کرم ضد آفتاب
برای محافظت از پوست و جلوگیری از آفتاب سوختگی، کرم ضد آفتاب بهترین راه حل می باشد که برای استفاده از آن باید به برخی نکات توجه ویژه داشته باشید.

پاسخ به سوالات مهم درباره کرم ضد آفتاب 

می دانید که به ضد آفتاب احتیاج دارید اما با وجود بسیاری از لوسیون ها، اسپری ها و ژل ها، از کجا می توان فهمید که کدام یک از آن ها واقعاً از سرطان و سوختگی پوست جلوگیری خواهند کرد؟زمانی که بحث محافظت از پوست در برابر خورشید به میان می آید، نوع کرم ضد آفتابی که انتخاب می کنید به اندازه چگونگی استفاده از آن مهم است.

بسیاری از مردم از ضد آفتاب وقتی که آفتاب را می بینند، استفاده می کنند. اما مشکل معمولاً ضد آفتاب نیست. مشکل این است که کاربر برچسب اطلاعاتی کرم را می خواند و ضد آفتاب را به درستی استفاده نمی کند.

کرم ضد آفتاب

نکاتی مهم در مورد استفاده از کرم ضد آفتاب

قبل از بیرون رفتن از منزل، این نکات را برای به حداکثر رساندن حفاظت از آفتاب دنبال کنید.

1. حفاظت از UVA و UVB

همیشه ضد آفتابی را انتخاب کنید که حفاظت از هر دوی UVA و UVB ایجاد کند به این ترتیب، شما پوست خود را از اشعه های ماورای بنفش (B (UVB حفاظت می کنید که باعث آسیب سوختگی و پوستی و همچنین اشعه های ماورای بنفش (A (UVA می شود که خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد و چنانچه در بخش سلامت پوست و موی نمناک می خوانید هم چنین مطمئن شوید که کرم ضد آفتابی را که انتخاب می کنید، حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم است. این مواد به مسدود کردن هر دو اشعه های UVA و UVB کمک می کنند.

بهترین کرم ضد آفتاب

2. کرم با SPF 30 یا بالاتر را انتخاب کنید

همیشه از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. SPF کرم های ضد آفتاب، اشعه های خورشید را جذب و منعکس می کنند، بنابراین آن ها به پوست شما آسیب نمی زنند.

 به خاطر داشته باشید که اگر SPF بالاتری داشته باشید، خیلی بهتر نیست، بسیاری از مردم فکر می کنند اگر SPF بالاتری را انتخاب کنند، بیشتر می توانند در آفتاب بمانند و از آنها محافظت کند.

3. استفاده از کرم ضد آفتاب را زود و آزادانه تکرار کنید

نیم ساعت طول می کشد، تا پوست ضد آفتاب را جذب کند.بنابراین 30 دقیقه قبل از رفتن به بیرون کرم ضد آفتاب بزنید. بیشتر مردم از ضد آفتاب کافی استفاده نمی کنند. باید یک اونس ضد آفتاب بزنید - اندازه یک توپ گلف - تا همه قسمت های بدن که در معرض نور خورشید قرار دارند را بپوشانید، شامل گوش، روی دست و پشت گردن و غیره.

استفاده از ضد آفتاب

4. کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت تکرار کنید

محافظت تمام روز را فراموش کنید ؛ کرم ضد آفتاب بعد از چند ساعت پاک می شود بنابراین، دقت کنید که هر دو ساعت به اندازه ضد آفتاب را تمدید نمایید. در برخی موارد، شما باید هر 60 تا 90 دقیقه از ضد آفتاب استفاده کنید. 

5. فقط به کرم ضد آفتاب تکیه نکنید

متاسفانه ضد آفتاب ها نمی تواند به طور کامل از سرطان پوست، تاول و سوختگی پوست جلوگیری کند اما می توانید با زدن آنها پوست خود را کمی محافظت کنید . علاوه بر ضد آفتاب شما باید : 

  • از برق لب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید
  • کلاهی با لبه پهن بزنید
  • عینک آفتابی با حافظت از ماورا بنفش بزنید
  • یک پیراهن آستین بلند و یا لباس های مخصوص به رنگ آفتاب بپوشید.
  • شما همچنین می توانید با رفتن زیر سایه از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، از پوست خود محافظت کنید.

به خاطر داشته باشید، هیچ ضد آفتابی 100 درصد از پوست حفاظت نمی کند، اما با رعایت این نکات و تجدید کرم نتایج خوبی میبیند.

محافظت از پوست

چند توصیه متخصصان

  • حتی اگر فقط برای 20 دقیقه بیرون هستید، به حفاظت در برابر آفتاب نیاز دارید. اینگونه نیست که اگر زمان کمی زیر آفتاب باشید ، ضد آفتاب را فراموش کنید و تصور کنید که مشکلی ندارد، بلکه وقتی در معرض آفتاب هستید بسته به زمان، پوست شما می تواند در معرض اشعه باشد.
  • همچنین، 20 دقیقه به راحتی می تواند به 40 دقیقه تبدیل شود پس راه های جایگزینی را برای لوسیون ها، کرم ها و اسپری ها داشته باشید.
  • بیشتر برندهای ورزشی گزینه های خوبی برای لباس های محافظ دارند. این موارد به عنوان عامل UPF (عامل حفاظت فرابنفش) در تضاد با عوامل SPF ذکر شده اند، اما اعدادشان مشابه هستند. یک تی شرت سفید معمولی حدود 8 UPF است و بیشتر لباس های محافظ خورشید UPF 50 هستند پس با دقت آنها را انتخاب و استفاده کنید . 
  • از چشمانتان هم محافظت کنید ، عینک آفتابی برای محافظت در برابر آب مروارید یک روش مهم است. در صورت مراقبت نکردن از چشم ها در برابر آفتاب ممکن است دچار بیماری های رایج چشمی شوید به خصوص وقتی که در آب هستید، نور بازتاب می کند و بنابراین دو برابر بیشتر در معرض آفتاب قرار می گیرید. مواجهه نور UV با چشم، تغییرات بینایی مرتبط با سن را سرعت می بخشد.

توصیه محافظت از پوست

راه درست برای استفاده از کرم ضد آفتاب همراه آرایش

مشکل : کرم ضد آفتاب با کاربرد آرایشی تداخل ایجاد می کند. 

راه حل : این مورد تقریباً همیشه به خاطر استفاده از کرم ضد آفتاب مقاوم در برابر آب و یا استخری به صورت، و یا عدم صبر کردن کافی برای جذب کرم ضد آفتاب قبل از انجام آرایش است.

استفاده از مرطوب کننده نادرست صورت، برای نوع پوست شما نیز ممکن است موثر باشد. اگر مطمئن هستید که مرطوب کننده صورتتان برای نوع پوست درست است، پس قبل از استفاده از آرایش خود، 3 تا 5 دقیقه صبر کنید یا سراغ یک پرایمر ویژه بروید که میتواند مثل یک کرم ضد آفتاب مناسب عمل کند.

مشکل : کرم ضد آفتاب لایه سفیدی را برجا می گذارد. 

راه حل : به دنبال کرم های ضد آفتاب بگردید که ته رنگ بژ برای خنثی کردن مواد سفیدش را دارد. اگر نمی توانید آن رنگ کرمی را که دوست دارید پیدا کنید، از کرم ضد آفتاب به عنوان اولین مرحله در آرایش استفاده کنید و روی آن را با پودر یا پنکک برای خنثی کردن لایه سفید، بپوشانید.

مشکل : کرم ضد آفتاب در طول ورزش عرق می کند و اغلب داخل چشم می ریزد.

راه حل : به دنبال کرم ضد آفتابی باشید که حاوی تنها مواد معدنی اکتیو دی اکسید و یا اکسید روی هستند. مواد معدنی در صورتی که به هنگام عرق ریختن وارد چشمان شما شوند، چشم ها را حساس نمی کند، فقط ممکن است کمی سوزش ایجاد کند. 

دانستنی های مهم درباره استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب

4.250
این مطلب مفید بود ؟428
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : mdanderson / health / بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ/ف.ن
برچسب : ضد آفتاب
وبگردی