صحیح حمام کردن

روش صحیح حمام کردن و نکات مهم استحمام درست

کد مطلب : 389تعداد نظرات : 5 نظرزمان مطالعه : 4 دقیقه
حمام کردن اصول خاص خود را دارد آیا می دانستید شستن صحیح بدن از پایین به بالاست! با این کار از آسیب های مغزی جلوگیری می کنید.

بهترین روش و نکات برای حمام کردن صحیح و سالم

تفکر اغلب ما از حمام کردن یک فرآیند ساده دوش گرفتن و شامپو زدن است در صورتی که استحمام کردن نیز نکاتی و اصولی دارد که می بایستی رعایت شود. باید توجه داشته باشید برخی افراد مسن تر به هنگام استحمام احساس بی حسی و رخوت می کنند.

آیا تا به حال حدس زده اید که چرا؟ به معنی این نیست که افراد مسن از نظر فیزیکی بیمار هستند. این دلیلی متفاوت دارد که همه باید درباره آن بدانند. امروز ما در این بخش از سلامت نمناک روش صحیح حمام کردن را بیان می کنیم به طوری که با سلامتی تان تناقض نداشته باشد یا احساس ناراحتی نکنید.

نکته:استفاده از دوش در حمام در حال حاضر رایج شده است! 8 تا 10 بار آب را روی سر و سپس بر روی بدن می ریزید. آیا می دانید این چیزها می تواند زندگی را به خطر بیندازد ؟ بسیاری از شما آن را شوخی در نظر می گیرید.

دوش گرفتن

روش صحیح حمام کردن :

بهترین روش برای استحمام باید از روی پا شروع شود. ابتدا، آب روی پاهای خود و سپس روی ران و بقیه بدن بریزید. این را باید از پایین به بالا انجام داد.

سرانجام، باید آب را روی سر ریخت. انجام این کار فقط یک دقیقه طول می کشد، اما این فعالیت یک دقیقه ای می تواند زندگی ها را نجات دهد! همه ما می دانیم که چنین چیزهایی بدون منطق و یافته های علمی بی اساس هستند و هیچ کس موافقت نخواهد کرد. حالا باید دلیل علمی این را بگوییم.

حمام کردن

دلیل علمی برای فرآیند حمام کردن صحیح:

میدان الکتریکی در همه جا و در بدن ما وجود دارد! به خاطر گذر پیوسته و جریان خون، در بدن ما یک میدان الکتریکی ایجاد می کند. زمانی که از بالا به سمت پایین از سر تا انگشتان پا آب می ریزید سالم است. مغز ما رگ های بسیار کوچکی دارد و جریان خون در آن ادامه پیدا می کند.

اگر فردی، یک لیوان آب را مستقیما روی سر خود بریزد، آن رگ ها باعث کاهش لخته شدن خون در آنجا می شود. انجام این کار برای سال ها، به کندی مغز ما را مسدود می کند که یکی از دلایل اصلی برای فلج یا خونریزی مغزی در سنین بالاتر است.

وقتی مساله شدید می شود، قلب ما باید سریع تر از واکنش به مغز کار کند. بنابراین ضربان قلب ما افزایش می یابد، که به سرعت منجر به سکته، سکته قلبی و چیزهای دیگر می شود. همان چیزی که برای یک کودک کوچک اتفاق می افتد وقتی که او قادر به تحمل آب نیست و احساس لرزش می کند.

علل علمی حمام

جزئیات و نکاتی برای روش صحیح حمام کردن

1. استفاده از آب ولرم

متخصص پوست در مرکز پزشکی می گوید ممکن است حمام بخار گرم احساس فوق العاده ای بدهد، اما آب داغ رطوبت پوست را خشک می کند. آب داغ بیشتر روغن های طبیعی بدن را از بین می برد، بنابراین اگر واقعا نیاز دارید، حداکثر دو دقیقه در آب گرم قرار بگیرید و سپس آن را ولرم کنید.

آب ولرم

2. حمام کوتاه داشته باشید

دوش به طور ایده آل پنج تا 10 دقیقه طول خواهد کشید. به خاطر داشته باشید همه چیز در مورد کیفیت است نه کمیت دوش گرفتن دو بار در روز می تواند به طور جدی پوست را خشک کند. با این که به نظر می رسد آب بیشتر به معنی رطوبت بیشتر است، اما در حقیقت برعکس است دوش گرفتن زیاد پوست را خشک تر می کند.

3. لیف را کنار بگذارید

لیف ها همیشه در حمام آویزان هستند و به دلیل فضای مرطوب رشد باکتری ها را زیاد می کند به همین خاطر بهتر است از دست هایتان برای شست و شو استفاده کنید.

وسایل حمام

4. محل های مورد نظر را تمیز کنید

واقعا باید محل های کثیف را تمیز کنید آن محل هایی که غدد تعریق بالایی دارند، مانند کشاله ران، کفل، زیر سینه ها و زیربغل و مو ها را بیش از حد نشویید.

5. بیش از اندازه موها را نشویید

این نکته ی مهم را پیش از این در بخش رازهای داشتن موهای سالم و پرپشت در بخش سلامت نمناک گفته بودیم که مو از سلول های مرده تشکیل شده است و به اندازه بقیه پوست ما نیازی به شستن ندارد.این که چه طور مرتب می شویید به نوع موی شما بستگی دارد.

شستن اغلب اوقات می تواند باعث خشک شدن شود، به خصوص برای افراد با موهای خاکستری و یا موهای رنگی، که تمایل به خشک تر شدن دارد.

شستن موها

6. اما مو ها را خیلی کم هم نشویید

متخصصان امراض پوستی می گویند برخی مردم خیلی کم موها را می شویند که باعث تجمع شوره سر می شود. مردم اغلب به شستن پوست سر بی توجهی می کنند که منجر به پوسته پوسته شدن و قرمزی پوست می شود.

7. روی بخش های خشک پوست تمرکز کنید

بازوها و پاهایتان همیشه به صابون نیاز ندارد. برای یک دوش سریع، روی زیربغل و کشاله ران تمرکز کنید.

حمام سریع

8. اگر ژیلت می زنید، این کار را آخر انجام دهید

ژیلت زدن باید در پایان دوش اتفاق بیفتد تا موها خیس شوند اما از شدت گرما و بخار بیش از حد متورم نشوند، که باعث ورم مو می شود که بعدا منجر به فرو رفتن موها زیر سطح پوست می شود.

9.استفاده از سنگ پا

همانند ژیلت زدن در آخر حمام استفاده از سنگ پا در فضای مرطوب و گرم پوست را نرم و سلولهای مرده را از بین می برد.

روش صحیح حمام کردن و نکات مهم استحمام درست

4.41825
این مطلب مفید بود ؟1623202
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : nbcnews / quora / greatist / بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /م.ح
برچسب : حمام کردن
5 نظر به ثبت رسیده است
سمیه1397-03-09
با سلام و تشکر از مطالب مفیدشما.یه سوالی داشتم نمک حمام نوع خاصی از نمک هست یا همون نمک خوراکی هم میشه.
6633
عذرا1396-09-10
بسیار عالی و آموزنده بود.تشکر
3417
حسین 1396-06-06
عالی بود
3114
ﻫﻠﻰﺍ1396-04-05
ﻣﻂﺎﻟﺐجﺟﺪﻯﺩﻯ ﺩﺍﺷﺖ . ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻪ ﻋﺎﻟﻰ ﺑﻮﺩ . ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ !
4419
کریم1396-02-03
درمورد حمام چیزهای زیادی آموختم از تهیه کننده و نویسنده ممنونم
6914
وبگردی