برق انداختن دیوار
شاید یکی از سخت ترین نظافت ها در خانه تکانی تمیز کردن و برق انداختن دیوار ها باشد. اما با رعایت نکات کلیدی و ساده می توانید به راحتی دیوارها را برق بیاندازید.

راه های آسان برای برق انداختن دیوار

قطعا همه ما دوست داریم در خانه ای زندگی کنیم که علاوه بر تمیز بودن تمام لوازم ، دیوارهایش نیز برق بزند. تمیز کردن دیوار کار راحتی نیست زیرا روش صحیح آن را بلند نیستیم و نمی دانیم که چگونه باید آن را برق بیاندازیم. به همین دلیل در این قسمت از نکات خانه داری نمناک در مورد راه های آسان برق انداختن دیوار با شما صحبت خواهیم کرد.

روش های برق انداختن دیوارها

روش اول :تمیز کردن دیوارهای بدون رنگ

1. اول از همه پارچه های بلا استفاده را روی مبل ها و لوازم خانه بیاندازید. همچنین می توانید از ملحفه یا روزنامه استفاده کنید تا مواد شوینده روی این لوازم نریزند و به آنها آسیب وارد نکنند.

2. هرچیزی که چسبیده به دیوار است را از دیوار فاصله دهید . با این کار از آلوده شدن این لوازم هنگام شستشوی دیوار جلوگیری می کنید . لوازم را در وسط خانه جمع کنید.

3. دیوارها را گردگیری کنید . قبل از شروع کردن پروسه شستشوی دیوار، اول باید گرد و خاک موجود روی آن را از بین ببرید. این کار را می توانید با فرچه های مویی مخصوص ، جارو و جارو شارژی انجام دهید و همچنین می توانید از تیشرت های قدیمی و کهنه برای گردگیری به صورت ضربه ای روی دیوار استفاده کنید.

4. یک سطل آب و کف تهیه کنید و با اسفنج ، کف تهیه شده را به دیوار بزنید. پروسه شستشو را از بالای دیوار شروع کنید. دستتان را نسبتا آرام حرکت دهید و عجله نکنید و بعد از کف زدن، سریعا محل را خشک کنید.

برق انداختن دیوار

روش دوم :تمیز کردن دیوارهای رنگ شده.

1. اول از همه لکه گیری کنید . اول از محصولات مناسب برای لکه گیری استفاده کنید و آن را در ناحیه کوچک تست کنید و از موثر بودن آن مطمئن شوید و در صورت مفید بودن ، لکه گیری دیوار را انجام دهید.

2. شستشوی دیوار را آغاز کنید . برای اکثر دیوارهای رنگی باید از آب و کف و صابون استفاده کنید . اگر می خواهید که این ترکیب را قوی تر کنید، سرکه را نیز به این ترکیب بیفزایید . سرکه هیچ ردی از خود باقی نمی گذارد ، به هیمن دلیل نباید نگران این موضوع باشید.

  • در این پروسه باید دو سطل آماده کنید . یک سطل را با آب و پاک کننده شیمیایی پر کنید و پنج دقیقه بعد از اضافه کردن شوینده، پروسه شستشو را آغاز کنید. اگر احساس کردید که آب داخل سطل کثیف شده، حتما آب آن را عوض کنید.
  • برای شستشو از پاک کننده های حاوی الکل استفاده نکنید . این محصولات به رنگ روی دیوار آسیب وارد می کنند و براقیت آن را از بین می برند.

3. خودتان پاک کننده بسازید . این کار به اندازه ای که به نظر می رسد ، سخت نیست . نصف یک فنجان جوش شیرین را به یک سطل آب گرم اضافه کنید و سپس ترکیب به دست آمده را به یک حوله نرم اسپری کنید و آن را روی قسمت های لکه دار بکشید.

شستن دیوار

روش سوم :تمیز کردن دیوارهای دارای کاغذ دیواری

1. برای کاغذ دیواری از آب صابونی و گرم استفاده کنید . قانون کلی برای شستشوی دیوار کاغذ دیواری شده ، استفاده از آب و کف و کمی آمونیاک است . البته گردگیری را قبل از همه این ها فراموش نکنید.

2. از سرکه برای پاک کردن کاغذ دیواری های وینیل استفاده کنید . یک پارچه را داخل سرکه سفید و آب گرم کنید و آن را به دیوار تمیز به صورت ضربه ای بزنید . سرکه را مستقیم به دیوار نزنید.

3. از سرکه و آب برای پاک کردن لکه های روی کاغذ دیواری استفاده کنید . لکه جوهر، ماژیک، مداد شمعی را باید با یک پاک کننده مایع حاوی سرکه تمیز کنید . برای از بین بردن لکه های چربی نیز از آب گرم و کف استفاده کنید.

4. برای شستشوی آخر از آب گرم و یک حوله نرم استفاده کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری

روش چهارم :تمیز کردن دیوارهای چوبی

1. دیوارها را گردگیری کنید . از یک طی، فرچه و یا دستمال برای گردگیری دیوار استفاده کنید.

2. از آب گرم و صابون و برای پاک کردن دیوار استفاده کنید . این ترکیب برای پاک کردن دیوارهای چوبی عالی عمل می کند.

3. برای از بین بردن لکه ها از روی این دیوارها از نصف فنجان سرکه سفید و یک سطل آب گرم استفاده کنید . سپس با یک دستمال نرم، این ترکیب را به دیوار بزنید.

4. سپس با آب خالی دیوار را تمیز کنید . هیچ نیازی برای ماده شوینده یا پاک کننده وجود ندارد. این شستن با آب خالی باید سریعا خشک شود تا چوب را از بین نبرد.

راههای آسان برای برق انداختن دیوار

3.797
این مطلب مفید بود ؟7126
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی