پیتزا تابه ای
برای درست کردن پیتزا معمولاً به فر نیاز است اما نبودن فر مانعی برای پخت پیتزایی خوشمزه نیست، با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک پیتزای تابه ای خوشمزه را یاد بگیرید.

طرز تهیه پیتزا تابه ای

اگر هوس یک پیتزای خوشمزه با یه عالمه پنیر را کردید و در خانه به فر دسترسی نداشتید میتوانید به راحتی این غذای خوشمزه فست فودی را به کمک یک ماهیتابه و در سریع ترین شکل ممکن درست کنید و از عطر و طعم لذیذ یک پیتزای خانگی لذت ببرید.پیتزا تابه ای میتواند با انواع مواد تهیه شود و به عنوان پیتزا مرغ، پیتزا مخلوط ، پیتزا سبزیجات و غیره سرو شود. 

مواد لازم برای 2 نفر

پیتزا تابه ای

 پیتزا خانگی در تابه

دستور پخت پیتزای تابه ای

مرحله اول:
برای تهیه پیتزا خانگی باید ابتدا خمیر آن را تهیه کنید و برای تهیه خمیر لازم است شما داخل یک کاسه ابتدا تخم مرغ را بشکنید و بعد به آن ماست و به مقدار یک پنس نمک اضافه کنید و هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند.

سپس نصف آرد با بکینگ پودر الک شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید.بعد کم کم بقیه آرد را اضافه کنید و با دست هم بزنید تا خمیر یکدست و نرمی بدست بیاید.

اگر خمیر چسبنده بود کمی روغن به آن اضافه کنید.بعد از آماده سازی خمیر،تابه مناسبی را که حجم خمیر در آن جا بگیرد انتخاب کنید و با کمی روغن مایع چرب کنید.

مرحله دوم:

سپس خمیر را در کف تابه به صورت یکدست پخش کنید.روی خمیر مقداری روغن زیتون بمالید و بعد یک قاشق سس را روی خمیر بریزید و پخش کنید.

مرحله سوم:

به ترتیب روی سس مقداری پنیر پیتزا بریزید. و بعد از آن کالباس های ریز خرد شده ،گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و سوسیس خرد شده را روی پنیر پیتزا بریزید.

بعد از اینکه تمام مواد دلخواه را خرد کردید و روی خمیر پیتزا چیدید، نوبت به اضافه کردن پیتزا پیتزاست که باید به میزان فراروانی پنیر روی مواد بریزید.

برای زیباتر شدن پیتزا مقداری گوجه ، زیتون ، قارچ ، ذرت و فلفل دلمه ای نگینی شده را روی پنیر بریزید.

مرحله چهارم:

روی حرارت ملایم گاز شله پخش کن قرار دهید و تابه را روی آن بگذارید و درب تابه را ببندید.

صبر کنید تا اطراف خمیر پیتزا طلایی شود و اگر اینطور شد پیتزای شما تقریبا آماده شده است. پیتزای تابه ای آماده شده را پس از برش زدن با پودر آویشن و سس دلخواه میل کنید.

پیتزای ماهیتابه ای بدون فر

طرز تهیه پیتزا بدون فر

پیتزا تابه ای ، طرز تهیه پیتزا تابه ای

4.4199
این مطلب مفید بود ؟17722
منبع : بخش آشپزی نمناک / ر
برچسب : پیتزا
وبگردی