لیلا حاتمی، هومن سیدی و محسن تنابنده

آقایون بازیگر، لیلا حاتمی و پسرش در ونیز

تاریخ انتشار : 20 شهریور 1401کد مطلب : 88573زمان مطالعه : 3 دقیقه
جشنواره ونیز سال 2022، فستیوالی به یاد ماندنی و پربار برای سینمای ایران شد چرا که برندگان جوایز و یکی از داوران اصلی آن از چهره های مطرح ایرانی بودند.

کارنامه پُربار سینمای ایران در جشنواره ونیز 2022 

هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز روز 31 آگوست آغاز شده و مراسم اختتامیه آن شب گذشته 19 شهریور ماه با اعلام نتایج رقابت ها برگزار شد.

سینمای ایران که در جشنواره ونیز امسال با چهار فیلم در بخش رسمی حاضر بود در نهایت سال درخشانی را به ثبت رساند چرا که فیلم «جنگ جهانی سوم» موفق به کسب دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد در بخش افق‌های ونیز شد.

در ادامه این بخش از نمناک به بررسی بیشتر جزئیات مراسم جشنواره ونیز 2022 در روز اختتامیه آن می پردازیم.

لیلا حاتمی داور اصلی جشنواره ونیز 2022

لیلا حاتمی بازیگر مطرح کشورمان یکی از داوران بخش اصلی جشنواره ونیز بود که همراه پسرش مانی مصفا در مراسم اختتامیه شرکت کرده و از همان ابتدای ورود مقابل دوربین عکاسان و خبرنگاران قرار گرفت.

این بانوی افتخارآفرین عرصه هنر که در جشنواره های مختلف و معتبر بین المللی به عنوان داور حضور داشته است در مراسم اختتامیه جشنواره ونیز  جهت اعطای جوایز به همرا سایر هیات داوران به روی صحنه رفت.

لیلا حاتمی و پسرش

لیلا حاتمی و پسرش مانی مصفا در جشنواره ونیز 2022

هومن سیدی برنده جایزه ونیز

هومن سیدی کارگردان فیلم «جنگ جهانی سوم»، جایزه بهترین فیلم جشنواره ونیز 2022 را دریافت کرد. این بازیگر و کارگردان مطرح کشورمان که با ششمین فیلم خود در این جشنواره ایتالیایی شرکت کرده بود پس از دریافت جایزه خود، آن را به مردم کشورش ایران تقدیم کرد و آرزوی جهانی بدون جنگ و دوستی برای مردم را ابراز کرد.

هومن سیدی

هومن سیدی برنده بهترین فیلم جشنواره ونیز 2022

محسن تنابنده برنده جایزه بهترین بازیگر مرد

فیلم جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی افتخار دیگری برای ایرانیان داشت و آن دریافت جایزه بهترین بازیگر بخش افق‌های جشنواره ونیز توسط محسن تنابنده بود.

محسن تنابنده بازیگر نقش اصلی فیلم جنگ جهانی سوم، پس از دریافت جایزه مهم کارنامه هنری خود از جشنواره ونیز 2022 اعلام کرد: 

اینقدر خوشحالم که می‌توانم تا خود تهران پیاده بروم. من این جایزه را به دو گروه تقدیم می کنم، یکی به همسرم که در زمان فیلمبرداری این فیلم باردار بوده و از فرزند کوچک دیگرم نیز مراقبت می کرد و دیگری به تمام کارگران ایران تقدیم می کنم.

محسن تنابنده

محسن تنابنده برنده جایزه جشنواره ونیز 2022

داستان فیلم جنگ جهانی سوم و نقش محسن تنابنده

محسن تنابنده در فیلم جنگ جهانی سوم نقش یک کارگر روزمزد به اسم شکیب را بازی می‌کند که سالها قبل همسر و پسرش را در زلزله از دست داده و هرگز نتوانسته است با این اتفاق کنار بیاید. او در سالهای اخیر با یک زن کر و لال به نام لادن در ارتباط بوده و محل ساخت و سازی که او امروز در آن کار می کند به لوکیشن فیلمی درباره جنایات هیتلر در طول جنگ جهانی دوم تبدیل می‌شود.

در این فیلم برای بازیگر نقش هیتلر اتفاقی رخ می دهد و از آنجایی که شکیب شباهت زیادی به هیتلر دارد، قرار می‌شود با گریم، نقش او را بازی کند.

لادن با اطلاع از این موضوع به محل کار شکیب آمده و درخواست کمک می کند. نقشه شکیب برای مخفی کردن او به طرز غم انگیزی اشتباه از کار در می‌آید و ... .

فیلم جنگ جهانی سوم

محسن تنابنده در پوستر رسمی فیلم جنگ جهانی سوم/ عکس از امید صالحی

آقایون بازیگر، لیلا حاتمی و پسرش در ونیز

4.822
این مطلب مفید بود ؟211
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک/ف
وبگردی