-10
سلام خسته نباشید ۲۰سالم و مجردم ،امسال برای سومین بار دارم‌کنکور میدم و یک‌ماهه دیگه کنکور دارم،حدودا ۳،۲ماهه جاهای مختلف بدنم تیر میکشه مثل نوک انگشتای دستم یا ساق پا و یا قسمت نزدیک پاشنه پا وقتی میخام را‌ه برم حس شدید تیر‌کشیدن بهم‌دست میده که میشینم هرچند روز این اتفاقا برام میوفته میخام بدونم از استرسه یا بیماری خاصی؟!ممنون میشم کمک کنید
177
Vida1397-02-23
خانم مهسا سراغ تب سنتی برید تا اخر ادامه بدید حتما اثر میزارع
111
Mahsa1396-06-18
من سردرد شدید دارم مخصوصا پیشونیم و شقیقه هام و موقع عصبانیت شدید تر میشه انگار رگای مغزم دارن پاره میشن با دمنوش هم اثری نداره از قرص دارو هم زیاد خوشم نمیاد بدترم میکنن خواهش میکنم اگه راهکاری دارید بهم بگید ممنون
225
سحر1396-05-29
از دست دادنت عزیز سخت، من خودم پدرمو از دست دادم به تازگی..روحشون شاد. اما به فقط به خدا فک کن همین و بس
136
جواد1396-01-21
سلام عزیزم خدا همه رفاگلن رو بیامرزه. من خودم همچنین حسی دارن. و این کارو انجام میدم سعی کن روزغ خودتو هسته کنی تا شب راحت بخابی و بعد اینکه واسه خودت دلکرمی و هدفی داشته باشی. این روش خیلی موثره سعی کن تو زندگیت برنامه داشته باشی و دل خوشی هایی داشته باشی . ایشالا حالت سریع خوب شه چون من خودم. میفهمم که چقد بده به نظره من بدترین درد دنیاس یاعلی
197
صارم1395-12-14
عزیزم شما به بیماری پان یک مبتلا شده اید باید زود درمان شوید
59
اریوشا 1396-06-24
سلام داشتم این سایت رو میخوندم که ناگهان با نظر شما مواجه شدم خواهر عزیزم من هم تو سال ۹۴ در یک ماه ناگهانی ۲خواهرم بر اثر تصادف و تنها عشق زندگیم درست سه هفته بعد آن ها بر اثر سرطان فوت کردند منم خیلی داغون شدم ولی حالا به این پی بردم که خدا حتما صلاح من را دراین دیده و از همان سال ورزش سنگین کردم کمی هم بهتر شدم ولی قدرت خیلی عجیبی پیدا کردم و صبرم به شدت بالا رفته امیدوارم شما هم اینگونه به این ماجرا نگاه کنید تا بخوایین تسلیم درد غم شوید
265
کامران1395-02-18
خداوند مهربان روحشان را شاد کند .بازمانده گانش سلامت باشن .به یک پزشک اعصاب مراجعه کنید حتما و در غیر این صورت سعی کنید خودتان را با ورزش یا کار مفیدی مشغول کنید و به چیزهای که ناراحتتان می کنند فکر نکنید و تمرکز کنید به کار یافعالیتتان تا بتوانید بر اعصابتان غلبه کنید و فکر و اعصاب آرامی داشته باشین >برایتان آرزوی سلامتی و خوش بختی دارم
289
سارا1394-12-24
سلام چند ماهی هست که استرس های شدیدی براثر فوت یکی از عزیزان دارم وشب هاحلم خیلی بدمیشود احساس لرز وخفگی ترس توی بدنم حس میکنم خواهش میکنم یک راهنمایی کنید ایا از قرص اعصاب استفاده کنم خوبه
7230
وبگردی