درمان ام اس
بیماری ام اس یا اسکلروز چندگانه بیماری است که به سیستم عصبی آسیب می رساند و امروزه دانشمندان برای جلوگیری و درمان این بیماری ملکول جدیدی را رشد داده اند.

کشف درمان مولکولی بیماری ام اس

دارویی موثر در درمان ام اس به نام داروی مولکولی کشف شد. این دارو با سرکوب التهاب بدن همانند ترمزی در برابر پیشرفت بیماری ام اس عمل می کند.مولکول ضد التهاب جدیدی می تواند پیشرفت MS را متوقف کند ؛ چنانچه در این بخش از سلامت نمناک گفته ایم دانشمندان یک مولکول جدید مخدری را رشد داده اند که می تواند التهاب را متوقف کند و در جلوگیری از پیشرفت اکلروز چند گانه نیز (MS) مفید هستند.

درمان ام اس

کشف روشی جدید برای درمان بیماری ام اس

درمان ام اس با داروی ملکولی

اسکلروز چندگانه، بیماری التهابی ای است که به سیستم عصبی مرکزی از جمله مغز، نخاع و اعصاب بینایی آسیب می رساند. هیچ درمانی برای آن وجود ندارد و باید منتظر درمان های جدید و بهتر بود. بیماری های التهابی مانند MS توسط یک سیستم ایمنی بیش از حد فعال اتفاق می افتند.

محققان برای استفاده از این واکنش ایمنی فراری، یک مولکول کوچک مانند وی - 345 را رشد دادند که اتصال را پیوند می دهد و مانع از یک پروتیین سیگنالینگ کلیدی بنام RIPK2 می شود. این عملکرد از انتشار سیتوکین التهابی جلوگیری می کند.

آن ها پتانسیل وی - 345 را برای درمان بیماری های مقاوم در مدل های تجربی مورد بررسی قرار دادند. آنها مدل های اولیه را با وی- 345 پس از ظهور نشانه های MS درمان کردند و دریافتند که می تواند باعث پیشرفت 50 درصدی برای درمان و جلوگیری از این بیماری شود.

راه جلوگیری از بیماری ام اس

ملکولی که به درمان ام اس کمک می کند

کشف داروی ملکولی برای درمان ام اس

دانشمندان گفته اند که وی- 345 به عنوان عامل ضد التهاب عمل می کند. این مولکول نقطه شروع خوبی برای یک برنامه کشف دارو خواهد بود که ممکن است منجر به درمان های جدید برای MS و سایر بیماری های التهابی شود.

دانشمندان از وی- 345 برای بررسی بیشتر مسیر سیگنال دهی که سیتوکین های التهابی تولید می کنند، استفاده خواهند کرد و یک بازدارنده قوی تری از RIPK2 برای درمان بیماری التهاب ایجاد می کنند. این مسیر سیگنال دهی باید به خوبی متوازن باشد، زیرا وی- 345 تنها علامت دهی را به جای مسدود کردن، به تاخیر می اندازد.

مولکول درمان ام اس

درمان ملکولی بیماری ام اس یا اسکلروز چندگانه

با این وجود، این تاخیر به اندازه کافی برای قطع کامل تولید سایتوکاین ناشی از تولید سایتوکاین ناشی می شود. نه تنها این یک درمان جدید بالقوه است، بلکه ابزار بزرگی است که می توانیم از آن برای حل این مسیر سیگنال دهی استفاده کنیم و دیگر پروتئین های مهم را شناسایی کنیم که التهاب را کنترل می کنند و می تواند یک هدف دارویی باشد.

این تحقیق امروز در مجله ارتباطات طبیعت منتشر شده است. این مطالعه توسط شورای تحقیقات پزشکی استرالیا، بنیاد علمی ملی سوئیس، شورای تحقیقات استرالیا و دولت ویکتوریایی برگزار شد.

 

کشف درمان مولکولی بیماری ام اس + جزئیات

4.5185
این مطلب مفید بود ؟16817
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : wehi.edu.au / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
وبگردی