عفونت قارچ کاندیدا
عفونت قارچ کاندیدا از بیماری های چنسی در مردان و زنان است.راههای درمان برای رفع این نوع عفونت نسبتا حاد می تواند از میان توصیه های تغذیه ای موثر انتخاب شود.

عفونت قارچ کاندیدا چیست ؟

قارچ کاندیدا می تواند توسط داروهای پزشکی درمان شود اما جلوگیری از آن بهتر از درمان می باشد . عفونت های قارچی اغلب در اثر عدم رعایت بهداشت به وجود می آید اما این روزها مراجعه کنندگان بسیاری از قارچ های آزاردهنده ی پوستی شکایت می کنند که تعداد خانم ها بیشتر از آقایان است.

عفونت قارچ کاندیدا از بیماری های جنسی و عفونی به حساب می آید، پس پیشگیری و مراقبت های تغذیه ای و بهداشت در این مورد جز الزامات است . به همین دلیل بهتر است که یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی مناسب را انتخاب کنید تا از این عفونت ها در امان باشید . در این قسمت از سلامت نمناک خوردنی هایی را به شما معرفی می کنیم که می تواند از عفونت قارچ کاندیدا جلوگیری کرده و آن را درمان کند.

درمان ها خانگی و گیاهی عفونت قارچ کاندیدا

سیر

سیر دارای خواص ضد قارچی می باشد . بنابراین نباید آن را نادیده بگیرید . خوردن سیر به مبارزه با قارچ کاندیدا کمک می کند و رشد سلول های سالم را در سیستم گوارشی افزایش می دهد . همچنین می تواند مقاومت بدن را افزایش دهد و کبد و روده را تحریک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

بهتر است که سیر را در غذاهای خود استفاده کنید . مصرف 2 الی 4 حبه سیر در طول روز کمک زیادی به بدنتان می کند . مخصوصاً اگر آن را با سبزیجات خشک مصرف کنید. البته مراقب باشید که سیر را با شکم خالی نخورید . برای هضم بهتر سیر می توانید از کمی روغن زیتون و روغن نارگیل همراه آن استفاده کنید.

سیر

روغن نارگیل

روغن نارگیل را نباید برای خواص ضد قارچی آن نادیده بگیرید . روغن نارگیل یک ماده خوراکی مناسب برای قارچ کاندیدا می باشد . روغن نارگیل توانایی افزایش بهبود سیستم ایمنی را دارد و از رشد کاندیدا جلوگیری می کند.

روغن نارگیل دمای بدن را مطلوب نگه می دارد و همچنین می تواند خواصش را هنگام داغ شدن نیز حفظ کند . به همین دلیل از آن برای پخت و پز و سرخ کردن استفاده می کنند.

پیاز

پیاز دارای خواص ضد باکتریایی ، ضد قارچی و ضد عفونی کننده است . پیاز جزء لیست غذاهای مبارزه گر با قارچ ها محسوب می شود که قارچ کاندیدا را نیز شامل می گردد . مصرف پیاز به تنفس سالم شما کمک می کند . پیاز همراه با جعفری نیز بهترین گزینه برای مبارزه با قارچ کاندیدا است.

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص سم زدایی می باشد و کبد را سم زدایی کرده و جریان خون را متناسب می کند . همچنین سیستم ایمنی شما را بهبود می بخشد . علاوه بر آن مصرف زنجبیل به طور منظم می تواند سیستم گوارشی را بهبود ببخشد و از تجمع گاز در بدن جلوگیری کند.

زنجبیل برای از بین بردن التهابات بر اثر رشد بیش از حد قارچ کاندیدا مناسب می باشد. مصرف دو الی سه فنجان چای زنجبیل در طول روز برای درمان قارچ کاندیدا پیشنهاد می شود.

دارچین

دارچین انتخابی خوب به عنوان یک غذای ضد قارچی و ضد التهابی است . همچنین خواص ضد میکروبی دارد . دارچین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که بدن را از شر قارچ های مضر محافظت می کند . پس آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دارچین

پروبیوتیک

ضعف و سرکوب سیستم ایمنی احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می دهد . آنتی بیوتیک ها نیز ممکن است این احتمال را افزایش دهند زیرا دوزهای قوی انها باکتری های مفید روده را می کشند و در این بین پروبیوتیک ها می توانند به بازگرداندن باکتری های مفید کمک کنند.

پروبیوتیک ها باکتری زنده هستند که اغلب در غذاهای تخمیری مانند ماست یافت می شوند ، مکمل آن ها نیز در دسترس است.

زردچوبه

زردچوبه یکی از غذاهای ضد قارچی می باشد که می تواند مانع رشد و شیوع قارچ کاندیدا شود.

کورکومین

کورکومین یکی از عناصر مهم موجود در زردچوبه است که می توانند قارچ های کاندیدا را از بین ببرند و یا میزان رشد انها را کاهش دهند. کورکومین حتی از فلوکونازول که یک داروی ضد قارچ است نیز موثرتر می باشد.

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد قارچی است و می تواند مشکلاتی مثل سوءهاضمه ، رفلاکس اسید معده و عفونت های قارچی و چاقی را از بین ببرد . سرکه سیب یکی از غذاهای مفید برای مبارزه با قارچ کاندیدا است و همچنین می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

سرکه سیب

میخک

میخک بوی تندی دارد و ترکیبات آن شبیه به روغن پونه کوهی می باشد . به همین دلیل توانایی از بین بردن و درمان قارچ کاندیدا را دارد . روغن میخک سیستم ایمنی را تقویت می کند ، همچنین دارای خواص قدرتمند ضد قارچی و ضد میکروبی است . بنابراین یک درمان خانگی مناسب برای انواع باکتری و قارچ ها محسوب می شود.

رژیم غذایی کم شکر

وجود شکر باعث رشد سریع تر قارچ ها و مخمرها می شود و سطح قندخون بالا نیز باعث عفونت قارچ کاندیدا می شود. در واقع، سطح بالای قند در جریان خون خطر ابتلا به عفونت کاندیدا را افزایش دهد.

عصاره دانه گریپ فروت

عصاره دانه و پالپ گریپ فروت به جلوگیری از رشد قارچ ها کمک می کند . مصرف عصاره دانه گریپ فروت برای کشتن انواع مختلفی از قارچ ها مناسب است. همچنین سیستم ایمنی را تقویت کرده و به مبارزه با سلول های قارچ کاندیدا و تنظیم PH بدن می پردازد.

غذاهای مخمری

غذاهای مخمری به جلوگیری از رشد قارچ ها کمک می کنند. این غذاها معمولاً حاوی پروبیوتیک ها ، ویتامین B12 و ویتامین C هستند که سیستم ایمنی را قدرت می بخشند و مانع رشد قارچ کاندیدا می شوند.

عفونت قارچ کاندیدا را با خوردنی ها درمان کنید

3.974
این مطلب مفید بود ؟5816
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : allremedies / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
وبگردی