تشخیص چرم طبیعی
تشخیص چرم طبیعی و اصل از مصنوعی کار چندان سختی نیست با چند ترفند ساده میتوانید چرم مصنوعی را شناسایی کنید.

روش های تشخیص چرم طبیعی از تقلبی

کیف، کفش و لباس چرمی از دیرباز بین ما ایرانی ها طرفدار داشته تا به امرزو، اما گاهی تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی برای افراد سخت میشود و نمیدانند پولی که پرداخت میکنند برای چرم طبیعی است یا مصنوعی زیرا فروشندگان چرم مصنوعی را نیز به قیمت چرم طبیعی میفروشند. به همین منظور در این بخش از دنیای مد نمناک ترفندهای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی را به شما میگوییم.

تشخیص چرم طبیعی

ترفندهای تشخیص چرم طبیعی

1- چرم طبیعی نرم و دارای انعطاف است در حالی که چرم مصنوعی پلاستیکی و خشک تر است و شما با لمس کردن میتوانید چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهید.

2- چرم طبیعی شناسنامه دارد و شما میتوانید هنگام خرید شناسنامه آن را از فروشنده بخواهید در این صورت خیال تان راحت است که چرم طبیعی خریده اید.

تشخیص چرم مرغوب

تشخیص چرم مرغوب و تقلبی

3- چرم طبیعی طرح های غیر تکراری دارد و قابل دنبال کردن نیست، اگر چرمی را مشاهده کردید که طرح های منظم و تکراری داشت مطمئن باشید که پرسی و مصنوعی است.

4- با بو کردن چرم میتوانید به طبیعی یا مصنوعی بودن آن پی ببرید، چرم مصنوعی بوی پلاستیک میدهد.

ویژگی چرم طبیعی

تفاوت چرم اصل و مصنوعی

5- پوشش پشت چرم را که نگاه کنید متوجه مصنوعی بودن آن میشوید زیرا پشت چرم های مصنوعی نخ های رشته ای و توری دارد در حالیکه پشت چرم های طبیعی پرزی است.

6- چرم طبیعی در برابر حرارت نیمسوز میشود بوی آن شبیه موی سوخته است اما چرم مصنوعی در برابر حرارت میسوزد و بوی پلاسیک میدهد.

چرم اصل و مصنوعی

چرم اصل چه ویژگی هایی دارد؟

7- وقتی روی چرم طبیعی کمی آب بریزید متوجه میشوید که در چند ثانیه آب را جذب میکند اما اگر چرم مصنوعی باشد آب روی آن میماند.

 

چگونه چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهیم؟ + 7 ترفند

4.498
این مطلب مفید بود ؟8711
منبع : بخش دنیای مد نمناک /ح
برچسب : مدل کفش
وبگردی