ادویه ها
اگر به دنبال یکی از آن روش های مطمئن و بدون خطر برای خوش اندامی می گردید به ادویه ها اعتماد کنید.

این ادویه ها را برای لاغر شدن بخورید

محققان هلندی معتقدند که ادویه ها به دلیل داشتن قدرت چربی سوزی به لاغری کمک می کنند و همچنین به دلیل ایجاد احساس سیری باعث می شوند که افراد کمتر غذا بخورند. ادویه ها باعث هضم بهتر غذا شده و طعم آن را دلچسب تر می کنند.

تندکردن طعم غذاهای دارای چربی، می تواند به سوزانده شدن آنها در بدن کمک کرده و مانع افزایش وزن شود. مطالعات بیشتر هم نشان داده مردان و زنانی که غذاهای تند می خورندکمتر از دیگران احساس گرسنگی می کنند و با احتمال کمتری بعد از صرف غذای اصلی سراغ میان وعده ها می روند.

همه ما بعد از خوردن غذاهای تند که شامل کاری یا فلفل هستند، احساس گرما می کنیم. در صورتی که میزان این تندی بیشتر شود حتی ممکن است صورتمان قرمز شده و بدنمان عرق کند. دلیل این موضوع وجود یک ترکیب شیمیایی به نام کاپسایسین در ادویه هاست که طعم تند بعضی از آنها نیز از این ماده سرچشمه می گیرد. احساس گرم شدن بعد از مصرف ادویه های تند به این معناست که بدن ما به جای ذخیره کردن کالری ها در حال سوزاندن آنهاست. یکی دیگر از فواید مصرف ادویه های تند، فریب دادن مغز است. در این حالت مغز تصور می کند، غذا چرب تر از آن چیزی است که در عالم واقع است و از خوردن آن لذت بیشتری می برد. این روش کمک بسیاری به کنترل اشتها در افرادی می کند که مدتی است رژیم گرفتن را شروع کرده اند، زیرا مغز این افراد بعد از مدتی علاقه بسیار شدیدی به مصرف چربی ها پیدا می کند. البته باید توجه داشت که فقط با مصرف فلفل نمی توان به کاهش وزن امیدوار بود بلکه در کنار آن شما باید به فکر کاهش میزان کالری دریافتی و افزایش فعالیت بدنی هم باشید.

برخی ادویه ها تاثیرات مفیدی بر لاغری و چربی سوزی ما میگذارند پیشنهاد می کنیم از آن ها در وعده های غذایی تان استفاده کنید از جمله آن ها می توانیم به جینسینگ،فلفل هندی، دارچین،فلفل سیاه،قاصدک،خردل و زردچوبه،هل و زیره اشاره کنیم اگر تمایل به افزایش سوخت و از بدنتان با استفاده از ادویه دارید بهتر است از آن ها در وعده های غذایی تان استفاده کنید تاثیرات مطلوبی دریافت کنید.

متخصص تغذیه، دکتر مرلین گلنویل می گوید که چگونه ادویه ها می توانند به رژیم های غذایی کمک کنند. اگر سعی دارید که قبل از فرا رسیدن فصل شنا وزن کم کنید، شاید لازم باشد سالاد را کنار بگذارید و به غذاهای آسیایی روی بیاورید. کارشناسان می گویند که ادویه های مورد استفاده در غذاهای هندی و آسیایی می توانند به افزایش سرعت سوخت و ساز و سرکوب اشتها کمک کنند و حتی مانع ظهور دوباره سلول های چربی بعد از کاهش وزن شوند.

ادویه ها در کاهش وزن

ادویه ها در کاهش وزن تاثیر فوق العاده ای دارند

آنها ادعا می کنند که خوردن یک قاشق چایخوری زیره در هر روز می تواند1کیلو وزن شما را کم کند و معلوم شده عادت به مصرف یک وعده غذایی تند با فلفل و چیلی، به اندازه یک پیاده روی 20 دقیقه ای کالری می سوزاند. ریشه جینسنگ سیبری به سوخت وساز بدن سرعت می دهد و فلفل هندی که سطوح چربی را کاهش می دهد، گیاه قاصدک کنترل کننده اشتهاست و زردچوبه چربی زدا می باشد.

از متخصص تغذیه و نویسنده، دکتر مرلین گلنویل خواست تا 10 ادویه ای که می توانند به کاهش وزن کمک کنند را مشخص کند.

ادویه های مناسب برای کاهش وزن :

1- جینسینگ

یک جزء اصلی در غذاهای چینی و کره ای است. می توانید ریشه جینسنگ را از سوپرمارکت های خاص مانند خواربارفروشی های آسیایی تهیه کنید. همچنین به شکل کپسول در فروشگاههای مواد غذایی سالم نیز موجود است. دکتر گلنویل به MailOnline گفت:معلوم شده که پاناکس جینسینگ برای کاهش وزن در موش ها مفید است زیرا می تواند سطوح انرژی را افزایش داده و متابولیسم را تندتر کند.

انواع مختلفی از جینسینگ وجود دارد و نوعی که من به ویژه برای زنان توصیه می کنم، جینسینگ سیبری است که جزء دسته آداپتوژن می باشد. یک آداپتوژن، چیزی است که با توجه به نیازهای بدنتان عمل می کند. جینسینگ در مواقع مورد نیاز، انرژی تامین می کند و هنگامی که تحت فشار هستید، به مقابله با استرس و خستگی کمک می کند. شرایط استرس زا باعث می شوند که ما در مصرف غذاهای ناسالم زیاده روی کنیم که باعث افزایش وزن می گردد. به علت اثرات هورمون استرس (کورتیزول)، اگر غذاهایی که تحریک می شوید را بخورید، باعث افزایش وزن، دور میان تنه تان می شوند.

پاناکس جینسنگ، قوی تر از جینسنگ سیبری است و اغلب برای مردان مناسب تر است زیرا اثر بسیار قوی تری در افزایش انرژی دارد. این گیاه برای بعضی خانم ها آنقدر قوی است که باعث تپش قلب می شود و فقط باید برای چند هفته استفاده شود.

با ریشه جینسینگ، یک سوپ مرغ مقوی درست کنید.

2- فلفل هندی

کپسایسین، ماده موجود در فلفل هاست که به آنها تندی و حرارت می دهد و همچنین به مبارزه با افزایش وزن و چاقی کمک می کند زیرا مصرف کالری و سطوح چربی خون را کاهش می دهد. دکتر گلنویل توضیح می دهد:ممکن است تندی کپسایسین به فرایندی به نام گرمازایی کمک کند که در آن بدن شما می تواند چربی را به حرارت تبدیل کند. این بدان معناست که شما چربی بیشتری می سوزانید که کاهش وزنتان را بیشتر می کند. وارد کردن این مواد گرمازا در رژیم غذایی شما، ممکن است متابولیسم تان را تا 5 درصد افزایش دهد و چربی سوزی تان را تا 16 درصد بیشتر کند.

نصف قاشق چایخوری پاپریکا در سس مایونزتان بریزید.

3- دارچین

این ادویه فوق العاده که در غذاهای آسیایی متداول است و اغلب در پای سیب بکار می رود، یک تند کننده متابولیسم دیگر است. او توضیح می دهد:مطالعات نشان می دهد که دارچین به کاهش سطوح قند خون و بهبود مقاومت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع دو نیز کمک می کند.

هر روز با پاشیدن یک قاشق چایخوری دارچین روی فرنی یا در چای گیاهی، دارچین را وارد رژیم غذایی تان کنید. با این حال او به افرادی که از داروی رقیق کننده خون استفاده می کنند، هشدار می دهد. او می گوید:اگر دچار اختلال خونریزی هستید یا از داروهای رقیق کننده خون مانند هپارین یا وارفارین استفاده می کنید، مصرف مقادیر زیاد دارچین، ایده خوبی نیست. زیرا دارچین حاوی ماده ای بنام کومارین است که می تواند اثر رقیق کنندگی خون داشته باشد.

یک چهارم قاشق چایخوری دارچین را در شیرینی مغزدار بریزید.

ادویه ها در کاهش وزن

برای کاهش وزن دارچین را وارد رژیم غذایی تان کنید

4- فلفل سیاه

غلاف های کوچک که ما برای مزه دار کردن وعده های غذایی مان، آسیاب می کنیم، ماده ای به نام پیپرین دارند. پیپرین، اثراتی مشابه کپسایسین در چیلی دارد و ماده ای است که تندی فلفل سیاه را به آن می دهد. این تندی به جلوگیری از تشکیل سلول های چربی جدید کمک می کند، مخصوصا اگر عادت کنید که یک وعده غذای تند حاوی فلفل و چیلی بخورید. او توضیح می دهد:مشخص شده هنگامی که فلفل سیاه با سایر ادویه ها مانند کپسایسین ترکیب می شود، به اندازه یک پیاده روی 20 دقیقه ای، کالری می سوزاند.

غذایتان را به جای نمک، با فلفل طعم دار کنید.

5- قاصدک

شما می توانید برای درست کردن سالاد، خودتان قاصدک بچینید اما بهتر است اگر قصد دارید شکوفه های زرد آن را وارد رژیم تان کنید، به بازار کشاورزان یا وبسایت های مخصوص سر بزنید. قاصدک برای بسیاری از مردم، یک علف هرز تحریک کننده است اما بطور سنتی از ریشه ها و برگ های این گیاه بعنوان دارو برای نفخ و اختلالات گوارشی استفاده می شده است. دکتر گلنویل توضیح می دهد:قاصدک حاوی فیبر است، بنابراین می تواند به شما کمک کند که به مدت طولانی تری احساس سیری کنید و در نتیجه، به کنترل اشتهای شما کمک می کند. این علف هرز مطرود، نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه دارای خواص مفید دیگری نیز هست.

او می گوید:برگ های این گیاه، سرشار از ویتامین ها از جمله A، C، D و B هستند. همچنین حاوی سطوح بالایی از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، روی، پتاسیم، منگنز، مس، کولین، کلسیم، بورون و سیلیکون می باشد. از آنجا که برگهای قاصدک بسیار مغذی است، می تواند گیاه خوبی برای خانم هایی باشد که در حال نزدیک شدن به دوره یائسگی هستند یا کسانی که رژیم غذایی نامناسبی دارند. اما از ریشه قاصدک استفاده نکنید، چون شما را وارد به خوردن می کند. او می گوید:این ریشه می تواند یک محرک اشتها باشد.

برگ های قاصدک را به سالاد اضافه کنید یا روزی یکبار، چای قاصدک بنوشید.

6- خردل


یکبار دیگر کپسایسین فوق العاده با خواص چربی سوزی و افزایش دهنده سوخت و سازش از راه می رسد. او توضیح می دهد:خردل، جزء خانواده سبزیجات چلیپایی است که گمان می رود خواص سلامتی بسیاری دارند. سایر سبزیجات چلیپایی عبارتند از کلم، گل کلم، بروکلی و جوانه های کلم بروکسل. اگر خردل آماده می خرید، مطمئن شوید که حاوی شکر نیست زیرا می تواند تاثیر معکوس بر وزن شما بگذارد.

سس کچاپ پر از شکر را کنار بگذارید و خردل را بعنوان چاشنی انتخاب کنید. یک قاشق مرباخوری در روز برای شما کافی است.

7- زردچوبه

زردچوبه، ادویه زرد رنگی است که از ریشه این گیاه بدست می آید و به غذاهای آسیایی، رنگ زرد پر رنگ می دهد. او می گوید:ماده فعال آن، کورکومین است و اگرچه تحقیقات نشان نداده که کورکومین واقعا بتواند به کاهش وزن کمک کند، اما گمان می رود که مانع رشد مجدد چربی بعد از کاهش وزن شخص می شود. این می تواند مفید باشد زیرا بسیاری از افراد بعد از پایان رژیم غذایی شان، وزنی که از دست داده بودند را دوباره بدست می آورند.

نصف قاشق چایخوری زردچوبه را به آب اضافه کنید تا یک نوشیدنی پاک کننده داشته باشید یا آن را به غذاهایتان بیفزایید.

8- زنجبیل

زنجبیل نیز ممکن است همان اثرات گرمازایی کپسایسین را داشته باشد زیرا در بدن، اثرات گرم کنندگی دارد که همه این ها منجر به فعالیت چربی سوزی بیشتر می شود. برای درست کردن چای زنجبیل، چند برش از ریشه زنجبیل را در آب جوش بجوشانید. این چای به هضم کمک خواهد کرد. ریختن زنجبیل در غذا نیز همان اثر را دارد.

هنگام بخارپز کردن سبزیجات یا ماهی، چند برش زنجبیل اضافه کنید.

ادویه ها در کاهش وزن

ریختن زنجبیل در غذا باعث افزایش چربی سوزی میشود

9- زیره

یک جزء دیگر در غذاهای آسیایی است. به گفته دکتر گلنویل، افراد رژیم گیرنده ای که دانه های زیره را به برنامه غذا خوردن سالمشان اضافه می کنند، نسبت به کسانی که این کار را انجام نمی دهند، وزن بیشتری از دست می دهند. او می گوید:تحقیقات نشان داده که اضافه کردن فقط یک قاشق چایخوری زیره به ماست در روز، به مدت سه ماه، به شما کمک خواهد کرد که نسبت به بقیه افراد، 1کیلو بیشتر وزن کم کنید و افرادی که هر روز زیره مصرف می کنند، 3 برابر گروهی که فقط ماست بدون زیره می خورند، چربی از دست می دهند.

هر روز، یک قاشق چایخوری زیره را به ماست تان اضافه کنید یا در سس بلونیز بریزید.

10- هل

این غلاف های سبز کوچک و بسیار معطر، به خاطر خواص گوارشی شان معروفند، اما هل می تواند به سوزاندن چربی نیز کمک کند. او می گوید:گمان می رود که هل با بهبود سوخت و ساز بدن به افزایش چربی سوزی کمک می کند. همچنین با کاهش نفخ و ناراحتی کلی گوارشی ، برای هضم نیز مفید است.

ادویه ها در کاهش وزن تاثیر فوق العاده ای دارند

4.135
این مطلب مفید بود ؟296
برگرفته از دکتر سلام / م.ف
وبگردی