باقالی پلو با گردن
باقالی پلو یکی از غذاهای پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که اغلب با گوشت ماهیچه ، مرغ و گردن تهیه میشود و طعم بسیار لذیذی دارد.

روش فوق‌العاده درست کردن باقالی پلو با گردن

باقالی پلو چه با گوشت تکه ای چه با ماهیچه و چه با گوشت ماهی و مرغ و همچنین گوشت گردن گوسفندی از جمله خوشمزه ترین وعده های غذایی ما ایرانی ها می باشد و کمتر کسی ممکن است از این غذای لذیذ خوشش نیاید.باقالی پلو به تنهایی در کنار شوید عطر و طعم بی نظیری دارد و به صورت بسیار بالا در رستوران ها و مراسمات مختلف طبخ می شود. اگر شما هم طرفدار این پلو خوشمزه در کنار گوشت لذیذ گردن هستید پس در ادامه با ما همراه شوید و با طرز تهیه باقالی پلو با گردن به صورت خانگی اما با طعم رستورانی آشنا شوید.

مواد مورد نیاز برای تهیه باقالی پلو با گردن :

  • باقالی:2 پیمانه
  • گردن گوسفند:1 عدد
  • برنج:2 پیمانه
  • چوب دارچین:1 تکه
  • شوید خشک: یک و نیم پیمانه
  • زعفران دم کرده:1/2 پیمانه
  • پیاز:3 عدد
  • سیب زمینی برای ته دیگ:در صورت تمایل
  • نمک و فلفل و زردچوبه:به میزان لازم
  • روغن:به میزان لازم

باقالی پلو

باقالی پلو با گردن

طرز تهیه باقالی پلو با گردن:

باقالی پلو (Baghali Polo) یکی از غذاهای معروف ایرانی است که اغلب در شب سال نو و یا شب چهارشنبه سوری سرو میشود.

این غذای محبوب با گوشت های مختلف درست می شود ولی معروف ترین آن ها باقالی پلو با گوشت ماهیچه و باقالی پلو با گوشت گردن میباشد که در ادامه روش تهیه باقالی پلو با گوشت گردن را آموزش می دهیم پس با ما همراه باشید.

باقالی پلو با گردن

باقالی پلو با گردن به همراه نکات تکمیلی

باقالی پلو با ته دیگ زعفرانی

اگر دوست دارید یک باقالی پلوی مجلسی با ته دیگ زعفرانی داشته باشید زعفران را از قبل دم کرده و داخل کاسه ای بریزید، سیب زمینی ها را پوست گرفته و به شکل حلقه های نازک برش بزنید و داخل کاسه زعفران بخوابانید تا رنگ گرفته و یک ته دیگ طلایی و خوش رنگ به شما بدهد.

باقالی پلو با گردن

دستور پخت باقالی پلو رستورانی با گردن

مرحله اول :

در مرحله اول پخت باقالی پلو با گردن باید پیاز ها را خلالی خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود، حالا گوشت گردن را اضافه کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم:

بعد از اینکه گوشت تغییر رنگ داد آن را برگردانید تا سمت دیگرش هم با پیاز تفت بخورد. زردچوبه را اضافه کرده و بعد از چند تفت آب را بریزید و اجازه دهید شروع به جوشیدن کند، شعله را کم کنید و اجازه دهید گوشت برای چند ساعت بپزد. یک تکه چوب دارچین داخل آن بیندازید ولی نمک را در اواخر پخت اضافه نمایید زیرا نمک باعث دیرپز شدن گوشت میشود.

باقالی پلو

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت گردن

مرحله سوم

در این فاصله که گوشت در حال پخته شدن است باقالی پلو را آماده نمایید، برنج را از قبل شسته و برای 2 ساعت با آب و نمک بخیسانید.

حالا قابلمه ای را با آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد باقالی ها را بریزید و برای 10 دقیقه بجوشانید، سپس برنج را اضافه کنید و طبق دستور آن را آبکش نمایید.

مرحله چهارم

قابلمه را چرب کرده و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود سپس سیب زمینی های زعفرانی را ته قابلمه بچینید.مقداری از باقالی پلو را داخل قابلمه بریزید و روی آن کمی شوید، روغن و زعفران بپاشید و هم بزنید، دوباره مقداری باقالی پلو بریزید و باز هم کمی شوید ، روغن و زعفران بپاشید و هم بزنید تا زمانی که مواد تمام شود. بعد از اینکه مواد باقالی پلو به‌خوبی با هم مخلوط شدند دم کنی را روی در قابلمه قرار داده و آن را روی شعله ملایم بگذارید تا دم بکشد.

 طرز تهیه باقالی پلو مجلسی

دستور پخت باقالی پلو با گردن

دقت داشته باشید اگر از شوید تازه استفاده میکنید زمانی که برنج و باقالی در حال جوش هستند شوید را در آخر به قابلمه اضافه کرده و بعد از یکی دو جوش آبکش نمایید، ولی اگر شوید خشک استفاده میکنید طبق دستور بالا آن را لابه لای باقالی پلو بپاشید.

مرحله پنجم:

بعد از اینکه برنج را برای دم کشیدن روی گاز گذاشتید به خورش گردن سر بزنید تا آب آن اندازه باشد، بعد از اینکه گوشت به‌خوبی پخت و جا افتاد آن را در ظرف مناسبی بکشید و چوب دارچین را از داخل آن خارج نمایید. باقالی پلو را هم داخل دیس بکشید و با گوشت گردن سرو نمایید.

نکات تکمیلی در مورد باقالی پلو با گردن

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 2 ساعت و
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت میباشد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

باقالی پلو با گردن ، طرز تهیه باقالی پلو با گردن رستورانی در خانه

4.2118
این مطلب مفید بود ؟9919
منبع : بخش آشپزی نمناک/ک
2 نظر به ثبت رسیده است
علی1400-09-03
باقالی پلو با گوشت گردن از لذیذ ترین غذاهاست
40
مصی1400-09-03
اگر گوشت را تفت ندهیم و داخل آب بپزیم مزه اش بد میشود؟
160
وبگردی