خواص و فواید انگور
انگور میوه ای بسیار محبوب در میان همگان است و از خواص و فواید بسیار بالایی برای پیشگیری از برخی بیماری ها و سلامتی جسمانی برخوردار است که از آنها بی خبرید.

تمام خواص و فواید میوه، غوره و برگ انگور برای سلامتی، زیبایی و درمان

انگور به عنوان "ملکه میوه ها" مشهور است و به سه نوع براساس رنگ قرمز، سبز و سیاه آبی طبقه‌بندی می شود. این میوه لذیذ نه تنها مزه خوبی دارد بلکه بسیار مفید و حاوی ویتامین C می باشد. انگور، شکر ساده ای است که انرژی فوری و آنتی اکسیدان ها را فراهم می کنند و ضد التهاب می باشد.

ترکیبات شیمیایی انگور

برگ مو حاوی ساکارز، لوولز Levulose، اینوزیت Inosite، مواد نشاسته ای و تعدادی اسیدهای آلی است.

غوره دارای اسیدهای آلی مانند:اسید مالیک، اسید فرمیک، اسید سوکسینیک Succinique Acid، اسید اگزالیک، اسید گلیکولیک Glycolic Acid و قند می باشد.

دم خوشه انگور دارای تانن، مواد رزینی، تارتارات پتاسیم و اسید های آلی است.

خواص انگور

خواص و فواید فوق‌العاده انگور

ترکیبات موجود در انگور رسیده

  • فسفر 0/4 میلی گرم
  • آهن 0/4 میلی گرم
  • آب 75 گرم
  • پروتئین 1/3 گرم
  • سدیم 3 میلی گرم
  • پتاسیم 175 میلی گرم
  • مواد قندی 20 گرم
  • کلسیم 12 میلی گرم
  • ویتامین آ 100 گرم
  • ویتامین ب 2 0/03 میلی گرم
  • ویتامین ب 1 0/05 میلی گرم
  • ویتامین ب 3 0/3 میلی گرم
  • ویتامین ث 4 میلی گرم

فواید انگور

تمامی فواید و خواص انگور

ترکیبات موجود در پوست انگور

دارای تانن، تارتارات پتاسیم، اسید های آزاد و مواد معدنی می باشد.

ترکیبات موجود در هسته انگور

در هسته انگور مقداری روغن و تانن موجود است. روغن هسته انگور Grape seed oil به رنگ زرد مایل به سبز است که این روغن فاقد بو و دارای طعمی مطبوع می باشد. روغن هسته دارای تری گلیسیرید، اسید اولئیک، اسید پالمیتیک، اسید لینولئیک، اسید استئاریک و اسید آراشیک می باشد.

ترکیبات پوست انگور

ترکیبات موجود در پوست و هسته انگور

فواید انگور و خواص این میوه برای زیبایی و جوانی پوست

انگور، اکسیری برای پوست است مصرف منظم و کاربرد انگور می تواند پوست نرمی به ما بدهد. پس سعی کنید از آن استفاده کنید؛ البته با روش های صحیح و مناسب که در این بخش از سلامت نمناک به آنها پرداخته شده است.

محافظت در برابر آفتاب سوختگی از خواص انگور

گاهی اوقات، نور خورشید آنقدر شدید است که حتی اگر از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، دچار آفتاب سوختگی می شوید. نگران نباشید طبیعت برای همه مشکلات راه حل دارد. انگور، یک درمان خانگی عالی برای آفتاب سوختگی است. می توانید انگور را به آرامی له و روی موضع بمالید 30 دقیقه بعد با آب سرد بشویید.

جلوگیری از آفتاب سوختگی

انگور برای محافظت در برابر آفتاب سوختگی

انگور برای جلوگیری از سالخوردگی و پیری زودرس

انگور پوست را شفاف و از پیری پوست جلوگیری می کند به جای استفاده از محصولات شیمیایی از انگور استفاده کنید، آنها آنتی اکسیدان های عالی هستند.

باید انگور را له و به طور دورانی روی صورت بمالید پس از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

انعطاف پذیری پوست از خواص انگور

برای اینکه پوست نرم و منعطفی داشته باشیم به وسایلی مانند محصولات نوزاد یا لوازم آرایشی متوسل می شویم. اما آیا می‌دانستید که انگور عامل بسیار خوبی هستند که می توانند پوست را نرم کنند؟ اگر انگور را در رژیم غذایی خود بگنجانید هرگز مجبور نیستید از این محصولات استفاده کنید.

آن را به آرامی روی صورت بمالید و با آب سرد بشویید.

خواص انگور برای پوست

خواص باورنکردنی انگور

انگور برای مبارزه با رنگ نامطلوب پوست

بسیاری از ما برنزه کردن ناخوشایند را تجربه کرده ایم با چهره ای که تکه‌تکه و بی رنگ به نظر می رسند. اما خوشبختانه انگور سبز در درمان رنگ نامطلوب پوست بسیار مؤثر هستند.

برای این منظور می توانید آب انگور و یا خمیر تازه فشرده آن را روی پوست بمالید و اجازه دهید خشک شود در آخر آن را با آب سرد بشویید.

کمک انگور به روشن کردن اسکارها

دوره نوجوانی مرحله ای است که روی پوست بسیاری افراد، آکنه می زند. با این حال، همچنان که بزرگ می شویم، به نظر می رسد که به تدریج ناپدید می شوند. اما جای زخم ها هرگز نمی روند. اما نگران نباشید، انگور می تواند کمک کند جای زخم ناشی از آکنه را کاهش دهید.

تمام مواد (انگور سبز، زاج، نمک) را مخلوط کرده و آنها را در یک فویل بپیچید. سپس آنها را 15 دقیقه در فر بگذارید و این عصاره انگور را روی صورت بمالید و 15 دقیقه بعد با آب گرم بشویید.

فواید انگور برای سلامتی

خواص انگور برای مو

انگور برای درمان ریزش مو

قبلا می‌دانستیم انگور سبز برای درمان مشکلات پوستی عالی است. اما آیا می‌دانستید انگور سیاه می تواند برای مو ها شگفت انگیز باشد؟ انگور سیاه می تواند موها را براق و قوی سازد. دیدن دسته ای از مو هنگام شانه زدن برای افراد ترسناک است. برای متوقف کردن ریزش مو از انگور استفاده کنید زیرا بسیار مفید است. انگور را له و به موها بمالید، اجازه دهید قبل از شستن مدتی بماند.

درخشش مو های مرده از خواص انگور

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، موها را خشک و شکننده می کند؟ آیا موهای مشکی رنگ طبیعی خود را از دست می دهند؟ اگر اینطور است، زمان آن است که از درمان انگور برای موها استفاده کنید؛ به همین منظور انگور سیاه را بکوبید و کنار بگذارید؛ با آرد نخود و شنبلیله خمیری تهیه کنید و روی موها بمالید بعد از 15 دقیقه با آب بشویید.

فواید انگور برای مو

انگور مناسب برای درخشش مو

انگور برای پرپشت شدن مو

دانه های انگور برای پر پشت شدن مو استفاده می شود. پس چرا این راه حل آسان را امتحان نمی کنید تا موهای ضخیم و زیبایی داشته باشید؟

دانه انگور، شنبلیله، فلفل را تا زمانی که پودر شوند بکوبید؛ این پودر را به روغن ولرم اضافه کرده و آن را 10 دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید، سپس آن را بشویید و دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

انگور برای مبارزه با شوره سر

انگور سیاه می تواند از خارش و شوره سر جلوگیری کند. برای تسکین فوری از پوست سر خشک، انگور سیاه را خمیر کرده و روی موها بمالید. بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.

درمان میگرن با آب انگور

آب انگور طبیعی، داروی خانگی قدیمی برای میگرن است. بنابراین، دفعه بعد که سر درد گرفتید یک لیوان آب تازه انگور مصرف کنید. این کار شما را از دردهای طاقت فرسا معاف می کند. خوردن آب آن در اوایل صبح بدون اضافه کردن آب و یا هر نوع شیرین کننده بهترین نتیجه را خواهد داشت.

درمان میگرن با آب انگور

آب انگور برای درمان میگرن

درمان بیماری آلزایمر از خواص انگور است

انگور در افزایش سلامت مغز و به تاخیر انداختن بیماری های عصبی مانند آلزایمر مفید هستند. بنابراین، مصرف انگور به طور مرتب می تواند فرد را در مقابل اختلالات مغزی محافظت کند.

انگور برای جلوگیری از سوء هاضمه

نفخ و سوزش معده را می توان با مصرف یک لیوان آب انگور درمان کرد. همچنین می تواند از سوء هاضمه جلوگیری کند.

خواص مصرف انگور

جلوگیری از سوء هاضمه با استفاده از انگور

انگور برای مبارزه با سرطان سینه

مطالعه اخیر نشان می دهد آب انگور به جلوگیری از سرطان پستان کمک می کند. بنابراین، اگر می خواهید از خود در برابر بیماری های کشنده محافظت کنید، لازم است هر روز یک لیوان آب خوشمزه انگور بنوشید.

انگور برای جلوگیری از انحطاط چشم

چشم ها آینه روح هستند. بنابراین، باید دقت بیشتری در حفاظت از آنها داشته باشیم. خوردن انگور را شروع کنید تا از این اندام حسی محافظت کنید.

انگور برای چشم

خواص انگور برای چشم

انگور برای مبارزه با دیابت

آیا شکر دوست دارید اما از خطر دیابت می ترسید؟ انگور گزینه بسیار خوبی است. آنها در پیشگیری از دیابت مفید هستند.

انگور برای کاهش کلسترول خون

مصرف منظم انگور می تواند به تنظیم سطح کلسترول خون کمک کند. بنابراین به جای انتخاب بدون فکر محصولاتی که ادعا می کنند سطوح کلسترول را کنترل می کنند، از انگور در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

انگور برای کاهش کلسترول

کاهش کلسترول خون با استفاده از انگور

درمان اختلالات کلیوی با انگور

انگور به کاهش بیماری های کلیوی، از جمله سنگ و مشکلات دیگر مربوط به این اندام کمک می کند.

درمان آسم از خواص انگور

بادهای موسمی و پاییز دشوارترین فصل برای بیماران آسمی به دلیل بادهای شدید و آلرژی های غذایی هستند. انگور ارزش درمانی عالی برای آسم دارد. سعی کنید در این فصل آن را مصرف کنید و تفاوت را ببینید.

انگور برای آسم

انگور مؤثر در درمان آسم

کمک انگور به مبارزه با فلج اطفال و تبخال

انگور همچنین به بهبود سریع عفونت های ویروسی مثل:فلج اطفال و تبخال کمک می کند. کودکانی که انگور را مصرف می کنند به طور منظم شانس کمتری نسبت به مبتلا شدن به فلج اطفال دارند.

درمان یبوست یکی از خواص انگور

یبوست حس دردناکی است اما برای درمان آن می توانید سالاد میوه بخورید. انگور در درمان یبوست بسیار مؤثر است.

خواص و فواید هسته انگور

  • هسته انگور قابض و برطرف کننده اسهال است.
  • خوردن هسته انگور ترشح ادرار و اسپرم را کم می کند.

نکته : هسته انگور برای آنهایی که مثانه و کلیه ضعیف دارند مضر است.

فواید هسته انگور

هسته انگور چه خواصی دارد؟

خواص و فواید غوره انگور

  1. غوره از نظر طب قدیم ایران سرد و قابض است و در درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه ها مفید است.
  2. آب غوره برای درمان چاقی مفرط مفید است؛ پس افرادی که قصد کاهش وزن دارند با مشورت پزشک می توانند مصرف کنند.
  3. بیماری اسکوربوت که به علت مقدار کم ویتامین C در بدن می باشد با آب غوره درمان می شود.
  4. در دفع زردی و ترشی آن نیز برای درمان رماتیسم و سیاتیک مؤثر است.
  5. خوردن آب غوره بلوغ دختران را جلو می اندازد و قاعده را باز می کند.
  6. آبغوره حرارت و صفرای بدن را دفع می کند و روده ها را ضد عفونی می کند و تقویت کننده کبد است.
  7. برای دفع کرم از روده و تقویت معده باید به مدت 5 روز آش آبغوره همراه با زیره سیاه مصرف کنید؛ البته در این مدت باید از خوردن غذاهای سنگین اجتناب نمایید.
  8. آبغوره درمان کننده پا درد و کمر درد می باشد؛ برای معالجه می توان به مدت 10 روز آش آبغوره مصرف نمود، فراموش نکنید از خوردن غذاهای سنگین در این مدت باید خودداری کرد.
  9. غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی کننده بدن نیز هست. سعی کنید غوره خالی را نخورید چون روی معده اثر سوء می گذارد.

نکته : خانم های باردار از خوردن غوره زیاد خودداری کنند، چون غوره مدر است و امکان دارد موجب سقط جنین شود.

فواید غوره انگور

فوایدی که غوره انگور دارد

انتخاب و نگهداری انگور

انتخاب و خرید انگور خوب باکیفیت

کیفیت یک محصول در صورتی مهم است که بتوانید بیشترین مزیت را از آن بگیرید. همیشه میوه هایی را انتخاب کنید که چاق، سالم، خوش رنگ و محکم به ساقه متصل باشند. بهترین راه برای اطمینان از اینکه می خواهید انگور تازه بخرید، این است که خوشه را بگیرید و تکان دهید. اگر انگور از ساقه جدا شود به این معنی است که آنها مدتی طولانی انبار شده اند و نباید خورده شوند.

خوشه های سبز یا سفید، شیرین ترین هستند. ممکن است رنگ زرد و رنگ های کهربایی داشته باشند، در حالی که خوشه های قرمز باید بدون رنگ سبز باشند. گاهی اوقات انگور یک روکش سفید روی سطح خود دارد. این روکش، یک ماده طبیعی بی ضرر است که در برابر از دست دادن رطوبت، قارچ، و پوسیدگی حفاظت می کند.

 نگهداری انگور

نگهداری و انتخاب انگور خوب

نگهداری میوه انگور

از خرید انگورها با پوست نرم و یا قهوه ای دوری کنید. زیرا نشانه فریز و خشکی آن است. انگورها را نشسته و در پلاستیک یا ظروف درب بسته نگه دارید و در یخچال بگذارید؛ انگور یک هفته می ماند اما کیفیتش را از دست می دهد.

انگور، مانند میوه های دیگر، می تواند تازه یا منجمد مصرف شود. آنها باید 30 دقیقه قبل از خوردن غذا از یخچال خارج شوند تا به دمای ایده آل حدود 60 درجه برسند.

علاوه بر تنقلات، انگور نیز می تواند بخشی از وعده های شما را تشکیل دهد. اضافه کردن انگور یخ زده به پاستا، مرغ، سیب زمینی شیرین، یا ماهی که می توان در کنار نان امتحان کنید.

انگور را به همراه پنیر، پیاز شیرین بریده شده و آویشن تازه، می توان با یک تکه نان استفاده کرد.

پانچ انگور مقوی و خوشمزه

مواد لازم برای پانچ انگو:

  • پره های گریپ فروت یا پوره هلو:1 لیوان
  • آب لیمو:2 قاشق سوپ خوری
  • آب انگور:4 لیوان
  • آب گریپ فروت:1 لیوان
  • آب گازدار (سودا) خنک:2 لیوان

طرز تهیه پانچ انگور:

داخل ظرفی آب گریپ فروت، آب انگور و آب لیمو را با هم مخلوط کرده و بگذارید داخل جایخی تا زودتر خنک شود.

به مخلوط نوشیدنی سرد شده، آب گازدار و پوره هلو یا گریپ فروت را اضافه کنید و خوب هم بزنید. نوشیدنی شما آماده است و تا قبل از گرم شدن آن را سرو کنید.

فواید و خواص انگور ؛ میوه ، غوره و هسته + ماسک های زیبایی انگور

4.6727
این مطلب مفید بود ؟66859
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
وبگردی