مصرف مولتی ویتامین
مصرف مولتی ویتامین در میان برخی از زنان بدون هیچ توجهی رواج دارد این درحالی است که تحقیقات بر روی 35 هزار زن خطری را برای زنان در این رابطه ثابت کرده است که در ادامه می خوانید.

نکاتی که باید در مورد مصرف مولتی ویتامین ها بدانید

 

 مصرف مولتی ویتامین در بین مادرانی که در انتظار تولد کودک خود هستند و یا اینکه تصمیم به بارداری دارند باید در مورد تغذیه و مصرف داروها بسیار حساس و دقیق باشند.

طبق گفته ی موسسه ی bdf اکثر مولتی ویتامین های تولید شده برچسب و یا توضیحاتی در مورد خطرات مصرف برای برخی از افراد را ندارد و این یعنی در معرض قرار دادن خطر بیمار برای مشکلات بدتر.
ترس اصلی مربوط به زنانی است که تصمیم به بارداری دارند و یا اینکه باردار هستند چرا که این مولتی ویتامین ها برای سلامت جنین خطر ناک است.
قابل ذکر است که ویتامین A در بین ویتامین ها برای جنین اصلا مفید نیست و حتی می تواند مشکل ساز شود و برخی از مولتی ویتامین ها دارای این نوع ویتامین هستند و سلامت جنین را تهدید می کنند.
 
مصرف مولتی ویتامین

 مضرات مصرف مولتی ویتامین برای این افراد

 
دیلی میل نوشت:
محققان آمریکایی و دانمارکی بعد از انجام مطالعاتی در این رابطه به دریافتند که دهد مادرانی که شش هفته قبل از لقاح از مکمل های مولتی ویتامین استفاده می کنند، یک سوم بیشتر از دیگر مادران در معرض خطر سقط جنین قرار دارند.
این نتیجه با انجام مطالعات بر روی 35 هزار زن که به طور متوسط از مولتی ویتامین ها استفاده می کردند به دست آمده است . مطالعات نشان می دهد که این زنان 32 درصد بیشتر در معرض سقط جنین قرار دارند.
 گرچه مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است، اما متخصصان معتقدند اگر قصد بارداری دارید قبل از مصرف هرگونه دارو یا مکمل حتما با پزشکتان مشورت کنید.

مصرف مولتی ویتامین برای این خانم ممنوع است

4.416
این مطلب مفید بود ؟142
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : نمناک /ن
وبگردی