دفع امواج وای فای
امواج وای فای برای بدن بسیار مضر می باشند راه های بسیاری برای استفاده از اینترنت وجود دارد که می تواند عوارض اشعه وای فای را دفع کند.

آیا واقعا نیاز دارید از خود در برابر اشعه های وای فای محافظت کنید؟

امروزه بسیاری از تکنولوژی های بی سیم جدید، در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. تحقیقات علمی نشان می دهد که اشعه وای فای و تلفن های همراه باعث ایجاد خطراتی روی سلامتی می شوند، بنابراین عاقلانه است که تماس با اشعه را به حداقل برسانیم.

حدس می زنم اولین سوالی که باید پرسیده شود این است که اشعه وای فای چیست؟

دستگاه های وای فای، اشعه رادیو فرکانس را منتشر می کند؛ در غیر این صورت به عنوان اشعه مایکروویو شناخته می شود. بیشتر روترهای بی سیم و دستگاه های بی سیم مشابه، یک میدان از اشعه بی سیم را در فاصله 24/7متر منتشر می کنند.

این اشعه چنانچه پیش از این در بخش سلامت نمناک گفته بودیم،مایکروویو است و دقیقا همان نوع اشعه ای می باشد که مایکروویو برای طبخ غذا از آن استفاده می کنند. زمانی که غذا را در مایکروویو قرار می دهید و با اشعه مایکروویو گرم می کنید، اصطکاک مولکولی ایجاد شده و غذا گرم می شود، این روش "اثر گرما" یا "اثر گرمایی" نامیده می شود. 

دستگاه های وای فای مانند مودم بی سیم و کامپیوترهای بی سیم شامل فرستنده هایی هستند که از این نوع اشعه مایکروویو استفاده می کنند تا اطلاعات را در هوا که اثر گرمایش مشابهی بر روی بدن دارند، ارسال کنند.

لوئیس هرنان یکی از دانشجویان دانشگاه نیوکاسل انگلستان، مجموعه ای از عکس ها را با استفاده از دستگاه کیرلیان ایجاد کرده است که می تواند نشان دهنده توانایی سیگنال های بی سیم با توجه به رنگ باشد.

عوارض وای فای

آیا استفاده از وای فای برای سلامت ما ایمن است؟

کل بحث، پیرامون ایمنی اطراف این اثر گرمایشی است. برای افراد در اغلب موارد، هیچ اثر گرمایشی وجود ندارد. در یک طرف صنعت مخابرات و منافع مقرره دیگری وجود دارد که می گویند هیچ اثر گرمایشی قابل مشاهده با وای فای و دستگاه های مشابه وجود ندارد، بنابراین نشان دهنده ایمنی این فن آوری ها است و از طرف دیگر، در حال حاضر هزاران مطالعه بررسی شده توسط دانشمندان در سراسر جهان نشان می دهند که اشعه وای فای به طور بالقوه مضر است زیرا این موضوع تنها در مورد اثر گرما نیست، بلکه در مورد تاثیرات بیولوژیکی مضرتر آن است. 

عوارض اشعه وای فای برای انسان

تاثیرات بیولوژیکی اشعه وای-فای

تحقیقات مستقل، یک لیست طولانی از تاثیرات بیولوژیکی اشعه وای فای را نشان می دهد که عبارتند از:

  • افزایش نفوذ پذیری جریان خون مغز
  • اختلال در متابولیسم گلوکز مغز
  • شکستن زنجیره ای DNA
  • تولید پروتئین های استرس
  • اختلال متابولیسم سلول

این مطالعات همچنین نشان می دهند که اشعه وای فای معمولا باعث بروز علائمی نظیر خستگی، عصبانیت ، سردرد مداوم روزانه و اختلالات هاضمه می شود. تمام این موارد ممکن است ناخوشایند به نظر برسد اما نگرانی بزرگ تر این است که نتیجه این تاثیرات مضر بیولوژیکی، بیماری های تهدید کننده و خطرناک می باشد.

بیماری های جدی و خطرناکی که اشعه وای-فای ایجاد می کند

هزاران مطالعه در رابطه با آلودگی وای فای و ایجاد بیماری های جدی، ابتلا به موارد زیر را نشان می دهد:

سازمان بهداشت جهانی اشعه وای فای را به عنوان گروه 2 سرطان زا طبقه بندی کرده است.

مضرات وای فای

حفاظت از خود در برابر اشعه وای فای

فواید حفاظت از خود در برابر اشعه وای فای چیست؟ 

افراد این فواید را در صورت حذف / کاهش قابل توجه اشعه وای فای در محیط گزارش می کنند:

  • بهبود خواب
  • داشتن انرژی بیشتر
  • احساس بهتر
  • اتاق خنک تر
  • احساس درد کمتردر پوست بدن 
  • نداشتن مزه آهن در دهان
  • احساس آرامش بیشتر

مزایای بالقوه طولانی مدت برای کاهش قرارگیری در معرض اشعه وای فای، این است که از اثرات مضر بیولوژیکی و بیماری های مرتبط با وای فای به همان اندازه که قبلا ذکر شد، رنج نمی برید.

توصیه های حفاظتی در برابر اشعه وای فای 

در این بخش از نمناک می توانید با چند اقدام ساده، قرار گرفتن در معرض اشعه وای فای را محدود کنید:

1. استفاده از کابل اترنت

کابل اترنت کابلی است که مودم یا روتر را به کامپیوتر متصل می کند. این کابل، امکان ارتباط اینترنتی را می دهد. امواج رادیویی قادر به عبور از دیوار و کف نیستند؛ دستگاه های وایرلس دیگر امکان مداخله در امواج وای-فای را دارند، مانند مایکروویو ها و تلفن های بی سیم. البته اتمسفر نیز توانایی مداخله و ایجاد مشکل را در امواج وای-فای دارد، بنابراین اکابل ترنت در این زمینه انتخاب برتری است.

2. از کار انداختن عملکرد بی سیم روی تمام دستگاه ها

شما در مودم یا روتر، عملکرد بی سیم را غیر فعال کرده اید، اما همچنین باید بی سیم روی کامپیوتر خود (لپ تاپ، آی پد ، تبلت)، چاپگرها و هر چیز دیگری که ممکن است قابلیت اتصال وای فای داشته باشند را غیر فعال کنید. بسیاری از مردم این موضوع را نادیده می گیرند. برای انجام این کار به دنبال گزینه های نرم افزاری در این دستگاه ها باشید. 

قدرت پایین وای فای در حال حاضر گزینه ای بر روی تنظیمات بی سیم خاص است. دقت کنید که نرم افزار به شما اجازه انجام این کار را می دهد. پس از تغییر تنظیمات، مطمئن شوید که تنظیمات پیش فرض دوباره تکرار نخواهند شد.

اگر قادر به غیرفعال کردن وای فای از طریق نرم افزار نیستید، شاید بتوانید وای فای را به صورت فیزیکی قطع کنید (نیاز به دانش الکتریکی دارد).

3. اتصال بی سیم به شبکه کابلی

صفحه کلید بی سیم ، موس، چاپگر، اسکنر و هر چیز دیگری که دارید، تکنولوژی بی سیم با ورژن یو اس بی، بدون سیم است.اما برخی از دستگاهها به گونه ای طراحی نشده اند که از طریق یک رابط اترنت یو اس بی به اینترنت وصل شوند.

اشعه وای فای

4. خرید وای فای JRS Eco روتر

چرا؟ زیرا جایگزینی بسیار امن تر برای وای فای استاندارد ارائه می دهد.

5. وای فای همسایه 

از نظر قانونی نمی توانید افراد را مجبور به استفاده نکردن از وای فای کنید، اما می توانید در کمال آرامش با گپ دوستانه ای، سطوح اشعه ای را که آنها و شما را در معرض خطر قرار می دهند، نشان دهید. همچنین می توانید برخی از مطالعات انجام شده در مورد خطرات اشعه فرکانس رادیویی را پرینت بگیرید.

اگر آن ها قانع نشده و از مودم خود با کابل استفاده نکنند، به عنوان آخرین راه حل مورد نظر از محافظ اشعه وای فای استفاده کنید که شامل محافظت از چندین اتاق می باشد.

کاهش تماس با اشعه وای فای بدون قطع آن 

می دانیم بعضی از مردم نمی توانند خودشان را برای جمع کردن و خاموش کردن دستگاههای بی سیم قانع کنند، بنابراین در این بخش از سلامت نمناک در پاسخ و احترام به درخواست شما کاربران نکاتی برای به حداقل رساندن مضرات بین می کنیم:

1. فاصله خود را حفظ کنید 

با حفظ فاصله بیشتر،اشعه وای فای به طور قابل توجهی کاهش می یابد . بسیاری از روترها نیاز به سیگنال کافی قوی برای حفظ اتصال تا فاصله100 متر را دارند. دقت کنید که فاصله بین شما و روتر بی سیم تان زیاد باشد تا بتوانید بازده اتصال را کاهش دهید.

نکته:دیوارها اشعه بی سیم را متوقف نمی کنند، بنابراین هرگز روتر بی سیم را پشت دیوار اتاق خواب قرار ندهید.

2. شب ها وای فای را خاموش کنید 

مطالعات نشان می دهد بزرگ ترین خطر اشعه وای فای، هنگام شب است، زیرا بازسازی سلولی، جوان سازی و سم زدایی در بدن متوقف می شود. قابل ذکر است که تولید ملاتونین می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. اگر واقعا نمی توانید روتر بی سیم خود را کنار بگذارید، می توانید با نصب یک تایمر الکتریکی ساده را روی سوکت که روتر را در آن متصل می شود، طوری تنظیم کنید که در طول زمان خواب، خاموش شود.

همچنین توصیه می کنمم که تایمر مکانیکی را با یک نوار قدرت چند خروجی، که گاهی یک واحد حفاظت جریان موج نامیده می شود، ترکیب کنید. اول تمام وسایل کامپیوتری خود مان لپ تاپ، چاپگر، موس، کیبورد و تمام وسایل بیسیم خود را به نوار قدرت متصل کنید، سپس نوار قدرت را به تایمر مکانیکی متصل کنید تا به طور همزمان در ساعات تنظیم شده از قبل، خاموش شوند.

این روش دو مزیت دارد، علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق و پس انداز کردن پول،موجب از بین بردن هر گونه تشعشعات الکترومغناطیسی تولید شده در این لوازم می شود.

نکته:طراحی نوار قدرت مورد استفاده باید به گونه ای باشد که علاوه بر کنترل جریان موج، برای تجهیزات با ولتاژهای بالاتر مناسب باشد.

وای فای دور

3. از یو اس بی آداپتور استفاده کنید 

اگر از وای فای یو اس بی آداپتور (برای کامپیوترهای شخصی که در آنها کارت رابط شبکه وایرلس ساخته نشده اند) استفاده می کنید، به کابل فرمت یو اس بی(10 متر یا بیشتر) نیاز دارید. استفاده از یک کابل 3 جی یا 4 جی یا دانگل برای اتصال به اینترنت در حین سفر نیز همین کار را انجام می دهد.کابل یو اس بی به طور قابل توجهی اشعه را کاهش خواهد داد.

نکته:با اتصال کابلی، زمانی که در حال گشت زدن در وب هستید، کم تر در معرض اشعه قرار خواهید گرفت؛ بنابراین کابلی بخرید که حدود 4.5 مترطول دارد.

4. از آهنربا استفاده کنید

یک تکه آهن ربا در مجاورت سیم تلفن خود قرار دهید و یا یک گره کوچک در سیم تلفن خود بیاندازید که از اثر امواج تا حدودی کاسته شود. هیچ گاه درون ماشین از گوشی همراه خود استفاده نکنید.

آیا استفاده از خط فشار قوی شبکه راه حل مناسبی است؟

این کار تحت نام های مختلفی از جمله خط فشار قوی شبکه قرار می گیرد.آداپتورخاص برای ارسال سیگنال اینترنت از طریق سیم کشی خانه یا دفتر به کار می روند. این به این معنی است که شما نیازی به داشتن وای فای ندارید، اما این آداپتورها سیگنال های رادیویی را به سیم کشی خانه معرفی می کنند.

آیا راه حل خنثی کننده ای وجود دارد؟

انواع دستگاه های انرژی در بازار وجود دارند که ادعا می کنند هماهنگی و یا خنثی کردن اشعه را انجام می دهند. شما نباید بر این دستگاه ها تکیه کنید تا اساس رویکرد شما به حفاظت ازEMF را شکل دهند.در طول سال ها دانشمندان، مهندسان برق، پژوهشگران و کارشناسان در مورد این موضوع صحبت کرده اند.

عوارض جدی وای فای و بهترین راه برای دور کردن عوارض وای فای

4.1200
این مطلب مفید بود ؟16535
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : electricsense / jrseco / بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
برچسب : وای فای
وبگردی