مرتب کردن خانه
مرتب کردن خانه به معنای جمع کردن وسایل خانه و قرار دادن وسایل سر جای خود است که در بیشتر مواقع خانه مرتب نیست.

سریع ترین راه های مرتب کردن خانه

در بین مسائلی که همیشه برای همه اعضای خانواده بسیار مهم است تمیزی و مرتب کردن خانه است. این مرتب بودن شامل تمیزی وسایل و قرار داشتن این موارد در جای مخصوص خود می باشد.

در اینجا چند راه برای مرتب کردن سریع خانه به شما پیشنهاد میکنیم:

در بیشتر مواقع نامرتب بودن خانه به این دلیل است که وسایل در سر جای خود نمی باشند. مثلا نامرتب بودن چیدمان صندلی های ناهارخوری، تلنبار شدن کتابهای درون کتابخانه و انبوهی از لباس های شسته شده و موارد دیگر. صندلی ها را مرتب کنید، وسایل دکوری را مرتب در سر جای خود قرار دهید، کتابها را درون قفسه کتابخانه مرتب کنید.

بسیاری از مواقع شلوغی و به هم ریختگی خانه فقط به این دلیل است که همه چیز آن طور که باید سر جای خود قرار نگرفته. می پرسید یعنی چه؟ زمانی که صندلی های ناهارخوری مرتب نباشند، کتاب های درون کتابخانه روی هم تلنبار شده باشند و وسایل دکوری یا حتی ظروف غذاخوری روی میز به درستی چیده نشده باشند، خانه نامنظم می شود. صندلی ها را سر جای خود ببرید، کتاب ها را مرتب درون قفسه یا روی میز بچینید، وسایل دکوری و ظروف روی میز را با توجه به چیدمان مورد نظر خود منظم کنید تا در عرض چند دقیقه خانه آراسته تر شود. حال به خوبی متوجه می شوید که اگر بعد از استفاده از هر وسیله ای آن را سر جای خود بگذارید، چه کمک بزرگی به خودتان کرده اید.

مرتبی خانه

راه های مرتب کردن سریع خانه 

 یکی از بزرگترین مشکلاتی که در بیشتر خانه وجود دارد پراکندگی روزنامه ها و مجلات بر روی میز و زمین خانه است. برای این کار میتوانید خیلی راحت سبدهای نگه داری مجله تهیه کنید و در صورت لزوم سریع همه این مجلات را داخل آن بگذارید.عده ای از طراحان پیشنهاد داده اند که می توانید از این روزنامه ها حتی برای طراحی خانه نیز استفاده کنید. برای این کار می توانید خیلی ساده مجلات را روی هم قرار دهید و از آن ها برای پایه های وسایلی که روی میز دارید استفاده کنید.

 سینی ها یکی از بهترین وسیله ها برای جمع کردن در یک جای مشخص هستند برای مثال اگر روی میزناهارخوری شما پر از نمکدان یا فلفل دان های متفاوت است میتوانی یک سینی زیبا خریداری کنید و این وسایل را در آن ها بگذارید. این کار باعث میشود تا نظم خاصی به وسایل شما داده شود.

تمیز کردن خانه

 در کنار سینی ها می توانید از سبد نیز استفاده کنید. سبدها یکی دیگر از وسایلی هستند که در نظم بخشیدن به وسایل مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال شما میتوانید با کتاب هایی را که خوانده اید در سبد و یا کارتن های کاغذ قرار دهید تا دیگر کتابخانه شما را شلوغ نکند.

 یکی از نکاتی که تا حدی آزار دهنده است میزهای کوچکی هستند که در مقابل دب خانه معمولا وجود دارند. این میزها در بیشتر مواقع محل قرار گرفتن پول خرد و یا کلیدهای مختلف هستند که در بیشتر اوقات ناپدید نیز می شوند. برای جلوگیری از این شلوغی میتوانید به راحتی یک بشقاب را بر روی این میز قرار دهید تا افراد خانواده وسایل خود را در آن قرار دهند.

چند راهکار ساده برای مرتب کردن خانه

3.938
این مطلب مفید بود ؟308
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/م.ح
وبگردی