خلق و خوی
خلق و خوی افراد بستگی به عوامل بسیاری دارد که یکی از آنها فصل تولد است، به همین دلیل خلق و خوی افراد متولدین هر فصل از سال تفاوت هایی با یکدیگر دارد.

خلق و خوی افراد و رابطه ی آن با فصل تولد

بدون توجه به این که چه احساسی نسبت به علم نجوم شناسی دارید، بهتر است از این موضوع آگاه باشید که برخی از دانشمندان باور دارند که تاریخ تولد، مخصوصاً فصلی که در آن متولد شده اید، تاثیر زیادی روی شخصیت شما دارد. در این بخش از نمناک با رابطه خلق و خو و فصل تولد افراد بیشتر آشنا شوید و با توجه به فصل تولد خود خلق و خوی خود را بشناسید تا در رفتارهایتان بهتر عمل کنید.

علت ارتباط فصل تولد و خلق و خو

علت این که فصل تولد روی رفتار افراد تاثیر گذار است، به دلیل میزان دوپامین و سروتونین فصل های مختلف می باشد. این میزان از هورمون ها در فصل های مختلف، متفاوت است و اثر بلند مدتی روی نوزادان متولد شده خواهد داشت.

زمانی که در شکم مادرتان بودید، هر چیزی که مادرتان تجربه می کرد را شما نیز تجربه می کردید. مثلاً اگر مادر در دوران بارداری با افسردگی فصلی روبرو باشد، احتمال این که فرزند او نیز بعد از به دنیا آمدن این مشکل را به همراه داشته باشد، بیشتر است.

معمولاً تأثیر پذیری جنین در ماه های اولیه بسیار زیاد است. ماه تولد او نیز می تواند روی شخصیت او تاثیرات بسیار گسترده داشته باشد.

رفتار متولدین ماه های مختلف

متولدین فصل های سال هر یک چه خلق و خویی دارند ؟

محققان به این نتیجه رسیدند که ماه تولد می تواند الگوهای رفتاری خاصی را در افراد به وجود بیاورد.

خلق و خوی متولدین فصل بهار

افراد متولد فصل بهار، فرقی ندارد که در کدام یک از سه ماه به دنیا آمده باشند، عموما انسان های خوشبین تری نسبت به فصل های دیگر می باشند اما از طرفی خطر ابتلا به افسردگی خصوصاً برای افراد متولد اردیبهشت و اوایل خرداد بیشتر خواهد بود. متولدین بهار و تابستان بیشتر در معرض بیش فعالی هستند، سطح انرژی و مثبت اندیشی آن ها نیز بالاتر است.

خلق و خوی متولدین فروردین

خلق و خوی متولدین فصل تابستان

افراد متولد فصل تابستان یعنی متولدین ماه تیر و مرداد و شهریور عموما انسان های شادتری می باشند اما معمولاً احساسات آن ها پایدار نیست. حداقل مشکلی که این نوسانات احساسی به وجود می آورد، ممکن است باعث اختلال دوقطبی در بین آنان شود. ویژگی سریع و نوسانات مکرر بین حالات غمگین و شاد در افرادی که در تابستان متولد شده اند، بسیار بیشتر از افرادی است که متولد زمستان هستند. افراد متولد تابستان کمی تند خوتر می باشند و زودتر تغییر روحیه می دهند. واکنش های مثبت در متولدین تابستان و بهار بیشتر است.

خصوصیات اخلاقی متولدین بهار

خلق و خوی متولدین فصل پاییز

افراد متولد پاییز که در ماه های مهر، آبان و آذر متولد شده اند، از لحاظ احساسی ثبات دارند اما زود کلافه می شوند. در حالی که افراد متولد زمستان یعنی دی، بهمن و اسفند کمتر با کلافگی ها روبه رو خواهند شد. یافته ها نشان می دهد افراد متولد پاییز کم تر در معرض افسردگی نسبت به افراد متولد زمستان می باشند.

خلق و خوی افراد

خلق و خوی متولدین فصل زمستان

افراد متولد زمستان بیشتر در معرض بیماری هایی مثل اسکیزوفرنی، اختلال افسردگی فصلی، افسردگی معمولی و دوقطبی قرار دارند. افراد متولد زمستان معمولا آرام تر می باشند. افرادی که در زمستان متولد شدند، راحت تر از فصل های دیگر دچار کلافگی می گردند.

نکته مهم :

البته هیچ کدام از اطلاعات بالا در مورد همه افراد صدق نمی کند اما معمولاً اکثریت چنین رفتاری را از خودشان نشان می دهند. درجه شخصیتی می تواند از ژن نیز به ارث برده شود.

بنابراین هیچ وقت نمی توان نظر ثابت و قطعی در این مورد داشت اما در حال می توان کلیت رفتارها را تا حدی مشخص کرد.

پس در کل اگر دچار اختلال رفتاری هستید، باید علاوه بر عوامل محیطی و فصل تولد، به ژنتیک خود نیز توجه داشته باشید تا بتوانید قضاوت بهتری نسبت به رفتارهای خود داشته باشید.

فصل تولدتان چه اثری روی خلق و خویتان دارد؟

4.2133
این مطلب مفید بود ؟11320
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
وبگردی