دفع سنگ کلیه
برای دفع سنگ کلیه روش های زیادی وجود دارد و شما می توانید با مصرف داروهای خانگی و گیاهی سنگ کلیه را در عرض چند روز در سریع ترین حالت ممکن دفع کنید.

دفع سنگ کلیه با نوشیدن دلستر و آبلیمو

سنگ کلیه بیماری بسیار دردناکی است که در مردان بیش از زنان است و خود را با درد در ناحیه پهلو نشان می دهد و می تواند سبب کاهش یا توقف ادرار در افراد شود.

سنگ های کلیه از باقیمانده املاح و مواد شیمیایی که فرد به همراه مواد غذایی یا مایعات مصرف می کند در مثانه یا کلیه ایجاد می شود.

بی توجهی به بیماری سنگ کلیه می تواند سبب نارسایی کلیه، درد شدید، خونریزی از کلیه، خارج نشدن مواد سمی از بدن توسط ادرار و تجمع سم در بدن و حتی مرگ شود.

به همین دلیل باید فرد مبتلا به سنگ کلیه اقدامات درمانی لازم را انجام داده و تحت نظر متخصص قرار داشته باشد.

دفع سنگ کلیه

دفع سنگ کلیه بسیار دردناک است اما خوشبختانه می توان با خوردن مواد غذایی مناسب به دفع سنگ کلیه کمک کرد. در این بخش از نمناک به روش دفع سنگ کلیه با نوشیدن دلستر و آبلیمو و دیگر روش های طبیعی درمان می پردازیم.

انواع سنگ کلیه

سنگ های کلیه گونه های مختلفی دارند از جمله:

  • سنگ های اگزالات کلسیم
  • فسفات کلسیم
  • سنگ استرویت (struvite)
  • اسید اوریک و سیستین

انواع سنگ کلیه

مهم ترین دلایل تشکیل سنگ کلیه

  • رژیم غذایی سرشار از اگزالات و فاقد مواد مغذی
  • مصرف مکمل های کلسیم مصنوعی که بعضی اوقات نمی توانند به خوبی جذب شوند
  • کم آبی بدن
  • عوامل ژنتیکی
  • عدم تعادل pH بدن و اسیدی بودن آن
  • عدم تعادل الکترولیت ها
  • چاقی
  • برخی از داروها
  • کمبود مواد معدنی و مواد مغذی
  • عفونت ها
  • بی تحرکی
  • اختلالات تیروئید که سبب تولید مقدار زیادی هورمون پاراتیروئید و افزایش سطح کلسیم می شود.

چاقی و سنگ کلیه

درمان گیاهی سنگ کلیه

سنگ کلیه از بیماری های شایعی است که برای درمان و جلوگیری از این بیماری می توان از درمان های گیاهی استفاده کرد.

1. دفع سنگ کلیه با نوشیدن دلستر و آبلیمو

بسیاری از بیماران کلیوی می پندارند که نوشیدن آب به سلامت کلیه های آنها کمک می کند و شروع به نوشیدن آب زیاد می نمایند اما باید بدانید که میزان مصرف آب در افراد سالم در حد هشت لیوان کفایت می کند و نوشیدن آب زیاد در هنگامی که فرد دچار نارسایی کلیه باشد فشار مضاعفی را به کلیه های او وارد می کند و برای کلیه ها مضر است.

پیش از این هم در بخش سلامت نمناک گفتیم که درست است نوشیدن زیاد آب در جا به جایی سنگ کلیه به میزان اندک تاثیر دارد، اما هرگز نمی تواند هسته مرکزی سنگ را بشکند و سنگ را دفع کند.

برای دفع سنگ کلیه نوشیدن مایعات همراه آب لیمو به ویژه نوشیدن دلستر تلخ و آبلیمو بسیار موثر است زیرا مصرف آبلیمو سبب شکستن سنگ کلیه می شود و نوشیدن دلستر تلخ سبب می شود دفع بدنه شکسته شده سنگ و شن در کلیه ها می گردد.

درمان سنگ کلیه

2. دفع سنگ کلیه با عرق خارشتر

نوشیدن نصف لیوان عرق «خار شتر» در وعده های صبح و شب می تواند به از بین رفتن سنگ ایجاد شده کمک زیادی کند.

3. دفع سنگ کلیه با مصرف خربزه

مصرف خربزه کمک زیادی به از بین رفتن سنگ کلیه می کند. خربزه را به همراه دانه های آن در مخلوط کن بریزید و میکس کنید و به صورت مخلوط دو وعده در روز استفاده کنید.

4. دفع سنگ کلیه با مصرف روغن بادام

مصرف روغن بادام تاثیر بسزایی در دفع سنگ کلیه دارد. افراد می توانند با مصرف یک قاشق چای خوری روغن بادام به مدت 10 روز سنگ ایجاد شده را از بین ببرند.

روغن بادام

5. دفع سنگ کلیه با برگ توت فرنگی

برگ توت فرنگی به درمان سنگ کلیه کمک می کند. 40 گرم از برگ توت فرنگی را با یک لیتر آب به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشانند. سپس، این محلول را هر 5 ساعت یک بار بنوشید.

6. دفع سنگ کلیه با آب کرفس

نوشیدن نصف استکان آب کرفس ترکیب شده با عرق بهارنارنج قبل از هر غذا به دفع سنگ کلیه کمک می کند.

7. دفع سنگ کلیه با دانه خرمالو

یکی دیگر از درمان های سنگ کلیه استفاده از دانه بوداده خرمالو است ، اینگونه که دانه خرمالوی بو داده شده را آسیاب کنید و یک قاشق چای خوری از پودر آن در یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه دم کنید. خوردن این نوشیدنی به مدت 3 روز برای رفع سنگ کمک کننده است.

هسته خرمالو

8. دفع سنگ کلیه با پنیرک

افراد مبتلا به سنگ کلیه 100 گرم از برگ پنیرک را در یک و نیم لیتر آب بجوشانند و بعد از 2 تا 3 دقیقه جوشیدن، آن را صاف کنند و در یک لیوان بریزند و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به این نوشیدنی بیافزایند و آن را قبل از هر غذا بنوشند.

معجزه دلستر و آبلیمو برای دفع سنگ کلیه + 7 نسخه گیاهی دیگر

4.3250
این مطلب مفید بود ؟21337
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ/م.ح
برچسب : سنگ کلیه
وبگردی