مراقبت از موی رنگ شده
موهایتان را برای تغییر و زیبایی رنگ یا دکلره کرده اید اما نگران آن هستید که مقاومت و تارهای مو آسیب ببینند پس بایستی قوانین مراقبت از موی رنگ شده و دکلره شده را رعایت کنید.

18 توصیه برای مراقبت از موی رنگ شده و آسیب دیده

رنگ کردن موها کارجالبی است و بیشتر خانم ها این کار را دوست دارند اگرچه اغلب افراد ترس از آسیب دیدن مویشان را دارند ولی به هر حال مطمئنا همه خانم ها این روش زیبایی را تجربه می کنند. نگرانی از آسیب دیدگی موها با رنگ کردن آنها کاملا درست است زیرا بسیاری از مواد شیمیایی که رنگ مو را تغییر میدهند باعث آسیب مو میشود اما راه هایی برای حفظ سلامت مو در صورت رنگ کردن وجود دارد که در این بخش از دنیای مد نمناک به 18 فاکتور مهم که برای حفظ رنگ مو نیاز دارید اشاره می کنیم.

مراقبت از موی رنگ شده

تمام راه و روش مراقبت از موی رنگ شده و آسیب دیده

چگونه از موی رنگ شده محافظت کنیم

1. آماده سازی مو
اگر می خواهید بعد از رنگ مو هاسالم بماند باید قبل از رنگ کردن آماده سازی را شروع کنید ابتدااز مغذی بودن و رطوبت مو مطمئن شوید همچنین حداقل دو ماه قبل از رنگ ماسک مو و روغن های مو البته از نوع روغن های طبیعی استفاده کنید. به طور منظم موها را کوتاه کرده و تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید ؛ اگر نیاز به دکلره دارید تارنگ مورد دلخواه بدست آید قبل از دکلره به موها روغن نارگیل بزنید این کارها آسیب مو را به حداقل میرساند.
 
2. انتخاب رنگ مناسب
بسیار مهم است بعد از رنگ کردن مو دچار آسیب نشود، اگر از دکلره برای سفید کردن مو استفاده کردید حتماً مطمئن شوید که از اکسیدان مناسب استفاده کرده اید مثلا استفاده از اکسیدان شماره 40 برای موهای بلوند از سوختگی مو جلوگیری می کند و اگر موها روشن است از اکسیدان 20 یا 30 استفاده کنید .استفاده از محصولات مراقبتی آسیب مو را به حداقل برسانید ،رنگهایی استفاده کنید که بدون مواد شیمیایی خطرناک مثل آمونیاک باشند.
 
3. فهمیدن دستورالعمل بسیار حائز اهمیت است
فردی را پیدا کنیدکه نحوه استفاده آن را برای تان شرح دهد اگر موهای تان را در منزل رنگ میکنید ابتدا تست انجام دهید و با دقت دستورالعمل آن را بخوانید و مطمئن شوید رنگ یا دکلره ی قبل رفته است در این مورد اگر فردی کمکتان کند بهتراست.
 
4. قبل از شامپو زدن منتظر بمانید
بعد از این که موهای تان را رنگ کردید سعی کنید حداقل دو روز منتظر بمانید این کاربه ثابت ماندن رنگ مو کمک میکند همچنین چربی مو قبل از رنگ کردن مثل یک لایه محافظتی ریشه موعمل و ازآسیب موجلوگیری می کند. کوتاه کردن موهای آسیب دیده نظر خوبی است که همیشه بعد از مراحلی مو را کوتاه کنید ناگزیر هستید بعد از اینکه مو دچار آسیب شد آن را کوتاه کنید تا از پخش شدن آن جلوگیری کرده باشیداگر موهای تیره را به بلوند می رسانید آماده شکنندگی مو باشید.
 
5. خریدمحصولات درست
رنگ مو های جدید آسیب زا هستند برای اطمینان خاطر پیدا کردن از اینکه رنگ مو ها مدت طولانی مورداستفاده قرارمیگیردو به ما آسیب نمی زنند بسیار مهم است رنگ هاو شامپوها نرم کننده های خوب خریداری کنید درحالی که بیشتر شامپوهای مراقبت کننده ی مو برای رنگ های تیره است شامپوهای بدون سولفات خریداری کنید چون چربی طبیعی مو را ازبین نمی برد و رنگ مو را تغییرنمی دهد.
مراقبت از موی رنگ شده
 
6. کم کردن شست وشو
وقتی موهایتان را 3 یا 4 بار در هفته می شویید رنگ مو تدریجی تغییر می کند بنابراین برای اینکه رنگ مو و چربی سر ثابت شود شستشوی مو را بین 2 تا 3 بار در هفته کاهش دهید.
 
شستشو با آب سرد برای مراقبت از موی رنگ شده
 
7. شست وشو باآب سرد
شستشوی مو با آب داغ باعث می شود کوتیکول های لایه خارجی مو بلندشوندکه رارطوبت کاهش میدهد مو فرو مجعد میشود و مو بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد به همین خاطر موثرترین راه شستشوی مو با آب سرد است .کوتیکول ها را مرطوب نگه می دارند و وزوزی مو رنگ آن را کنترل می کنند اگر نمی توانید با آب سرد دوش بگیرید بعد از شستشوی خود با آب گرم سر را با آب سرد بشویید.
 
 
8. خرید شامپوی خشک کننده
درحین شست وشوی مو ازشامپو خشک کننده استفاده کنید.
 
9. خرید نرم کننده باکیفیت
نرم کننده های با کیفیت حاوی سیلیکون هستند لایه محافظتی روی مو ایجاد می کنند وازاحتمال آسیب آفتاب فر شدن مو جلوگیری میکند همچنین مو را از آسیب وسایل گرمایشی حفظ میکند.
 
10. شامپوهای روشن کننده
اگرموهای تان را حداقل ماهی یک بارباروشن کننده می شویید برای مو خوب است اما بعد از رنگ کردن مو از روشن کننده ها استفاده نکنید زیرا مواد پاک کننده قوی نه تنها رنگ مو را حفظ بلکه مو را خشک میکند بهترین راه این است که روشن کننده ها را کنار بگذارید تا رنگ برود.
 
11. موهارابانرم کننده آب رسانی کنید
بعد از اینکه موها را رنگ می کنید خشکی و کمبود رطوبت شایع است تنها راه مقابله با این مشکل آبرسانی مو با نرم کننده هاست ترکیب نرم کننده ها با موادی مثل آواکادو و ماست ،عسل ،سس مایونز، شیر نارگیل، روغن و ویتامین ایی و ژل آلوورا عالی عمل می کند.
 

12. ماسک نرم کننده مو برای مراقبت از موی رنگ شده

مواد مورد نیاز
نصف آوکادو رسیده
1عدد موز رسیده
زمان 1ساعت
مراحل
داخل کاسه ای آواکادو و موز را له کنید تا کاملاً با هم ترکیب شود روغن زیتون را بیافزایید این ماسک را از ریشه مو بزنیدتا کاملاً مو را بپوشاند بگذاریدیک ساعت بماندبا شامپوی بدون سولفات و آب سرد مو را بشویید اغلب هفته یک بار این کار را انجام دهید ؛ همه این مواد خاصیت نرم کنندگی دارند و وزی و آسیب مو را درمان میکند.
مراقبت از موی رنگ شده

ماسک تخم مرغ برای مراقبت از موی رنگ شده

 
13. تغذیه مو با پروتئین
یکی دیگر از مضرات رنگ کردن مو از بین رفتن پروتئین مواست همانطور که میدانیدمو نیاز به پروتئین دارد هنگامی که مو خیس است مثل حریر می شود تنها راه درمان استفاده از ماسک های پروتئینی و مغذی است
موادموردنیاز
1عدد تخم مرغ
2ق مایونز
زمان ماسک 45دقیقه
مراحل
داخل کاسه ای مواد را باهم ترکیب و روی سر بمالید البته نوک موها را فراموش نکنید 45 دقیقه بعد با آب سرد وشامپو بدون سولفات بشویید. تخم مرغ حاوی پروتئین است و مو را تغذیه می کند مایونز هم به صاف شدن مو کمک می کند مصرف منظم این ماسک آسیب پروتئینی را درمان می کند.
 
14. روغن مالی کردن مو
اگرچه ماسکهای مو برای سلامت مو مفید است اما باید مصرف منظم روغن ها رادر برنامه بگنجانیدموها راقبل از خواب روغن مالی کنید و صبح بشویید
مواد مورد نیاز
2تا3ق روغن نارگیل یا زیتون یا جوجوبا
زمان استفاده ازماسک 45دقیقه
مراحل
روغن را چند ثانیه ای گرم کنید و روی مغز سر ماساژ دهید همینطور روی نوک مو و قسمت های آسیب دیده بمالید و بعد از 45 دقیقه با آب سرد و شامپو بدون سولفات بشویید .ماسک را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید روغن ها مورا تغذیه و مرطوب می سازد لایه محافظتی مقابل نور خورشید و گرما ایجاد می کند.
 
15. کنارگذاشتن وسایل گرمایشی
یکی از کارهای ساده کنار گذاشتن وسایل گرمایشی مثل سشوار است همه ی ما می دانیم که مصرف زیاد آن به مو صدمه می زندبه همین خاطر بعد از رنگ کردن مو از مصرف سشوار خودداری کنید اما اگر مجبور به استفاده شدید دکمه سرد آن را بزنید و با فاصله 15 سانتی متری بگیرید ؛ سعی کنید به جای صاف و فر کردن مو از روشهای دیگر برای زیبایی استفاده کنید.
مراقبت از موی رنگ شده
16.آمادگی قبل از رفتن به استخر
کلر موجود در آب استخر مورا بد رنگ و ضعیف می کند به همین خاطر قبل از رفتن به استخر باید کلاه بگذارید همچنین می توانید مقداری روغن نارگیل به عنوان مانع روی سر بمالید تا از رسیدن کلر به مو جلوگیری کنید.
 
17.کوتاه کردن منظم مو
اگرموهایتان راهر6 تا 8 هفته کوتاه نمی کردید الان وقت آن رسیده شروع کنید چون موها در معرض آسیب هستند بااین کار از شکنندگی و پخش شدن موخوره جلوگیری می کنید.
 
18. بین مراحل رنگ کمی به موها استراحت دهید
وقتی شروع به رنگ کردن می کنید تقریبا غیر ممکن است که کار را متوقف کنید آزمایش رنگها و ظاهر جدید داشتن جالب است اما هر چیزی اگر بیش از حد شود خوب نیست اجازه تنفس به موها دهید و خیلی اینکار را تکرار نکنید.
حالا می دانید چطور مراقبت از موهای رنگ کرده باشید و با انجام این نکات ساده به راحتی می توانید مراقب موهای رنگ شده باشید.

18 قانون مهم مراقبت از موی رنگ و دکلره شده

4.5142
این مطلب مفید بود ؟12715
منبع : بخش دنیای مد نمناک
وبگردی